تماس تلفنی 021-91307777
امتیاز 0,0 از 5 ( 0 رای )

مزایای استفاده و پرداخت با بیت کوین

 

بیت کوین، نوعی پول الکترونیکی رمزنگاری شده است. این ارز یک ارز دیجیتال غیرمتمرکز و مستقل از بانک‌ها است. و بدون نیاز به واسطه‌ها می‌تواند از طریق کاربری به کاربر دیگر در شبکه بلاک چین زنجیره بیت کوین ارسال شود. اگر می‌خواهید بدانید بیت کوین چیست، چگونه می‌توانید آن را خریداری کنید و چگونه می‌تواند به شما کمک کند، بدون آنکه وارد جزئیات فنی شوید، این راهنما برای شماست. در این مقاله به شما توضیح داده خواهد داد که این سیستم چگونه کار می‌کند. چگونه می‌توانید از آن برای سود خود استفاده کنید و از کلاهبرداری آن جلوگیری کنید. همچنین شما را به سمت منابعی هدایت می‌کنیم که به شما در ذخیره و استفاده از اولین قطعات ارز دیجیتال کمک می‌کند. این مقاله درباره مزایای استفاده و پرداخت با بیت کوین است.

بیت کوین چیست و چگونه کار می‌کند؟

بیت کوین یک واحد پول جدید است که در سال ۲۰۰۹ توسط یک شخص ناشناس و با نام مستعار ساتوشی ناکوموتو Satoshi Nakamoto ایجاد شد. در بیت کوین معاملات بدون واسطه‌ها انجام می‌شود. یعنی بدون بانک! می‌توان از بیت کوین برای رزرو هتل در Expedia، خرید مبلمان در Overstock و خرید بازی Xbox استفاده کرد. هیچ حکومت یا دولت مرکزی دخل و تصرفی بر روی این ارز دیجیتال ندارد و هیچ قدرتی در دنیا نمی‌تواند با اعمال نفود و ایجاد فشار بیت‌کوین را تحت کنترل خود در آورد. و سیاست‌های مالی و تجاری خود را به آن دیکته کند.

در واقع پیشگامان بیت کوین می‌خواستند فروشنده، مسئولیت هزینه را بر عهده بگیرد. همچنین واسطه را حذف کنند، هزینه‌های بهره را لغو کنند و معاملات را شفاف کنند. به همین دلیل آنها یک سیستم غیر متمرکز ایجاد کردند که بتوانید پول خود را کنترل کنید و بدانید که بدون توجه به بانک‌ها چه می‌گذرد. بیت کوین در یک زمان نسبتاً کوتاه بسیار محبوب شده است. در سراسر جهان بسیاری از شرکت‌ها، جواهرات فروشی REEDS، بیمارستان‌های خصوصی در ورشو، لهستان و … ارز بیت کوین را می‌پذیرند. در ادامه برخی از مزایای بیت کوین را بیان می‌کنیم.

۱- استقلال کاربر

طرح اصلی بیت کوین برای بسیاری از کاربران و در واقع یکی از اصول اولیۀ ارزهای رمزنگاری شده استقلال است. ارزهای دیجیتال حداقل به لحاظ تئوری، به کاربران استقلال بیشتری نسبت به پول خود می‌دهند. کاربران قادر خواهند بود بدون برخورد با یک واسطه مانند بانک یا دولت نحوه خرج کردن پول خود را کنترل کنند. این شاید یکی از مهمترین مزایای استفاده و پرداخت با بیت کوین میتواند قلمداد شود.

 

مزایای استفاده و پرداخت با بیت کوین, مزایای استفاده و پرداخت با بیت کوین

۲- اختیار کاربر

خرید بیت کوین کاملا خصوصی است. مگر اینکه کاربر داوطلبانه و به صورت ارادی معاملات بیت کوین خود را منتشر کند. خریدهای وی هرگز با هویت شخصی وی (دقیقاً مانند خریدهای نقدی) همراه نیست و به راحتی نمی‌توان به هویت او پی برد. در حقیقت، آدرس بیت کوینی که برای خریدهای کاربر ایجاد می‌شود ناشناس است و با هر تراکنش تغییر می‌کند. این بدان معنا نیست که معاملات بیت کوین واقعاً ناشناس یا کاملاً غیرقابل ردیابی هستند. اما نسبت به برخی از اشکال سنتی پرداخت، کمتر با هویت شخصی او در ارتباط هستند.

۳- برگشت ناپذیری تراکنش

پس از تأیید تراکنش، امکان برگشت آن وجود ندارد. نه شما، نه بانک‌هایتان، نه رئیس جمهور ایالات متحده، نه ساتوشی و نه هیچ فرد دیگری قادر به برگشت تراکنش‌ها و معاملات نخواهد بود. در بیت کوین چیزی به عنوان واسطه یا شخص ثالث در تسهیل انجام تراکنش وجود ندارد. تسویه سرمایه‌ها به شکل آنی صورت می‌گیرد و به محض انجام تراکنش، امکان برگشت آن وجود ندارد.

۴- شفاف بودن معاملات

هیچ یک از معاملات یا حساب‌ها به هویت‌های دنیای واقعی متصل نمی‌شوند. شما بیت کوین را به صورت آدرس‌هایی دریافت می‌کنید که به طور تصادفی در حدود 30 کاراکتر به نظر می‌رسند. در حالی که معمولاً می‌توان جریان معاملات را تجزیه و تحلیل کرد، اما اتصال هویت واقعی کاربران با این آدرس‌ها امکان پذیر نیست.

۵- سریع و جهانی بودن معاملات

معامله فوراً در شبکه پخش می‌شود و طی چند دقیقه تأیید می‌شود. از آنجا که این معامله در یک شبکه جهانی رایانه اتفاق می‌افتد، نسبت به موقعیت مکانی شما کاملاً بی تفاوت است در واقع فرقی نمی‌کند که بیت کوین را به همسایه یا شخص دیگری در آن طرف جهان ارسال کنید.

 

مزایای استفاده و پرداخت با بیت کوین, مزایای استفاده و پرداخت با بیت کوین

۶- بالا بودن امنیت

امنیت بالا یکی از مزایای دیگر بیت کوین به حساب می‌آید. زیرا وجوه بیت کوین در یک سیستم رمزنگاری، قفل شده است. فقط مالک کلید خصوصی می تواند cryptocurrency ارسال کند. فناوری رمزنگاری و قانون اعداد بزرگ، شکستن این طرح را غیرممکن می‌کند. در تراکنش‌های بیت کوین نیازی به وارد کردن اطلاعات شخصی یا هر گونه اطلاعات حساس در خصوص دریافت کننده یا گیرنده وجود ندارد. این مسئله ریسک سرقت هویت را کاهش می‌دهد.

۷- بدون مجوز

شما مجبور نیستید از هر کسی بخواهید که از cryptocurrency استفاده کند، این فقط نرم افزاری است که همه می‌توانند آن را به صورت رایگان بارگیری کنند. پس از نصب آن، می‌توانید Bitcoin یا سایر ارزهای رمزپایه را دریافت و ارسال کنید. هیچ کس نمی‌تواند شما را از معامله با پول خود منع کند.

۸- تمرکز همتا به همتا

سیستم پرداخت بیت کوین کاملاً همتا به همتاست. به این معنی که کاربران قادر به ارسال و دریافت وجه از هر فردی در سراسر جهان بدون نیاز به تأیید از منبع یا مرجع خارجی هستند.

طرح اصلی بیت کوین برای بسیاری از کاربران و در واقع یکی از اصول اولیۀ ارزهای رمزنگاری شده استقلال است. ارزهای دیجیتال حداقل به لحاظ تئوری، به کاربران استقلال بیشتری نسبت به پول خود می‌دهند. کاربران قادر خواهند بود بدون برخورد با یک واسطه مانند بانک یا دولت نحوه خرج کردن پول خود را کنترل کنند.

 

مزایای استفاده و پرداخت با بیت کوین, مزایای استفاده و پرداخت با بیت کوین

۹- کم بودن حق الزحمه تراکنش برای پرداخت‌های بین المللی

انتقال واگذاری و خریدهای خارجی معمولاً شامل هزینه‌های مبادله‌ای است. اما از آنجا که در معاملات بیت کوین هیچ نهاد واسطه‌ای یا دولتی دخالت ندارد هزینه‌های معاملات بسیار پایین است و این می تواند یک مزیت عمده برای مسافران باشد. علاوه بر این، هرگونه نقل و انتقالات در بیت کوین‌ها خیلی سریع اتفاق می‌افتد و هیچگونه ناراحتی در مورد مجوزهای معمولی و مدت زمان انتظار وجود ندارد.

۱۰- پرداخت با موبایل

مانند بسیاری از سیستم‌های پرداخت آنلاین، کاربران بیت کوین می‌توانند در هر جایی که دسترسی به اینترنت داشته باشند. سکه‌های خود را پرداخت کنند. این بدان معنی است که خریداران هرگز برای خرید یک محصول به بانک یا فروشگاه مراجعه نمی‌کنند. اما برخلاف پرداخت‌های آنلاین که با حساب‌های بانکی یا کارت‌های اعتباری ایالات متحده انجام می‌شود، اطلاعات شخصی برای انجام هرگونه معامله ضروری نیست.

۱۱- دسترسی بالا

از آنجا که کاربران قادر به ارسال و دریافت بیت کوین تنها با تلفن هوشمند یا رایانه هستند، بیت کوین از نظر تئوریکی بدون دسترسی به سیستم‌های سنتی بانکی، کارت‌های اعتباری و سایر روش‌های پرداخت، بصورت تئوری در دسترس کاربران است. این نیز یکی دیگر از مزایای استفاده و پرداخت با بیت کوین است.

نوین پرداخت خدمات فروش و خرید بیت کوین را در اختیارتان قرار داده است. اگر قصد خرید یا فروش بیت کوین را دارید، از طریق پنل کاربری تان در نوین پرداخت سفارش خود را ثبت کنید. بهترین نرخ های خرید و فروش در نوین پرداخت در دسترس شماست.

 

 

مطالب مرتبط:

بلاک چین چیست ؟

 

 

لیست برچسب ها
فرم ارسال دیدگاه و نظرات