تماس تلفنی 021-91307777
امتیاز 0,0 از 5 ( 0 رای )

درگاه اینترنتی پی پال

راهنمای مطالعه:
  •  نحوه ی استفاده از درگاه بین المللی پی پال (PayPal)
  • امنیت درگاه بین المللی پی پال
  • نحوه ی استفاده از درگاه پی پال برای ایرانی ها

پی پال

آیا استفاده از درگاه اینترنتی پی پال (PayPal) برای کاربران ایمن می باشد یا خیر؟

ممکن است این سوال بار ها ذهن شما را به خود مشغول کرده باشد. در پاسخ به این سوال باید گفت که این درگاه، یک درگاه کاملاً امن برای تمام تراکنش ‌های مالی محسوب می‌شود؛ اما در صورتی که در ایران زندگی کنید، می تواند برای شما کمی مشکل ‌ساز شود. چرا که درگاه اینترنتی پی پال یک شرکت آمریکایی می‌باشد که ایران را تحریم کرده است و چنانچه آی پی شما به عنوان یک ایرانی شناسایی شود، حساب شما مسدود می شود و تمام منابع مالی که داخل حساب پی پال و خود دارید بلاک می شود. لذا این فرآیند برای شما با ریسک همراه خواهد بود.

به همین منظور می‌بایست یک سری اقدامات ایمنی انجام دهید تا فرایند استفاده ی شما از درگاه اینترنتی پی پال بدون نگرانی دنبال شود و با خیال راحت از این وب سایت برای فرایند کسب و کار خود استفاده کنید. در این مقاله با ما همراه باشید تا اطلاعات جامعی در رابطه با ایمنی حساب پی پال در اختیار شما قرار دهیم و بتوانید به راحتی از این حساب استفاده کنید.

 امنیت درگاه بین المللی پی پال

درگاه اینترنتی پی پال, درگاه اینترنتی پی پال

در رابطه با ایمنی درگاه اینترنتی پی پال باید بگوییم که در طی فرایند انتقال هزینه، تراکنش های مالی و تمام اطلاعاتی که در این درگاه بین دو کاربر رد و بدل می‌شود، هیچ عامل سومی نقش ندارد.

شرکت پی پل هزینه های هنگفتی را در جهت ایمن سازی درگاه خود هزینه کرده است و با کمک استانداردهای IPS  و کشف نفوذ IDS و همچنین استفاده از تجهیزات سخت افزاری و نرم افزاری، توانسته به درگاه اینترنتی بین‌المللی تبدیل شود. البته درگاه، ترافیک تمام تراکنش های مالی مشتریان خود را به صورت لحظه‌ای رصد می‌کند تا در صورت وجود هر نوع عامل نفوذی، به سرعت متوجه شود و این عامل را از سیستم خارج کند.

تمام سیستم های مالی و بانک ‌ها برای این که هکرها به آن نفوذ نکنند هزینه ‌های زیادی می کنند و در آخر احتمال اینکه به آنها نفوذ شود بسیار زیاد است. اما شرکت پی پال برای کسانی که بتوانند به سیستم مالی این شرکت نفوذ کنند، یا قسمت های آسیب پذیر را شناسایی کنند، جایزه تعیین کرده است!

البته از روزی که این جایزه در نظر گرفته شده است تا به امروز، ۱۷ سال میگذرد و هنوز کسی پیدا نشده است که بتواند به سیستم مالی درگاه اینترنتی پی پال نفوذ کند و به اطلاعات آن دسترسی پیدا کند. این در حالی است که شرکت های عظیم و غول پیکری همچون یاهو و گوگل با اینکه در بخش امنیت و نفوذ بهترین متخصصان را دارند، باز هم مورد حمله هکرها قرار گرفته اند.

آیا درگاه اینترنتی پی پال برای خریداران این درگاه ایمن می باشد؟

در رابطه با ایمنی فرایند تراکنش ها و خرید از درگاه اینترنتی پی پال، باید بگوییم که این فرآیند کاملاً ایمن و بدون ریسک می باشد.

چرا که:

  • زمانی که شما اقدام به خرید از درگاه پی پال می کنید، یک رسید قابل پیگیری نیز به شما داده می شود. کد رهگیری مرتبط آن تراکنش نیز به شما ارائه می شود تا هیچ گونه خطا و اشتباهی در فرایند خرید از وب سایت مربوطه اتفاق نیافتد.
  • نکته ی مهمی که در رابطه با خرید از درگاه اینترنتی پی پال، باید مد نظر کاربران قرار گیرد، این است که پس از هر بار تراکنش شما زیر نظر خود شرکت پی پال هستید و در صورت هرگونه خطا و اشکالی در فرآیند خرید از وب سایت مربوطه، می توانید با تیکت دادن به وب سایت پی پال تراکنش خود را پیگیری کنید و از طریق ایمیل به مشکل رسیدگی کنید و نگران از دست دادن سرمایه خود نباشید.
  • شما زمان خرید از هر وب سایتی در صورتی که درگاه اینترنتی پی پال معرفی شود، مستقیماً به وبسایت پی پال متصل می شوید و پرداخت شما از طریق درگاه پی پال انجام می‌شود. به همین دلیل، شما هیچگاه نگران اطلاعات شخصی خود نخواهید بود و فرآیند خرید بدون هیچ ریسکی انجام می‌شود.

نحوه ی استفاده از درگاه پی پال برای ایرانی ها

درگاه اینترنتی پی پال, درگاه اینترنتی پی پال

همانطور که در اول این مقاله هم اشاره شد، این درگاه، ایران را تحریم کرده و شما نمی توانید به صورت مستقیم از این حساب استفاده کنید. چرا که در صورت تشخیص ایرانی بودن شما، احتمال اینکه حساب شما مسدود شود بسیار زیاد است.

پس برای استفاده از این درگاه، باید از افرادی کمک بگیرید که ساکن کشورهای خارجی هستند و از حساب آنها استفاده کنید؛ و یا اینکه از VPN کمک بگیرید. (در استفاده از VPN باید بسیار دقت کنید؛ چرا که در صورت تشخیص دادن شما در آی پی ایرانی حساب مسدود می شود و مشکلات زیادی برای شما ایجاد خواهد شد.)

مطالب مرتبط:

پی پال (paypal) چیست ؟

لیست برچسب ها
فرم ارسال دیدگاه و نظرات