تماس تلفنی 021-91307777
امتیاز 0,0 از 5 ( 0 رای )

چرا خرید مستر کارت مجازی به صرفه‌تر است؟

لابد بسیار شنیده‌اید که خرید مستر کارت مجازی از نمونه‌های مشابه فیزیکی‌اش بسیار به صرفه‌تر است! و حتما در ادامه پرسیده‌اید چرا؟! مگر مستر کارت مجازی با مستر کارت فیزیکی چه فرقی دارد؛ به زبان عامیانه این یکی چه تخم دو زرده‌ای می‌گذارد که آن یکی نمی‌گذارد؟!

بی‌تردید مستر کارت چه از قماشِ فیزیکی‌اش و چه نوعِ مجازی‌اش در نهایت بناست در جهت یک و یا چند هدف اصلی به کار آیند و مبادلات اقتصادی و خریدهای روزمره‌ی شما را پشتیبانی کنند. در حقیقت تفاوت مستر کارت فیزیکی و مجازی در چیستی آن‌ها نیست، در چگونگی‌ آن‌هاست. پیش از مطالعه‌ی دنباله‌ی این یادداشت بد نیست نگاهی به یادداشت مستر کارت مجازی چیست و چه کاربردی دارد بیندازید. در آن‌جا از به تفصیل از اهمیت مستر کارت و کارکردش سخن به میان آمده است. با وجود این، اگر بنا باشد کارکرد مستر کارت‌های مجازی را زیر ذره‌بین ببریم، ناگزیریم در ابتدا کارکرد مستر کارت را مرور کنیم.

مستر کارت چیست؟

مستر کارت در کنار ویزا کارت از انواع کارت‌های اعتباری مشهور جهان است! هر دو متعلق به دو شرکت گوناگون‌اند و امروز به مثابه ابزارهای موثری در جهت خرید و فروش به کار گرفته می‌شوند. پیش‌تر به تفصیل از  تفاوت ویزا کارت و مستر کارت نوشته‌ایم.

نوشته‌ایم که مستر کارت‌ها هر یک دارای ارزش دلاری ویژه‌ای هستند که خریدار هر روز با خود این‌سو و آن‌سو می‌برد و آن را واسطه‌ای میان بانک و فروشندگان قرار می‌دهد. به این ترتیب: با مستر کارت خود خرید می‌کنید و بعد در انتهای هر ماه یک فاکتور دمِ درِ خانه‌تان سبز می‌شود. در این مرحله می‌بایست ارزش خرید خود را متناسب با موجودی حساب بانکی‌تان تسویه کنید.

اگر پیِ خرید یک بلیط برای سفر خارجی می‌گردید، اگر به دنبال راهی هستید تا در نهایت بتوانید از وب‌سایت‌هایی نظیر آمازون خرید کنید، تنهاترین و بهترین گزینه‌ی شما خرید به واسطه‌ی مستر کارت است؛ خرید محصولات و سرویس‌های گوناگون!

برای ما ایرانی‌ها اما خرید مستر کارت مجازی بسیار مفیدتر به نظر می‌آید تا یک مستر کارت فیزیکی چون بازار خریدهای خارجی ما اغلب به فضای مجازی و شبکه‌های اینترنتی خط و ربط دارد.

شباهت‌ها و تفاوت‌های مستر کارت مجازی و فیزیکی

شباهت‌ها و تفاوت‌های مستر کارت مجازی و فیزیکی

بله! آن‌گونه که در عنوان رفت،  خرید مستر کارت مجازی برای ما که در ایران سکونت داریم، به صرفه‌تر به نظر می‌آید! چرا که اغلب خریدهای خارجی‌مان به واسطه خطوط مخابراتی و اینترنتی شکل می‌پذیرد! تصور کنید می‌خواهید از وبسایت آموزشی یودمی یک کورس آنلاین بخرید! جز پرداخت مجازی چه راه دیگری پیش پایمان قرار دارد؟!

در پاسخ به این سوال بسیاری خواهند گفت که تبادل مالیِ مجازی دلیل نمی‌شود که لزوما به سمت خرید مستر کارت مجازی برویم چرا که مستر کارت‌های فیزیکی نیز می‌توانند همین کار را بی‌کم و کاست انجام دهند.

پر بیراه نیست! با وجود این، در برابر چنین پاسخی، سوال دیگری مربوط به جایگاه مستر کارت فیزیکی در تبادلات داخلی طرح می‌شود: با وجود شبکه شتاب داخلی و سامان‌دهی کسب و کارها براساس این درگاه داخلی، چه ضرورتی به تهیه‌ی یک مستر کارت فیزیکی به میان می‌آید؟!

از سویی هنگامی که می‌توان یک مستر کارت مجازی را با هزینه‌ای کم‌تر، شاید چیزی حدود پنج دلار، سفارش داد، از هزینه‌ی ثابت صدور این کارت‌ها شانه خالی کرد و میزان ارزش کارت مجازی پول پرداخت، زمانی که می‌توانید عملیات خرید مستر کارت مجازی را در ایران انجام دهید، چرا باید زحمت تهیه‌ی مستر کارت فیزیکی در دیگر جاهای دنیا را به جان خرید و پول مازادی برای صدور مستر کارت فیزیکی پرداخت کرد؟!

با خرید مستر کارت مجازی نیازی به پشتیبانی بانک‌ها ندارید و امکان ندارد مستر کارت مجازی‌تان از سوی کسی و یا بانکی مصادره گردد! هنگام استفاده از کارت‌های مجازی حتی مبلغی به عنوان کارمزد از شما سرمایه‌تان کم نخواهد شد. هر یک از این گزینه‌ها، به تنهایی، می‌توانند دلیل قانع‌کننده‌ای برای خرید مستر کارت مجازی باشند.

خرید مستر کارت مجازی

چگونه مستر کارت مجازی بخریم؟

اسمش روش هست: مستر کارت مجازی! در نتیجه می‌توان فهمید که این نوع کارت شکل فیزیکی ندارد؛ تنها به چند عدد و کد محدود می‌شود! برای خرید مستر کارت مجازی کافی است به یکی از شرکت‌های نیابتی مراجعه کنید و درخواست دهید. مهم نیست ارزش کارت چقدر است؛ مستر کارت مجازی از 25 تا 500 دلار در دسترس هست و ظرف یک شبانه‌روز به دست شما خواهد رسید. هر گاه چندی پس از خرید مستر کارت مجازی ، موجودی تمام شد، می‌روید یکی دیگرش را می‌خرید چرا که، درست برعکس مستر کارت فیزیکی، مستر کارت مجازی قابلیت شارژ مجدد را ندارد. کافی است بروید سری به همان شرکت قبلی بزنید و مجددا درخواست بدهید.

باز اغلب بسیاری نگران‌اند که نکند در صورت خرید کارت مجازی امکان دسترسی به حساب غیرممکن شود. نیازی به نگرانی نیست! مستر کارت‌ها، چه به صورت فیزیکی و چه به صورت مجازی، هرگز محدودیتی در این باره ندارند.

بالاخره چرا خرید مستر کارت مجازی مقرون به صرفه‌تر است؟

به واسطه‌ی درگاه‌های شتاب داخلی و سامان‌دهی تمام مبادلات اقتصادی داخلی گِردِ این درگاه، ما ایرانیان برای مبادلات روزمره نیازی به مستر کارت‌ها نداریم؛ چه از نوع فیزیکی و چه از نوع مجازی آن! تنها در صورت ارتقای مبادلات اقتصادی از سطح داخلی به سطح خارجی است که مستر کارت اهمیتی روزافزون می‌‎یابد. فرض کنید که می‌خواهید از آمازون خرید کنید ! راهی نیست جز آن‌که به مستر کارت و یا ویزا کارت متوسل شوید!

بی‌تردید مستر کارت فیزیکی همچون مستر کارت مجازی می‌تواند به یک اندازه دست شما را در خرید از وب‌سایت‌های خارجی باز بگذارد اما معمولا دردسرهای خرید کارت فیزیکی، لااقل برای عموم جامعه، به زحمتش نمی‌ارزد. از سویی دیگر شما می‌توانید در ایران با خرید مستر کارت مجازی همان کاری را انجام دهید که با مستر کارت فیزیکی می‌خواهید انجام دهید: خریدهای خارجیِ مجازی!

علی‌رغم کارکردهای انواع مستر کارت‌ها، مستر کارت مجازی، به خصوص برای ما ایرانیان، مزایای دلچسبی دارد:

  • برای خرید مستر کارت مجازی نیازی به سفر به کشور خارجه نیست؛ درست برعکس نوع فیزیکیِ آن!
  • لازم نیست در خرید مستر کارت مجازی هزینه‌ای برای صدور کارت بپردازید!
  • مستر کارت مجازی از 25 دلار تا 500 دلار در دسترس است!
  • مستر کارت مجازی هرگز مصادره و بسته نمی‌شود!
  • مستر کارت مجازی نیازی به پشتیبانی بانک ندارد.
  • برای خرید مستر کارت مجازی لازم نیست حتما در یک بانک بین‌المللی حساب باز کنید!
  • با این همه شما با تکیه بر نیازهایتان انتخاب خواهید کرد که کدامیک از انواع مستر کار‌ت‌ها بیش‌تر به کار خواهند آمد.
لیست برچسب ها
فرم ارسال دیدگاه و نظرات