تماس تلفنی 021-91307777
امتیاز 0,0 از 5 ( 0 رای )

ویزای کاری سوئد و اقامت آن

راهنمای مطالعه:

  • مقدمه
  • مهاجرت از طریق کار به کشور سوئد
  • اقامت کاری در کشور سوئد
  • ویزای کار در کشور سوئد
  • برای ویزای کار سوئد چه مدارکی لازم است؟
  • برای ارائه ویزای کار سوئد چه شرایطی لازم است؟

کشور سوئد در شمال اروپا و از کشورهای حوزه اسکاندیناوی بحساب می آید و دارای بهترین مزایای رفاهی و زندگی در سراسر جهان می باشد. کشور سوئد یکی از کشورهای صنعتی اروپا در دنیا بوده،از همین رو اقامت کاری سوئد بسیار باارزش می باشد. کشور سوئد به علت سطح رفاه بالا و کیفیت بسیار بالای زندگی و نیاز به مهاجرین متخصص جزو کشورهای مورد نظر برای مهاجرین قرار گرفته است.

افرادی که در سوئد مشغول به کار و زندگی هستند. دارای بالاترین امنیت به لحاظ مراقبت های بهداشتی،طرح های بازنشستگی و امنیت شغلی قرار دارند. وضعیت اقتصادی کشور سوئد با رشد اقتصادی 1.9 درصد و تولید ناخالص داخلی بسیار بالا نشانگر رشد اقتصادی بسیار عالی این کشور می باشد.

مهاجرت از طریق کار به کشور سوئد

از ویژگی های مثبت ارائه ویزای کار سوئد این می باشد. که امکان بردن همراه نیز برای متقاضیان کار در سوئد وجود خواهد داشت. مهاجرت به کشور سوئد از طریق کار شامل همسر و فرزند زیر 21 سال خواهد بود و در صورتی که فرزند بالای 21 سال وابستگی مالی به خانواده داشته باشد. در شرایطی خاص می تواند به سوئد مهاجرت کند. بنابراین برای یک همراه ویزا صادر خواهد شد،در صورتی که مدت زمان این ویزا بیشتر از 6 ماه باشد. شخص همراه نیز می تواند جویای کار شود و پس از یافتن شغل در سوئد مشغول به کار شود. فرد اصلی می تواند زمان ارائه درخواست خود به صورت همزمان برای اعضای خانواده نیز درخواست کند و یا پس از ورود به سوئد می تواند برای پیوستن خانواده خود به سوئد درخواست نماید.

اقامت کاری در کشور سوئد

ویزای کار سوئد می تواند به اقامت کاری سوئد و پس از طی مراحل لازم باعث اقامت دائم سوئد و به دنبال آن ارائه تابعیت سوئد قرار گیرد. چنانچه در کشور سوئد 4 سال کار کرده باشید و مالیات پرداخت نمایید. می توانید درخواست اقامت دائم این کشور را طلب نمایید. برای ارائه اقامت دائم کشور سوئد نباید در مدت اقامت خود، عملی مغایر منافع عمومی این کشور انجام دهید. و نباید در این کشور پرونده قضایی داشته باشید. پس از گذشت 5 سال از اقامت دائم سوئد می توانید درخواست تابعیت سوئد داده و به تبع آن پاسپورت سوئد را دریافت کنید. اما برای درخواست تابعیت باید زبان سوئدی را بلد باشید و با جامعه سوئدی یکسو شوید. همچنین برای دریافت پاسپورت باید اثبات کنید که بدهی به دولت یا شخص خاصی نخواهید داشت.

ویزای کار در کشور سوئد

ویزای کار سوئد یکی از ویزاهای با ارزش کاری است و آن به دلیل صنعتی بودن این کشور و وجود شرکت های مهم و شناخته شده دنیا در این کشور به حساب می آید. ویزای کار سوئد دارای شرایطی است که این موضوع هم باید برای کارفرما و هم نیروی کار متقاضی فراهم گردد. ویزای کار در این کشور توسط اداره مهاجرت صادر می گردد. اگر افرادی که قصد کار در سوئد را دارند ساکن اتحادیه اروپا باشند می توانند به سوئد رفته و پس از یافتن شغل مجوز کار دریافت نمایند. ساکنین غیر اتحادیه اروپا جهت کار در سوئد باید مجوز کاری سوئد را داشته باشند تا بتوانند ویزای کاری سوئد را دریافت نمایند و به کشور سوئد بیایند. ویزای کار سوئد معمولا برای یک سال اعتبار دارد و قابل تمدید است. کل پروسه اخذ ویزای کار سوئد بین 2 تا 9 ماه طول خواهد کشید.

مهاجرت از طریق کار به کشور سوئد

برای ویزای کار سوئد چه مدارکی لازم است؟

برای ویزای کار و اخذ اقامت سوئد از طریق کار مدارکی نیاز دارد که در صورت ناقص بودن هر یک از این مدارک پرونده شخص رد خواهد شد،بهتر است در ارائه مدارک نهایت دقت را انجام دهید. از جمله مدارک مورد نیاز برای ویزای کار سوئد می توان به داشتن مدرک تحصیلی،سوابق کاری مرتبط حداقل به مدت 2 سال،حداقل مدرک زبان آیلتس 6.5 یا زبان سوئدی و گواهی تمکن مالی مناسب اشاره نمود. اما رشته تحصیلی باید با زمینه کاری شما ارتباط داشته باشد.

و چنانچه پیشنهاد شغلی باید در حوزه مشاغلی که با صنعت ارتباط داشته باشد. و داشتن قرارداد کاری با کارفرمای سوئدی که مطابق با قانون کار کشور سوئد است واجب می باشد. و حقوق و دستمزد ماهیانه اعلامی و میزان بیمه و مالیات نیز باید طبق قانون بیمه تامین اجتماعی کشور سوئد قرار گیرد. اما متقاضی باید نشان دهد که میزان درآمد کافی برای گذراندن زندگی در سوئد را خواهد داشت. حقوق دریافتی خالص ماهیانه وی پس از کسر مالیات باید ماهیانه حداقل 1300 یورو باشد. بیمه فرد از سوی کارفرما باید در برگیرنده پوشش هایی مانند سلامت، بهداشت و بازنشستگی قرار گیرد. اجاره نامه رسمی منزل محل سکونت باید به مدارک مورد نیاز برای ویزای کار سوئد ضمیمه شود.

برای ارائه ویزای کار سوئد چه شرایطی لازم است؟

برای کار کردن در کشور سوئد افراد عموما نیاز به داشتن پیشنهاد شغلی هستند. که در ابتدا به مدت 3 الی 6 ماه صادر می شود. جایگاه شغلی که به آنها پیشنهاد شده،باید شرایط خاصی داشته باشد. تا شخص بتواند از این طریق اقامت سوئد را دریافت نمایند. اگر هیچ یک از شهروندان سوئدی رغبتی به گرفتن آن مقام شغلی نداشته یا صلاحیت کسب آن را نداشته باشند، کارفرمای مذکور می بایست به مدت 3 ماه دیگر در کل اتحادیه اروپا از میان شهروندان اروپایی نیروی کار مورد نظر خود را انتخاب و استخدام کند.

بنابراین اگر هیچ یک از کارکنان اروپایی نیز شرایط استخدام در آن شغل ها را نداشته باشد،کارفرما پس از گذشت جمعا 6 ماه به جذب نیروی کار از خارج از اروپا روی می آورد. اما پیشنهاد شغلی مورد نظر باید مطابق با توافقنامه های رسمی کشور سوئد قرار گیرد. و حقوق و دستمزدی که در آن پیشنهاد شغلی مطرح می گردد. باید حداقل 1300 یورو ماهیانه باشد. برخی ها از مقررات خاصی برای شهروندان کشورهای خاص وجود خواهد داشت و در برخی اوقات ممکن است این مقررات در صنایع خاصی کمی سخت گیر تر باشد.

برای ارائه ویزای کار سوئد چه شرایطی لازم است؟

مطالب مرتبط:

دو نوع ویزای کشور کانادا برای مهاجرت

گرفتن ویزای کشور قطر چگونه است؟

ویزای تحصیلی آمریکا

 

 

 

لیست برچسب ها
فرم ارسال دیدگاه و نظرات