تماس تلفنی 021-91307777
امتیاز 0,0 از 5 ( 0 رای )

ماینینگ بیت کوین چیست؟

 

راهنمای مطالعه ماینینگ بیت کوین:

  • استخراج بیت کوین (ماینینگ بیت کوین) به چه معناست؟
  • بیت کوین یا طلای دیجیتال چیست؟
  • استخر ماینینگ یا mining pool چیست ؟
  • چرا بیت کوین ارزشمند است؟

بیت کوین یا طلای دیجیتال چیست؟

 

هالوینگ, هالوینگ چیست؟

 

شاید نام “طلای دیجیتال” در فضای مجازی و رسانه ها، توجه شما را هم به خود جلب کرده باشد. “بیت کوین” یا طلای دیجیتال، یک نوع ارز دیجیتال می باشد که در دنیای اینترنت مبادله می شود. در واقع بیت کوین نوعی پول می باشد که شما می توانید با استفاده از آن تجارت، خرید و فروش و یا کار کنید.

استخراج یا ماینینگ بیت کوین

 

ماینینگ بیت کوین, ماینینگ بیت کوین چیست؟

 

 

همانگونه که پیشتر نیز اشاره شد، بیت کوین گونه ای از ارز دیجیتال است. بیت کوین در واقع نوعی پول است که فقط در دنیای دیجیتال ارزش دارد و در هیچ کشوری به رسمیت شناخته نشده است.

 

 

 

ماینینگ بیت کوین, ماینینگ بیت کوین چیست؟

در واقع ماینرها یا استخراج کنندگان بیت کوین، وظیفه ی تأیید تراکنش ها را دارند. آن ها از این راه می توانند کسب درآمد کنند؛ درآمد آن ها به دو صورت زیر تأمین می شود:

  • بخشی از تراکنش انجام شده به عنوان دستمزد استخراج کننده مشخص شده و به او تعلق می گیرد.
  • هر مرتبه و با استخراج هر بلاک، مقداری بیت کوین نیز تولید می شود که بین استخراج کنندگان آن بلاک تقسیم می شود.

 

چگونگی فعالیت ماینر ها

 

ماینینگ بیت کوین, ماینینگ بیت کوین چیست؟

 

 

تراکنش های مالی بیت کوین در قالب یک سری معادلات ریاضی انجام می‌شود و پیچیدگی هایی دارد. با انجام هر تراکنش، مسابقه ای بین ماینرها شکل می گیرد و هر کس که بتواند زودتر معادله را حل کند، بیت کوین تولید شده را خواهد برد!

ضمناً ماینرها برای حل این معادلات، دستگاه های قدرتمند و سخت افزار های کامپیوتری بسیار قوی نیاز دارند و حل این معادلات پیچیدگی های بسیار دارد.

استخر ماینینگ یا mining pool ؟

 

ماینینگ بیت کوین, ماینینگ بیت کوین چیست؟

 

همانطور که گفتیم، انجام فرایند ماینینگ و حل معادلات پیچیده ی آزاد سازی بیت کوین، نیازمند منابع سخت افزاری بسیار قدرمند می باشند. به این ترتیب آن چه حاصل می شود یک mining pool خواهد بود که از قدرت بسیار بالاتری برخوردار خواهد بود.

چرا بیت کوین ارزشمند است؟

ماینینگ بیت کوین, ماینینگ بیت کوین چیست؟

 

 

بیت کوین ها زیر نظر هیچ بانک و سازمان خاصی هم نیستندو این مزیت بزرگی محسوب می شود، چرا که تحت تأثیر تورم قرار نمی گیرند. همچنین با توجه به این که بیت کوین ها تعداد محدودی دارند، روز به روز کمیاب تر و با ارزش تر می شوند. به همین دلیل سرمایه گذاری روی آن ها می تواند بسیار سود آور باشد.

 

 

لیست برچسب ها
فرم ارسال دیدگاه و نظرات