تماس تلفنی 021-91307777
امتیاز 0,0 از 5 ( 0 رای )

از ارز دیجیتال خود چگونه مراقبت کنیم؟

راهنمای مطالعه:

  • مقدمه
  • رمز عبور
  • نمای ذخیره رمز عبور را در مرورگر ها به کار برده نشود
  • تایید هویت دو عاملی (2FA) و تایید ایمیلی را فعال نمایید
  • بیت کوین های خود را آفلاین و در یک کیف پول سخت افزاری محافظت نمایید
  • به موتور های جستجو متکی نباشید
  • هیچ وقت برای اکانت صرافی یا کیف پول خود از طریق دستگاه دوستان و آشنایان وارد نشوید
  • کلید یا عبارت پشتیبان را به صورت آفلاین همیشه داشته باشید
  • در صرافی های آنلاین سرمایه زیادی را نگهداری نکنید
  • جزئیات خود را زیاد به صورت آنلاین منتشر نکنید

 

 رمز عبور

رمز عبور هر یک از اکانت های آنلاین خودتان، کیف پول ها، صرافی ها یا هر اکانت آنلاینی که دارید. خیلی آسان نباید باشد. که یکی از دوستان خودتان یا یکی از هکرها نتواند آن را به خاطر بیاورد و یا از آن بگذرد. بهتر است. که رمز عبور حداقل ده کاراکتر داشته و حداقل شامل یک نماد باشد. بنابراین اطمینان داشته باشید. که رمز عبور به هیچ وجه به نام خودتان و یا هر چه که خودتان به آن مشهور هستید نباشد.

ترکیبی از حروف کوچک و بزرگ، اعداد و کاراکتر های خاص استفاده نمایید،در این حالت حتی اگر هکرها از یک بات تصادفی استفاده نمایند و یا سعی در هک و دسترسی به کیف پول آنلاین یا کیف پول صرافی خودتان باشند. رد شدن  از رمز عبور شما برای آنها امکان نخواهد داشت. همچنین باید برای دستگاه خود نیز رمز عبور تعیین نمایید،فرقی نمی کند که این دستگاه شما لپ تاپ،کامپیوتر و یا گوشی است. نیاز است که برای همه آنها رمز عبور را فعال نمایید.

 نمای ذخیره رمز عبور را در مرورگر ها به کار برده نشود

بسیاری از مرورگر ها اعلانی را به شما نشان خواهند داد تا رمز عبور خود را هر زمان که وارد صفحه ای شدید،ذخیره نمایید. این ویژگی به این خاطر در مرورگرها به وجود آمده،تا کاربران به اکانت های آنلاین مختلف خود بتوانند وارد شوند. و همیشه  نیاز به وارد کردن مجدد جزئیات ورود نداشته باشد. چنانچه هر چیزی که جنبه های خوبی به همراه دارد،می تواند جنبه های بدی هم به همراه داشته باشد و بسیار مهم است،که رمز عبور کیف پول ها و صرافی های آنلاین خود را در مرورگر به هیچ وجه ذخیره نکنید.

بهتر است هر زمان که وارد اکانت خود شدید،رمز عبور خود را دوباره وارد کنید  و امن بمانید. در این موضوع نباید  تنبلی نمایید. چون وارد کردن این رمز عبور نهایتا دو دقیقه وقتان را خواهد گرفت. اما امکان دارد شما به طور اتفاقی دستگاه خود را گم نمایید. چنانچه اگر گوشی خود را گم نمایید و اقدامات امنیتی گفته شده را رعایت نکرده باشید،فرد یابنده به راحتی وارد اکانت شما می شود. اما معلوم نیست فرد یابنده گوشی شما خیر خواه باشد یا خیر.

 تایید هویت دو عاملی (2FA) و تایید ایمیلی را فعال نمایید

انجام این مورد یکی از مهمترین اقداماتی است که باید صورت بگیرد.فعال کردن تایید هویت دو عاملی (2FA)به همراه تایید هویت ایمیلی بسیار واجب بوده و همچنین تنها شما می توانید به اکانت خود دسترسی پیدا کنید. کدی را از طریق برنامه تایید هویت یا ایمیل دریافت نمایید.

بسیاری از کیف پول ها و صرافی ها این ویژگی را خواهند داشت،تنها کاری که باید انجام دهید. به تنظیمات بروید و فعال کردن این عملکرد انجام دهید. برای این کار می توانید از برنامه google authenticator یا authy app استفاده نمایید.که هر دوی آنها خوب می باشند.

بیت کوین های خود را آفلاین و در یک کیف پول سخت افزاری محافظت نمایید

بیت کوین های خود را آفلاین و در یک کیف پول سخت افزاری محافظت نمایید

بسیاری از شرکت ها تجهیزات و سخت افزارهایی را فراهم نمودند. که با استفاده از آنها می توانید کوین های خود را به صورت آفلاین ذخیره نمایید.برخی از کیف پول های سخت افزاری که توصیه خواهد شد، ترزور (Trezor) و لجر نانو ( Ledger Nano) خواهد بود.

یکی از بهترین روش های امنیتی را برای محافظت از ارز دیجیتال شما ارائه می شود کیف پول لجر است. و این کیف پول تعدادی کوین را پشتیبانی می نماید و این خود یه مزیت بزرگ است. فقط لازم است این کیف پول را بخرید و آن را تنظیم نمایید و برای آن یک پین کد تعریف نمایید. تا در مقابل دسترسی ناخواسته از آن مراقبت کند. پس شما یک سید ۲۴ کلمه ای دریافت می نمایید و از آن برای ایجاد کلید های خصوصی خود مورد استفاده می باشد. یک مزیت خوب کیف پول لجر این خواهد بود. که حتی اگر ابزار را هم گم کردید،با داشتن سید ۲۴ کلمه می توانید از طریق ابزاری دیگر به کوین های خود دسترسی پیدا کنید.

به موتور های جستجو متکی  نباشید

به خاطر وجود سایت های فیشینگ نباید زیاد به موتور های جستجو اکتفا کنید. یکی از کاربران صرافی بیترکس تقریبا همه سرمایه خود را از دست داد. این کاربر بجای bittrex.com وارد bIttrex.com شد. متقلبان از یک دامنه بسیار مشابه با دامنه واقعی بیترکس استفاده می نمایند و به این ترتیب اقدام به فریب و به دام انداختن کاربران می نمایند.

کاربر مذکور bittrex را در گوگل تایپ کرده اما bIttrex زودتر نمایش داده می شود. و کاربر بر آن کلیک نموده،غافل از اینکه سایت متقلبی می باشد. بنابراین کاربر دیگری برای بدست آوردن بیت کوین کش خود در یوتیوب جستجو نموده و از طریق یک ویدیو در یوتیوب قدم به قدم فریب خورده بود و بدون اینکه متوجه باشد،عبارت بازیابی خود را بیان کرده و در نتیجه تمامی سرمایه خود را به متقلبان پرداخت کرده بود. برای همین نباید به پرس و جوهای خود به موتورهای جستجو اکتفا کنید. چون اینترنت دنیایی پر از مطالب آلوده می باشد.

به موتور های جستجو متکی  نباشید

هیچ وقت برای اکانت صرافی یا کیف پول خود از طریق دستگاه دوستان و آشنایان وارد نشوید

خیلی از شما ممکن است به علت ضرورت مجبور شده باشید وارد حساب خود شوید اما لپ تاپ،گوشی و یا کامپیوتر شما ممکن است کار نکند و یا مشکلاتی داشته باشد،پس شما تصمیم به ورود از طریق دستگاه دوستان و آشنایان خود شوید. لازم به ذکر است اگر چنین کاری را انجام دادید و اگر به دلایل اضطراری مجبور شده باشید،باید از ویژگی ناشناس ماندن (incognito) در مرورگر استفاده نمایید.

کلید یا عبارت پشتیبان را به صورت آفلاین همیشه داشته باشید

همچنین این یکی از مهمترین اقدامات در محافظت از کوین های شما خواهد بود. همیشه باید کلید یا عبارت پشتیبان را نوشته و در جایی امن که آنلاین نباشد،داشته باشید. چون بسیاری از کیف پول های موبایلی ارز دیجیتال شما را بر روی کیف پول موبایل ذخیره می نمایند. و عبارت یا کلید به شما را خواهد داد. تا آن را در جایی آفلاین و خیلی امن یادداشت نمایید.

عبارت پشتیبان اکثرا ۱۲ کلمه تصادفی خواهد بود،چنانچه اگر ابزار خود را گم نمایید و یا پیدا نکرده باشید،سریعا برنامه کیف پول را بر روی ابزار دیگری نصب کنید و سرمایه خود را تنها با استفاده از این کلمات تصادفی بازیابی کنید.

در صرافی های آنلاین سرمایه زیادی را نگهداری نکنید

اکثر شما به ترید کوین ها مراجعه می کنید و بسیاری از سرمایه خود را در صرافی هایی ذخیره می نمایید. که خطر ناک می باشد. چون اگر این صرافی هک شود مانند Mt.Gox یا توسط حکومت ها تعطیل شود مانند BTC-E، شما سرمایه خود را از دست خواهید داد و دسترسی مجدد به آنها را ندارید.

پس حتی اگر یک تریدر تمام وقت با سرمایه بالامی باشید،لازم به ذکر است که حداقل ۷۰ درصد سرمایه خود را در کیف پول های سخت افزاری یا کیف پول هایی قرار دهید که به کلید خصوصی خود دسترسی پیدا کند.

جزئیات خود را زیاد به صورت آنلاین منتشر نکنید

برای مثال،شما نباید ایمیل یا نام کاربری خود را لو بدهید. چون آنها متصل به اکانت هایی مالی می باشند که کوین های شما در آنها قرار گرفته است. به طور مثال،استفاده از یک نام کاربری که شما در اینترنت به آن مشهور هستید. و برای کیف پول و یا صرافی، از آن استفاده نمایید. هکرها می توانند. جزئیات شما را حدس بزنند.

چون این هکرها هر آنچه که ممکن است رمز عبور شما باشد با استفاده از بات ها و نرم افزار های دیگر عبور نمایند و سعی در حفظ کردن نام شما در فیلد رمز عبور اکانت صرافی را داشته باشند، مخصوصا اگر رمز عبور شما امن نباشد و موارد گفته شده در مورد آن رعایت نشود.

لازم به ذکر است که ایمیل و شماره تلفن خود را در اکانت رسانه های اجتماعی خود در معرض دید همگان قرار ندهید و اگر به هر علتی مجبور به این کار شدید،حداقل از یک شماره و ایمیل متفاوت برای کیف پول ها و صرافی ها استفاده نمایید. و از همه مهمتر این است که نباید برنامه ها را از منابع ناشناس نصب نمود و بسیار مهم است که برنامه ها را از اپل استور و یا گوگل پلی استور نصب نمایید و همیشه قبل از نصب، نظرات کاربران در مورد آنها را بررسی کنید.

جزئیات خود را زیاد به صورت آنلاین منتشر نکنید

مطالب مرتبط:

معرفی تتر (ارز دیجیتال)

پرداخت های الکترونیکی با بیت پی Bitpay

آشنایی با یاندکس مانی

 

لیست برچسب ها
فرم ارسال دیدگاه و نظرات