تماس تلفنی 021-91307777
امتیاز 0,0 از 5 ( 0 رای )

انتقال حواله پوند به انگلیس

راهنمای مطالعه:

  • مقدمه
  • انتقال پول از ایران به انگلیس به چه روشی خواهد بود؟
  • راه های دیگر حواله

کشور انگلستان یکی از چهار کشوری است.که بریتانیای کبیر را تشکیل داده،کشور انگلیس دارای تمدنی کهن و آثار تاریخی و فرهنگی بسیار می باشد. که قدمت آنها به ۲۰۰۰ تا ۲۵۰۰ سال قبل از میلاد بوده است. واحد پول انگلستان پوند است،و چهارمین ارز در چرخش دنیا و انگلستان پنجمین کشور اقتصادی جهان به حساب می آید. بنابراین نرخ بیکاری در انگلستان بسیار پایین و برابر۴٫۶ درصد خواهد بود. برای همین بسیاری از بیکارانی که در کشورهای دیگر هستند. به سوی کشور انگلستان راهی می شوند.

دانشگاه‌های کمبریج و آکسفورد که جزء ۱۰ دانشگاه برتر دنیا می باشند،در انگلستان قرار دارند و هر ساله جوانان علاقمند زیادی را از سراسر دنیا مخصوصا ایران،جذب می نمایند. چنانچه از مهمترین دغدغه این دانشجویان،حواله پوند به انگلیس خواهد بود که برای پرداخت شهریه و هزینه‌های اقامت در انگلستان انجام می دهند. شهر لندن،یعنی پایتخت کشور انگلستان یکی از بزرگترین شهرهای دنیا از نظر تعداد گردشگران داخلی و خارجی به حساب می آید.

انتقال پول از ایران به انگلیس به چه روشی خواهد بود؟

انتقال پول از ایران به انگلیس به چه روشی خواهد بود؟

• اولین راه،برای حواله پوند به انگلیس، اقدام از طریق صرافی‌ها می باشد.

صرافی‌های ایرانی به دلیل وجود مشکلات ناشی از تحریم‌های اقتصادی ایران،حساب‌هایی را در بانک‌های کشورهای دیگر مانند:چین و مالزی خواهند داشت. هنگامی که شما با حضور در صرافی یا انجام درخواست به صورت اینترنتی،تقاضای حواله پوند به انگلیس می نمایید،صرافی از شما نام و نام خانوادگی دریافت کننده حواله، نام شهر،نام بانک و اساسا شماره حساب دریافت کننده را می پرسند. و شما می‌توانید با ارائه این اطلاعات و تکمیل فرم‌های لازم و البته میزان مبلغ درخواستی،اقدام به حواله کنید. صرافی‌ها اغلب با بانک‌های بزرگی در انگلستان از جمله HSBC، Lloyd، Royal bank و Barclays تبادلات ارزی خواهند داشت. بنابراین گیرنده ارز برای انجام حواله از طریق صرافی‌ها،باید حسابی در یکی از این بانک‌ها داشته باشد.

• دومین راه،برای حواله پوند به انگلیس، استفاده از واریز نقدی به حساب خواهد بود.

که تعدادی از بانک‌های انگلستان از جمله Lloyd با کاربران ایرانی همکاری می نمایند. و شما می‌توانید به طور مستقیم از طریق بانک‌ها و صرافی‌ها،به حساب‌هایی در این بانک واریز نقدی انجام دهید.

• سومین راه،انتقال به صورت حساب به حساب خواهد بود.

در برخی از بانک‌ها این امکان وجود خواهد داشت که شما با برداشت مبلغی پول از یک حساب،آن را به طور مستقیم به یک حساب بانکی دیگر انتقال دهید. چنانچه برای انجام این کار شما می‌توانید با حضور در بانک یا به صورت تلفنی اقدام نمایید و یا از طریق اینترنت و به صورت آنلاین اقدام به درخواست حواله پوند به انگلیس کنید. بعضی از مؤسسات برای انجام این خدمات،مبلغی را به عنوان کارمزد از شما دریافت می نمایند.

اما یکی دیگر از روش‌های حواله پوند به انگلیس استفاده از سوئیفت می باشد. سوئیفت یک پیام ارزی بوده که میان بانک‌هایی در داخل و خارج پرداخت می‌شود. سوئیفت دارای ویژگی‌های مانند: سرعت بسیار بالا،امنیت فوق العاده، پایین بودن هزینه‌ها،استاندارد بودن،امکان دسترسی آسان و … می باشد. برای استفاده از سوئیفت،کشورها نیاز به نقطه دسترسی خواهند داشت. تا بتوانند خدمات سوئیفت را به کاربران داخل کشور انجام دهند. خوشبختانه ایران نیز در سوئیفت عضو خواهد بود و نقطه دسترسی آن در بانک مرکزی قرار گرفته است. مؤسسه‌ای برای اینکه بتواند خدمات سوئیفت را به کاربران خود ارائه نماید، باید یک سوئیفت کد داشته باشد.

راه های دیگر حواله

1-یکی دیگر از روش‌های حواله پوند به انگلیس،وسترن یونیون خواهد بود.

این کمپانی یکی از معروف ترین و معتبرترین شرکت‌ها در زمینه انتقالات الکترونیکی می باشد،بنابراین سریع تراز بانک‌ها و بدون قانون دست،موجود در بانک،مبلغ درخواستی شما را به حساب مورد نظرتان واریز می گردد. دریافت کننده نیز می‌تواند به هر شعبه‌ای از وسترن یونیون که در شهر مقصد وجود داشته باشد،برود و حواله خود را دریافت کند.

اما توجه داشته باشید که به دلیل سرعت واریز این کمپانی ها نسبت به بانک‌ها،هزینه‌ی کارمزدی که دریافت می کنند. اما متأسفانه به دلیل تحریم‌های موجود،در حال حاضر این کمپانی در ایران نمایندگی نخواهد داشت و تنها برخی از صرافی‌های دارای مجوز رسمی از بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران می‌توانند حواله مورد نظر شما را از طریق شعب و کارگزاری‌های خود در خارج از کشور،به این شرکت رسانده و مراحل انجام آن را پیگیری کنند.

2- استفاده از سیستم پی پال می باشد.

پی پال یک شرکت سهامی عام در آمریکا خواهد بود. که مهمترین فعالیت آن در زمینه تجارت الکترونیک است. شما با استفاده از سامانه پی پال،می‌توانید به جای استفاده از روش‌های سنتی مانند:چک یا حواله نقدی،به صورت اینترنتی و آنی حواله مورد نیاز خود را انجام نمایید. اما در حال حاضر پی پال به کاربران کشورهای ترکیه، غنا، پاکستان، عراق، افغانستان و همچنین کشورهایی مورد تحریم آمریکا (از جمله ایران)،خدمات ندارد.

3- استفاده از کارت‌های پیش پرداختی می باشد.

این مدل حواله پوند به انگلیس نیز در همه‌ نقاط جهان بسیار مورد استفاده قرار می باشد. در این روش،در داخل کشور یک کارت نقدی پیش پرداختی تهیه و مبلغ مورد نظر خود را به آن واریز می‌ کنید. چنانچه بعد از حضور در مقصد،می‌توانید پول موجود در کارت را به صورت نقدی بگیرید. همچنان استفاده از این کارت‌ها یک ویژگی بسیار خوبی هم دارد و آن اینکه از این کارت‌ها می‌توانید مانند کارت‌های بانکی معمولی،برای خرید در فروشگاه‌ها و … استفاده نمایید.

راه های دیگر حواله

مطالب مرتبط:

چگونه ارز مسافرتی بگیریم؟

آشنایی با حواله های ارزی

ارز دانشجویی چیست؟

 

لیست برچسب ها
فرم ارسال دیدگاه و نظرات