تماس تلفنی 021-91307777
امتیاز 3,7 از 5 ( 1 رای )

معرفی تتر (ارز دیجیتال)

راهنمای مطالعه:

  • مقدمه
  • ارز دیجیتال تتر
  • تتر چگونه پشتوانی می کند؟
  • تتر چه اهمیتی دارد؟
  • تتر در بازار کریپتو ها چه جایگاهی دارد؟
  • کیف پول ارز تتر
  • خرید و فروش ارز تتر

 

ارز دیجیتال تتر

تتر نوعی دلار دیجیتال است. تتر در واقع یک ارز دیجیتال معادل ارزهای رایج بین‌المللی است و هر کدام از این‌ها به ترتیب ارزشی دقیقاً معادل یک دلار و یک یورو خواهد داشت. ابتدا ارز دیجیتال تتر روی شبکه بلاکچین بیت‌کوین وسعت پیدا کرد، و اما تتر با ارائه خدمات سریع‌تر و ارزان‌تر، بر پایه ی شبکه‌ های دیگر نظیر بلاکچین اتریوم نیز وسعت پیدا کرد. ارز دیجیتال تتر در واقع رمزارزی است که برای صرافی‌ها نقدینگی مهیا کرده و معامله‌ گران می‌توانند به کمک آن از نوسانات بازار در امان باشند و یا با مدیریت نوسانات بازار، پول بیشتری دریافت کنند، هم اکنون دو نوع رمزارز تتر، برای دلار و یورو وجود دارد. اما در حقیقت بیشتر حجم مبادلات با دلار تتر (USDT) انجام خواهد گرفت.

USDT رمزارزی است که ارزش آن بسیار نزدیک یا برابر با دلار خواهد شد. طرح ایجاد آن، خلق رمزارز با ثباتی بوده که بتوان آن را مانند دلارهای دیجیتال استفاده نمایند. کوین‌هایی که به این منظور به کار رفتند. می خواهند جایگزین با ثباتی برای دلار باشند با نام  رمزارز پایدار یا استیبل کوین شناخته شده اند.
تتر محبوب‌ترین استیبل کوینی است که در اکثر صرافی ‌های رمزارزی، به عنوان جایگزینی برای دلار عمل خواهد کرد. تتر پول‌ نقد را به ارز دیجیتال تبدیل می کند و یا ارزش کوین را تا سطح قیمت ارزهای ملی مثل دلار آمریکا، یورو و ین بالا می رود.

تتر چگونه پشتوانی می کند؟

تتر چگونه پشتوانی می کند؟

چنانچه که استیبل کوین قیمتی دقیقاً برابر با پول‌های فیزیکی دلار و یورو است،پشتوانه این رمزارز دلار آمریکا است. اما وبسایت های خبری حوزه کریپتو اعلام کردند که این ارز دیجیتال هیچ ربطی به دلار یا یورو ندارد و توسط هیچ دولتی پشتیبانی نخواهد شد. اما توسعه دهندگان ارز تتر قبل از این مدعی بودند که این ارز یقیناً با دلار آمریکا پشتیبانی خواهد شد.

ارتباط و متصل کردن یک دارایی پر نوسان به دارایی پر نوسان دیگر منجر به فاجعه می‌شود. مثل این شرایط تتر است که کوینهای خود را با سایر دارایی هایی نظیر نفت خام که در معرض نوسانات روزانه می‌باشند مورد پشتیبانی قرار می گیرند.

چنانچه بعضی از افراد اعتقاد دارند که تتر از نوع ارزهای دیجیتال نخواهد بود. چون که نمی توان از آن به عنوان پول استفاده کرد و توسط آن هزینه دریافت کالا یا خدمات را پرداخت کرد. اما این استیبل کوین همچنان در صدر محبوب ترین و پر استفاده ترین رمزارز های پایدار بازار قرار گرفته است و بسیاری از بازرگانان مبادلات تتری را جایگزین مبادلات دلاری خود کردند.

تتر چه اهمیتی دارد؟

تتر چه اهمیتی دارد؟

USDT  و سایر انواع تتر برای تسهیل انتقال ارزهای ملی به وجود آمده است. تا جایگزینی خوب و پایدار از نوع بیت‎ کوین را برای کاربران فراهم سازد. اما کاربرد اصلی و بنیادی تتر این است که نوعی ثبات را برای فضای پر نوسان رمزارز ها ارائه نموده و همینطور، برای صرافی‌هایی که نمی‌توانند به دلار و یا با بانک‌ها معامله کنند نقدینگی فراهم می کند . در حالت نظری، شما با تتر می‌توانید به کوینی دست یابید که دارای ارزش ثابتی همچون دلار آمریکاست.

تعداد زیادی از صرافی ‌ها تتر را با نرخ معاملاتی نیز ارائه خواهند کرد؛ بنابراین، این امکان را برای شما فراهم می‌کنند که بتوانید تتر را با کوین های دیگر صرافی بخرید. این موضوع، به خصوص وقتی که قیمت بیت‌کوین پر نوسان می شود. برای معامله ‌گران سود زیادی به همراه دارد. با این حال،‌ با وجود همه‌ی خوبی‌هایی که درباره‌ی تتر وجود دارد، این ارز دارای مشکلاتی نیز خواهد بود.

تتر در بازار کریپتو ها چه جایگاهی دارد؟

همانطور که گفته شد، حجم مبادلات تتر روز به روز درحال افزایش خواهد بود. ارز تتـر که در اوایل  سال ۲۰۱۶ در رده‌بندی بازار رمزارز ها در جایگاه سی‌ام قرار گرفته بود،و در اوایل سال ۲۰۱۷ خود را به رده ۲۵ بازار کریپتو ها رساند. همانطور به رشد خود باز ادامه داد و در اوایل سال ۲۰۱۹، تتر خود را به جایگاه هشتم بازار رمزارز ها رساند.

تتر در بازار کریپتو ها چه جایگاهی دارد؟

کیف پول ارز تتر

چنانچه برای ذخیره و نگهداری از تتر نیاز دارید  که یک کیف پول دیجیتال خوب داشته باشید.

بهترین کیف پولها برای نگهداری تتر به بیان زیر است:

1-کیف پول اصلی تتر، وبسایت www.tether.to می باشد. و روش کار کردن آن این است که باید با ثبت نام کردن در آن اقدام به خریداری کیف پول کنید، اما این کیف پول به دلیل تحریم‌ها در ایران در دسترس نخواهد بود.

2-کیف پول Tether Free Wallet فقط برای کسانی مفید خواهد بود. که بخواهند با گوشی اندروید خود، به خرید توکن اقدام کنند. با مراجعه به سایت Tether Free Wallet برای دریافت کیف پول خود اقدام نمایند.

3- کیف پول لجر نانو درحال حاضر به عنوان ایمن‌ترین کیف پول ارز دیجیتال در دنیا شناخته شده است. که کیف پول سخت افزاری  دارای مدلهای مختلفی می باشد. که مدل لجر نانو ایکس آن درحال حاضر بالای ۱۰۰ رمزارز مختلف از جمله تتـر را پشتیبانی خواهد کرد.

4- کیف پول ترزور (TREZOR) یک کیف پول بسیار امن برای انجام معاملات آفلاین بوده،که با استفاده از صفحه نمایش کوچک آن شما می توانید محتوای تراکنش را بررسی نمائید. آسان استفاده کردن و امنیت فوق‌العاده بالا از ویژگیهای این کیف پول سخت افزاری به حساب می آید.

نحوه خرید و فروش  ارز تتر

چنانچه برای خرید و فروش تتر می بایست به یک وبسایت صرافی ارز دیجیتال مراجعه نمائید. و شما می توانید برای این کار از صرافیهای داخلی و یا خارجی استفاده کنید و به تهیه یا فروش تتر خود اقدام کنید. در اکثر صرافی های بین المللی، خرید تتر با پرداخت بیت کوین و یا اتریوم انجام پذیراست. اما صرافی های ارز دیجیتال داخلی در ازای پرداخت ریال هم، خرید و فروش تتر را برای شما امکان پذیر خواهند کرد.

نحوه خرید و فروش  ارز تتر

مطالب مرتبط:

آشنایی با کیف پول ترزور مدل تی Trezor Model T

آشنایی با یاندکس مانی

کیف پول ارز دیجیتال

 

 

 

لیست برچسب ها
فرم ارسال دیدگاه و نظرات