تماس تلفنی 021-91307777
امتیاز 0,0 از 5 ( 0 رای )

کاربرد انواع کردیت کارت

 

راهنمای مطالعه:

  • مقدمه
  • کردیت کارت Credit Card
  • کردیت کارت چیست؟
  • مزایای  Credit Card
  • معایب  Credit Card
  • نحوه اخذ کردیت کارت برای ایرانیان مقیم خارج از کشور
  • کردیت کارت در کدام کشورها بیشتر است؟
  • نحوه ابطال کردیت کارت

 

کردیت کارت Credit Card

نوع خاصی از کارت های بانکی است که توسط بانک، موسسات اعتباری و یا شرکت های خصوصی که در این زمینه فعالیت می‌کنند، صادر می‌شود. و ایده اولیه آن طبق معمول همیشه از سرزمین فرصت ها یعنی آمریکا، برخاسته و اولین بار در یکی از بانک های این کشور صادر شد.

کردیت به معنای اعتبار و کردیت کارت به معنای کارت اعتباری است و همانطور که از نام آن برمی‌آید، حساب این کارت حاوی اعتبار است و پولی در این حساب وجود ندارد و در حقیقت بسته به حساب بانکی، اعتبار این نوع کارت برای اشخاص مختلف، متفاوت است.

کردیت کارت چیست؟

از لحاظ شکل ظاهری، مانند سایر عابر کارت ها و کارت های بانکی است و افراد قادر به خرید هر چه می‌خواهند با آن هستند، مهمترین ویژگی که این نوع کارت را از سایر کارت‌ها متمایز می‌کند، اینکه دارندگان این کارت در حقیقت پولی را به صورت ماهانه از بانک صادر کننده کارت، قرض می‌کنند و از حساب اصلی آنها در ازای خرید با کارت های اعتباری، مبلغی کسر نمی‌شود در حالی که شما اگر با کارت‌های معمولی بانکی خرید کنید.

همان لحظه از حساب شما کسر می‌شود، ولی در صورت خرید با انواع آن در واقع شما به بانک بدهکار می‌شوید و باید در موعد مقرر بدهی خود را بازپرداخت نمایید، بازپرداخت بدهی این کارت به دو صورت امکان‌پذیر است و مشتری می‌تواند طی اقساط و به مرور (به همراه سود بدهی) و یا در موعد مقرر، یکجا و بلافاصله پرداخت نماید.

 

 

کاربرد انواع کردیت کارت

مزایای کردیت کارت Credit Card

یکی از مهمترین مزایای آن ، بی نهایت بودن سقف موجودی حساب و امکان خرید در تمامی فروشگاه‌های کشورهای مختلف در سراسر دنیا به جز ایران است. کارت های اعتباری، تمامی خدمات کارت‌های معمولی بانک از جمله گزارش تراکنش و خدمات اینترنت بانک را نیز ارائه می‌دهد.

معایب کردیت کارت Credit Card

یکی از معایب داشتن این کارت، کارمزد بالای برداشت وجه در کشورهای دیگر است و همچنین ممکن است سود زیادی به آن تعلق گیرد، در صورتی که در بازپرداخت تاخیر داشته باشید ممکن است توسط بانک صادر کننده کارت پنالتی شوید و در نتیجه اعتبار شما کاهش می‌یابد و در دفعات بعدی یا کارت به شما تعلق نمی‌گیرد و یا نمی‌توانید اعتبار خود را افزایش دهید.

کاربرد انواع کردیت کارت

نحوه اخذ کردیت کارت برای ایرانیان مقیم خارج از کشور

هر شخص حقیقی از ابتدای سن قانونی می‌تواند برای کردیت کارت درخواست داده و دارای کارتی با اعتبار مشخص شود. بر اساس سابقه اعتبار و ضمانت، برای ایرانیانی که در خارج از کشور اقامت دارند و قصد اخذ کردیت کارت دارند، کارت صادر می‌شود.

برای مثال برای اخذ آن در آمریکا، اگرچه همیشه کار آسانی نیست، اما خارجیان مقیم می‌توانند برای اخذ آن اقدام کنند. وضعیت مهاجرتی شخص تعداد گزینه‌های موجود برای او را مشخص می‌کند. اکثر مهاجران و یا دانشجویان ممکن است بتوانند از “کارت اعتباری ایمن” استفاده کرده ویا از حساب فرد دیگری استفاده کنند.

 

کردیت کارت در کدام کشورها بیشتر است؟

امروزه در دنیای مدرن استفاده از کردیت کارت  به روشی معمول و رایج در بیشتر کشورها تبدیل شده است و افراد معمولا علاوه بر کارت بانکی خود یک کارت اعتباری نیز دارند. در حال حاضر تمامی کشورهای جهان به غیر از چند کشور که دچار تحریم هستند از جمله ایران از داشتن مستقیم کردیت کارت محروم هستند و امکان خرید و معامله با این کشورها از طریق کارت‌های اعتباری وجود ندارد، حتی در برخی موارد اگر چنین کارت‌هایی هم داشته باشید، به دلیل اینکه ملیت ایرانی هستید، در برخی از کشورها نمی‌توانید با این کارت خرید کنید.

بانک‌های مختلف در تمامی کشورهای اروپایی و آمریکایی و خاورمیانه و آفریقا و اقیانوسیه، هر سال هزاران کردیت کارت Credit Card برای مشتریان خود صادر می‌کنند.برای بسیاری از افراد، پرداخت با کارت های اعتباری به مراتب آسانتر از پول نقد است و این روش را ترجیح می‌دهند،

همانطور که گفتیم، امروزه مردم در کشورهای مختلفی از کارت های اعتباری برای خریدهای خود استفاده می‌کنند ولی جالب است بدانید کردیت کارت در کشورهای سوئد، کانادا، بریتانیا، ایالات متحده آمریکا، فرانسه، استرالیا، ژاپن، چین و کره جنوبی بیشترین استفاده را در بین مردم دارد و تقریبا بیش از 70 درصد معاملات و خریدهای فروشگاهی در این کشورها با Credit Card انجام می‌شود.

 

کاربرد انواع کردیت کارت

نحوه ابطال کردیت کارت

اگر کارت اعتباری‌تان برای شما هزینه زیادی در بردارد یا تعداد زیادی از آنها دارید، ممکن است تصمیم به ابطال آن بگیرید. اما به هرحال قبل از ابطال کارت اعتباری خود، از انجام این کار اطمینان حاصل کنید. قبل از لغو کارت‌تان مطمئن شوید که تمام صورتحساب‌های خود را پرداخت کرده‌اید و بعد دیگر از آن استفاده نکنید. اگر نمی‌توانید هزینه‌های آن را پرداخت کنید، مانده‌ی آن را به کارت دیگری که قصد لغو آن را ندارید انتقال دهید.

وقتی برای لغو کارت خود تماس گرفتید، تایید کنید که کارت‌تان مانده ندارد. علاوه بر پرداخت صورتحساب‌های خود مطمئن شوید که تمام پاداش‌های خود را از کارت خارج کرده‌اید. اگر فراموش کنید، برای همیشه از دست خواهد رفت. جهت باطل کردن آن با صادر کننده‌ی کردیت کارت خود تماس حاصل کنید.

می‌توانید شماره‌ی دپارتمان موردنظر را پشت کارت خود، قبوض یا به صورت آنلاین بیابید. هنگام تماس کارت خود را جلوی‌تان داشته باشید تا تمام اطلاعات مورد نیاز را در دسترس داشته باشید. پیشنهاد داده شده را در نظر بگیرید.

هنگامی که برای لغو کارت خود تماس می‌گیرید، ممکن است به شما پیشنهادی داده شود مثل نرخ بهره‌ی کمتر یا امتیاز بیشتر، تا بتوانند شما را مشتری خود نگه‌دارند. با توجه به دلیل‌تان برای ابطال آن، ممکن است پیشنهاد آنها ارزش داشته باشد یا نداشته باشد.

کاربرد انواع کردیت کارت

 

مطالب مرتبط:

گیفت کارت چیست و انواع آن کدامند؟ (Gift Card)

گیفت کارت اپل چیست | گیفت کارت آیتونز چیست؟

 

 

لیست برچسب ها
فرم ارسال دیدگاه و نظرات