تماس تلفنی 021-91307777
امتیاز 0,0 از 5 ( 0 رای )

ویزای شینگن و هزینه های آن

نام  ویزای شینگن را مطمئنا بارها و بارها شنیده اید. سفر به اروپا و به 26 کشوری که عضو پیمان شینگن هستند با داشتن این ویزا ممکن می شود. در واقع شینگن منطقه ای از اروپا می باشد که کشورهای حاضر در آن محدودیت های پاسپورت و مرزی تردد را حذف کرده و به منزله یک کشور به شمار می روند.  در این مقاله به انواع ویزای شینگن و هزینه های آن می پردازیم.

محدوده ی شینگن

کشورهای جمهوری چک، دانمارک، لوکزامبورگ، اسلوونی، سوئد، نروژ، پرتغال، اسلواکی، اسپانیا، سوئیس، لیختن اشتاین، ایسلند، ایتالیا، لیتوانی، لتونی، مجارستان، آلمان، یونان، مالت، هلند، لهستان، فرانسه، یونان، فنلاند، بلژیک و اتریش کشورهای عضو شینگن محسوب می شوند. این کشورها همانقدر که سفر بین محدوده خود را آزاد تر کرده اند، برای صدور مجوز برای ورود به این محدوده نیز سخت گیری بسیاری می کنند.

منطقه شینگن از بزرگترین مناطقی ست که تنها با یک پاسپورت می توان در آن تردد کرد. اتحادیه شینگن در سال ۱۹۸۵ در کشور لوکزامبورگ در طی یک قرارداد بین المللی به وجود آمد. در طی این پیمان بسته شده ۲۲ کشور عضو اتحادیه اروپا و چهار کشور دیگر عضو انجمن تجارت آزاد اروپا به عنوان مجموعه ای واحد عمل می کنند. مساحت این بیست و شش کشور در حدود چهار میلیون و سیصد هزار کیلومتر مربع می باشد. جمعیت آن ها بالغ بر چهارصد و بیست میلیون نفر بود.

نام این پیمان از دهکده ای به این نام در لوکزامبورگ گرفته شده است. این دهکده درست در مرز کشور لوکزامبورگ می باشد و مرکز تلاقی مرز این کشور با آلمان و فرانسه است.

برای ورود به این منطقه نیاز به ویزای شینگن است. این ویزا اجازه ورود به بیست و شش کشور عضو این پیمان را صادر می کند. دارنده این ویزا می تواند برای مدت زمان و شرایط مشخص اعلام شده در قوانین ویزا به یکی از کشورهای عضو پیمان شینگن سفر نماید.

 

ویزای شینگن و هزینه های آن, ویزای شینگن و هزینه های آن

ویزای شینگن چیست؟

ویزای شینگن سندی می باشد که برای سفر به کشورهای منطقه شینگن صادر می شود. بیست و شش کشور در واقع با یکدیگر تواقع کرده اند شهروندانشان به راحتی و مانند یک کشور واحد در این کشورها سفر کنند.

شهروندان کشورهای غیر عضو شینگن برای ورود به این منطقه نیاز به ویزای شینگن دارند. اما استثنایی برای برخی کشورها نیز وجود دارد. شهروندان برخی کشورهایی که عضو شینگن نیستند نیز می توانند بدون ویزا  به این کشورها و منطقه سفر کنند.

ویزای شینگن می تواند توسط هر یک از کشورهای عضو در این پیمان، صادر می شود. دارنده ویزای شینگن می تواند در طول زمان اعتبار ویزای خود بدون مشکل به هر یک از کشورهای منطقه شینگن سفر کند. مراحل صدور ویزای شینگن و هزینه های آن معمولا” برای بسیاری از ملیت ها سخت و پر هزینه است.

انواع ویزای شینگن

  • Limited Territorial Validity Visa (LTV) یا ویزای اعتبار محدود منطقه ای
  • Uniform Schengen Visa (USV) یا ویزای اتحادیه شینگن
  • National Visa یا ویزای ملی شینگن
ویزای شینگن و هزینه های آن, ویزای شینگن و هزینه های آن

ویزای اتحادیه

این ویزا که بیشتر به نام ویزای گردشگری اروپا شناخته می شود، به دارنده این ویزا اجازه می دهد هر شش ماه یک بار برای حداکثر نود روز به کشورهای عضو اتحادیه شینگن سفر و در آن ها اقامت کند. زمان مجاز اقامت درست از لحظه ورود فرد محاسبه می گردد. بر اساس هدف فرد متقاضی برای دریافت ویزا و نسبت به سفرهای او در کشورهای مختلف عضو شینگن، ویزاها به سه دسته ویزای A, B, C تقسیم می گردد و یکی از آن ها به فرد تعلق می گیرد.  که در زیر هر سه دسته ویزا را توضیح می دهیم:

ویزای اتحادیه شینگن A

این ویزا به نوع ترانزیت فرودگاهی شناخته می شود. یعنی به فرد دارنده این اجازه را می دهد تا در یکی از فرودگاه های حوزه شینگن پرواز خود را تعویض و به یک کشور دیگر خارج از حوزه شینگن پرواز نماید. این ویزا فقط در فرودگاه های محدوده شینگن معتبر می باشد. فرد دارنده این ویزا اجازه خروج از فرودگاه را نخواهد داشت.

در هر حالتی اگر فرد دارنده ویزا مجبور به خروج از فرودگاه باشد حتی در صورت نیاز به تغییر فرودگاه ها باید ویزای نوع C را تهیه نماید.

تنها در صورتی که فردی در شرایط زیر باشد، استثنا شامل او می شود.

  • دارای ویزای اعتبار حوزه شینگن یا مناطق اقتصادی اروپا، کانادا، ژاپن یا آمریکا باشد.
  • دارای پاسپورت دیپلماتیک باشد.
  • عضوی از یک خانواده اتحادیه اروپا یا شهروند سوئیس باشد.
  • از پرسنل پرواز هواپیمایی بین المللی تحت قرارداد کنوانسیون شیکاگو باشد.

ویزای نوع B

ویزای نوع B را ویزای ترانزیتی مینامند. الصاق شدن این ویزا به روی پاسپورت فرد به او اجازه می دهد تا ظهر حداکثر پنج روز از طریق قطار، خودرو یا کشتی…. از خاک چندین کشور منطقه شینگن عبور کرده و به کشوری در خارج از این حوزه برود.

ویزای نوع C

این ویزا را در واقع ویزای کوتاه مدت برای سفر و گردش می نامند. در این نوع ویزا فرد مجاز خواهد بود در طول زمانی که هنگام دریافت ویزا مشخص می شود، برای اهداف ورزشی، فرهنگی، بازدید از اقوام، گردشگری و… در یکی از کشورهای عضو اتحادیه شینگن اقامت داشته باشد. ویزای نوع C بسته به اهداف سفر و شرایط هر فرد نیز خود به سه دسته تقسیم می گردد:

  • ویزای دوبار ورود
  • ویزای مولتیپل یا چند بار ورود
  • ویزای سینگل یا یک بار ورود
ویزای شینگن و هزینه های آن, ویزای شینگن و هزینه های آن

کشورهای جمهوری چک، دانمارک، لوکزامبورگ، اسلوونی، سوئد، نروژ، پرتغال، اسلواکی، اسپانیا، سوئیس، لیختن اشتاین، ایسلند، ایتالیا، لیتوانی، لتونی، مجارستان، آلمان، یونان، مالت، هلند، لهستان، فرانسه، یونان، فنلاند، بلژیک و اتریش کشورهای عضو شینگن محسوب می شوند. این کشورها همانقدر که سفر بین محدوده خود را آزاد تر کرده اند، برای صدور مجوز برای ورود به این محدوده نیز سخت گیری بسیاری می کنند.

 

ویزای اعتبار محدود منطقه ای شینگن

ویزای LTV نوعی ویزا می باشد که در شرایط اضطراری یا خاص صادر می گردد. همچون دلایل انسان دوستانه که یکی از رایج ترین موارد صدور این ویزا می باشد. این ویزا اجازه می دهد فرد تنها به همان کشوری که از آن ویزا دریافت کرده است وارد شود یا طبق اعلام ویزا به چند کشور محدود دیگر در ناحیه شینگن سفر کند. این نوع ویزای شینگن و هزینه های آن در صورتی که متقاضی جدا” واجد شرایط باشد به سادگی و ارزانی در دسترس است.

ویزای ملی یا نوع D

ویزای نوع D به ویزای ملی معروف است و برای افرادی صادر می شود که برای تحصیل، کار یا اقامت به یکی از کشورهای عضو شینگن سفر می کنند. در واقع می شود گفت این ویزا یک ویزای بلند مدت است و برای اهدافی چون تحصیل یا تجارت کاربرد دارد. بسیاری از افرادی که در کشورهای اروپایی ساکن هستند دارای این ویزا می باشند و پس از اتمام مدت مشخص شده ویزای خود باید به کشور خود بازگردند.

پرداخت های مهاجرتی و پرداخت های ویزای شینگن توسط رویال پرداخت با بهترین نرخ ها در دسترس شماست. اگر متقاضی دریافت ویزای شینگن هستید میتوانید در رویال پرداخت ثبت نام کنید و پرداخت مهاجرتی خود را به رویال پرداخت بسپارید.

 

 

مطالب مرتبط:

اخذ اقامت اتریش (بخش اول)

اخذ اقامت اتریش (بخش دوم)

 

لیست برچسب ها
فرم ارسال دیدگاه و نظرات