تماس تلفنی 021-91307777
امتیاز 0,0 از 5 ( 0 رای )

آشنایی با کیف پول ترزور مدل تی Trezor Model T

راهنمای مطالعه:

  • مقدمه
  • ترزور مدل تی چیست؟
  • داخل ترزور مدل تی
  • کیف پول Trezor Model T چه رمزارزهایی را پشتیبانی می کند؟
  • کیف پول ترزور مدل تی چگونه امنیت دارد؟
  • راه اندازی ترزور مدل تی
  • عبارت بازیابی
  • مزایا و معایب

 

کیف پول های ترزور مدل تی Trezor Model T با امنیت ترین کیف پول های سرد ارز دیجیتال است. این کیف پول‌های سخت افزاری همیشه مبحث جذابی برای کاربران بوده،چون جزو کیف پول‌های سرد بحساب می آید و امنیت بسیار بالایی برای حفظ از دارایی دیجیتال کاربران ارائه می نماید. در بازار یکی از محبوب ترین و با ارزش ترین کیف پول ها،کیف پول سخت افزاری ترزور مدل تی است. و یکی از محبو‌ب‌ ترین والت‌ های سخت افزاری در دنیا تبدیل شده است.

ترزور مدل تی چیست؟

کیف پول ترزور مدل تی شباهت زیادی به مدل تی وان می باشد. و تنها تفاوت بزرگ آن‌ها اضافه شدن یک نمایشگر لمسی رنگی و حذف شدن کلید های فیزیکی آن است. فریمور مدل تی از نظر امنیتی نیز پیشرفته‌تر شده. این کیف پول ابعاد 6.4 در 3.9 در 1.0 سانتی‌متر و وزن 22 گرمی دارد. نمایشگر رنگی آن نیز رزولوشن 240 در 240 پیکسل را ارائه می دهد. مدل دیوایس فاقد باتری است و با اتصال مستقیم به کامپیوتر/ گوشی شما یا برق کار می نماید.

داخل ترزور مدل تی

داخل این کیف پول سخت افزاری یک کابل USB، یک کارت که می‌توانید عبارت بازیابی را روی آن یاد داشت کنید و همچنان استیکر هایی با لوگو Trezor به همراه خود قطعه سخت افزاری قرار گرفته است. و همراه این کیف پول یک داک مغناطیسی دارد که شما می‌توانید این داک را به دیوار متصل نمایید و کیف پول را در داخل آن قرار دهید. البته کمی این داک بی‌مورد است؛ زیرا شما دارایی‌های (احتمالاً زیاد) خودتان را در این کیف پول سخت افزاری ذخیره می‌کنید و باید آن را در مکانی امن قرار دهید تا در جلوی دید هیچ شخصی نباشد.

کیف پول Trezor Model T چه رمزارز هایی را پشتیبانی می کند؟

کیف پول سخت افزاری  ترزور از ارزهای دیجیتال گسترده‌ای از جمله ریپل و استلار لومنز نیز پشتیبانی می‌کند که در مدل قبلی این شرکت پشتیبانی نمی‌شدند. در حال حاضر بیش از 1000 ارز دیجیتال توسط این کیف پشتیبانی خواهد شد. برای مثال:بیت کوین (BTC) اتریوم (ETH) ریپل (XRP) بیت کوین کش (BCH) لایت کوین (LTC) اتریوم کلاسیک (ETC) استلار لومنز (XLM) دش (DASH)

کیف پول Trezor Model T چه رمزارز هایی را پشتیبانی می کند؟

کیف پول ترزور مدل تی چگونه امنیت دارد؟

کیف پول ترزور در ارائه‌ی امنیت بالا در صنعت بیت کوین و دیگر ارزهای دیجیتال و محافظت در برابر سرقت فیزیکی و مجازی اطلاعات کاربران شهرت دارد. کیف پول ترزور یک کیف پول HD است که به شما کنترل کلیدهای خصوصی را خواهد داد؛ چنانچه می‌توانید با یک عبارت 12 کلمه‌ای از کیف پول خود بکاپ بگیرید. و به صورت پیش فرض این عبارت 12 کلمه‌ای توسط خود دستگاه و کامپیوتر ایجاد خواهد شد. که این عبارت آفلاین بوده و روی نمایشگر ترزور به نمایش می آید که شما هیچگاه روی دستگاهی که به اینترنت وصل هستید را نمی بینید. این  کیف که هر زمانی گم یا دزدیده شود، از طریق این عبارت 12 کلمه‌ای بازگردانی میشود. بازگردانی باید از طریق یک ترزور دیگر یا نرم افزارهای کیف پول مانند Electrum روی اندروید/ دسکتاپ و Mycelium انجام گیرد.

راه اندازی ترزور مدل تی

همچنین برای  راه اندازی این والت سخت افزاری ابتدا باید اپلیکیشن Trezor Bridge را دانلود نمایید،و سپس آخرین فریمور را روی دستگاه نصب می کنید. فقط نباید اشتباه کنید. که مرحله‌ی دریافت عبارت 12 کلمه‌ای بازیابی را فراموش نکردید،خود ترزور تصمیم گرفته تا در این مرحله نیازی به فعال کردن آن نداشته باشد و شما بدون نیاز به آن بتوانید دستگاه را راه اندازی نمایید. عبارت سید در واقع رمز عبوری برای دارایی دیجیتال شما خواهد بود که گاهی به عنوان کلید خصوصی نیز از آن یاد می کنید.که عبارت سید بین 12 تا 14 کلمه خواهد بود و هر کسی از آن اطلاع داشته باشد، می‌تواند به حساب کاربری کیف پول شما دسترسی پیدا نماید. ولی واجب است شما آن را فعال نمایید، ولی باید بعد از راه اندازی دستگاه این کار را انجام گیرد.

راه اندازی ترزور مدل تی

عبارت بازیابی

حالا نوبت به بکاپ‌گیری از والت و ساخت یک عبارت بازیابی بوده، در صفحه‌ی ترزور روی گزینه‌ی “Create a backup in 3 minutes” را انتخاب نمایید. بعد به پایین بیایید تا یک عبارت 12 رقمی به صورت تصادفی برای شما ایجاد کند. قبل از رفتن به مرحله بعد، دستگاه از شما می‌خواهد 2 کلمه را وارد نمایید. تا زمان تمام نشدن فرآیند، دستگاه را خاموش نکنید. همه‌ی این کارها را می‌توانید از طریق نمایشگر کوچک لمسی گنجانده شده روی قاب صورت گیرد. و هیچ نیازی برای انجام کارها به کامپیوترتان نمی باشد.

کیف پول ترزور همچنین اعداد روی صفحه را به صورت به هم ریخته قرار می دهد تا هکرها نتوانند با حدس زدن جایگاهشان آن‌ها را وارد نمایند. این عبارت به وجود آمده را در یک مکان کاملآً امن و به دور از دسترس همه قرار خواهید داد. بسیار مهم است که هرگز از آن عکس نگیرید یا در یک دستگاه دیجیتالی مانند کامپیوتر یا گوشی هوشمند خود ذخیره نکنید. و بدانید که اگر این رمز را از دست بدهید، امکان دارد، دارایی‌های دیجیتال خودتان را از دست بدهید.

خبر خوب این که  کیف پول ترزور در داخل جعبه این دستگاه یک کاغذ را برای نوشتن عبارت سید تا حداکثر 24 کلمه را قرار خواهد داد. اکنون که عبارت سید ایجاد شد، شما می‌توانید یک نام برای دستگاه خود انتخاب کنید و یک پین کد 4 تا 9 رقمی را برای آن در نظر بگیرید. باید 2 مرتبه پین کد را تکرار کنید تا  کاملا تأیید کند. این پین کد می‌تواند در هنگام دزدیده شدن دستگاه شما بسیار مفید باشد. کیف پول سخت افزاری ترزور مدل تی به یک اسلات کارت حافظه microSD نیز مجهز است که می‌توانید به عنوان یک حافظه رمزگذاری شده از آن استفاده کنید.

مزایا و معایب

مزایا

• کیف پول سخت افزاری ترزور به در پلتفرم‌های مختلف می تواند قرار بگیرد.
• می تواند از ذخیره هزاران سکه و توکن پشتیبانی کند.
• این کیف پول فریمور منبع بازدارد.
• کیف پول ترزور اندازه‌ی کوچکی دارد.

معایب

• از گران‌ترین والت‌ بهترین کیف پول بیت کوین برای ایرانیانهای سخت افزاری است.
• تایپ کردن  روی نمایشگر که کا رو بسیار سخت کرده است.
• نبوده استفاده از اسلات microSD در هنگام نوشتن

مزایا و معایب

 

مطالب مرتبط:

بهترین کیف پول بیت کوین برای ایرانیان

معرفی انواع کیف پول سخت افزاری ارزهای دیجیتال

بهترین آلت کوین ها کدامند؟

 

لیست برچسب ها
فرم ارسال دیدگاه و نظرات