تماس تلفنی 021-91307777
امتیاز 0,0 از 5 ( 0 رای )

خرید از آمازون؛ مثل آب خوردن

چگونگی خرید از آمازون و وب‌سایت‌هایی نظیر آن سوال اغلب کسانی‌ست که به هر ترتیب سر در فضای مجازی دارند و دل به محصولات برند و اورجینال گره زده‌اند. آمازون و وب‌سایت‌های سلفش، همه، خُرده‌فروش‌های آنلاینی‌ هستند که از شیر مرغ تا جان آدمی‌زاد، از تیغ‌ریش‌تراشی تا کتاب، را در سرتاسر جهان می‌فروشند. برای آن‌که تصویر مناسب‌تری به دست دهیم، می‌توانیم نمونه‌ی داخلی‌اش، دیجی‌کالا، را مثال بیاوریم.

آمازون جز دفتر مرکزی‌اش در آمریکا، هیچ‌جای جهان نماینده‌ی فیزیکی ندارد؛ ارتباطش با مشتریان تماما به صورت آنلاین و در بستر فضای وب شکل می‌گیرد و گسترش می‌یابد. در ایران، اغلب، نام وب‌سایت آمازون با جف بیزوس، کارآفرین معروف، گِرِه خورده است اما بد نیست نگاهی به سرگذشت این کمپانی افسانه‌ای بیندازیم. با افتتاح حساب پی پال و یا استفاده از خدمات شارژ حساب پرفکت مانی می توانید به راحتی از سایت های خارجی خرید کنید.

آمازون از کجا شروع کرد؟

آمازون پیش از این تنها یک فروشگاه ساده کتاب در آمریکا به شمار می‌رفت؛ یک فروشگاه مثل همه‌ی فروشگاه‌هایی که تا الان از آن‌ها خرید کرده‌ایم. دار و ندار آمازونِ آفلاین کتاب بود. کتاب می‌فروخت. یک روز جف بیزوس سر گذاشت به تغییر کسب و کارش! هر چه دستش بود، زمین گذاشت به سیاتلِ رفت و کسب و کارش را راه انداخت. بازه‌ی زمانی‌ای که بیزوس پا به سیاتل گذاشت تا لحظه تاسیس آمازون، آن‌گونه که امروز می‌شناسیمش، زیاد نبود؛ او در نهایت یک سال بعد، سال 1995، آمازون را تاسیس کرد.

وب‌سایت آمازون امروز همچون رودخانه‌ی آمازون( بزرگ‌ترین رودخانه‌ی هستی) بر بستر وب در سراسر جهان جاری‌ست و با فروش محصولاتش به مشتریان بخش بسیار بزرگی از نیازهای دنیای امروز را تامین می‌کند؛ کتاب‌ها، نرم‌افزارها، کیف‌ها، کفش‌ها و غیره. امروز خرید از آمازون ارزش‌افزوده‌ای قابل توجه به خریدِ مشتری می‌بخشد؛ چرا که بالاخره آمازون، همیشه آمازون است! می‌دانید که!

آمازون از کجا شروع کرد؟

چرا باید از آمازون خرید کنیم؟

آمازون در جهان بیش از نیم‌میلیارد خریدار دارد؛ شگفت‌انگیز است، نه؟! با این همه ما در ایران، پیش آن‌که دست به کی‌بورد ببریم و سر به وب‌سایت آمازون بزنیم، به آنی از خرید منصرف می‌شویم و در عوض به «راه‌های کم‌دردسرتر» برای خرید رضایت می‌دهیم! تحریم و همچنین قیمت دلار اولین موانع فکریِ ما برای خرید از آمازون به حساب می‌آیند. ما در این‌جا دلایلی می‌شماریم که می‌کوشند ثابت کنند، با وجود همه‌ی مصائب، خرید از آمازون به زحمتش می‌ارزد:

آمازون هنوز هم به صرفه‌تر است

کمی تعجب‌برانگیز است اما حقیقت دارد! خرید از آمازون ، با وجود تحریم‌ها و افزایش قیمت دلار، هنوز هم گاه به صرفه‌تر از بسیاری از فروشگاه‌های داخلی است؛ به ویژه وقتی هزینه محصولات رایانه‌ای را در هر دو مقایسه می‌کنید، مطمئن می‌شوید علی‌رغم هزینه حمل و نقل و هزینه‌های گمرکی، می‌توانید از آمازون به صرفه‌تر خرید کنید. کافی‌ست یک محصول رایانه‌ای مشابه، همچون گوشی تلفن همراه، را در هر دو سایت به معرض آزمون بگذارید. امتحان کنید، ضرر ندارد!

همچنین بخوانید: آیا خرید از آمازون به صرفه است؟

آمازون تخفیف‌های روزانه‌ی چشم‌گیری عرضه می‌کند

همین‌طور این وب‌سایت تخفیف‌های روزانه‌ای عرضه می‌کند که می‌تواند هر کسی را برای خرید ترغیب نماید. سری بزنید به وب‌سایت‌هایی که شما را آخرین تخفیف‌ها آگاه می‌سازند؛ مثلا وب‌سایت …. که در یادداشت … نیز به آن اشاره کرده‌ایم؛ ممکن است خوش‌شانس باشید و یکی از آن تخفیف‌های پنجاه درصدی آمازون دست‌تان را بگیرد. اگر پیِ خرید از آمازون هستید، تخفیف‌ها را دست‌کم نگیرید؛ به خصوص تخفیف‌های مناسبتی همچون بلک فرایدی!

آمازون امنیت خرید را تضمین می‌کند

بی‌راه نیست اگر ادعا کنیم خرید از آمازون در میان همه‌ی خرده‌فروشی‌های آنلاین از امنیت بیش‌تری دارد؛ چرا که، پیش‌تر نیز گفتیم، بالاخره آمازون، آمازون است و هرگز حاضر نیست بر اعتبار بی‌همتایش در جهان چوب حراج بزند. از طرفی آمازون معمولا این امکان را در اختیار خریدارانش قرار داده است تا کالای معیوب را مرجوع کنند و یا اگر در یک بازه‌ی زمانی مشخص از خرید خود پیشمان شدند، کالا را پس بفرستند و پول‌شان را کامل پس بگیرند.

از آمازون دست دوم خرید می‌کنید

بله! اگر هیچ‌جا پیدایش نمی‌کنید، شاید دست دومش را، پس از وب‌سایت‌های معتبر دست‌دوم فروشی همچون eBay، در آمازون گیر بیاورید. خرید از آمازون تنها به محصولات دست اول محدود نمی‌شود.

چطور از آمازون خرید کنیم؟

چطور از آمازون خرید کنیم؟

بسیاری می‌پرسند ما که دست‌مان به جایی بند نیست و  از خرید از فروشگاه‌های آمریکایی منع شده‌ایم، آمازون هم که پیرو سیاست‌های آمریکا و به تحریم‌ها وفادار است، پس چطور خرید کنیم؟! جای تردید نیست که بالاخره تحریم‌ها، آن‌گونه که در طبیعت آن‌هاست، دست و پاگیر اند اما نه برای خرید از آمازون!

راهکارهایی هست که می‌توان به واسطه آن‌ها خرید از آمازون را تسهیل و میسر کرد.

وب‌سایت واسطه خرید از آمازون

گفتیم «واسطه» ؟! بله! وب‌سایت‌های واسطه‌گر یکی از راه‌های خرید از آمازون به شمار می‌آیند؛ اگر چه نه همیشه بهترین‌ راه! در خرید از این دسته وب‌سایت‌ها باید پیش از هر چیز ملاحظاتی را در نظر بگیرید. به طور مثال از اعتبار وب‌سایت و امانت‌داری‌اش مطمئن باشید! بسیار مهم است که وب‌سایت واسطه، علی‌رغم تاخیر طبیعی در ارسال محصول، کالای خریداری شده را به موقع به دست‌تان برسانند. از سویی دیگر حواس‌تان باشد که از آن وب‌سایت فاکتور خرید آمازون را دریافت کنید و مطمئن شوید آن‌چه برایتان ارسال کرده‌اند مستقیما از وب‌سایت آمازون به دست‌تان رسیده است.

دانشجویان

در فیس‌بوک و توییتر و اینستاگرام و این‌سو و آن‌سو می‌توانید دانشجویان مهاجری را پیدا کنید که در ازای پول ناچیزی سفارش‌تان را دریافت و بعد برایتان ارسال می‌کنند. اگر چه باز این راه کاملا مطمئن به نظر نمی‌آید اما به هر ترتیب از ضریب امنیت بالاتری نسبت به وب‌سایت‌های واسطه خرید از آمازون برخوردارند. اما بهترین راه، راهی‌ست که در سطر زیر به آن اشاره می‌کنیم:

بستگان ساکن در کشورهای خارجی

این یکی از هر راهِ دیگری مطمئن‌تر است! اگر قصد خرید از آمازون را دارید، زحمت را به دوش نزدیکان‌تان در خارج از ایران بیندازید! از آن‌ها خواهش کنید سفارش‌تان را دریافت و بعد به مقصد ایران ارسال کنند.

همچنین بخوانید: همه‌چیز درباره گیفت کارت گوگل پلی

چطور از آمازون سفارش دهیم؟

بگذارید فرایند خرید از آمازون را مرور کنیم؛ تجربه‌ای ساده و لذت‌بخش که کم‌تر جایی می‌توانید مشابهش را پیدا کنید. اول، همچون خرید از هر وب‌سایتی بروید سر وقت مرورگرتان و Amazon.com را بنویسید و وارد صفحه‌ی اول وب‌سایت شوید.

صفحه‌ی اول آمازون پیش‌چشم‌تان ظاهر شده است؛ نه؟! خب بروید به نوار سیاهِ بالایی، نگاهی بیندازید به سمت راست و گزینه‌ی Account & List پیدا کنید. ماوس را ببرید روی قسمت Account & List!  گزینه‌ی start here را لمس کنید.

صفحه اصلی وبسایت آمازون

این‌جا هم مثل همه‌ی خرده‌فروشی‌های آنلاین از شما اطلاعاتی مشابه می‌خواهند؛ نام، ایمیل و رمز ورود…

مراحل ساخت اکانت در آمازون

 

تبریک! شما اکانت خودتان را در آمازون ساخته‌اید. حالا وقتِ آن است که کالای دلخواه‌تان را جست و جو و خرید کنید. آمازون چند راه ساده را برای جست و جوی کالا پیش‌روی‌تان می‌گذارد.

نوارِ جستجو

این بدیهی‌ترین و ساده‌ترین راه است؛ البته به شرطی که اطلاعات دقیق کالا را همراه داشته باشید. کافی است اطلاعات آن را وارد کنید، آن‌وقت، آمازون شما را به صفحه‌ی مورد نظر می‌برد.

 

نوار جستجو در آمازون

فیلتر خرید

این هم یکی دیگر از راه‌های خرید از آمازون است. گزینه‌ی All را که کلیک کنید، کشویی از گزینه‌های در دسترس باز می‌شود. شما می‌توانید خرید خود را بر حسب جنسیت و نوع کالا محدود نمایید؛ آن‌قدر تا که به لیستی از کالاهای مشابه برسید.

فیلتر محصولات آمازون

دپارتمان کالا

سومین راه، که البته می‌تواند گیج‌کننده‌تر از دو تای قبلی باشد، انتخاب دپارتمان مد نظر است. منظور از دپارتمان همان دسته‌بندی کالاهاست. روی گزینه‌ی دپارتمان کلیک کنید و دسته‌ی کالای مدنظرتان را بیابید؛ ویدئو، کتاب و پوشاک و غیره.

دسته بندی محصولات در آمازون

گزینه‌ی هم‌جوار نوار جستجو

چهارمین راه برای سفارش و خرید از آمازون، گزینه‌ایست که در کنار نوارِ جستجو قرار دارد. آن‌وقت به صفحه‌ای هدایت می‌شوید پر از موارد محدودکننده نظیر قیمت، برند، میزان امتیاز مشتریان و غیره. بر این اساس می‌توانید ادامه دهید و به کالای‌تان دسترسی پیدا کنید!

روش دوم فیلتر کردن کالا در آمازون

چطور از آمازون خرید کنیم؟

صفحه‌ی محصولات آمازون یکی از کم‌نظیرترین آن‌هاست! اطلاعات هر محصول از قبیل شکل و ظاهر و رنگ و فروشنده و وزن و قیمت و تصویر و شرحِ محصول همگی یک‌جا جمع شده‌اند. در این صفحه است که شما می‌توانید خرید از آمازون را به کالای اورجینال دست اول و یا دست دوم محدود کنید. کافی‌ست کمی وقت بگذارید و صفحه را حسابی بگردید.

صفحه‌ی محصول آمازون

اگر از انتخاب‌تان مطمئن‌اید، گزینه‌ی Add to list را بزنید. بعد بروید سر وقتِ باقی خریدها. خوب که محصولات‌ دلخواه‌تان را گلچین کردید، سری به آیکون سبد خرید بزنید و برای طی آخرین مرحله خرید، گزینه‌ی Proceed to checkout  را فشار دهید و شیوه‌ی خرید را انتخاب کنید.

مرحله نهایی خرید از آمازون

برای خرید از آمازون باید به یکی از انواع کارت‌های اعتباری مثل ویزا کارت مجهز باشید؛ البته کیف پول الکترونیکی هم مجاز است.

از چه وب‌سایت‌های دیگری به جز آمازون می‌توان خرید کرد؟

آمازون یکی از معتبرترین وب‌سایت‌های خرده‌فروشی آنلاین است! خرید از آمازون این رد خور ندارد. اما این وبسایت تنها فروشگاه آنلاین بین‌المللی نیست. سایت‌های مثل Walmart و Alibaba و eBay نیز از جمله درخشان‌ترین و مطمئن‌ترین غول‌های خرده‌فروشی آنلاین‌اند و هر یک ویژگی‌های منحصر به فردی دارند که در این یادداشت نمی‌گنجند.

لیست برچسب ها
فرم ارسال دیدگاه و نظرات