تماس تلفنی 021-91307777
امتیاز 0,0 از 5 ( 0 رای )

قوانین پی پال و استفاده از پی پال در ایران

نام پی پال را شاید زیاد شنیده باشید. اما شاید کمتر کسی پی پال را به خوبی میشناسد و از قوانین پی پال و استفاده از پی پال در ایران اطلاع دارد. بسیاری تنها با درگاه های پرداخت آن برخورد کرده اند و از ماهیت اصلی آن بی اطلاع هستند. در واقع می شود گفت که پی پال، یک شرکت مالی آمریکایی است. این شرکت که در زمینه تجارت الکترونیک و انتقال اینترنتی وجه فعالیت می­کند. پی پال را می شود به نوعی بانک اینترنتی نامید که جایگزین مناسبی برای شیوه­های سنتی بانکی شده است. بوسیله پیپال می توان نقل و انتقال وجه و حواله های بانکی را انجام داد. می شود گفت که پی پال یکی از بزرگترین شرکت­های پرداخت الکترونیکی در جهان است که در سال 1998 تاسیس شده است.

امروزه که اینترنت قسمت اعظمی از زندگی افراد را تشکیل می­دهد، حضور ابزار بانکی در آن نیز مهم است. پی پال یکی از شرکت­هایی­ست که امکان استفاده از اینترنت را در نظام بانکی در اختیار کاربران خود قرار می­دهد. کاربران با داشتن حساب در این بانک مجازی می­توانند به نقل و انتقال پول، خرید وفروش و تبدیل ارز بپردازند.

کاربرد های پی پال

پی پال را می توان کیف پول الکترونیکی نامید. اما پس از افتتاح حساب و ساخت اکانت در سایت این شرکت، حساب شما فعال نمی­شود. پس از ثبت نام هر کاربر باید برای احراز هویت خود اقدام نماید. فرآیند احراز هویت این بانک مجازی بسیار سخت گیرانه است. به همین دلیل امنیت استفاده از این شبکه نیز بسیار بالا است. به این ترتیب هیچ فرد غیر واقعی و غیر حقیقی امکان ایجاد حساب در این بانک مجازی را ندارد.

پس از تایید و احراز هویت حساب افتتاح شده، کاربران پی پال می توانند به سادگی به وسیله این حساب خرید نمایند، درآمد ارزی خود را از اینترنت جمع آوری نمایند و حتی در سایت­هایی که امکان احراز هویت از طریق این شرکت را داشته باشند، از اطلاعات خود استفاده نمایند. امنیت بالای این بانک مجازی باعث محبوبیت آن در میان هکرها نیز شده است. حتی امنیت احراز هویت این بانک، استفاده از آن را برای مدتی در آمریکا ممنوع کرد. امروز می­توان گفت، هر روز تراکنش­های آنلاین بسیاری در این بانک مجازی انجام می­شود.

 

پی پال در ایران

قوانین پی پال و استفاده از پی پال در ایران بسیار پیچیده است. متاسفانه این بانک مجازی شدیدا به تحریم های مالی اعمالی از سوی ایالت متحده آمریکا پایبند است. از این رو فعالیت کاربران داخل ایران در این شبکه بانکی ممنوع می باشد. ایرانیان خارج از کشور به سادگی امکان فعالیت در این شبکه را دارند. اما ایرانیان داخل ایران، با تغییر آی پی و مواردی مشابه از این شبکه استفاده می کنند. باید گفت پی­پال هر لحظه که از سوی کاربران خود، نشانی مرتبط به ایران بیابد، بدون تردید اکانت و حساب را بلوکه می نماید. موجودی حساب نیز قطعا مسدود خواهد شد. لازم است بدانید جهت افتتاح حساب و استفاده از حساب پی پال باید حتما آی پی را از ایران خارج نمایید. و از یک آی پی خارجی استفاده کنید. پس از بلاک شدن حساب این شبکه بانکی، باید مدارک احراز هویتی و سایر مدارک مورد نیاز را جهت آن بلاک کردن ارسال نمایید. معمولا امکان افتتاح حساب در این شبکه بانکی توسط افرادی که خارج از مرزهای ایران می باشند و امکان دسترسی به حسابهای این شبکه را دارند ممکن می شود.

معمولا به افراد داخل ایران توصیه میشود، هنگام استفاده از خدمات این شبکه بانکی از نبودن مشخصات ایران در پرداخت­های خود مطمئن گردند. در صورت بلاک شدن حساب، امکان پیگیری به هیچ وجه برای ایرانیان ممکن نیست.

قوانین پی پال و استفاده از پی پال در ایران بسیار پیچیده است. متاسفانه این بانک مجازی شدیدا به تحریم های مالی اعمالی از سوی ایالت متحده آمریکا پایبند است. از این رو فعالیت کاربران داخل ایران در این شبکه بانکی ممنوع می باشد. ایرانیان خارج از کشور به سادگی امکان فعالیت در این شبکه را دارند. اما ایرانیان داخل ایران، با تغییر آی پی و مواردی مشابه از این شبکه استفاده می کنند.

انواع حساب پی پال

در هنگام ایجاد حساب در این شبکه بانکی مجازی نیاز به انتخاب نوع حساب خود دارید. اکانتی که در این شبکه ایجاد می شود باید یکی از نوع های شخصی و یا تجاری باشد. باید افزود همچنین هر زمانی می توان حساب شخصی را به نوع تجاری تغییر داد. حساب های تجاری معمولا در پی­پال امکانات بیشتری دارند. امکانات حرفه ای تر و امکان تراکنش های بالاتر با مبالغ بیشتر را در اختیار مالکان این حساب ها قرار می دهند. با این وجود امکان سرمایه گذاری در حساب های پی پال وجود ندارد. پی پال هیچ تعهدی بابت پرداخت سود برای موجودی حساب­ها ندارد.

انواع تراکنش ها در پی پال

  • خرید از طریق درگاه این شبکه بانکی مجازی
  • انتقال پول از کارت به پی پال و بالعکس
  • دریافت و انتقال پول میان حساب های این شبکه بانکی
  • انتقال پول از حساب های بانکی به این حساب ها و بالعکس
  • امکان استفاده از درگاه پرداخت این شبکه بانکی مجازی
نمونه ای از داشبورد یک حساب وریفای شده در پی پال

افتتاح حساب در پی پال

برای ساخت و ایجاد حساب در پی پال باید حتما یک کارت بانکی قابل وریفای و ایمیل معتبری با امکان دسترسی، را داشته باشید. برای ایجاد حساب حتما باید از آی پی ایران خارج شوید و ترجیحا آی پی ثابتی را برای ورود مجدد به حساب خود انتخاب نمایید. پس از ایجاد حساب کاربری در این سایت و وارد کردن اطلاعات لازم احراز هویتی، حساب کاربری خود را به سادگی ثبت کنید. اما باید توجه داشته باشید اطلاعات آدرس و شماره تماس و کشور محل زندگی ارتباطی با ایران نداشته باشند. پس

 

از آن لازم است حساب بانکی خارجی یا کارت اعتباری بین المللی را دارا باشید. تا نسبت به وریفای کردن حساب بانکی مجازی پی­پال خود اقدام نمایید. پس از ایجاد حساب و فعال سازی ایمیل، حساب پی­پال شما فعال می گردد. می توانید با استفاده از شناسه و رمزعبور وارد حساب کاربری خود شوید و از امکانات آن استفاده نمایید.

خرید با پی پال

امکان خرید در فروشگاه های بسیاری با پی پال ممکن است. با داشتن یک حساب و شارژ کردن آن می توانید در بسیاری از فروشگاه های بزرگ خرید خود را انجام دهید. خریدهای فیزیکی نیز زمانی با این حساب ممکن می شوند  که فروشگاه مورد نظر و وب سایت آن از این بانک مجازی پشتیبانی نماید. همچنین امکان خرید از فروشگاه های اینترنتی برای ایرانیان زمانی ممکن می شود که وب سایت مورد نظر ارسال مستقیم به ایران را پشتیبانی نماید.

پی پال به علاوه امکاناتی نظیر اهدای پول به موسسه های خیریه، تبدیل ارز و حتی پرداخت تلفنی را نیز در امکانات خود جای داده است. پی­ پال با برداشت کارمزد برای هرکدام از امکاناتی که در اختیار کاربران قرار می دهد، سود می کند.

نوین پرداخت خدمات متنوعی را در رابطه با پی پال ارائه میدهد و استفاده از پی پال و پرداخت با پی پال را برای ایرانیان تسهیل کرده است. اگر تمایل دارید که از امکانات متنوع پی پال استفاده کنید، میتوانید با کارشناسان نوین پرداخت در ارتباط باشید و راهنمایی های لازم را اخذ کنید.

 

 

مطالب مرتبط:

مزیت های استفاده از حساب اینترنتی پی پال

 

لیست برچسب ها
فرم ارسال دیدگاه و نظرات