تماس تلفنی 021-91307777
امتیاز 0,0 از 5 ( 0 رای )

ویزای اسپانیا چند نوع است و کاربرد آن

زمان مطالعه مقاله ۱۰ دقیقه

راهنمای مطالعه:

  • مقدمه
  • ویزای اسپانیا
  • ارائه ویزای توریستی اسپانیا چه شرایطی دارد؟
  • ارائه ویزای تحصیلی چه شرایطی دارد؟
  • تحصیل در کشور اسپانیا
  • ارائه ویزای کاری اسپانیا چه شرایطی دارد؟
  • ویزای کشور اسپانیا چقدر هزینه دارد؟
  • دلایل ریجکت ویزای اسپانیا

اسپانیا یکی از مهم‌ترین گردشگری حوزه شینگن که بهار و پاییزش با هیچ کجای اروپا قابل ‌مقایسه نخواهد بود. در مورد آب‌ و هوای اسپانیا باید بدانید. که بزرگ‌ترین صادرکننده میوه و سبزیجات جهان را دارد. فرهنگ و هنر در هر گوشه از این کشور موج می‌زند و نیازی به توصیف جایگاه بارسلونا و رئال مادرید در فوتبال و ورزش جهان نخواهد بود. برای لمس همه جذابیت‌های اسپانیا و سفر به کشور ماتادورها حتماً به ویزای اسپانیا نیاز خواهید داشت.

 ویزای اسپانیا

شهروند ایرانی با هر دلیل و هدفی که قصد ورود به اسپانیا را خواهند داشت. حتماً برای ویزای شینگن باید درخواست دهند. از آن جایی که اسپانیا عضو اتحادیه اروپا و همچنین پیمان شنگن می باشد، ویزای اسپانیا همان ویزای شینگن به حساب می آید. با همان ویژگی‌ها و قوانین،اگر برای سفری تفریحی،سفر به اسپانیا را دوست دارید. باید برای ویزای کوتاه‌مدت اسپانیا یا همان ویزای نوع C شینگن درخواست بدهید. و اگر برای تحصیل در اسپانیا برنامه دارید ویزای هدف شما نوع D شینگن خواهد بود.

هدف سفر شما نوع ویزای کشور اسپانیا را مشخص می نماید. اما به طور خلاصه می‌توان گفت انواع ویزای اسپانیا همان انواع ویزای شینگن می باشد. که بسته به درخواست متقاضی برای وی صادر می گردد. هر یک از نوع ویزای اسپانیا از نظر زمانی اعتباری فرق خواهند داشت. ویزاهای کوتاه ‌مدت شینگن اوصولا هدف توریستی دارند و معمولا اجازه اقامت ۱۵ روزه را به شهروندان ایرانی خواهند داد. اما بنا بر دلایلی که برای سفر ارائه می دهید. امکان دارد اجازه اقامت این نوع ویزا تا ۳ ماه افزایش داشته باشد. ویزای مولتی کشور اسپانیا هم در واقع همان ویزای مولتی شینگن خواهد بود. که می‌تواند حداکثر تا ۵ سال اعتبار داشته باشد و دارنده این ویزا قادر خواهد بود تا در زمان اعتبار ویزای خود بدون محدودیت به حوزه شینگن وارد و از آن خارج گردد.

 ویزای اسپانیا

ارائه ویزای توریستی اسپانیا چه شرایطی دارد؟

تا چند سال قبل متقاضیان ویزای توریستی اسپانیا،باید با مراجعه حضوری به کنسولگری این کشور در تهران برای تعیین وقت سفارت و درخواست ویزا اقدام می‌کردند. اما در چند سال اخیر،تمامی مراحل تعیین وقت و ارائه مدارک برای دریافت ویزای کشور اسپانیا به نماینده رسمی آن در تهران یعنی شرکت BLS واگذار گردید. بنابراین متقاضیان ویزای توریستی شینگن اسپانیا می‌توانند از طریق مرکز درخواست ویزای اسپانیا در تهران ضمن مشخص‌ کردن نوع ویزای درخواستی، اقدام به تعیین وقت ملاقات و ارائه درخواست خود کنند.

برای انجام این کار اول باید نسبت به گرفتن وقت ملاقات از طریق صفحه رزرو وقت کارگزاری BLS اقدام کنید. بعد از ارائه درخواست و مدارک مربوطه،پرونده شما برای بررسی و تصمیم‌گیری نهایی به سفارت اسپانیا ارجاع می گردد. فرآیند تصمیم‌گیری در مورد ویزای توریستی اسپانیا به طور معمول حدود ۲۱ روز طول می کشد. بنابراین در این مدت می‌توانید از طریق وب‌سایت کارگزاری BLS وضعیت درخواست خود را پیگیری کنید. پس از انجام بررسی و اعلام نتیجه می‌توانید با حضور در کارگزاری،پاسپورت خود تحویل بگیرید.

ارائه ویزای تحصیلی چه شرایطی دارد؟

کشور اسپانیا جزو کشورهایی خواهد بود. که به دلیل کیفیت آموزشی مناسب و وجود دانشگاه‌هایی با مدارک تحصیلی معتبر،مورد توجه دانشجویان خارجی قرار گرفته،سبک زندگی در این کشور زیبا و جذابیت‌های آن، از دیگر علت هایی است که دانشجویان برای ادامه تحصیل، این کشور را انتخاب می کنند. برای تحصیل در اسپانیا لازم است که ابتدا نسبت به ارائه ویزای تحصیلی این کشور اقدام نمایید.
ویزای تحصیلی کشور اسپانیا جزو ویزاهای بلندمدت این کشور یا همان ویزای شینگن نوع D به حساب می آید. برای دریافت ویزاهای بلندمدت باید مستقیما از طریق خود سفارت اسپانیا در ایران اقدام  نمایید. اما برای انجام این کار در ابتدا باید وقت سفارت اسپانیا را با تماس تلفنی یا مراجعه حضوری به محل سفارت رزرو کنید و بعد در زمان مشخص‌شده به سفارت بروید.

تحصیل در کشور اسپانیا

علاوه بر این که برای تحصیل در اسپانیا نیاز به گرفتن اقامت دارید. باید قبل از هر کاری پذیرش یکی از دانشگاه‌های اسپانیا را بگیرید و در غیر این امکان مهاجرت تحصیلی به اسپانیا را ندارید. اما بعد از تحویل مدارک موردنیاز باید مدتی را منتظر بمانید تا سفارت اسپانیا نتیجه بررسی درخواست شما را ابلاغ کند. بنابراین بعد از مشخص شدن نتیجه درخواست شما می‌توانید به سفارت مراجعه کنید و پاسپورت خود را دریافت کنید.

تحصیل در کشور اسپانیا

ارائه ویزای کاری اسپانیا چه شرایطی دارد؟

اما ویزای کاری اسپانیا نیز مانند ویزای تحصیلی این کشور از نوع ویزاهای بلندمدت شینگن خواهد بود. ویزای کاری اسپانیا به شخص دارنده ویزا این اجازه را می دهد تا در این کشور به کار و زندگی مشغول گردد. بنابراین ارائه این نوع ویزا،کار چندان ساده‌ای نیست و باید حتما از یک کارفرمای اسپانیایی دعوت‌نامه کاری داشته باشید. تا بتوانید برای اخذ ویزا اقدام نمایید. اما برای پیدا کردن شغل در اسپانیا می‌توانید از طریق سایت‌های کاریابی و شبکه‌های مجازی با کارفرماهای این کشور ارتباط داشته باشید.

پس از این که یک دعوت‌نامه معتبر را داشتید. می‌توانید برای ویزای کاری اسپانیا درخواست کنید. همانند ویزای تحصیلی، فرآیند اخذ ویزای کاری نیز باید از طریق سفارت این کشور پیگیری گردد. پس از گرفتن وقت مصاحبه سفارت اسپانیا باید در زمان تعیین شده به محل این سفارت مراجعه نموده و مدارک و درخواست خود را ارائه دهید.

ویزای کشور اسپانیا چقدر هزینه دارد؟

هزینه ویزا بسته به نوع ویزای درخواستی فرق خواهد داشت. برای مثال ارائه ویزای توریستی اسپانیا و هر نوع ویزای دیگر با مدت اقامت حداکثر ۹۰روز باید مبلغ ۶۰یورو برای درخواست ویزا پرداخت گردد. این مبلغ برای کودکان بین ۶ تا ۱۲ سال به ۳۵ یورو کم می شود. البته علاوه بر این، باید ۱۵یورو نیز به عنوان هزینه خدمات به کارگزاری پرداخت نماید. برای درخواست ویزاهای بلند مدت علاوه بر هزینه‌های درخواست ویزا،باید مبالغی را نیز برای گرفتن اقامت کشور اسپانیا پرداخت نمایید.

دلایل ریجکت ویزای اسپانیا

علت ریجکت ویزای اسپانیا،قانع نشدن افسر ویزا در خصوص بازگشت متقاضی به کشور مبدأ پس از پایان مدت اعتبار ویزا خواهد بود. اگر بتوانید با ارائه مدارک شغلی، مالی، ملکی و … مناسب و معتبر افسر مهاجرت را قانع نمایید. که پس از پایان سفر به اروپا و پیش از پایان مدت اعتبار ویزا به کشور خود باز گردید،درصد ریجکت شدن کمتر است. لازم به ذکر است در مبحث ریجکت شدن به مدارک مالی متقاضی مربوط خواهد شد. سفارت‌های اروپایی در خصوص مدارک مالی متقاضی حساسیت بسیار زیادی دارند و هرگونه تناقض و یا حتی حساب‌سازی در مدارک مالی بلافاصله منجر به ریجکت ویزا می شود.ویزای کشور اسپانیا چقدر هزینه دارد؟

مطالب مرتبط:

ویزای کاری سوئد و اقامت آن

علت رد شدن یا ریجکت شدن ویزای شینگن چیست؟

دو نوع ویزای کشور کانادا برای مهاجرت

 

لیست برچسب ها
فرم ارسال دیدگاه و نظرات