تماس تلفنی 021-91307777
امتیاز 0,0 از 5 ( 0 رای )

بهترین شهرهای آمریکا برای تحصیل

راهنمای مطالعه:

  • مقدمه
  • بوستون
  • نیویورک
  • سان فرانسیسکو
  • لس آنجلس
  • شیکاگو

 

پس از مقایسه شرایط مهاجرت آمریکا و کانادا، اکنون وقت آن رسیده است به طور جزیی تر به بررسی شهر های مناسب مهاجرت تحصیلی بپردازیم. شاید این سوال در ذهن شما به وجود آید که آیا شهر ها بنا به نوع مهاجرت می توانند متفاوت باشند؟ پاسخ مثبت است. شهر های دانشجویی اغلب ارزان تر هستند، خطوط حمل و نقل عمومی گسترده تری دارند و مردمان بومی این شهرها از افراد با ملیت های مختلف به گرمی استقبال می کنند.

زمانی که به شهر هایی با حقوق بالا و چند ملیتی فک می کنیم، اسم هایی مانند نیویورک، لس آنجلس و بوستون را به دلیل جاذبه های منحصر به فرد به یاد می آوریم. هر شهر آمریکا از نظر دیدگاه های مختلف مطالعاتی طعم متفاوت و جالبی دارد. مثلا:
لس آنجلس شهری با مناسبات فرهنگی و تجاری است. نیویورک مناسب ترین شهر برای دانشجویانی است که علاقه مند به بازار های مالی و تجاری هستند و بوستون مرکز کارگران تحصیل کرده است.
ایالات متحده آمریکا یک مقصد برجسته برای دانشجویان مهندسی و علاقه مندان به کسب و کار های مالی است. با در نظر گرفتن معیار های مختلف ارائه شده بین المللی مانند cost of living، تعداد دانشگاه ها و … لیستی از بهترین شهر های آمریکا برای تحصیل ارائه می دهیم.

1-بوستون

بوستون بزرگ ترین شهر و پایتخت ایالت ماساچوست است. کتاب خانه عمومی بوستون دومین کتاب خانه بزرگ آمریکا است. بوستون شهری کلاسیک با تاریخ غنی است.برخی از بهترین دانشگاه های ایالات متحده آمریکا مانند Northeastern university و دانشگاه بوستون در این شهر قرار دارند. این شهر در همسایگی برترین دانشگاه های دنیا مانند هاروارد و MIT قرار دارد. دانشگاه بوستون در رنکینگ QS رتبه 78 را به خود اختصاص داده است.

همچنین این دانشگاه در رتبه 31 توانمندی در کارآفرینی جهان قرار دارد. بوستون هر ساله دانشجویان علاقه مند به تحصیلات تکمیلی و پزشکی را از سرتاسر جهان جذب می کند. بر اساس گزارش موسسه تحصیلات بین المللی، در سال 2015، بوستون میزبان 47895 دانشجوی بین المللی بوده است. همچنین این شهر رتبه دومین شهر آمریکا را نیز به خود اختصاص داده است.

علاوه بر شهریه دانشگاه ها دانشجویان بایستی توانایی پرداخت هزینه های مسکن و نیاز های روزمره را داشته باشند. متاسفانه در کنار دانشگاه های خوب این شهر، بوستون یکی از پر هزینه ترین شهر های آمریکا محسوب می شود. این شهر، دهمین شهر گران آمریکا و 23 امین شهر گران دنیا است. اگر چه با گرفتن فاند های خوب تحصیلی می توان از پس شرایط زندگی بر آمد. حداقل اجاره در بوستون در یک منطقه معمولی برای یک خانه با متراژ 80 متر مربع،حدود 2200 دلار است.

بهترین شهر های آمریکا برای تحصیل

 

 

2- نیویورک

شاید اولین چیزی که در خصوص این شهر به چشم بیاید، مهاجرپذیر بودن این شهر است. نیویورک پر جمعیت ترین شهر ایالت نیویورک است. طولانی ترین خط مترو جهان در این شهر واقع است. شهری سرشار از آسمان خراش های سر به فلک کشیده!به واسطه برنامه های تحصیلی متنوع و دانشگاه های متعدد، نیویورک یک شهر دانشجویی رویای محسوب می شود. نیویورک نیز مانند بوستون میزبان بسیاری از دانشگاه های برتر دنیاست از جمله دانشگاه کلمبیا که رتبه 15 دنیا را دارد. دانشگاه های نیویورک شیوه آموزش خاص خود را دارند. این شهر دانشگاه های بسیار خوبی برای دانشجویان رشته هنر و علوم انسانی دارد. نیویورک رتبه 18 جهانی را برای بهترین شهرهای دانشجویی از آن خود کرده است. نیویورک بهترین شهر برای پیدا کردن کار پس از تحصیل محسوب می شود. شما می توانید سریعا جذب بازار کار این شهر بزرگ شوید.

دانشگاه های نیویورک شیوه آموزش خاص خود را دارند. این شهر دانشگاه های بسیار خوبی برای دانشجویان رشته هنر و علوم انسانی دارد. نیویورک رتبه 18 جهانی را برای بهترین شهرهای دانشجویی از آن خود کرده است. نیویورک بهترین شهر برای پیدا کردن کار پس از تحصیل محسوب می شود. شما می توانید سریعا جذب بازار کار این شهر بزرگ شوید. از لحاظ هزینه های زندگی، نیویورک در رتبه 5 آمریکا و 7 دنیا قرار دارد. هزینه اجازه یه خانه 80 متری در یک منطقه نه چندان گران، حدود 2800 دلار در ماه برآورد شده است.

بهترین شهر های آمریکا برای تحصیل

 

3-سان فرانسیسکو

اگر از میزبانی دانشگاه مطرح اسنتفورد بگذریم، سان فرانسیسکو همسایه یکی از مراکز برجسته فناوری، silicon valley است. 21 درصد دانشجویان دانشگاه های این شهر، بین المللی هستند. بسیاری از غول های فناوری مانند فیس بوک، اپل در این ناحیه واقع شده اند و این یعنی دسترسی به تاپ ترین فرصت های شغلی. این شرایط خوب، سبب می شوند، سان فرانسیسکو یک شهر دانشجویی ایده آل به حساب آید.سان فرانسیسکو به علت آب و هوای آفتابی و شیوه زندگی نزدیک به ساحل یکی از پر بازدید ترین شهر های آمریکا است.

 

بهترین شهر های آمریکا برای تحصیل

 

4- لس آنجلس

بزرگ ترین شهر ایالت کالیفرنیا و پس از نیویورک، پر جمعیت ترین شهر آمریکاست. شهری که همه آن را با انبوهی از ستارگان سینما و خوانندگان می شناسند. هالیوود که اکثرا آوازه آن را بسیار شنیده ایم در این شهر واقع است. نکته مهم در مورد این شهر، حجم بالای مهاجرین ایرانی است که به این شهر نقل مکان کرده اند.حمل و نقل عمومی در این شهر زیاد قوی نیس و شاید نیاز یه وسیله نقلیه شخصی در این شهر، بیشتر از نقاط دیگر آمریکا حس شود.
لس آنجلس رتبه 42 در رنکینگ QS را به خود اختصاص داده است. 19 درصد دانشجویان این شهر از کشورهای دیگر به این شهر مهاجرت کرده اند. لس آنجلس یکی از بهترین شهر ها برای دانشجویان است. کارفرمایان در این شهر علاقه زیادی به جذب نیروهای جوان و تازه کار دارند.
معلمان مقطع ابتدایی بالاترین سطح حقوق در این شهر را دارند. هزینه اجاره یک واحد آپارتمان 80 متری در یک منطقه معمولی حدود 2200 دلار در ماه است. این شهر هشتمین شهر گران آمریکا محسوب می شود.

 

بهترین شهر های آمریکا برای تحصیل

5-شیکاگو

شیکاگو، بزرگترین شهر ایالت ایلینوی است. دومین فرودگاه شلوغ دنیا در این شهر واقع شده است. هشت خط مترو دارد و حمل و نقل عمومی در سطح بالایی برقرار است.از نظر میزان حقوق دریافتی، شیکاگو دهمین شهر آمریکا است که کارفرمایان آن به هر فرد به طور میانگین 79 هزار دلار سالانه پرداخت می کنند. مهندسین برق می توانند تا 130 هزار دلار در سال درآمد داشته باشند.
از نظر هزینه های زندگی، شیکاگو 16 امین شهر گران آمریکا محسوب می شود و رتبه 31 دنیا را دارد. هزینه یک واحد آپارتمان 80 متری در منطقه معمولی در این شهر حدود 1500 دلار در ماه است.

بهترین شهر های آمریکا برای تحصیل

 

مطالب مرتبط:

چطور ویزای تحصیلی آلمان بگیریم؟

اخذ اقامت اتریش (بخش اول)

اخذ اقامت اتریش (بخش دوم)

 

لیست برچسب ها
فرم ارسال دیدگاه و نظرات