تماس تلفنی 021-91307777
امتیاز 0,0 از 5 ( 0 رای )

معرفی انواع کیف پول سخت افزاری ارزهای دیجیتال

 

راهنمای مطالعه:

  • مقدمه
  • لجر(کیف پول سخت‌افزاری لجر)
  • لجر نانو ایکس (Ledger Nano X)
  • لجر نانو اس (Ledger Nano S)
  • ترزور
  • ترزور وان (Trezor One)
  • کول والت کیپ‌کی( کیف پول سخت‌افزاری کیپ‌کی)

کیف پول سخت افزاری نوعی از کیف پول بیت کوین است که با کمک آن می توان بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال را روی دستگاه فیزیکی قابل حمل ذخیره کرد. اگر یک کیف پول سخت افزاری همراهتان باشد، تمام کاری که باید برای خرج کردن بیت کوین و ارز دیجیتال خود انجام دهید این است که آن را به اینترنت متصل کرده و لذت خرید کردن یا روند انتقال بیت کوین را آغاز کنید.

لجر(کیف پول سخت‌افزاری لجر)

لجر، یک شرکت فرانسوی سازنده کیف پول سخت‌افزاری است. محصولات این شرکت محبوب‌ترین کیف پول‌های سخت افزاری موجود در بازار هستند و چند میلیون کاربر از آن‌ها استفاده می‌کنند.

طراحی محصولات لجر بسیار ساده و جمع‌و‌جور بوده و رابط کاربری این کیف پول‌ها نیز ساده و قابل اتکاست. کاربر می‌تواند به راحتی با نمایش‌گرِ روی کیف پول و به‌‌وسیله نرم‌افزار «Ledger Live» با این کیف پول کار کند.

همچنین استفاده از آن‌ها به‌وسیله سرویس‌های نرم‌افزاری کیف پول نظیر «مای اتر ولت»، «الکتروم» و «مای‌سیلیوم»، امکان‌پذیر است. لجر، یک شرکت فرانسوی سازنده کیف پول سخت‌افزاری است. مدل‌های اس و ایکس تفاوت چندانی با هم ندارند اما لجر بلو صفحه نمایش رنگی بزرگ و امکانات ویژه‌ای دارد.

 

لجر نانو ایکس (Ledger Nano X)

لجر نانو ایکس (Ledger Nano X)

لجر نانو ایکس جدیدترین والت سخت افزاری شرکت لجر است. مزیت اصلی این کیف پول این است که بلوتوث دارد و اولین کیف پولی است که قابلیت اتصال به دستگاه های iOS را دارد.

از آنجایی هم که تمام تراکنش ها و معاملات شما توسط نانو ایکس در کیف پول لجر نانو ایکس امضا میشوند، استفاده از آن نسبت به استفاده از تنها یک اپلیکشن روی گوشی موبایلتان امنیت بیشتری فراهم میکند.

لجر نانو ایکس (Ledger Nano X)

لجر نانو اس (Ledger Nano S)

لجر نانو اس ارزانترین کیف پول مجهز به صفحه نمایش است و چیزی حدود 59 دلار قیمت دارد. کمپانی لجر که یکی از مطرح ترین شرکت های امنیت در حوزه بیت کوین و ارز دیجیتال است.

 

لجر نانو ایکس (Ledger Nano X)

ترزور

ترزور (Trezor) یکی دیگر از کیف پول‌های سخت‌افزاری معتبر است که توسط شرکت ساتوشی‌لبز ساخته می‌شود. دفتر مرکزی این شرکت در جمهوری چک مستقر است و مانند لجر بهترین و امن‌ترین کیف پول‌های سخت افزاری دنیا را می‌سازد.

ترزور وان (Trezor One) اولین مدل کیف پول سخت‌افزاری بیت کوین است که در سال ۲۰۱۴ به بازار عرضه شد. کیف پول ترزور در عین قابلیت‌های امنیتی یک کیف پول سرد، راحتی استفاده را نیز، درست به‌مانند کیف پول‌های داغ به ارمغان می‌آورد.

انواع مدل‌های این کیف پول عبارتند از ترزور وان و ترزور مدل تی. ترزور نیز مانند دیگر همتایان خود از تعداد زیادی از کوین‌ها پشتیبانی می‌کند. البته مدل ترزور وان از ریپل و چند ارز دیجیتال دیگر پشتیبانی نمی‌کند.

لجر نانو ایکس (Ledger Nano X)

ترزور وان (Trezor One)

ترزود در آگوست سال 2014 به عنوان اولین کیف پول سخت افزاری بیت کوین، ارائه شد که امکان ذخیره مطمئن بیت کوین و به علاوه امکان خرج کردن آن را در یک کیف پول گرم، فراهم می کند. ترزور یک دستگاه کوچک به اندازه ی انگشت شست شماست.

کول والت

کول والت (CoolWallet) یکی از زیباترین و خوش‌دست‌ترین کیف پول‌های سخت‌افزاری است. این کیف پول مانند کارت اعتباری طراحی شده است و حمل و استفاده از آن به آسانی انجام می‌شود. کول والت صفحه نمایش کوچکی دارد و از طریق بلوتوث به تلفن همراه وصل می‌شود. کول ولت نسبت به رقبای خود از کوین‌ها و توکن‌های کمتری پشتیبانی می‌کند.

لجر نانو ایکس (Ledger Nano X)

کیپ‌کی (کیف پول سخت‌افزاری کیپ‌کی)

کیف پول سخت‌افزاری کیپ‌کی (Keepkey) اولین بار در سال ۲۰۱۵ عرضه شد. طراحی زیبا، امنیت بالا، کاربری آسان و قیمت منطقی از ویژگی‌های مثبت این کیف پول سخت‌افزاری است. شرکت کیپ‌کی در سال ۲۰۱۵ توسط «دارین استنسفیلد» (Darin Stanchfield) در آمریکا راه‌اندازی شده است.

کیپ‌کی در مقایسه با رقبای بزرگش، یعنی لجر و ترزور، از اعتبار و شهرت کمتری برخوردار است و از کوین‌های کمتری پشتیبانی می‌کند اما برخی ویژگی‌های کیپ‌کی به آن در مقابله این دو غول برتری می‌دهد.

یکی از ویژگی‌های بسیار مهم این کیف پول‌ها، پشتیبانی از تعداد زیادی از کوین‌ها و توکن‌هاست. کیف پول‌های سخت‌افزاری صدها ارز مختلف را در خود ذخیره‌سازی می‌کنند. پس سرمایه‌گذارانی که دایره فعالیت آن‌ها، تعداد زیادی از کوین‌ها را شامل می‌شود، می‌توانند لذت استفاده از کیف پول‌های سخت‌افزاری را تجربه کنند.

کیف پول سخت‌افزاری در کنار مزیت‌های فوق‌العاده، معایبی هم دارد. اگرچه آن‌ها امن‌ترین روش برای نگهداری از ارزهای دیجیتال هستند اما با برخی محدودیت‌ها روبه‌رو هستند.

لجر نانو ایکس (Ledger Nano X)

 

 

این کیف پول‌ها تعادل مناسبی بین امنیت و کاربرپسند بودن ایجاد می‌کنند، اما به وضوح روشن است که استفاده از کیف پول‌های موبایلی مانند کوینومی و اکسودوس بسیار آسان‌تر از کیپ‌کی یا ترزور است.همانطور که گفته شد، کیف پول‌های سخت‌افزاری، امن‌تر از هر کیف پول دیگری هستند.

اما بازهم امنیت صددرصدی را تضمین نمی‌کنند. تهدید جانی کاربر می‌تواند او را مجبور کند که رمز کیف پول را در اختیار سارقان قرار دهد. همچنین هکرهای حرفه‌ای می‌توانند در صورت دسترسی فیزیکی به کیف پول سخت‌افزاری، از دستگاه سوءاستفاده کنند.

بنابراین

(کیف پول سخت‌افزاری لجر)

اهمیت بالایی دارد و نباید به هر دستگاهی با برند متفرقه که نام کیف پول سخت‌افزاری را یدک می‌کشد، اعتماد کرد.یکی دیگر از محدودیت‌‌های کیف پول سخت‌افزاری این است که کاربر خود باید مسئولیت حضانت از دارایی‌های خود را بر عهده بگیرد.

بسیاری این موضوع را یک مزیت می‌دانند چرا که هیچ شخص ثالثی مسئولیت مدیریت بودجه شما را ندارد. اما این می‌تواند به این معنی باشد که اگر چیزی اشتباه پیش برود، دیگر هیچ راهی برای بازیابی دارایی‌ها وجود ندارد.

لجر نانو ایکس (Ledger Nano X)

 

 

بیشتر بدانید:

کیف پول سخت‌افزاری چیست؟

ماینینگ بیت کوین چیست؟

 

 

 

 

لیست برچسب ها
فرم ارسال دیدگاه و نظرات