تماس تلفنی 021-91307777
امتیاز 0,0 از 5 ( 0 رای )

یک مقایسه بین اسکریل و پی پال

اسکریل یک شبکه پرداخت اینترنتی، مشابه پی پال است. پس میتوانیم یک مقایسه بین اسکریل و پی پال انجام دهیم و در عین حال مطالبی نیز درباره اسکریل بیاموزیم.

می توانید حدس بزنید این شرکت در هشت سال چه پیشرفتی داشت؟

اسکریل در سال ۲۰۰۱ در انگلستان تاسیس شد. در آن زمان نام آن Moneybookers بود. در ابتدا این شبکه اینترنتی بر روی قمار و شرطبندی های الکترونیکی تمرکز کرده و فعالیت می کرد. تا سال 2009 این شبکه به پرداخت به ارزش 365 میلیون پوند رسید. این شرکت اعلام کرد که از آن پس تنها به روی قمار و شرطبندی تمرکز نخواهد داشت. و به همه مشتریان و مشاغل خدمات ارائه خواهد کرد.

در سال ۲۰۱۱ این شرکت اعلام کرد که نام این شبکه را به اسکریل تغییر می دهد. هر چند هرگز دلیل منطقی و دقیقی برای این تغییر اعلام نشد.

در سال ۲۰۱۳ این شرکت نوع کارت پرداخت را راه اندازی کرد. و شبکه خود را گسترش داد. در سال ۲۰۱۵ این شبکه با یکی از بزرگترین رقبای خود ادغام شد.

این شرکت در حال حاضر امکان اکسچینج بیش از ۴۰ ارز جهانی را دارد. و یک کارت اعتباری به چهار ارز صادر می کند. پوند انگلیس، دلار آمریکا، یورو و زلوتی لهستان این چهار ارز می باشند.

این شرکت در انگلستان به ثبت رسیده است. اما به دلیل داشتن مجوز پول اروپایی، امکان فعالیت در همه جای اروپا را دارا می باشد. در ایالت متحده اما فقط در ۵۰ ایالت مجوز فعالیت دارد.

اسکریل امروزه یک تجارت کاملا قانونی است.

اگر با پی پال آشنایی داشته باشید می توان گفت تا حدودی این شرکت نیز مشابه آن است و می تواند یکی از رقبای آن به حساب بیاید.

 

 

یک مقایسه بین اسکریل و پی پال, یک مقایسه بین اسکریل و پی پال
شبکه انتقال وجه شبکه اسکریل به مرور رشد کرد و در حال حاضر دارای بیش از ۳۶ میلیون کاربر می باشد.

برخی از کابردهای اسکریل:

انتقال وجه از طریق ایمیل با کارت اعتباری یا حساب بانکی

جمع آوری سرمایه از طریق ایمیل

خرید آنلاین

اسکریل چگونه کار می کند؟

این امکان در این شبکه بانکی مجازی فراهم شده است تا به صورت بین المللی امکان انتقال وجه ممکن باشد. این شرکت در ازای هر انتقال وجه حداقل ۱ درصد را به عنوان کارمزد کم می کند. هر چند که این کارمزد میتواند بیشتر هم باشد. این شرکت امکان انتقال وجه بین بسیاری از کارت های بانکی را فراهم کرده است. انتقال بین مستر کارت، ویزا کارت، جی سی بی، امریکن اکسپرس و… از طریق آن ممکن است.

خدمات سیستم پرداخت اسکریل

مشتریانی که در این شبکه بانکی بیش از ۲۰۰۰ یورو در ماه انتقال دهند. به عنوان مشتری VIP می شناسند. عضویت در میان مشتریان VIP مزایای زیادی دارد از جمله:

-مدیریت حساب شخصی

-واریز و برداشت بدون کارمزد

-تضمین ۱۰۰% امنیت

-دریافت امتیاز به ازای هر تراکنش برای دریافت جوایز نقدی

یک مقایسه بین اسکریل و پی پال, یک مقایسه بین اسکریل و پی پال

آیا اسکریل قانونی ست؟

قبل از هرکاری بهتر است کمی درباره شرکت بدانید. از همان ابتدای تاسیس، این شرکت در سازمان اخلاق مالی انگلیس به ثبت رسیده است. و سهام آن در FTSE 250 به فروش می رسد.

آنها همچنین مجوزی برای پول اکترونیکی از سوی اروپا دارند که سبب می شود بتوانند در هرجایی خارج ایالات متحده، فعالیت کنند. در ایالات متحده نیز در هر ۵۰ ایالت مجوز فعالیت دارند.

پس بله، اسکریل قانونی ست اما باید چیزهای زیادی درباره اش بدانید.

نگرانی هایی درباره اسکریل

بیشتر مشکلات آن ناشی از زمانی ست که یک پردازنده پرداخت قمار بود. قمار تجارت خطرناکی ست و حتی بهترین فروشنده ها هم مشتری های ناراضی خواهند داشت. بیشتر نظرات بد درباره آن را می توان مربوط به آن دوران دانست.

اما مشتری های کنونی اش چه نظری دارند؟ در حال حاضر نظرات بد زیادی از سوی سایت های معتبر دریافت کرده است. سایت Cardpaymentoptions.com نمره ی C و Better Business Bureau نمره B را برایش در نظر گرفته اند.

بیشترین نظرات منفی در اینترنت به زبان انگلیسی دست و پا شکسته نوشته شده اند. به این معنی که بیشتر مشتریان انگلیسی و آمریکایی از آن راضی هستند.

این سوال پیش می آید که چه چیزی سبب شده چنین مشتریانی ناراضی باشد. در بخش امنیت بعدا بیشتر بدان می پردازیم اما علت اصلی آن سختی پروتکل های تائید هویت اسکریل باشد. انجام این کار در کشورهای غربی کار آسان تری ست و همین سبب شده بیشتر مشتریان از این کشورها باشند.

با اینکه برخی مشتریان از آن ناراضی هستند اما یکی از نقاط مثبتش شمرده می شود. آنها با تائید هویت افراد، حساب ها را ایمن می کنند.

کارمزدهای اسکریل چقدر است؟

یکی دیگر از شکایات کاربران، بالا بودن هزینه هاست. اگر اسکریل یک شبکه پرداخت اینترنتی، مشابه پی پال است، پس میتوانیم در یک مقایسه بین اسکریل و پی پال بگوییم که کارمزدهای اسکریل از پی پال گران تر است.

فرض کنید از حساب اسکریل خود برای دریافت پول استفاده می کنید. اجرت انتقال پول ۱.۹% از مبلغ پول به اضافه ۰.۲۹ یورو می باشد که با اجرت پی­پال تفاوت زیادی ندارد. هر چند که این اجرت و کارمزد در شرایطی میتواند متغییر باشد.

یکی دیگر از شکایات اجرت یا کارمزد بازپرداخت آن است. کارمزد بازپرداخت در این شرکت ۲۵ یورو است که در مقایسه با اجرت بازپرداخت پی­پال کمی بالاست. اما آنقدرها هم نامعقولانه نیست. مانند پی­پال، آنها هم هیچ هزینه ای برای خدماتی چون تنظیم حساب و محافظت از کلاهبرداری دریافت نمی کنند. بنابراین این خدمات رایگان هستند.

پس دلیل این همه شکایت برای کارمزد های بالا چیست؟ به نظر می آید دلیل آن برداشت ها باشد.

اسکریل در حال حاضر حدود ۵.۵۰ دلار برای برداشت هزینه کم می کند. اگر مقدار کمی پول برداشت کنید این کارمزد بسیار گران خواهد بود. حتی اگر مبلغ زیادی خارج کنید باز هم نسبت به پی­پال هزینه زیادی ست. زیرا پی­پال هیچ هزینه ای برای برداشت کسر نمی کند.

 

یک مقایسه بین اسکریل و پی پال, یک مقایسه بین اسکریل و پی پال

نحوه محاسبه کارمزدهای اسکریل

کارمزدی برای تبدیل ارز هم کسر می شود.

اگر با فردی در خارج از کشور خود پول مبادله کنید، ۳.۹۹% برای مبادله ارز کم می کند.

۰.۵۵ دلار برای بازپرداخت کارمزد می گیرد و اگر حسابی برای بیش از ۱۲ ماه گردش مالی نداشته باشد، ماهانه ۵ یورو از آن کسر می کند.

شاید بپرسید واریز به حساب رایگان است؟ و پاسخ این است؛ خیر!

برای واریز پول به حساب هم کارمزدی وجود دارد، مگر اینکه از یک حساب جاری بانک واریز انجام شود. این مقدار از ۱% برای پرداخت های بیت کوین گرفته تا ۷% برای سپرده های کارت بدهی Paysafecard می باشد. که این خیلی جالب است، زیرا Paysafecard خود بخشی از شرکت است.

در آخر کارمزدی هم از تاجرانی که ماهانه کمتر از ۱۰ یورو گردش مالی دارند، کسر می شود. اطلاع دقیقی از مقدار این کارمزد در دست نیست اما احتمال می رود مقدار قابل توجهی باشد.

با یک مثال می توان مقدار این کارمزدها را به خوبی دریافت.

فرض کنید می خواهید گیتاری به ارزش ۱۰۰۰ دلار را بفروشید. از آن ۱۰۰۰ دلار باید هزینه های زیر را کم کنید:

هزینه تراکنش: ۱۹.۲۹ دلار

هزینه مبادله ارز (در صورت لزوم): ۳۹.۹۰ دلار

هزینه برداشت: ۵.۶۹ دلار

مقدار باقی مانده: ۹۳۵.۱۲ دلار

پس درنهایت باید ۷۴.۸۸ دلار برای کارمزد بپردازید که در یک مقایسه بین اسکریل و پی پال هزینه بسیار زیادی ست.

درواقع بسیاری از نارضایتی ها به دلیل شفاف نبودن نرخ کارمزدهاست. برای به دست آوردن نرخ های بالا، به چندین مقاله ارجاع شده است. و با این حال، باز هم کسی نمی داند چقدر برای بازرگانانی که ماهانه ۱۰یورو گردش مالی نداشته باشند. کارمزد کسر می شود. به نظر می رسد تنها خود اسکریل از آن خبر دارد.

اسکریل در کدام کشورها در دسترس نیست؟

البته پی­پال هم مشکلات و کمبودهای خود را دارد. برای مثال در بسیاری از کشورها در دسترس نیست.

اسکریل مجاز به پردازش پرداخت به و از هر کشور روی زمین است، به جز کشورهایی که توسط بانک جهانی یا سازمان ملل تحریم شده اند.

همین سبب می شود آنها در گردونه رقابت از باقی رقبا سبقت بگیرند. زیرا باقی شرکت ها کمتر ریسک می کنند و بیشتر در کشورهای توسعه یافته فعالیت می کنند.

متاسفانه کشورهای عراق و ایران به دلیل تحریم بانک جهانی، قابلیت دسترسی به آن را ندارند.

یک مقایسه بین اسکریل و پی پال, یک مقایسه بین اسکریل و پی پال

 

 

امنیت اسکریل در چه حدی ست؟

امنیت بزرگ ترین نگرانی مشتریان است.

از آن جایی که این شرکت باید مقررات انگلیس، اتحادیه اروپا و آمریکا را رعایت کند. پروتکل های تائید هویت سفت و سختی دارد.

به عنوان بخشی از پروسه تائید هویت، فرد باید واریزی از طریق بیت کوین، حساب بانکی یا کارت بدهی انجام دهد. معمولا همین برای تائید هویت کافی ست، اما گاهی پیش می آید که از فرد عکس کارت شناسایی دولتی. یا قبضی که به آدرسش ارسال شده است را بارگزاری کند.

اگر در کشوری با زیرساخت های توسعه نیافته زندگی می کنید، این کار می تواند چالش برانگیز باشد.

زمان پاسخگویی برای تائید هویت از چند هفته گرفته تا چند ماه متفاوت می باشد. که تا آن زمان پول مشتری در حسابش بلوکه می شود.

رمزگزاریاصلی ترین نقطه قوت این شرکت است. می توان آن را در مبارزه با هکرها یک سر و گردن بالاتر از رقبا دانست.

در رویال پرداخت، تمام خدمات اسکریل اعم از شارژ حساب اسکریل، پرداخت با اسکریل و خرید اسکریل از مشتریان انجام میشود. لطفا” سری به خدمات رویال پرداخت بزنید و در صورت نیاز از خدمات اسکریل استفاده کنید.

مطالب مرتبط:
لیست برچسب ها
فرم ارسال دیدگاه و نظرات