تماس تلفنی 021-91307777
امتیاز 0,0 از 5 ( 0 رای )

تحصیل پزشکی و پرداخت هزینه آزمون IMAT

اگر شما هم می خواهید در رشته پزشکی با یک هزینه مناسب به زبان انگلیسی تحصیل کنید، دانشگاه های ایتالیا یک انتخاب مناسب است. جهت تحصیل در دانشگاه های دولتی کشور ایتالیا در رشته های پزشکی شرکت در آزمون IMAT اجباری است. آزمون بین المللی پذیرش در رشته پزشکی IMAT مخفف کلمه International Medical Admissions ست. در این مقاله به تحصیل پزشکی و پرداخت هزینه آزمون IMAT می پردازیم.

تحصیل پزشکی در ایتالیا و آزمون آی مت

این آزمون به زبان انگلیسی و توسط مرکز آزمون ارزیابی کمبریج طراحی شده است. برگزاری این آزمون توسط وزرات آموزش و دانشگاه و تحقیقات ایتالیا برگزار می شود. هدف این آزمون ارزیابی علمی دانش آموزان و متقاضیان ورود به رشته های پزشکی، جراحی و دندان پزشکی در دانشگاه های ایتالیا ست. که به زبان انگلیسی ارائه می شوند. متقاضیان جهت ورود به دانشگاه باید نمره لازم را در این آزمون اخذ نمایند.

تحصیل در رشته های پزشکی به زبان انگلیسی در ایتالیا یکی از بهترین انتخاب ها برای ایرانیانیان است. آنهایی که می خواهند خارج از ایران تحصیل نمایند. ارزانترین پیشنهاد برای رشته های پزشکی، دندان پزشکی و جراحی با پرداخت شهریه ای بین ۶۰۰ تا ۴۰۰۰ یورو در سال که با توجه به درآمد خانواده دانشجو تعیین می گردد.

آزمون IMAT یک بار در سال برگزار شده و برای ورود به تمام دانشگاه های پزشکی ایتالیا در همان سال معتبر است. و برای سال دوم اعتباری ندارد.

جهت شرکت در این ازمون باید در ماه های jun و July میلادی ثبت نام نمایید. آزمون در ماه آوریل برگزار می شود و پذیرش افراد در ماه اکبتر انجام می گیرد.

کشورهای بسیاری این آزمون را سالانه برگزار می کنند. اما متاسفانه این آزمون در ایران برگزار نمی شود و جهت شرکت در این آزمون باید به یکی از کشورهای ترکیه، امارات، عربستان یا ایتالیا سفر کنید.

تحصیل پزشکی و پرداخت هزینه آزمون IMAT, تحصیل پزشکی و پرداخت هزینه آزمون IMAT

 

هزینه ها و مباحث آزمون آی مت

هزینه شرکت در آزمون ۱۳۰ یورو، ۱۱۵ پوند انگلیس یا ۱۶۵ دلار آمریکا می باشد.

آزمون به صورت کتبی و در مدت صد دقیقه به زبان انگلیسی برگزار می گردد. به طور کلی آزمون IMAT از چهار بخش تشکیل شده است. شرکت کنندگان این آزمون در صد دقیقه باید شصت سوال پنج گزینه ای را پاسخگو باشند. در ادامه مقاله تحصیل پزشکی و پرداخت هزینه آزمون IMAT ، به تشریح این آزمون می پردازیم.

سرفصل های این آزمون در چهار بخش می باشد که شامل موارد زیر است:

 

بخش اول: ارزیابی مهارت و استدلال منطقی و دانش عمومی.

بخش دوم: زیست شناسی.

بخش سوم: شیمی.

بخش چهارم: فیزیک و ریاضی.

مباحث زیست شناسی و شیمی

بخش استدلال و منطق با ۲۰ سوال، بخش دانش عمومی ۲ سوال، بخش زیست شناسی ۱۸ سوال، شیمی شامل ۱۲ سوال و فیزیک و ریاضی نیز ۸ سوال را در این آزمون دارند.

 

در بخش نخست مهارت های فکری و منطق و استدلالی که هر دانش آموز به منظور موفقیت در تحصیل در بالاترین سطح نیاز دارد، ارزیابی می شود. مهارت ها اساس تحصیلات دانشگاهی می باشند و اغلب به حل مسائل، درک بهتر و نتیجه گیری و تقویت و دفاع از دیدگاه ها کمک می کنند. سوالات این بخش نیازمند مهارت های محاسباتی و درک فضایی می باشند. سوالات این بخش می تواند به شکل هایی مانند نتیجه گیری، خلاصه کردن نتیجه گیری، ارزیابی اثر شواهد، تشخیص یک فرض و… باشد.

سوالات اطلاعات عمومی به فرهنگ های مختلف، ادبیات، تاریخ یا فلسفه و یا سیاست می پردازد.

بخش زیست شناسی سوالاتی مانند شیمی موجودات، نظریه سلولی، اندازه سلول، سلول های جانوری و گیاهی، ویروس ها، ساختار و عملکرد سلول ها، چرخه سلولی و تقسیم آن ها، کروموزوم ها را مورد بحث قرار می دهد. بیو انرژتیک و تولید مثل و وراثت نیز از بخش های مهم سوالات این بخش می باشد. آناتومی و فیزیولوژی جانوری و انسانی و زیست فناوری نیز در سالهای اخیر در میان سوالات این بخش مطرح شده است.

تحصیل پزشکی و پرداخت هزینه آزمون IMAT, تحصیل پزشکی و پرداخت هزینه آزمون IMAT

 

مباحث ریاضی و فیزیک

بخش شیمی نیز از بخش های مهم این آزمون می باشد. دوازده سوال مطرح شده از مباحث ترکیب ماده، ساختار اتم، جدول تناوبی، پیوندهای شیمیایی، شیمی غیرآلی، محلول ها، اسیدها و بازها، واکنش های شیمیایی و اکسیداسیون و کاهش می باشد.

بخش ریاضی و فیزیک به نظر با هشت سوال کم اهمیت می رسد اما کسب نمره از این بخش مهم است. مباحث اندازه گیری، سینماتیک، دینامیک، مکانیک سیالات، ریاضیات و هندسه، ترمودینامیک، الکتروستاتیک و الکترودینامیک، جبر و توابع و آمار و احتمالات در این آزمون مورد بحث قرار می گیرند.

سیستم امتیاز دهی و نمره دهی در این آزمون به صورت یک و نیم امتیاز برای هر پاسخ درست و منفی چهار دهم برای هر پاسخ غلط می باشد. سوالات بدون پاسخ امتیازی دریافت نمی کنند.

سقف نمره قبولی در آزمون IMAT 90 می باشد و حداقل نمره قبولی 20 است.

دانشگاه های علوم پزشکی ایتالیا

دانشگاه های علوم پزشکی ایتالیا:

دانشگاه هایی که دوره های پزشکی، جراحی و دندان پزشکی را به زبان انگلیسی به پذیرفته شدگان آزمون IMAT ارائه می دهند، موارد زیر می باشند:

  • University Of Bari
  • University Of Siena
  • University Of Turin
  • University Of Milan
  • University Of Messina
  • University Of Bologna
  • University Of Campania Luigi Vanvitelli
  • University Of Milan-Bicocca
  • University Of Rome Tor Vergata
  • University Of Roma La Sapienza
  • University Of Naples Federico ll
  • Humantitas University
  • Pirogov Russian National Research Medical University

 

 

مطالب تکمیلی درباره آزمون آی مت

آزمون دانشگاه Humanitas با آزمون اصلی IMAT متفاوت است. جهت آگاهی از آزمون این دانشگاه باید به سایت خود دانشگاه مراجعه نمایید.

اگر در آزمون اولیه IMAT پذیرفته نشدید، نگران نباشید. ممکن است در زمان ثبت نام دانشگاه ها، بخش تکمیل ظرفیت مجاز به ثبت نام در دانشگاه شوید.

نمونه سوالات آزمون های قبلی IMAT بهترین منبع برای شرکت در این آزمون است.

به علاوه منابعی از وب سایت وزارت آموزش ایتالیا معرفی شده است که شامل موارد زیر می باشد:

  1.  A Level Biology و A Level Chemistry از انتشارات کمبریج انگلیس
  2.  Thinking Skills critical Thinking and Problem Solving
  3.  Per la Preparazione ai test di accesso in Medicina e Chirugia
  4.  IMAT Alpha Test (Medical in Inglese)

اگر آزمون را در ایتالیا بدهید اطلاعات مربوطه را از سایت آزمون و یا وزارت آموزش دنبال نمایید. اما اگر آزمون شما در یکی از مراکز خارج از کشور ایتالیا برگذار شود، مرکز مورد نظر در ماه آگوست با شما تماس میگیرد. و در مورد زمان و آدرس دقیق و نحوه برگزاری آزمون به شما اطلاع خواهد داد. برای تحصیل پزشکی و پرداخت هزینه آزمون IMAT نیز میتوانید از پنل کاربری تان در نوین پرداخت، سفارش خود را ثبت کنید. در صورت نیاز به راهنمایی کارشناسان نوین پرداخت در چت آنلاین و یا تلفن آماده راهنمایی شما هستند.

 

 

مطالب مرتبط:

آزمون wes چیست؟

 

 

لیست برچسب ها
فرم ارسال دیدگاه و نظرات