تماس تلفنی 021-91307777
امتیاز 0,0 از 5 ( 0 رای )

بهترین ارزهای دیجیتال برای استخراج در سال ۲۰۲۰

 

 راهنمای مطالعه:

  • مقدمه
  • ماینینگ چیست؟
  • انتخاب ارز دیجیتال مناسب برای استخراج
  • چگونگی محاسبه سودآوری استخراج
  • بهترین ارزهای دیجیتال برای استخراج
  • دیگر ارزهای دیجیتال

 

تقریبا همه کسانی که درباره ارزهای دیجیتال و بیت کوین شنیده‌اند، از فرایندی به نام استخراج یا ماینینگ که طی آن واحدهای جدید ارز دیجیتال تولید می‌شوند، نیز اطلاع دارند. دو نوع باور عمومی و کاملا متفاوت در رابطه با استخراج ارزهای دیجیتال وجود دارد. برخی معتقدند که این عمل بسیار هزینه‌بر بوده و به سرمایه‌ اولیه زیادی نیاز دارد. همچنین مصرف برق بالایی داشته و باید تجهیزات تخصصی مانند دستگاه استخراج و یا ریگ ماینینگ تهیه شود. این عده ترجیح می‌دهند که به جای سرمایه‌گذاری در عملیات ماینینگ، به خرید و فروش ارز دیجیتال بپردازند.

ماینینگ چیست؟

منظور از استخراج یا ماینینگ، فرآیندی است که طی آن تراکنش‌های انجام شده در شبکه توسط ماینرها تایید و پردازش می‌شوند و در نهایت تعداد مشخصی از ارز دیجیتال شبکه به عنوان پاداش نصیب ماینرها می‌شود.

 

بهترین ارزهای دیجیتال برای استخراج در سال ۲۰۲۰

انتخاب ارز دیجیتال مناسب برای استخراج

استخراج ارزهای دیجیتالِ کوچکتر از بیت کوین شاید در نگاه اول توجیه اقتصادی نداشته باشد اما برای کسانی که به آینده یک ارز دیجیتال اعتقاد دارند، می‌تواند گزینه مناسبی باشد. به عنوان نمونه بین بیت کوین و اتریوم، استخراج بیت کوین در لحظه سودآوری بیشتری دارد اما اگر کسی به آینده اتریوم خوش‌بین باشد و اتریوم‌های استخراجی خود را نگهداری کند، شاید سودآوری بیشتری نسبت به یک ماینر بیت کوین داشته باشد که بلافاصله بیت کوین‌های خود را می‌فروشد.

لیستی از مهم‌ترین عواملی که هنگام انتخاب یک ارز دیجیتال برای استخراج باید به آن‌ها توجه کرد عبارتند از:

• نوسانات قیمتی اخیر
• پیش‌بینی قیمت
• حجم بازار سرمایه
• مقبولیت و کاربردپذیری
• پیشینه توسعه‌دهندگان

چگونگی محاسبه سودآوری استخراج

پس از بررسی همه جوانب و انتخاب یک ارز برای استخراج؛ باید از سودآور بودن عملیات استخراج اطمینان حاصل کنید.از آن‌جا که تعیین سودآوری استخراج به پارامترهای زیادی مانند هزینه برق، سختی استخراج، قیمت ارز دیجیتال و دیگر عواملی که دائما در نوسانند بستگی دارد، بهتر است از یک ماشین‌حساب آنلاین استخراج استفاده کنید.

بهترین ارزهای دیجیتال برای استخراج

 

بهترین ارزهای دیجیتال برای استخراج در سال ۲۰۲۰

(بهترین ارزهای دیجیتال) بیت کوین (Bitcoin)

بیت کوین اولین ارز دیجیتال غیرمتمرکز بوده و استخراج آن از سال ۲۰۰۹ تاکنون در جریان است.از آنجایی که بیت کوین اولین و خوش‌نام‌ترین ارز دیجیتال دنیاست، بسیاری از طرفداران این حوزه آن را به عنوان سودآورترین و کم‌ریسک‌ترین ارز برای استخراج نیز در نظر می‌گیرند.

 

بهترین ارزهای دیجیتال برای استخراج در سال ۲۰۲۰

(بهترین ارزهای دیجیتال) اتریوم

اتریوم معروف به ملکه ارزهای دیجیتال همواره یکی از پیشروترین و پیشرفته‌ترین ارزهای بازار به شمار می‌رفته است و بسیاری از کوین‌های معروف ارزهای دیجیتال از فناوری‌های به‌کار رفته در بلاک چین اتریوم استفاده می‌کنند.

بهترین ارزهای دیجیتال برای استخراج در سال ۲۰۲۰

(بهترین ارزهای دیجیتال) اتریوم کلاسیک

تا سال ۲۰۱۶ فقط یک اتریوم وجود داشت، اما هک بزرگی که در ۱۷ ژوئن سال ۲۰۱۶ رخ داد باعث شد اتریوم جدیدی خلق شود و اتریوم قبلی «اتریوم کلاسیک» نام بگیرد. هم اتریوم و هم اتریوم کلاسیک از یک الگوریتم استخراج یعنی همان «Ethash» استفاده می‌کنند و بنابراین می‌توان برای هر دو از یک سخت افزار استخراج استفاده کرد.

بهترین ارزهای دیجیتال برای استخراج در سال ۲۰۲۰

(بهترین ارزهای دیجیتال )مونرو (Monero)

ارز دیجیتال مونرو پس از گذشت ۶ سال از زمان عرضه آن هنوز هم مهم‌ترین ارز حریم خصوصی محور بازار محسوب می‌شود و تراکنش‌های آن قابل‌ردیابی نیست.این ارز موفق شده است که از سال ۲۰۱۷ به بعد جایگاه خود در بین ۲۰ ارز دیجیتال برتر بازار را حفظ کند. استخراج مونرو پس از هاردفورک RandomX و تغییر الگوریتم، تنها با پردازنده مرکزی (CPU) قابل توجیه است.

 

بهترین ارزهای دیجیتال برای استخراج در سال ۲۰۲۰

(بهترین ارزهای دیجیتال) زی‌کش (Zcash)

زی‌کش (ZCash) یک شبکه پرداخت غیرمتمرکز همتا به همتا و یک ارز دیجیتال با واحد اختصاری ZEC است.این ارز دیجیتال فورکی از بیت کوین بوده و قابلیتی که آن را از بیت کوین و بسیاری از ارزهای دیجیتال دیگر متمایز کرده، امکان انجام تراکنش‌های ناشناس است.

 

بهترین ارزهای دیجیتال برای استخراج در سال ۲۰۲۰

(بهترین ارزهای دیجیتال )گرین (Grin)

ارز دیجیتال گرین (Grin) بر مبنای پروتکل میمبل ‌ویمبل (MimbleWimble) ساخته شده و در واقع اولین پیاده‌سازی از میمبل ویمبل است.میمبل‌ ویمبل، پروتکلی است که شباهت زیادی به بلاک چین بیت کوین دارد و نامش را از طلسم‌های سری کتاب‌های هری‌ پاتر گرفته است.

 

 

بهترین ارزهای دیجیتال برای استخراج در سال ۲۰۲۰

(بهترین ارزهای دیجیتال) ریون کوین (Ravencoin)

ریون کوین، این هاردفورک بیت کوین که در سال ۲۰۱۸ به بازار عرضه شد، در حال حاضر با حجم ۵.۲ میلیارد دلار رده ۴۴ بازار را به خود اختصاص داده است.ریون کوین با هدف انتقال سریع و ارزان تراکنش‌ها به‌ صورت همتا به همتا و بر اساس فناوری‌های بکار رفته در بیت کوین و اتریوم توسعه‌ یافته است و طی این سال‌ها پیشرفت بسیار خوبی از خود نشان داده است.

 

بهترین ارزهای دیجیتال برای استخراج در سال ۲۰۲۰

(بهترین ارزهای دیجیتال)بیت کوین گلد(Bitcoin Gold)

بیت کوین گلد یک فورک از بیت کوین است که بر اساس پروتکل اثبات کار و الگوریتم «Equihash» به‌ طور خاص برای استخراج با کارت‌های گرافیک توسعه یافت.این ارز دیجیتال آمده بود تا رقیبی برای بیت کوین کش باشد و تمرکززدایی را بیش از پیش افزایش دهد اما تاکنون خیلی موفق عمل نکرده است.

بهترین ارزهای دیجیتال برای استخراج در سال ۲۰۲۰

دیگر ارزهای دیجیتال

استخراج برخی دیگر از ارزهای دیجیتال مثل Horizen، بیت کوین اس وی، QuarkChain ،Pirate Komodo ،LBRY هم درآمد بسیاری بالایی دارند و حتی بعضی اوقات درآمد لحظه‌ایشان از ارزهای برتر بیشتر می‌شود، اما به دلیل نوپا بودن و کوچک بودن بازار این ارزها باید در انتخابشان بسیار دقت کرد. اگر با کارت گرافیک استخراج می‌کنید، هر لحظه امکان تغییر ارز دیجیتال خود برای استخراج را دارید اما اگر قصد استخراج با ای‌سیک را دارید حتما دقت داشته باشید که ارز دیجیتال مناسبی را انتخاب نمایید.

 

بهترین ارزهای دیجیتال برای استخراج در سال ۲۰۲۰

 

مطالب مرتبط:

آربیتراژ arbitrage چیست ؟ تجارت در بازار ارزهای دیجیتال

با ارز دیجیتال دیجی بایت بیشتر آشنا شوید (DigiByte)

 

 

لیست برچسب ها
فرم ارسال دیدگاه و نظرات