تماس تلفنی 021-91307777
امتیاز 0,0 از 5 ( 0 رای )

دانستنی های مهم درباره ویزاکارت و مسترکارت

 

پرداخت های الکترونیکی در دنیا در انحصار این چهار شرکت است. شرکت‌های Visa card ،Master card ،American Express ، Discover . که مسئولیت رسیدگی به بیشتر امور  پرداختی را در جهان بر عهده دارند. شرکت ویزا کارت و مسترکارت پیشنهادهای منحصر به فردی را به تجار فعال در این زمینه میدهند. زیرا هیچ شرکتی درگیر صدور کارت و اعتبار نامه نمی‌باشد. این بدان معنا است که تمام کارت‌های پرداختی ویزاکارت و مسترکارت از طریق برخی از روابط مشترک بین برندهای مطرح صادر می‌شوند. این در حالی است که دو شرکت متفاوت، کارت‌ها را تمدید یا صادر نمی‌کنند. چون آنها با هم شریک هستند تا خدمات گسترده‌ای را ارائه نمایند. که شامل گزینه‌های کارت اعتباری، پیش پرداخت و وام است. دانستنی های مهم درباره ویزاکارت و مسترکارت وجود دارد که از این خدمات فراتر است.

نگاه کلی به دانستنی های مهم درباره ویزاکارت و مسترکارت

امروزه بیشتر آمریکایی‌ها حداقل یک کارت اعتباری و کارت حساب بانکی دارند. و بسیاری از مردم نیز تعداد زیادی از این کارت‌ها را در اختیار دارند. و به دنبال استفاده از تمامی مزایای موجود در انواع شرکت‌های سرویس دهنده این نوع کارت‌ها از جمله سرویس پرداخت حقوق، مزایا، فرصت‌های برگشت پول و انواع مزایای تبلیغاتی و تشویقی دیگر هستند. که صادرکنندگان این گونه کارت‌ها باید ارائه دهند.

کارت‌های اعتباری غالباً گردش‌حساب و اعتباری بالغ بر ۱ تریلیون دلاری را پشتیبانی می‌کنند. و مصرف کنندگان کارت‌های حساب بانکی می‌دانند که همراه با کارت‌های اعتباری و سایر اشکال پرداخت‌های غیرنقدی حدود ۱۷۴/۲ میلیارد دلار را می‌توانند معامله و جابجا کنند.

  • شرکت‌های ویزا کارت و مستر کارت دو شبکه بزرگ پردازش پرداخت الکترونیکی در جهان هستند.
  • ویزاکارت و مسترکارت مستقیماً کارت‌های دو شرکت دیگر یعنی Discover و American Express را برای عموم مردم صادر نمی‌کنند. بلکه از طریق موسسات مالی زیر مجموعه و عضو، این مراحل را انجام می‌دهند.
  • بانک‌های عضو و موسسات و اتحادیه‌های اعتباری حمایتگر کارت‌های اعتباری و بانکی ویزاکارت و مسترکارت‌ها را مستقیماً در اختیار مشتریان خود قرار می‌دهند. یا در برخی موارد نیز این کار را از طریق همکاری با شرکت‌های هواپیمایی، هتل‌ها و یا خرده‌فروشان مالی انجام می دهند.

 

دانستنی های مهم درباره ویزاکارت و مسترکارت, دانستنی های مهم درباره ویزاکارت و مسترکارت

مدل‌های تجاری هر دو شرکت بسیار به یکدیگر شبیه  است. ویزاکارت و مسترکارت مستقیماً از طریق موسسات مالی عضو مانند بانک‌ها و اتحادیه‌های اعتباری صدور کارت به صورت مستقیم اقدام به صدور کارت به عموم مردم نمی‌کنند. بلکه این کار را موسسات مالی و زیر مجموعه این شرکت‌ها و یا با همکاری با شرکت‌های دیگر در بازار معاملاتی صادر می‌کنند.

 

درک تفاوت ویزا کارت و مستر کارت

دو شرکت ویزاکارت و مسترکارت تنها پردازنده‌های پرداخت در شبکه مالی و اعتباری هستند. که در هر سه حوزه بازار پرداخت‌ها فعالیت می‌کنند. این دو شرکت منحصراً به عنوان پردازنده‌های شبکه کار کرده و تقریباً یک عمل را به گونه‌ای متفاوت به انجام می‌رساند. ویزاکارت و مسترکارت‌ها هر دو به صورت عمومی و عمده معامله می‌شوند.

شرکت ویزا کارت (با نماد معاملاتی V) دستور پرداخت سرمایه ۳۶۵ میلیارد دلاری را در بازار ارائه می‌دهد. و شرکت مسترکارت نیز (با نماد معاملاتی M A) توان جابجایی نزدیک به ۲۹۳ میلیارد دلار حجم معاملاتی را دارد. این در حالی است که هیچ یک از این شرکت‌ها اعتبار نامه و یا کارت صادر نمی‌کنند. و یا اقدام به صدور کارت از طریق شبکه بانکی نخواهند کرد. اما هر دو یک سبد گسترده‌ای از سهام و اوراق بهادار از پیشنهادات برندهای معتبر فعالیت کننده در جهان هستند.

 

تنظیم شرایط و ضوابط 

موسسه مالی صادر کننده کارت، شرایط و ضوابط پرداخت کارت از جمله هزینه‌ها، پاداش‌ها و سایر ویژگی‌های کارت را تعیین می‌کند. خرده فروشان در بازار معمولا با یک موسسه مالی شخص ثالث کار می‌کنند. برای کارت‌های اعتباری بانک صادر کننده کارت، مسئولیت نرخ بهره پاداش پذیره نویسی سهام و اوراق بهادار، بیمه و امثال این موارد را برعهده دارد. که مشخص کند و به اطلاع افراد برساند.

صادرکنندگان کارت‌های اعتباری همچنین می‌توانند از دیگر مواردی همچون جلوگیری از سرقت اطلاعات شخصی و حفظ از کلاهبرداری، بیمه اتومبیل و یا تخفیف خرید شغلی بر حسب شغل خود استفاده نمایند. ویژگی ویزاکارت و مسترکارت و شرکت فعالیت کننده در بازار معاملات این است که در ارتباط با یکدیگر کار می‌کنند و  در رقابت با هم قرار دارند و در تهیه پیش نویس شرایط کارت اعتباری و معاملاتی شرکت می‌کنند.

 

 

دانستنی های مهم درباره ویزاکارت و مسترکارت

ویزا کارت

محصولات اصلی ویزا کارت عبارتند از کارت‌های اعتباری، کارت پرداخت اقساط بانکی، انواع کارت‌های پیش پرداخت و کارت‌های هدیه و همچنین خدمات جهانی پرداخت دستگاه‌های خودپرداز و بخش‌های تجاری قابل گزارش این شرکت نیز موارد زیر را شامل می‌شود.

– خدمات

– پردازش اطلاعات

– معاملات و تجارت بین الملل

– سایر خدمات

 

مستر کارت

از جمله محصولات اصلی مستر کارت: کارت‌های اعتباری مصرف کننده، کارت پرداخت اقساط، کارت‌های پیش پرداخت و محصولات تجاری بازرگانی است. مستر کارت دارای یک بخش تجاری قابل گزارش با عنوان اطلاعات جغرافیایی مختلف در امریکا و سایر کشورها است.

همانند ویزا، مسترکارت نیز بیشتر درآمد خود را از هزینه خدمات و پردازش داده‌ها دریافت می‌کند با این حال این هزینه‌ها متفاوت و با درصدهای مختلفی است. هزینه خدمات مسترکارت با حجم دلار جهانی محاسبه می‌شود و هزینه پردازش داده به عنوان هزینه تعویض شناخته می‌شود و هزینه کم و ثابتی برای هر تراکنش است که به صادر کننده کارت پرداخت می‌گردد.

 

 

 

مطالب مرتبط:

بهترین روش های دریافت مسترکارت

 

لیست برچسب ها
فرم ارسال دیدگاه و نظرات