تماس تلفنی 021-91307777
امتیاز 0,0 از 5 ( 0 رای )

آشنایی با ارز دیجیتال دش (DASH)

راهنمای مطالعه:

  • مقدمه
  • ارز دیجیتال دش DASH
  • دش (DASH)
  • وضعیت سکه های دش (DASH)
  • وضعیت قیمت و ارزش ارز دش
  • پاداش دش (DASH) را چگونه توزیع می کند؟
  • الگوریتم X11
  • مستر نودها در شبکه DASHچه وظیفه ایی دارند؟
  • کیف پول ارز دیجیتال دش ( Dash Wallets )

 

ارز دیجیتال دش DASH

ارز بیت کوین اولین پول غیرمتمرکز دنیا که با استفاده از فناوری بلاک چین، تشکیل شد. و به علت نقص هایی که بیت کوین داشت،ارزهای دیگر با رقابت و ویژگی های بهتر از بیت کوین به بازار آمدند. و به دلیل ناشناس بودن بیت کوین یکی از نواقص آن بحساب آمد،یعنی باعث شده تمام تراکنش ها و دارایی های حساب بیت کوین قابل پیگیری باشد. که افراد توسعه دهنده ارزهای ناشناسی را معرفی کردند. که یکی از ازر های دیجیتال ناشناس،ارز دیجیتال دش بود. که علاوه بر حریم خصوصی بالا، ویژگی های دیگری نیز داشت.

دش (DASH)

ارز دیجیتال دش نوعی پول نقد الکترونیکی غیر متمرکز و نظیر به نظیر خواهد بود. ارز دش مانند بیت کوین متن باز می باشد و از بلاکچین استفاده می شود. ارزهای دش مانند دیگر ارزهای دیجیتال دارای کیف پول هایی هستند که قابل ذخیره می باشند. و فرق بین ارز دش و ارز بیت کوین در سرعت تراکنش ها و ارزان بودن آنها خواهد بود. و در دش تراکنش های ناشناس  را می توان به وجود آورد.

وضعیت سکه های دش (DASH)

سکه های دش نوعی از پول نقد الکترونیکی می باشد که می توان از طریق شبکه باز، با سرعت و امنیت بالا،دارایی هایمان را پرداخت و دریافت نماییم. سکه دش بر پایه بیت کوین شکل گرفته، اما از ویژگی های جدیدتری مانند: حریم خصوصی و تراکنش های سریع و ارزان تر از بیت کوین می باشد. سکه ارز دش به دلیل داشتن شبکه ای غیر متمرکز،به بانک های مرکزی اتصال پیدا نمی کند.
یکی از خوبی هایی این ارز که افراد را مجذوب خود کرده، این است که امکان ارسال پرداخت ها در سراسر جهان با حریم خصوصی بالا شکل گرفته و به راحتی قابل انجام است . دش ترکیبی از ( دیجیتال ) و ( کش ) به معنی پول نقد است، که یک برند جدید به نام ( DASH ) کرده است.

وضعیت سکه های دش (DASH)

ویژگی های اصلی دش

1-  داشتن تراکنش های سریع

2-  داشتن تراکنش های خصوصی

3-  داشتن حاکمیت غیرمتمرکز ( DGBB ) عملکرد شبکه دش

گام  اول: این شبکه توسط استخراج گران دارای امنیت بالایی است و تراکنش ها را درون یک زنجیره بلوکی قرار می دهند.

گام دوم: این سطح توسط گروهای اصلی به وجود آمده است، که به دش اجازه استفاده از توابع پیشرفته ارز دیجیتال دش را خواهد داد.

وضعیت قیمت و ارزش ارز دش

ارز دیجیتال دش از نظر محبوبیت در سالهای گذشته رو به افزایش بود. و قیمت آن در سال های گذشته افزایش خوبی داشت. که قیمت این ارز در بازار ارز دیجیتال از 11 دلار یعنی تقریبا به 200 دلار افزایش پیدا کرد. که فقط 18 میلیون واحد ارز دش قابل استخراج خواهد بود. بطور کلی هر ساله استخراج دش سخت تر از قبل است، و پاداش آن نیز کاهش پیدا خواهد کرد.

پاداش دش (DASH) را چگونه توزیع می کند؟

همانطورکه می دانید همه پاداش به ماینر تعلق نخواهد گرفت. و افرادی که یک سری از عملکردهای خاص را اجرا می کنند، علاوه بر پاداش استخراج، جداگانه نیز پاداش دریافت می کنند و به این افراد مستر نود گفته می شوند.

پاداش دش (DASH) را چگونه توزیع می کند؟

الگوریتم X11

الگوریتم X 11 برای هش ساخته شده است. که برای ثابت کردن،الگوریتم هش زنجیره ای X11،از 11 الگوریتم هش پیاپی استفاده خواهند کرد. که برای بالا بردن میزان غیرمتمرکز این دیجی ارز از این الگوریتم استفاده خواهد شد. چون اینطور فکر می کند. که فعلا قرار بر ساخت هیچ ASIC برای استخراج آن نخواهد بود. و میزان تمرکز در بیت کوین از زمان ورود ASIC ها در بازار دیجی ارزها زیاد می باشد. بنابراین ارز دیجیتال دش در تلاش است که این موضوع را رفع کند.

ارز دیجیتال دش از الگوریتم رمزنگاری X11 استفاده کرده است. اما استخراج دش از راه پردازنده، کارت گرافیک و دستگاه های ASIC انجام پذیر است. بنابراین یکی از هدف های شکل گیری Dash Coin، تبدیل کردن سریع با تکنولوژی InstantSend است.

مستر نود ها در شبکه DASHچه وظیفه ایی دارند؟

1-  بالا بودن سرعت پرداخت ( Instant Sent ) : که کاربران می توانند با پرداخت کارمزد بیشتر،تراکنش های خود را در کمتر از دو ثانیه اجرا نمایند. ارز دیجیتالDASH امکان انجام تراکنش ها در کمترین زمان توسط Instant X آماده و پشتیبانی خواهد کرد.

2- بالا بودن امنیت (Private Send ) : بنابراین عمل تراکنش ها را به صورت ناشناس و بدون رهگیری انجام می دهد. و روش کار این تکنولوژی اینطور خواهد بود، که تراکنش هر فرد را با تراکنش های کاربران دیگر ادغام می کند. البته برای جمع آوری دش می توانید با کمک سایت Dash یک والت اینترنتی برای خود ایجاد نمایید.

بنابراین45 درصد از پاداش شبکه به مستر نود ها و ماینر ها تعلق خواهد گرفت. 10 درصد مابقی نیز در خزانه شبکه ذخیره می شود و به توسعه دهندگان خواهد رسید. شما حداقل باید 1.000 واحد دش در کیف پول رسمی دش داشته باشید تا بتوانید یه مستر نود باشید.

کیف پول ارز دیجیتال دش ( Dash Wallets )

ارز دیجیتال دش همانند بقیه ارزها، دارای کیف پول های سخت افزاری و نرم افزاری هستند. بنابراین  کیف پول ارز دش امکان ذخیره ، پرداخت و دریافت ارز دیجیتال را آماده می نمایند.

کیف پول دسکتاپ (DASH)

1- کیف پول رسمی  ارز دیجیتال دش: اصلی ترین هسته شبکه این نرم افزار بوده  که مستقیما با بلاکچین نیز ارتباط خواهد بود. که داشتن اینترنت پر سرعت و حجم ترافیک مناسب، برای استفاده از این کیف پول برای همگام سازی با بلاکچین لازم خواهد بود.

2-کیف پول الکتروم ارز دیجیتال دش : این کیف پول یکی از با ارزش ترین  کیف پول های دش خواهد بود. این کیف پول با امنیت بالایی که دارد کلیدهای خصوصی را مستقیم بر روی کامپیوتر شما ذخیره می نمایند. بهتر بودن این نرم افزار اینگونه است  که هیچ  نیازی به هماهنگ سازی و خرج کردن زمان برای هماهنگ سازی با بلاکچین نخواهد داشت.

کیف پول های موبایل DASH

کیف پول رسمی موبایل ارز دیجیتال دش:  ارز دیجیتال دش، نرم افزار کیف پول رسمی خود را بر پایه دو سیستم عامل اندروید و IOS ارائه می کند. این کیف پول دارای رابط کاربری آسان و امنیت بالایی بر خوردار است.

کیف پول های سخت افزاری دش (DASH)

کیف پول های لجر نانو اس، تریزور و کیپ کی ، کیف پول های سخت افزاری با امنیت بالا هستند و علاوه بر ارز دیجیتال دش از چندین ارز دیجیتال دیگر نیز پشتیبانی خواهند کرد.

کیف پول ارز دیجیتال دش ( Dash Wallets )

 

مطالب مرتبط:

پرداخت های الکترونیکی با بیت پی Bitpay

معرفی تتر (ارز دیجیتال)

آشنایی با کیف پول ترزور مدل تی Trezor Model T

 

لیست برچسب ها
فرم ارسال دیدگاه و نظرات