تماس تلفنی 021-91307777
امتیاز 0,0 از 5 ( 0 رای )

گیفت کارت اپل چیست | گیفت کارت آیتونز چیست؟

 

راهنمای مطالعه:

  • مقدمه
  • آیتونز چیست؟
  • کاربردهای آیتونز :
  • گیفت کارت اپل آیتونز چیست؟
  • نکات استفاده از گیفت کارت اپل آیتونز
  • گیفت کارت اپل موزیک چیست؟
  • خرید شارژ اپل ایدی
  • آموزش وارد کردن کد گیفت کارت در حساب اپل آیدی
  • استفاده از گیفت کارت اپل از طریق کامپیوتر (PC) یا مک بوک

 

آیتونز چیست؟

قبل از هر چیز باید نرم افزار آیتیونز ( itunes ) رو به شما معرفی کنم آیتونز نرم افزاری است که از طرف شرکت اپل برای مدیریت دستگاه های مبتنی بر سیستم‌عامل آی‌او‌اس توسعه داده شده است. با توجه به نیاز کاربران آیفون، آیپد و آیپاد به این نرم افزار آشنایی با شیوه استفاده از این نرم افزار جزو نیازهای کاربران خواهد بود.

برای استفاده از آیتونز ( itunes ) باید یک حساب کاربری اپل و یا به عبارت دیگر یک اپل آیدی داشته باشید. علاوه بر این با استفاده از این برنامه و با داشتن کارت خرید اپل یا همان گیفت کارت آیتونز می‌توان از فروشگاه آیتونز موسیقی، فیلم، کتاب صوتی، برنامه‌های آیفون و آی پاد وآی پد را خریداری و دانلود نمود.

 

گیفت کارت اپل چیست | گیفت کارت آیتونز چیست؟

کاربردهای آیتونز :

آیتونز را می‌توان نرم‌افزاری برای مدیریت دیوایس‌های آی او اس ( IOS ) نام برد.

آیفون ، آیپد و آیپاد برای همگام شدن با اطلاعات مورد نظر شما به ایتونز نیاز دارند.

آیتونز ( itunes ) قابلیت نصب بر روی سیستم عامل های مک و ویندوز را دارد.

باید توجه داشته باشید که شرکت اپل از نسخه ۱۲.۷ این نرم افزار امکان نصب اپلیکیشن را با محدودیت مواجه ساخته است. از این رو چنانچه قصد انتقال و نصب اپلیکیشن از کامپیوتر خود به آیفون و یا آیپد خود دارید از نسخه ۱۲.۶.۳ آیتونز استفاده نمایید.

به عبارت دیگر آیتونز نام برنامه ای است از مجموعه برنامه های ارائه شده از شرکت اپل که بخش فروشگاه آنلاین آن شامل آرشیوی از موزیک، فیلم و برنامه های مختلف برای محصولات اپل از قبیل آیپد و آیفون می باشد.

گیفت کارت اپل آیتونز چیست؟

گیفت کارت اپل و یا به عبارت دیگر آیتونز کارت در واقع کارت‌های هدیه شرکت اپل هستند. این کارت‌های هدیه امکان خرید خدمات نرم افزاری و محصولات سخت افزاری اپل را برای کاربران فراهم می‌سارند.

گیفت کارت اپل یا همان گیفت کارت آیتونز (iTunes Gift Card) در واقع یک کارت هدیه است که یک کد 16 رقمی اختصاصی را به همراه دارد که با وارد کردن این کد در دستگاه آی او اسی خود می‌توانید اعتبار مالی اپل آیدی خود را افزایش دهید.

با افزایش اعتبار مالی اکانت خود می‌توانید نسبت به خرید اپلیکیشن‌های غیر رایگان از فروشگاه اپل (iTunes Store) نرم افزار، بازی، کتاب، موسیقی، فیلم و دیگر محصولات عرضه شده از اپ استور (App Store)، آیتونز استور (iTunes Store) و… اقدام کنید.

بنابراین گیفت کارت آیتونز (iTunes Gift Card) یک کارت هدیه محسوب می‌شود که اعتبار مالی اکانت اپل آیدی شما را افزایش خواهد داد. میزان اعتباری که گیفت کارت‌های آیتونز به اکانت شما اضافه می‌کنند متفاوت هستند و هر گیفت کارت مقدار وجه منحصر به فردی را به کاربر هدیه می‌دهد.

همچنین می توانید فقط با چند دلار تقریبا تمام برنامه های مورد نیاز آیفون یا آیپد را خریداری نمایید. بعضی از محصولات ارائه شده در فروشگاه ها آیتونز رایگان و بعضی دیگر رایگان نیستند و برای دریافت آنها باید مبلغی بپردازید که پایه ترین قیمت 0.99 دلار برای اکثر برنامه های ایفون میباشد. برای خریدی آسوده از فروشگاه آیتونز و Mac App Store گیفت کارت های آیتیونز بهترین انتخاب می باشند.

 

گیفت کارت اپل چیست | گیفت کارت آیتونز چیست؟

نکات استفاده از گیفت کارت اپل آیتونز

گیفت کارت های آیتونز دارای تاریخ انقضا نمی باشند به همین دلیل گزینه ای مناسب برای هدیه دادن به دوستان می باشد.هنگامی که از یک گیفت کارت استفاده می‌کنید، اعتبار آن به اکانت اپل آیدی شما اضافه می‌شود. بنابراین اگر اپل آیدی خود را در هر دستگاهی لاگین کنید، اعتبار شما در آن دستگاه قابل استفاده خواهد بود. دقت کنید که از این اعتبار می‌توانید علاوه بر خرید مستقیم از بخش‌هایی همچون اپ استور، به منظور انجام خریدهای درون برنامه‌ای هم استفاده کنید.

کشور اپل آیدی و گیفت کارت باید یکی باشد

موقع خرید گیفت کارت اپل به کشور اپل آیدی خود دقت کنید و گیفت کارت اپل همان کشور را خریداری کنید مثلا اگر گیفت کارت اپل امریکا خرید می کنید باید اپل آیدی امریکا داشته باشید و اگر گیفت کارت اپل کانادا میخرید باید اپل آیدی کانادا داشته باشید. امکان استفاده از گیفت کارت کشور کانادا در استور کشور انگلستان وجود ندارد. زمانی که شما اقدام به ساخت اپل آیدی می‌کنید نیاز است تا کشور خود را انتخاب نمایید.

 

گیفت کارت اپل موزیک چیست؟

اما گیفت کارت اپل موزیک (Apple Music Gift Card) چیست؟ از این گیفت کارت در ایران کمتر استفاده می‌شود. با استفاده از گیفت کارت اپل موزیک می‌توانید اعتبار عضویت خود در سرویس اپل موزیک را افزایش دهید.

اگر پیش از این در سرویس اپل موزیک عضو شده باشید، با استفاده از گیفت کارت اپل موزیک تاریخ انقضای عضویت شما در این سرویس با توجه به شرایط گیفت کارت افزایش پیدا می‌کند.

اگر پیش از در اپل موزیک عضو نشده باشید، با استفاده از گیفت کارت اپل موزیک به طور اتوماتیک در این سرویس عضویت پیدا می‌کنید. به طور کلی استفاده از گیفت کارت اپل موزیک در بین کاربران ایرانی به اندازه استفاده از گیفت کارت آیتونز (iTunes Gift Card) محبوبیت ندارد.

 

گیفت کارت اپل چیست | گیفت کارت آیتونز چیست؟

خرید شارژکارت اپل ایدی

روش انجام این کار بسیار آسان است. ابتدا باید گیفت کارت اپل آیتونز متناسب با کشور اپل آیدی تون را خریداری کرده و سپس با دریافت کد آن، اقدام به ردیم گیفت کارت و شارژ حساب اپل آیدی کنید.

آموزش وارد کردن کد گیفت کارت در حساب اپل آیدی

برای شارژ اپل آیدی به کمک گیفت کارت از ۲ طریق می‌توانید اقدام کنید.

1- شارژ اپل آیدی از طریق آیتونز:نرم افزار آیتونز را در سیستم عامل مک و یا ویندوز اجرا کنید و سپس به کمک اپل آیدی خود Sign in شوید.از منوی Account وارد بخش Redeem شوید.کد گیفت کارت 16 رقمی خود را وارد کرده و ردیم کنید.

2- شارژ اپل آیدی از طریق آیفون:وارد نرم افزار Settings شوید،از بخش iTunes & AppStore به کمک اپل آیدی خود Sign in شوید،سپس وارد نرم افزار AppStore شوید
وارد بخش Redeem شده و حساب اپل آیدی خود را شارژ نمایید.

گیفت کارت اپل چیست | گیفت کارت آیتونز چیست؟

استفاده از گیفت کارت اپل از طریق کامپیوتر (PC) یا مک بوک

شما می‌توانید از طریق کامپیوتر شخصی یا مک بوک خود هم نسبت به استفاده از گیفت کارت خود اقدام کنید.

برای انجام این عمل که به اصطلاح با واژه Redeem شناخته می‌شود باید مراحل زیر را طی کنید:

برنامه آیتونز را در کامپیوتر یا مک بوک خود اجرا کنید.

اگر هنوز با استفاده از اپل آیدی خود فرآیند لاگین را انجام نداده‌اید، این عمل را انجام دهید.

پس از ورود به اکانت اپل آیدی خود در برنامه آیتونز باید دقیقا مشابه با عکس زیر به تب با عنوان Account مراجعه کرده و بر روی گزینه Redeem کلیک کنید.

رمز عبور خود را وارد کنید و سپس دکمه اینتر یا بازگشت (Return) را از روی صفحه کلیدتان بفشارید. همچنین می‌توانید بر روی گزینه Sign In کلیک کنید.

سپس رمز 16 رقمی گیفت کارت آیتونز یا گیفت کارت اپل موزیک را وارد کرده و ردیم کنید.

 

 

گیفت کارت اپل چیست | گیفت کارت آیتونز چیست؟

 

 

مطالب مرتبط:

گیفت کارت آمازون و نحوه تهیه آن

 

 

لیست برچسب ها
فرم ارسال دیدگاه و نظرات