تماس تلفنی 021-91307777
امتیاز 0,0 از 5 ( 0 رای )

معرفی انواع رمزارزهای دیجیتال

 

راهنمای مطالعه:

  • مقدمه:
  • رمزارز بیت کوین Bitcoin
  • رمزارز اتریوم Ethereum
  • رمزارز ریپل Ripple
  • رمزارز بیت کوین کش Bitcoin Cash
  • رمزارز بیت کوین SV
  • رمزارز لایت کوین Litecoin
  • رمزارز EOS
  • رمزارز Binance Coin
  • رمزارز تزوس Tezos
  • رمزارز کاردانو ADA
  • رمزارز بت BAT

 

در تعریف کامل‌تری از رمزارز ها می‌توان گفت که رمزارز از جمله پول های دیجیتال است که برای تولید آن و انجام معاملاتی مانند نقل و انتقالات، توسط یکسری الگوریتم های مربوط به رمزگذاری کنترل می‌شود. رمزارز ها معمولا به طور غیرمتمرکز یعنی بدون هیچ وابستگی به بانک ها کار می‌کنند و می‌توان از آنها در زمینه های مختلفی استفاده کرد.

رمزارز بیت کوین Bitcoin

بیشتر افرادی که کلمه ارز دیجیتال را شنیده‌اند با کلمه بیت کوین آشنایند و شاید کلمه بیت کوین بارها برخورد داشته اند بیت‌کوین اولین ارز دیجیتال است و تعداد زیادی از مردم آن را قبول دارند و با توجه به میدان رقابتی که در صحنه ارزهای دیجیتال می‌بینیم بیت کوین هنوز محبوب ترین و برترین ارز دیجیتال است که به عنوان یک ارز پیشرو برتری خود را با فاصله زیاد از بقیه حفظ کرده است.بیت کوین با در اختیار داشتن بیش از ۶۰ درصد از کل بازار،رتبه اول بازار را در اختیار دارد.

قیمت بسیاری از ارزهای دیجیتال پس از بیت کوین یا همان آلت کوین‌ها، همگام با بیت کوین بالا و پایین می‌شود. بیت کوین طی ده سال گذشته به خوبی خودش را اثبات کرده است. این شبکه تاکنون هیچ هک یا رخنه امنیتی بزرگی را تجربه نکرده و به یکی از امن‌ترین شبکه‌های کامپیوتری دنیا تبدیل شده است. بسیاری از اقتصاددانان و نظریه‌ پردازان معتقدند که باید در بیت کوین سرمایه‌ گذاری کنیم چون در آینده ارزش این ارز دیجیتال صعود بیشتری خواهد کرد .

معرفی انواع رمزارزهای دیجیتال

رمزارز اتریوم Ethereum

اتریوم یک پلتفرم نرم افزاری غیر متمرکز است که باعث می شود قراردادهای هوشمند و برنامه های غیر متمرکز (DApps) بدون هیچ خرابی ، کلاهبرداری ، کنترل یا دخالت شخص ثالث ساخته و اجرا شوند. اتر ، در سال 2015 راه اندازی شد ،ارز دیجیتال اتریوم با بیت کوین کاملاً متفاوت است ارز دیجیتال اتریوم ، یک پلت‌فرم محاسباتی توزیع شده می باشد که امنیت تراکنش‌های مالی با توجه به این پلت‌فرم در این رمز ارز افزایش پیدا می‌کند و این امنیت و اطمینان سبب شده که اتریوم از لحاظ موفقیت و محبوبیت بعد از ارز دیجیتال بیت کوین در رتبه دوم قرار بگیرد.

معرفی انواع رمزارزهای دیجیتال

رمزارز ریپل Ripple

ریپل با نماد اختصاری XRP یک ارز دیجیتال یا شکلی از دارایی دیجیتال است که با ارزش بازار حدود 7.1 میلیارد دلار، در رتبه 3 بازار قرار داشته است.یک شبکه جهانی تسویه حساب در زمان واقعی است که پرداختهای بین المللی فوری ، مشخص و کم هزینه را ارائه می دهد.  ریپل در سال 2012 راه اندازی شد و محصولات مالی مبتنی بر دفتر کل توزیع‌شده آن از سال ۲۰۱۱ آغاز شد. ریپل توکن‌های خود را با عنوان XRP در ژانویه سال ۲۰۱۳ معرفی کرد.

ریپل ازتوکن هایی حمایت می‌کند که نماینده پول نقد هستند . برخی از سرمایه‌گذاران معتقدند که در آینده ریپل در پرداخت های بین المللی سرعت می‌بخشد و این خود باعث بالا رفتن ارزش این ارز دیجیتال می باشد.ریپل به جهش‌های ناگهانی قیمتش معروف است. اگرچه این ارز دیجیتال هم با بیت کوین همبستگی زیادی دارد، اما این همبستگی بسیار کمتر از سایر ارزهای دیجیتال شاخص است.

معرفی انواع رمزارزهای دیجیتال

رمزارز بیت کوین کش  Bitcoin Cash

ارز دیجیتال بیت کوین کش در یک هارد فورک یا به روز رسانی بیت کوین در ۲۰۱۷ ساخته شد به طور کلی تفاوت در مقیاس و طراحی بلوک ها موجب جدایی بیت کوین کش از بیت کوین شد. که توسعه گران قوانین جدیدی برای آن گذاشتند و این ارز دیجیتال ساختار جدید به خود گرفته است .

معرفی انواع رمزارزهای دیجیتال

رمزارز بیت کوین SV

در تاریخ 15 نوامبر 2018 میلادی به دلیل عدم توافق توسعه دهندگان بیت کوین کش بر سر به روز رسانی این کوین ، این بار بیت کوین کش وارد هاردفورک شد و بلاک چین آن به دوشاخه Bitcoin ABC و Bitcoin SV تقسیم شد. سازندگان بیت کوین اس وی معتقدند که تمام قابلیت های مفید بیت کوین در شبکه بلاک چین بیت کوین SV وجود دارد.

معرفی انواع رمزارزهای دیجیتال

رمزارز لایت کوین Litecoin

لایت کوین در سال ۲۰۱۱ توسط گوگل چارلی لی توسعه داده شد.جزو اولین ارزهای رمزنگاری بود که پله های بیت کوین را دنبال کرد و اغلب از آن به عنوان نقره  نسبت به طلای بیت کوین یاد می شود. Litecoin مبتنی بر یک شبکه پرداخت جهانی منبع باز است.

معرفی انواع رمزارزهای دیجیتال
رمزارز EOS

یکی از جدیدترین ارزهای دیجیتال برای تهیه لیست ما EOS است. در ژوئن سال 2018 راه اندازی شد ، EOS توسط Dan Larimer ایجاد شد.
دو ویژگی ارز دیجیتال Eos که موجب برتر شدن این ارز شده است:
1. از بین بردن هزینه های معامله ( از طریق یک مدل مالکیت که به موجب آن کاربران صاحب و مجاز به استفاده از منابع متناسب با سهم خود، به جای پرداخت هر معامله می شوند )

2. مقیاس پذیری که می تواند میلیون ها تراکنش را در ثانیه با پردازش موازی و غیر همزمان انجام دهد).

معرفی انواع رمزارزهای دیجیتال

رمزارز  Binance Coin

-مرکز معاملات Binance .  در سال 2017 تأسیس شد ، ومعاملات ومبادلات آن به سرعت افزایش یافت و از لحاظ حجم معاملات کلی ، به بزرگترین مرکز مبادله ای در سطح جهانی تبدیل شود.
نماد آن Bnb است. و به کاربران Binance اجازه می دهد تا با ده ها ارز رمزنگاری مختلف با تجارت موثر روی سکوی Binance معامله کنند .

 

معرفی انواع رمزارزهای دیجیتال
رمزارز تزوس  Tezos

ارزدیجیتال تزوس یک پلتفرم غیرانحصاری  است که از قراردادهای هوشمند برای فراهم آوردن یک ساز و کار حاکمیتی درون زنجیره‌ای منحصربفرد  بهره می‌برد. تمرکز اصلی پلتفرم بر روی یک طراحی چند ساختاری با بروزرسانی‌های جزئی درون زنجیره‌ای در پروتکل است  که در آن سهامداران قادر به تغییر ساختار حاکمیتی پروتکل هستند.تزوس خود را به عنوان اولین پلتفرم «خوداصلاحگر» بین ارزهای دیجیتال معرفی کرده است.

اما پس از راه‌اندازی شبکه، اختلافات داخلی میان بنیان‌گذاران آن باعث شد که این پروژه تا مدت‌ها نتواند ارتقا پیدا کند ، اما پس از رفع اختلافات، اکنون نزدیک به دو سال است که تزوس به ثبات رسیده و برنامه‌های موجود در نقشه راه آن، یکی پس از دیگری عملیاتی می‌شود. تزوس می‌تواند یک سرمایه‌گذاری کم‌ریسک در بازار پرخطر ارزهای دیجیتال باشد.

معرفی انواع رمزارزهای دیجیتال

رمزارز کاردانو  ADA

کاردانو در سال 2017 آغاز به عرضه شد .و از سال 2017 تاکنون رشد قابل قبولی داشته است.این ارز دیجیتال از نظر ارزش پنجمین ارز دیجیتال با ارزش شناخته می شود. کاردانو یک پروژه بلاکچین است.کوین ان یعنی ADA  تخت یک فرآیند پژهشی راه اندازی شده است.کاردانو را به عنوان ارزدیجیتال نسل سوم معرفی می کنند .گفته می شود کاردانو با هدف رفع مشکلات مقیاس پذیری ، هماهنگی و ثبات در پلتفرم های ارز دیجیتال فعالیت می کند.

معرفی انواع رمزارزهای دیجیتال

رمزارز بت BAT

بت یک بر اساس بلاکچین اتریوم می باشد.فعالیت این ارز با تمرکز بر روی تبلیغات دیجیتالی است.که در این حیطه جزو پیشگامان شروع این پروژه است. توسعه دهندگان بت مرورگر بریو را ایجاد کرده اند که اتفاقا از این ارز هم پشتیبانی می کند.

کاربران می توانند با مشاهده تبلیغات در این مرورگر توکن بت را دریافت کنند.می توان گفت این روش هوشمندانه تبلیغات با هدف همسو شدن نیازهای کاربر و تبلیغ کننده ایجاد شده که به همین دلیل باعث می شود محصولات بیشتر ایجاد شده و اطلاعات و اگاهی نسبت به برند یا فعالیت مورد نظر بیشتر شود به این صورت قیمت بت هم بیشتر می شود.

 

معرفی انواع رمزارزهای دیجیتال

 

مطالب مرتبط:

تبدیل بیت کوین به ریال

بهترین ارزهای دیجیتال برای استخراج در سال ۲۰۲۰

 

 

لیست برچسب ها
فرم ارسال دیدگاه و نظرات