تماس تلفنی 021-91307777
امتیاز 0,0 از 5 ( 0 رای )

دو نوع ویزای کشور کانادا برای مهاجرت

راهنمای مطالعه:

  • مقدمه
  • ویزای کانادا
  • ویزای موقت کشور کانادا
  • دریافت سوپر ویزای کانادا چه شرایطی دارد؟
  • علت ریجکت شدن ویزای کشور کانادا
  • برای ویزای کانادا چه مدارکی لازم است؟
  • روش های درخواست ویزا
  • زمان سفارت کانادا

افرادی که دوست دارند در دانشگاه‌های کانادا تحصیلات خود را  ادامه دهند، یا در این کشور کار کنند یا سفر تفریحی به این کشور داشته باشند. دنبال گرفتن ویزای تحصیلی، ویزای کار و ویزای گردشگری کانادا خواهند بود.

ویزای کانادا

ویزای کشور کانادا  به طور کلی به دو نوع تقسیم خواهد شد.

• ویزای موقت: ویزای موقت امکان حضور در این کشور را برای مدت موقتی خواهد داد که اوصولا این موارد برای کانادا حداکثر زمان آن حدود 6 ماه می باشد.

• ویزای دائم: در ویزای دائم هیچ محدودیت زمانی نخواهد داشت و یک اقامت دائم بحساب می آید. از طرف دیگر کسانی که موفق به ارائه ویزای دائم کانادا هستند می‌توانند در این کشور اقامت داشته باشند و شهروند آن بحساب می آید.

ویزای کانادا

ویزای موقت کشور کانادا

1- ویزای توریستی

همانطور که می دانید ویزای توریستی، ویزای گردشگری است. افرادی که قصد سفر تفریحی به این کشور را دارند اجازه ورود به این کشور را خواهند داشت. ویزای توریستی کانادا ویزای موقت خواهد بود و سه نوع مختلف دارد که شامل ویزای سینگل کانادا، ویزای مولتی کانادا و سوپر ویزای کانادا می باشد. کسانی که با ویزای گردشگری وارد کانادا می‌شوند. حداکثر تا 6 ماه می‌توانند در این کشور بمانند.

• ویزای سینگل توریستی چیست؟ افرادی که دارای این  ویزا می باشند. فقط یکبار اجازه ورود به این کشور را خواهد داشت. حتی اگر ویزای آنها هنوز معتبر باشد.

• ویزای مولتی پل توریستی چیست؟ افرادی که دارای این ویزا می باشند. می توانند با چندین بار ورود به کشور کانادا را داشته باشند. و تا زمان اعتیار ویزا می توانند از آن استفاده کنند. افرادی که این ویزا دارند با هر بار ورود می توانند به مدت 6 ماه در کشور کانادا بمونند. و فقط در صورتی که دلیل قانع کننده داشته باشند می‌توانند مدت زمان آن را تمدید نمایند.

• سوپر ویزا چیست؟ این ویزا مخصوص والدین و پدر بزرگ و مادربزرگ هستند. که اقامت دائم کانادا را دارند و سن آن‌ها هم بالای 18 سال می باشند. و برای ارائه سوپر ویزای کانادا باید فرد تقاضا کننده باید دعوت نامه خود از داخل کانادا به سفارت تحویل بدهند.

دریافت سوپر ویزای کانادا چه شرایطی دارد؟

دریافت سوپر ویزای کانادا چه شرایطی دارد؟

برای دریافت سوپر ویزای کانادا دارای شرایط خاصی می باشد. که فرد دعوت کننده باید حداقل حقوقی معادل 24000 دلار در سال داشته باشد و بیمه خدمات درمانی متقاضی را حداقل برای یک سال در کانادا پرداخت نمایند. همچنین افرادی که برای دریافت این ویزا اقدام می نمایند. باید توسط پزشکان قابل اعتماد سفارت معاینه شوند تا از سلامتی آن‌ها پیش از ورود به کانادا اطمینان حاصل نمایند. هدف از این معاینات و سختگیری این خواهد بود. که متقاضیان هدفشان برای درمان و تحصیل نمی باشند.

2-ویزای تحصیلی

کشور کانادا در کنار آمریکا و انگلیس یکی از هدف های  اصلی آن  برای ادامه تحصیل می باشد.  و هر روزه تعداد ایرانی‌هایی که متقاضی تحصیل در مدارس و دانشگاه‌های این کشور می باشند رو به افزایش است. ویزای تحصیلی این کشور به دو ویزای دانش ‌آموزی و ویزای دانشجویی تقسیم خواهد شد.

3- ویزای کاری

این ویزای کار در واقع مجوزی برای کار کردن در این کشور به حساب می آید. و هر کسی که شهروند کانادا نیست،واجب می شود که این مجوز را برای کار کردن در کانادا دریافت نمایند.

4-ویزای اقامت دائم

با گرفتن  ویزای دائم کانادا یعنی آن فرد می‌تواند در کانادا اقامت دائم داشته باشد و شهروند این کشور بحساب می آید. ویزای تجاری یا ویزای کسب ‌و ‌کار کانادا ویزایی برای اقامت دائم در این کشور می باشد.

ویزای تجاری یا ویزای کسب و کار بیشتر برای جذب سرمایه‌گذاران و صاحبان کسب‌ و کار به کانادا طراحی شده است. افرادی که توانایی مالی برای سرمایه‌گذاری در کانادا را دارند و می‌توانند با ایجاد کسب ‌و‌ کار در کانادا به ایجاد محیط اقتصادی قوی‌تر و حرفه‌ای‌تر در کانادا کمک نمایند،و با ارائه ویزای کار به راحتی می‌توانند اقامت این کشور را دریافت نمایند.

علت ریجکت شدن ویزای کشور کانادا

علت ریجکت شدن ویزای کشور کانادا

علت ریجکت شدن یا رد شدن ویزای کانادا به این معناس که جواب های شما برای ماموران قانع کننده نبوده  و ماموران از بازگشت شما از کانادا مطمئن نخواهند بود. اما بعد  از رد شدن هر پرونده، ماموران سفارت وظیفه دارند که  در یک نامه رسمی علت رد کردن پرونده را کاملا  توضیح دهند. این نامه معمولا یک هفته بعد از انگشت نگاری از طرف سفارت صادر خواهد شد.

برای ویزای کانادا چه مدارکی لازم است؟

داشتن اصل پاسپورت‌های جدید و قدیمی
داشتن شناسنامه ترجمه شده هر یک از متقاضیان
داشتن ترجمه سند ازدواج
داشتن تکمیل فرم درخواست ویزا
داشتن تکمیل فرم اطلاعات خانوادگی
داشتن سند ملکی ترجمه شده (در صورت داشتن)
داشتن ترجمه مدارک شغلی
داشتن دعوتنامه به همراه کارت شناسایی و مدارک مالی شخصی که شما را دعوت کرده و همینطور مدارکی که رابطه خویشاوندی شما را ثابت خواهد کرد.(در صورت داشتن)
داشتن رزرو بلیط رفت و برگشت به این کشور
چنانچه اگر فرزند زیر 18 سال به تنهایی یا با یکی از والدین سفر می‌کند، باید همراه خود رضایت‌نامه کتبی داشته باشد.

روش های درخواست ویزا

درخواست آنلاین برای ویزای کانادا

برای درخواست آنلاین ویزا همانند هر خرید آنلاین دیگر یکی از بهترین و ساده‌ترین راه‌ها می باشد. یکی از مزیت های درخواست آنلاین ویزای کانادا این است که شما به راحتی می‌توانید با کد پیگیری پروسه ویزا را پیگیری نمایید و هزینه ویزا و انگشت‌نگاری را هم آنلاین پرداخت کنید. همینطور برای مراجعه به سفارت شما فقط  نامه انگشت‌نگاری الزامی است و به غیر از آن هیچ مدارکی لازم نیست.

درخواست حضوری  برای ویزا

شما برای درخواست حضوری ویزای کانادا باید به یکی از موسسه‌های مهاجرتی یا ارائه ویزا مراجعه نمایید. در این صورت این موسسه‌ها شما را در گذراندن مراحل اخذ ویزای کانادا همراهی می نمایند و شما را راهنمایی می کنند. و شما باید تمامی مدارک و هزینه‎ های اخذ را به این موسسه‌ها پرداخت کنید.

زمان سفارت کانادا

همانطور که می دانید کشور کانادا در ایران سفارت ندارد و برای گرفتن زمان سفارت و انگشت‌نگاری، متقاضیان باید به یکی از کشورهای همسایه از جمله ترکیه، ارمنستان یا گرجستان مراجعه نمایند. چنانچه برای دریافت ویزا از طریق کدام آژانس یا موسسه مهاجرتی اقدام نموده اند،زمان سفارت برای آنان امکان دارد. که در یکی از این کشورها هماهنگ کنند.

زمان سفارت کانادا

 

مطالب مرتبط:

گرفتن ویزای کشور قطر چگونه است؟

ویزای تحصیلی آمریکا

چطور ویزای تحصیلی آلمان بگیریم؟

 

لیست برچسب ها
فرم ارسال دیدگاه و نظرات