تماس تلفنی 021-91307777
امتیاز 0,0 از 5 ( 0 رای )

آموزش استفاده از لینکدین

لینکدین یک شبکه اجتماعی مبتنی بر کسب و کار است. نسخه اولیه آن در سال ۲۰۰۲ میلادی ساخته شد. و در سال ۲۰۰۳ به بهره برداری رسید و شروع به کار کرد. مدیرعامل آن داندولف می باشد که قبلا” از مدیران یاهو بوده است. لینکدین توسط رید هافمن، که از مدیران سابق پی پال بوده است بنیان گذاری شد. رید هافمن در حال حاظر عضو هیئت مدیره لینکدین است. این شرکت در سرتاسر دنیا بیش از ۲۰ دفتر فعال دارد و دفتر مرکزی آن در کالیفرنیا است. در این مقاله به آموزش استفاده از لینکدین خواهیم پرداخت.

درباره لینکدین بیشتر بدانیم

لینکدین در واقع یک شبکه اجتماعی کاری ست. این شبکه عملا  برای بهبود کسب و کارهای مختلف و آشنا کردن دیگران با آن ها طراحی شده است. اما استفاده از لینکدین تنها به این موضوع محدود نمی شود. کاربران این شبکه اجتماعی می توانند از طریق آن، با دیگر افراد فعال در حوزه کاری شان، آشنا شوند و با آن ها ارتباط برقرار کنند.

همچنین می توان از این سیستم برای پیدا کردن کار یا استخدام افراد نیز استفاده کرد. این موضوع چندان مسئله عجیبی نیست. با سر زدن به صفحات کسب و کارها و شرکت های بزرگ می توان از اهمیت آن باخبر شد. علاوه بر این، فرد محدود به داشتن یک حساب کاربری نیست و می تواند با در اختیار داشتن چند اکانت مختلف، استفاده های متعددی از آن داشته باشد.

بخش های مهم لینکدین

Home:

قسمتی که در آن آخرین پست ها و اخبارهایی که کاربران و گروه ها پست کرده اند نشان داده می شود. می توان به دو صورت قسمت Home را تنظیم کرد.

  1. براساس نمایش آخرین فعالیت های هر کاربر که چه پست هایی را قرار داده است. با چه افرادی ارتباط دوستی برقرار داده است و چه عکس هایی نیز لایک کرده است.
  2. -براساس نمایش بهترین پست ها که کاربران زیادی آن را لایک کرده یا کامنت گذاشته اند.

Profile:

پروفایل که شامل اطلاعات شخصی فرد مانند عکس، خلاصه ای از او، رزومه کاری. مدارکی که دریافت کرده است، زبان هایی که می داند است. و همگی به صورت بخش بندی قرار گرفته اند.

My network:

در این بخش می توان افرادی را که از نظر تخصص شبیه فرد می باشند را پیدا کرد. و به آن ها درخواست ارتباط داد. همچنین می توان دوستان خود را براساس حروف الفبا یا افرادی که به تازگی به لیست اضافه شده اند، فیلتر و مشاهده کرد.

همچنین درخواست هایی را که برای فرد ارسال شده است در این بخش نشان داده می شود.

Jobs:

در این بخش تمامی شغل ها و فعالیت هایی را که براساس شغل فرد، تجربیات و موقعیتش پیشنهاد می شود، می توان مشاهده کرد. همچنین می توان درخواست کار شرکت خود را از قسمت post a job قرار داد.

آموزش استفاده از لینکدین, آموزش استفاده از لینکدین

بخش های با اهمیت کمتر لینکدین

Messaging:

شامل تمام پیام هایی است که فرد به دیگران ارسال کرده یا از دیگران دریافت کرده است.

Notifications:

مانند دیگر شبکه های اجتماعی، لینکدین هم دارای این بخش است. در نوتیفیکیشن آخرین اتفاقاتی که نسبت به صفحه فرد افتاده است را می توان مشاهده کرد. مثلا اگر کسی فرد را ایندورس کرده باشد، پست جدیدی قرار داده باشد، پست های او را لایک کرده یا به اشتراک گذاشته باشد و…

search:

لینکدین قوی ترین جستجو را بین بقیه شبکه ها دارد. این شبکه به فرد اجازه می دهد بسته به ویژگی های خاص، نتایج مورد نظر خود را سریعا بدست بیاورید.

مزایای استفاده از لینکدین

  • پیدا کردن دوستان قدیمی

یکی از مزایای مهم تکنولوژی و شبکه های اجتماعی نزدیک کردن افراد به هم است. امروزه دیگر هر کسی که برای خود صاحب کسب وکاری است، یک اکانت دراین شبکه اجتماعی دارد. حتما هم دوستان قدیمی در مدرسه یا دانشگاه شما نیز در این شبکه برای خود دارای اکانت هستند. فرد می تواند با جستجوی حرفه ای که در آن صفحه قرار داده شده است و فقط با ورود نام، آن ها را پیدا کرده و با آنها ارتباط برقرار کند.

  • معرفی شدن به شرکت ها و افراد

فرد با پست کردن رزومه خود را به افراد حاضر در لینکدین معرفی می کند. دیگر شرکت ها یا افرادی که به دنبال تخصص شبیه فرد هستند نیز، او را پیدا می کنند. از این رو می توان با آن ها همکاری کرد.

  • ارتباط با متخصصین

در لینکدین گروه های زیادی وجود دارند که هر کدام هدف مخصوص به خود را دنبال می کنند. می توان با پیدا کردن این گروه ها و فعالیت در آنها با متخصصین حوزه کاری خود آشنا شد و با آنها در ارتباط بود.

آموزش استفاده از لینکدین, آموزش استفاده از لینکدین

پیدا کردن شغل

  • یافتن شغل

لینکدین بهترین مکان برای پیدا کردن کار است. البته برای اینکه بتوان شغل خود را سریعتر پیدا کرد، باید پروفایل خود را حرفه ای کرد. بعضی از شرکت ها در پست های خود آگهی استخدام قرار می دهند و می توان برای آن ها رزومه خود را ارسال کرد. اگر شما نیز آموزش استفاده از لینکدین را بیاموزید، احتمالا” خیلی سریع میتوانید شغل دلخواه خود را بدست آورید.

  • توسعه شغل و بازاریابی

همانطور که بیان شد، لینکدین بهترین مکان برای بهینه سازی سایت است. در آنجا می توان پست های سایت خود را به اشتراک گذاشت. از این رو به برندسازی سایت هم کمک می کند.

  • کمک گرفتن از دیگران

اگر فرد در زمینه تخصص خود به مشکلاتی بر بخورد، استفاده از لینکدین کمک بزرگی به او می کند. لینکدین بهترین شبکه است که می توان در آن اشکالات خود را در یک پست یا به صورت پیام خصوصی از افراد بپرسد.

  • ارتباط با شرکت های دیگر

در لینکدین تمامی شرکت ها دارای صفحه یا پروفایل خصوصی برای خود هستند. می توان با عضویت در صفحه آن ها یا اضافه کردن اکانت آن ها به دوستان خود، با آن ها در ارتباط بود. همچنین می توان از نحوه فعالیت آن ها در لینکدین آگاه شد.

اپلیکیشن لینکدین :

آموزش استفاده از لینکدین بدون اشاره به اپلیکیشن آن نمی تواند کامل باشد. این شبکه اجتماعی اپلیکیشن های کاربردی زیادی دارد. این اپلیکیشن ها به فرد امکان می دهد تا مشخصات پروفایل خود را با راه ها و روش های گوناگون بروز رسانی کند.

برای مثال اگر فرد یک وبلاگ نویس حرفه ای باشد و همیشه مشغول نوشتن (تمام وقت). شاید تمایل داشته باشد از برنامه وردپرس اطلاعات خود را مستقیما به پروفایل شخصی اش منتقل کند. با این اپلیکیشن لینکدین می توان پست ها و ارسال های وبلاگ را همگام با بروز رسانی مشخصات پروفایل خود پیش برد.

 

مطالب مرتبط:

شبکه اجتماعی تیک تاک (TikTok) چیست؟

گیت هاب (GitHub) چیست؟

لیست برچسب ها
فرم ارسال دیدگاه و نظرات