تماس تلفنی 021-91307777
امتیاز 0,0 از 5 ( 0 رای )

با لایت کوین کمی بیشتر آشنا شویم

 

ارزهای بین المللی شناخته شده‌ای در دنیا وجود دارد.  دقیقاً مانند ارز های کاغذی، ارزهای رمزگذاری شده نیز انواع مختلفی دارد. از آنجایی که بیت کوین اولین ارز دیجیتال بود، اما بعد از آن ده‌ها ارز دیگر نیز وارد رقابت شدند که یکی از آن‌ها لایت کوین است. بیایید با لایت کوین کمی بیشتر آشنا شویم.

لایت کوین در حال درخشش است

لایت کوینlitecoin  سومین رمزنگاری بزرگ پس از بیت کوین و XRP (ریپل) است. Litecoin، مانند معاصران خود به عنوان یک سیستم پرداخت آنلاین عمل می‌کند و کاربران می‌توانند از آن برای انتقال ارز به یکدیگر استفاده کنند. اما به جای استفاده از دلار آمریکا، litecoin معاملات را در واحدهای litecoin انجام می‌دهد. اینجاست که شباهت litecoin نسبت به بیشتر سیستم‌های ارزی و پرداخت‌های سنتی به پایان می‌رسد. اگرچه لایت کوین هنوز هم یکی از پنج ارز مجازی مهم به غیر از بیت کوین است.

طی چند سال گذشته، علاقه عمومی به ارزهای رمزنگاری شده به طرز چشمگیری نوسان داشته است. در حالی که ارزهای دیجیتال در حال حاضر همان شوق و اشتیاق اواخر سال ۲۰۱۷ را ندارند اما اخیراً علاقۀ سرمایه گذاران به رمزنگاری و ارزهای دیجیتال دوباره زنده شده است. تمرکز اصلی این علاقه، بیت کوین بوده است که مدت‌ها ست بیشتر توجهات را از آن خود کرده است. از زمان تأسیس بیت کوین در سال 2009، صدها ارز رمزنگاری شده دیگر وارد صحنه شده‌اند. اگرچه با توجه به افزایش ارزهای دیجیتال، ایستادگی سکه‌های دیجیتالی به طور فزاینده‌ای دشوار بوده است. اما لایت کوین (Litecoin (LTC توانسته است در این رقابت پیروز شود. لایت کوین در سال ۲۰۱۱ پس از بیت کوین توسط چارلی لی تولید شد و از زمان تولیدش تا امروز توانسته نرخ پذیرش و محبوبیت قابل قبولی در بین کاربران به دست آورد.

با لایت کوین کمی بیشتر آشنا شویم, با لایت کوین کمی بیشتر آشنا شویم

 

مقایسه ای بین لایت کوین و بیت کوین

بیت کوین از سال ۲۰۰۹ نام اصلی در ارزهای رمزنگاری شده بود. اما Litecoin و صدها ارز دیگر نیز به این رقابت پیوستند.

از ماه مه سال ۲۰۲۰، ارزش کل بازار بیت کوین کمی کمتر از ۱۲۸ میلیارد دلار است. در حالی که لایت کوین زیر ۳ میلیارد دلار است.

Litecoin می‌تواند تعداد بیشتری سکه نسبت به بیت کوین تولید کند و سرعت معاملات آن سریع‌تر باشد.

بیت کوین و Litecoin از الگوریتم‌های رمزنگاری شدۀ متفاوتی استفاده می‌کنند: بیت کوین از الگوریتم دیرینه SHA-256 استفاده می‌کند و Litecoin از یک الگوریتم جدیدتر به نام Scrypt.3 4 استفاده می‌کند. که از نظر محاسباتی فشرده‌تر است اما از حافظه قابل‌توجهی استفاده می‌کند.

Litecoin شبیه بیت کوین است. که از همان فناوری رمزگذاری یکسان برای ایجاد و انتقال وجه استفاده می‌کند.

در Litecoin، صاحبان فروشگاه‌ها تمام اطلاعات را ذخیره می‌کنند و پس از تأیید معامله آن، نمیتوان آن را حذف یا حتی اصلاح کرد.

افرادی که به سرمایه گذاری رمزنگاری غیر از بیت کوین و اتریوم علاقه‌مند هستند، Litecoin یک انتخاب محبوب خواهد بود.

به دلیل در دسترس بودن و قیمت کمتر لایت کوین، آن را رمزنگاری نقره می‌نامند و بیت کوین را رمزنگاری طلا می‌نامند. اگر بیت کوین طلایی است، Litecoin نقره‌ای است.

 

با لایت کوین کمی بیشتر آشنا شویم, با لایت کوین کمی بیشتر آشنا شویم

لایت کوین چگونه ساخته می‌شود؟

مانند همه ارزهای رمزنگاری، litecoin توسط هیچ دولتی تولید نمی‌شود.  از نظر تاریخی دولت تنها نهادی است که جامعه برای صدور پول به آن اعتماد دارد. در عوض، توسط یک صندوق ذخیره فدرال تنظیم می‌شود که امکان پرداخت‌های نسبتا فوری و کم هزینه را در سراسر جهان فراهم می‌کند. بر خلاف ارزهای سنتی، عرضه سکه‌های دیجیتال ثابت است. درنهایت فقط 84 میلیون سکه لایت کوین در گردش خواهد بود و نه بیشتر.

هر ۲.۵ دقیقه (بر خلاف ۱۰ دقیقه برای بیت کوین)، شبکه litecoin چیزی را ایجاد می‌کند که یک بلوک نامیده می‌شود. سرعت این ارز دیجیتال بسیار بالا‌تر از دیگر شبکه‌های دیجیتال است در حدی که شما با مقدار زمان صرف شده برای استخراج یک بیت‌کوین، می‌توانید ۴۵ لایت‌کوین استخراج نمایید. هنگامی که یک استخراج‌گر آن را تأیید کرد، بلوک بعدی وارد زنجیره می‌شود که رکوردی از هر معامله litecoin است که تاکنون انجام شده است. این الگوریتم به منظور پردازش تراکنش‌ها از موتوری محاسباتی استفاده می‌کند. سپس این فرآیند توسط استخراج‌گران (که در شبکه با موتور محاسباتی خود (سخت افزارها) تراکنش‌ها را تایید می‌کنند) تکمیل می‌شود و در ازای آن استخراج‌گران به عنوان پاداش کوین دریافت می‌کنند.

مزایای لایت کوین

باز هم با لایت کوین کمی بیشتر آشنا شویم. لایت کوین دارای سرعت پردازش سریع است و احتمالاً هر بلوک در ۲.۵ دقیقه پردازش می‌شود که 4 برابر سریع‌تر از بیت کوین است. هدف اصلی لایت کوین این است که زمان تأیید بلوک را کاهش دهد تا معاملات بیشتری انجام شود. این ویژگی به وضوح بدان معنی است که در یک روز 14400 لایت کوین استخراج می‌شود.

Litecoin دارای رشد عظیمی در بازار است. در 18 دسامبر سال 2017، Litecoin ارزش بسیاری داشت و تقریباً 360.93 دلار بود.

در مقایسه با قیمت سال ۲۰۱۶، ۴.۴۰ دلار آمریکا بوده است یعنی تقریباً ۸۲۰۰ درصد در یک سال رشد می‌کند.

الگوریتم Scrypt استفاده شده در Litecoin به دلیل مدل اثبات کار بسیار امن است که شکستن آن را دشوار می‌کند. این ویژگی یک معامله امن و سریع را تأیید می‌کند.

 

با لایت کوین کمی بیشتر آشنا شویم, با لایت کوین کمی بیشتر آشنا شویم

به دلیل در دسترس بودن و قیمت کمتر لایت کوین، آن را رمزنگاری نقره می‌نامند و بیت کوین را رمزنگاری طلا می‌نامند. اگر بیت کوین طلایی است، Litecoin نقره‌ای است.

از زمان تأسیس بیت کوین در سال ۲۰۰۹، صدها ارز رمزنگاری شده دیگر وارد صحنه شده‌اند. اگرچه با توجه به افزایش ارزهای دیجیتال، ایستادگی سکه‌های دیجیتالی به طور فزاینده‌ای دشوار بوده است. اما لایت کوین (Litecoin (LTC توانسته است در این رقابت پیروز شود. لایت کوین در سال ۲۰۱۱ پس از بیت کوین توسط چارلی لی تولید شد و از زمان تولیدش تا امروز توانسته نرخ پذیرش و محبوبیت قابل قبولی در بین کاربران به دست آورد.

آینده لایت کوین در بازار رمزنگاری

Litecoin پنجمین سرمایه رمزنگاری بزرگ با سرمایه بیش از 12 میلیارد دلار آمریکا است.

قیمت Litecoin در بازار اسکریپت همیشه بالا بوده است.

ارزش Litecoin در اوائل سال 2019 شاهد یک حرکت متعهد و در حال افزایش خطرناک بود.

سرمایه بازار Litecoin در سال 2019 با 200 درصد بیشتر و فقط در 6 ماه آغاز شد.

سرمایه گذارانی که می‌خواهند برای طولانی مدت در cryptocurrency تجارت کنند، می‌توانند لایت کوین را با هدف دستیابی به سود حداکثر انتخاب کنند.

چند کلمه آخر

علاقه به ارزهای دیجیتال و رمزنگاری شده در حال افزایش است. زیرا این ارزها چیزی را ارائه می‌دهند که ارزهای کاغذی نمی‌توانند با آن مطابقت داشته باشند. از جمله عدم تمرکز، آسان بودن انتقال ارزهای دیجیتال، شفافیت معاملات و ناشناس بودن. ارزش ارز توسط هیچ موسسه‌ای به راحتی دستکاری نمی‌شود و پرداخت‌ها به مراتب بسیار ایمن هستند. زیرا هرکس می‌تواند معاملات را تأیید کند، این امر خطر تقلب را کاهش می‌دهد.

اما تصمیم گیری برای استفاده از ارز رمزنگاری شده آغاز کار است.  شما باید تصمیم بگیرید کدام یک بهترین است. Litecoin یا بیت کوین؟ Litecoin یا اتریوم؟ Litecoin یا Dash؟ اگر قصد تهیه ماینر را دارید، کار استخراج litecoin آسان است زیرا اثبات الگوریتم آن آسان‌تر است و راه اندازی آن ارزان‌تر است. این ارز همچنین برای افرادی مناسب است که معاملات بسیاری انجام می‌دهند. زیرا هزینه‌های معاملات بسیار ساده است و زمان تأیید آن بسیار سریع است. اما مانند تمام تصمیمات مهم دیگر بهتر است این ارزها را آزمایش کنید. تجربیات و نتایج خود را مرور کنید و در صورت لزوم تکرار کنید.

در رویال پرداخت میتوانید لایت کوین و نیز سایر ارزهای دیجیتال را به صورت آنی و اتوماتیک در هر ساعات از شبانه روز با بهترین نرخ ها بخرید. لطفا” وارد حساب کابری خود شوید .

 

 

مطالب مرتبط:

دوج کوین چیست؟ دانستنیها درباره دوج کوین

ارز دیجیتالی مونرو ، ویژگیها و چالشها

 

لیست برچسب ها
فرم ارسال دیدگاه و نظرات