تماس تلفنی 021-91307777
امتیاز 2,5 از 5 ( 2 رای )

فریلنسر یا آزادکار به چه کسی گفته می شود؟

راهنمای مطالعه فریلنسر :

  • آشنایی با مفهوم فریلنسر یا آزادکار
  • نحوه ی آغاز به کار به  عنوان یک فریلنسر
  • پتانسیل های قابل استفاده برای کسب و کار های فریلنسری

 

فریلنسر یا آزادکار به چه کسی گفته می شود؟

شاید شما هم امروزه واژه ی آزادکار یا فریلنسر (freelancer) را شنیده باشید؛ فریلنسر یا آزادکار به شخصی گفته می شود که به صورت مستقل و بدون این که زیر نظر شرکت و یا سازمان خاصی باشد، کار می کند. در واقع فریلنسرها به انتخاب خود، پروژه می گیرند و متناسب با تخصص خود، با کارفرمایان مختلف کار می کنند.

اگر قصد دارید فعالیت خود را به صورت تخصصی به عنوان فریلنسر آغاز کنید، اما نمی دانید چگونه و از چه راهی شروع به فعالیت کنید، این مقاله می تواند اطلاعات مفیدی را در این زمینه به شما ارائه نماید. در این مقاله سعی کرده ایم که با ارائه ی چند نکته ی کاربردی، نحوه ی آغاز به کار و پتانسیل های اطرافتان را به شما نشان دهیم.

حوزه ی کاری مورد علاقه ی خود را پیدا کنید.

اگر ما به کاری که انجام می‌دهیم، علاقه نداشته باشیم، در طولانی مدت انگیزه خود را از دست می دهیم. فعالیت های فریلنسری به انگیزه ی خیلی قوی نیاز دارد. اگر به کاری که انجام می دهیم علاقه نداشته باشیم؛ در طولانی مدت دوام نمی آوریم و خسته می شویم.

سریعاً از کار روزانه ی خود خارج نشوید.

کار فریلنسری به مرور ساخته می شود و کم کم  به نقطه اوج خودش میرسد پس سریعاً از کار روزانه ی خود خارج نشوید. به خودتان فرصت بدهید. توجه کنید اگر شما از کار روزانه خود خارج شوید و سریعا به فریلنسری بپردازید، سریعا به پول نخواهید رسید!

ساعاتی از روز را به کسب و کار فریلنسری خود اختصاص دهید.

زمان ثابتی از روز را به کسب و کار فریلنسری خود، اختصاص دهید. توجه کنید که این زمان باید منظم باشد؛ و به آن متعهد باشید. یعنی حتی اگر پروژه هم نداشتید؛  باید این ساعات مشخص شده در روز را به یادگیری در حوزه ی کسب و کار فریلنسری خود و یا ارتقای نمونه کارهایتان اختصاص دهید.

برای شروع به کار از نزدیکانتان استفاده کنید.

از نزدیکان خود فعالیت فریلنسری را شروع کنید. اقوام، دوست و آشنا، افراد نزدیک به شما هستند و دسترسی به این افراد برای شما راحت تر است. این گونه افراد راحت تر به شما اعتماد می کنند و خیلی مهم است از مشتری این اعتماد را جلب کنید؛ پس به خوبی از پتانسیل های اطرافتان استفاده کنید. این کار یعنی شروع فریلنسری با نزدیکان، در نقطه اولیه ماجرا به طرز عجیبی می تواند به شما کمک کند. چرا؟

 چون شما یک دسته بزرگ از آدم هایی را دارید که به شما اعتماد دارند و باید مطمئن باشید آن ها میدانند شما چه کاری انجام می دهید. این گونه در صورت نیاز به شما مراجعه می کنند!

مشتریان بالقوه خود را بشناسید

شما باید بدانید این مشتریان کجا زندگی می کنند و کجا حضور دارند. دلیل این که به سرویس شما نیاز دارند و احتمالاً از شما خرید می‌کنند چیست؟ بدانید که چه کسانی به سرویس شما احتیاج دارند. برای انجام این کار می توانید از شبکه های اجتماعی کمک بگیرید. شبکه‌های اجتماعی رایگان هستند و شما برای شروع به کار در این فضاها، به بودجه زیادی نیازی ندارید.

شبکه سازی کنید

ساختن روابط مؤثر و مفید با افرادی که مرتبط با شما و کسب و کار شما هستند، می تواند بسیار مفید باشد. حتی ارتباط با کسانی که همکار شما هستند نیز بسیار سودمند است؛ زیرا در صورت نیاز می توانید از آنها کمک بگیرید. هر چقدر ارتباطات شما بیشتر باشد، احتمال موفقیت شما  هم بالاتر است.

هنرتان را به نمایش بگذارید

فریلنسر یا آزادکار به چه کسی گفته می شود؟

هر چقدر هم که شما در یک زمینه حرفه ای باشید، تا زمانی که به خوبی دیده نشوید، فایده ای ندارد. همین امر می تواند باعث شکست در کار فریلنسری شما شود.

باید از تمام ابزارهایی که به شما کمک می کند تا کاری که انجام می دهید جلوی چشم مشتریان شما برود، باید استفاده کنید!

روش های بیشتر به چشم آمدن در کار فریلنسری

زمانی را در روز برای “تبلیغ کار خود و دیده شدن” اختصاص دهید. در این زمینه حتماً از شبکه های اجتماعی نیز استفاده کنید. با فعالیت در این شبکه ها می توانید مطمئن شوید همه در حال تماشای شما هستند. فعالیت مداوم و منظم در این شبکه ها بر رشد و پیشرفت شما تأثیر مستقیم می گذارد.

نمونه کار های خود را در این شبکه ها به اشتراک بگذارید. در این راه ممکن است از شما انتقاد هم شود و شما نباید از این انتقاد ها ناراحت شوید. این انتقاد ها در واقع راهنمایی هایی برای شما و پیشرفت در کسب و کارتان محسوب می شوند. پس از این انتقادها برای پیشبرد اهداف کسب و کار فریلنسری خود کمک بگیرید.

صبور باشید و برای رشد کسب و کارتان وقت بذارید.

توجه کنید که باید برای پروژه فریلنسری خود زمان بگذارید. ممکن است حداقل ۶ ماه تا ۱ سال زمان لازم باشد تا کار شما به ثمر بنشیند. البته این در صورتی است که شما خوب کار کنید و برنامه ریزی منظمی داشته باشید !

مطالب مرتبط:

لیست برچسب ها
فرم ارسال دیدگاه و نظرات