تماس تلفنی 021-91307777
امتیاز 0,0 از 5 ( 0 رای )

چجوری از پادکست کسب درآمد کنیم؟

 

 

راهنمای مطالعه:

  • مقدمه
  • کسب درآمد از پادکست
  • آیا کسب درآمد از طریق پادکست امکان پذیر است؟
  • میشه از پادکست پول درآورد؟
  • معرفی روش های کسب درآمد از طریق پادکست

 

کسب درآمد از پادکست

در جهان امروز رسانه ها جایگاه فوق العاده بالایی در اعمال نفوذ روی مردم بدست آورده اند.  این تاثیر پذیری بر هیچ کسی پوشیده نیست. اکنون رسانه ها میتوانند فرهنگ و عقاید مردم را تغییر داده و جریانات اجتماعی را کنترل کنند. پادکست را میتوان یکی از رسانه های تازه شکوفا شده ای دانست که در حال تکامل مسیر خود و پیدا کردن جایگاه خود در بین سایر رسانه هاست. پادکست نیز مانند سایر رسانه های اینترنتی هم رده خود، توانایی درآمد زایی دارد و روش های زیادی برای کسب درآمد از طریق پادکست وجود دارد.

 

آیا کسب درآمد از طریق پادکست امکان پذیر است؟

ممکن است چگونگی کسب درآمد از طریق پادکست برای شما یک سوال بزرگ باشد! این که چطور شما با حرف زدن می توانید دیگران را قانع کنید که به شما پول پرداخت کنند و یا آن ها را مجاب به خرید و یا عملی خاص کنید! در صورتی که تصور شما از کسب درآمد از طریق پادکست این است، باید گفت که سخت در اشتباه هستید، و قرار نیست در کسب درآمد از طریق پادکست کلاهبرداری کنید!!! شما نیاز دارید تا با ساختار پادکست و این که چگونه می توان به درآمد از طریق پادکست دست پیدا کرد

کسب درآمد از پادکست

میشه از پادکست پول درآورد؟

پادکست نیز جزو رسانه هایی است که شما میتوانید برای کسب درآمد از آن استفاده کنید. شاید بتوان گفت کارهایی که میتوانید برای کسب درآمد از طریق پادکست انجام دهید حتی بیشتر و متنوع تر از سایر رسانه ها و شبکه های اجتماعی مشابه اینترنتی است.

البته در نظر داشته باشید مقایسه پادکست با شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام و یوتیوب، اصلا به این معنی نیست که پادکست هم یک شبکه اجتماعی است. پادکست یک رسانه کامل است که در آن پلتفرم هایی برای عرضه پادکست ایجاد شده که حتی میتوان خود آنها را مانند یک شبکه اجتماعی خاص در نظر گرفت.

معرفی روش های کسب درآمد از طریق پادکست

تبلیغات مستقیم

شاید ساده ترین روشی باشد که شما بتوانید از طریق آن به درآمد دست پیدا کنید. دریافت وجه در ازای معرفی یک برند و یا خدمت عادی در پادکست های خود. میتوانید هر بار برای شرکت یا برندی خاص این کار را انجام دهید. اما اجازه دهید یک سوال اساسی را مطرح کنیم. تاکنون شده است که تلویزیون را روشن کنید تا اگهی تماشا کنید؟ یا مثلا موبایل خود را بردارید، برنامه مرورگر را باز کنید و بروید کمی آگهی های مختلف ببینید!؟ قطعا خیر!!! هیچ کس دوست ندارد تبلیغات ببیند. پس خواهشا با استفاده از این روش به صورت غیر اصولی و بیش از حد مخاطبان خود را از خود نرنجانید. در پادکستینگ مخاطبان شما ارزشمند ترین دارایی شما به حساب می آیند.

جذب اسپانسر برای کسب درآمد

این گزینه را میتوان در واقع یک اصلاح خوب برای گزینه قبلی دانست. در صورت بالا بودن تعداد شنوندگان شما، کسانی هستند که حاضرند به عنوان اسپانسر شما، و در ازای معرفی آن ها به همین نام و خدماتی که میتوانند ارائه کنند، درآمد خوبی را برای شما فراهم کنند. درضمن پلتفرم های هاست پادکست مختلفی وجود دارند که می توانید برای پیدا کردن اسپانسر معتبر و کسب درآمد از طریق پادکست، از آن ها کمک بگیرید.

ایمیل مارکتینگ برای کسب درآمد

شاید به نظر بیاید که این روش کمی قدیمی شده باشد، و بازدهی آن پایین آمده باشد. اما بگذارید ضرر و زیان آن گریبان کسانی را بگیرد که کالای خود را در آن عرضه میکنند. به جرات میگویم که اگر در ایمیل مارکتینگ فقط کالا نفروشید و در پی آموزش و اطلاع رسانی هم باشید، این روش همچنان کارا است. شما میتوانید از مخاطبان خود بخواهید که در یک درگاه عضو شوند تا اخبار و اطلاعات و پادکست های جدید مربوط به شما را دریافت کنند. این بانک اطلاعاتی میتواند در ایمیل مارکتینگ یک دارایی ارزشمند تلقی شود که در کسب درآمد از طریق پادکست خود به شما کمک کند.

کسب درآمد از طریق پلتفرم ها

در صورتی که شما تعداد مخاطب بالایی داشته باشید. پلتفرم هایی هستند که حاضرند حتی با پرداخت وجه شما را مجاب کنند که کار انتشار پادکست خود را از طریق آن ها انجام دهید. این کار برای دیده شدن آن ها بهترین تبلیغ خواهد بود و از طریق شما میتوانند سایر چنل های خود را نیز رشد و ارتقا دهند. البته که باید تعداد مخاطبین شما به طور محسوسی بالا باشد و انتشار پادکستتان را فقط از طریق آن ها انجام دهید.

 

کسب درآمد از پادکست

پرسنال برندینگ برای کسب درآمد

شما میتوانید کار پادکست را در راستای معرفی برند شخصی خود انجام دهید. میتوانید سایت خود، کالای خود و یا خدمتی را که ارائه می دهید را در پادکست خود معرفی کنید. فایده ای که پرسنال برندینگ دارد این است که چون برند و پادکست هم نام هستند لازم به تبلیغ زیاد و خراب کردن محتوای پادکست خود ندارید. در واقع تولید محتوای شما، هم اسم شما را گسترش خواهد داد و هم به کسب درآمد از طریق پادکست کمک خواهد نمود.

فروش پادکست برای کسب درآمد

در این روش شما باید یک پادکست با محتوای بسیار قوی تولید کرده و بخشی از آن را رایگان ارائه کنید. سپس با ارائه کل پادکست به صورت بهادار می توانید درآمد زایی داشته باشید. برای تولید پادکست هایی که این قابلیت را داشته باشند باید تلاش زیادی بکنید. میتوانید مهمانانی را دعوت کرده و گفت و گو و مصاحبه ای با آن ها داشته باشید.

حمایت یا دونیشن

با فراگیرشدن دنیای وب، فعالیت‌های غیرانتفاعی جدیدی در دنیا نیز شروع شده‌ است. فعالیت‌هایی که با وجود اجرا روی فضای مجازی، می‌توانند تأثیراتی در بعدهای دیگر جامعه نیز داشته باشند. هم اکنون عموم این فعالیت‌ها توسط تنها یک نفر و با هدف ارضای امیال حرفه‌ای و درونی انجام می‌پذیرد.

حمایت مالی یا اعانه یا دونیشن (Donation) یکی از راه‌های جمع‌آوری حمایت‌های مردمی است که معمولاً در قالب حمایت مالی و اجناس (وسیلۀ نقلیه، لباس و…) به شخص حقیقی یا حقوقی به‌صورت برگشت‌ناپذیر اهدا می‌شود.این مسئله یکی از راه‌های تأمین مالی و گسترش فعالیت برای افرادی مانند بلاگرها، برنامه‌نویس‌ها، موزیسین‌ها و… به حساب می‌آید. این معامله، نوعی معاملۀ برد-برد تلقی می‌شود. معامله‌ای که در آن دو طرف، پیش از معامله سود خود را کسب کرده‌اند.

یادتان نرود که حمایت مالی صدقه نیست؛ یعنی اگر از کاری که شخصی انجام می‌دهد رضایت ندارید، دوستش ندارید، لازمش ندارید و اصولاً دلیلی برای دونیت‌کردن به او ندارید، می‌توانید این کار را انجام ندهید. ولی وقتی دونیت کردید، آن را به حساب صدقه نگذارید. بگذارید به حساب دستمزد کاری که مدت زیادی برای آن زحمت کشیده تا سایر افراد بتوانند آن را دریافت کرده و از آن استفاده کنند.

 

کسب درآمد از پادکست

ایده پردازی برای کسب درآمد

اگر برای کسب درآمد از طریق پادکست روشی را بلدید که در هیچ یک از این روش ها قرار نمی گیرد و طرح خودتان است، به شما تبریک میگوییم. شما یک ایده پرداز هستید. توجه داشته باشید که لزوما نباید از این چارچوب و روش ها برای کسب درآمد از طریق پادکست استفاده کرد. شما میتوانید راه و روش خود را بسازید. فراموش نکنید که این روش‌ها نیز از ابتدای امر وجود نداشته و به مرور زمان تکامل پیدا کرده اند.

 

 

کسب درآمد از پادکست

 

مطالب مرتبط:

معرفی شرکت یوبی سافت Ubisoft

 

 

لیست برچسب ها
فرم ارسال دیدگاه و نظرات