تماس تلفنی 021-91307777
امتیاز 4,5 از 5 ( 18 رای )

پی پال چیست؟ آموزش کامل ساخت اکانت و استفاده از پی پال

شاید برای شما هم سؤال پیش بیاید پی پال چیست؟ یا ممکن است برای شما این مسئله پیش‌آمده باشد که بخواهید از سایتی خرید کنید یا در سایتی اشتراکی ایجاد کنید و ندانید بهترین و مطمئن‌ترین روش برای پرداخت هزینه کدام است.

برای انجام تراکنش در سایت‌های خارجی روش‌های مختلفی وجود دارد که یکی از بهترین روش‌ها استفاده از پی پال می‌باشد.

اما پی پال چیست؟ در این مقاله قصد داریم به طور کامل به بررسی صفر تا صد پی پال بپردازیم و شما با خواندن آن می‌آموزید که پی پال چیست و چه کاربردهایی دارد و اینکه چرا به‌عنوان بهترین روش پرداخت انتخاب شده است.

پی پال (Paypal) چیست؟

پی پال (PayPal) یا تلفظ درست آن پِی پَل، یک سیستم پرداخت آنلاین بین‌المللی شناخته می‌شود. پی پال در سال 1998، با نام Confinity تأسیس شد؛ سپس در سال 2001 با یک مؤسسه مالی ادغام شد و نام آن رسماً به Paypal تغییر کرد و به این اسم منتشر و شناخته شد.

به‌طورکلی پی پال بزرگ‌ترین شرکت در زمینه پرداخت الکترونیک در سراسر دنیا محسوب می‌شود.

اگر بخواهیم به مفهوم دقیق پی پال چیست اشاره کنیم باید بگویم پی پال سریع‌ترین روش دریافت و انتقال پول در دنیا محسوب می‌شود؛ جالب است بدانید این سیستم هم اکنون نقش پررنگی در خرید و فروش‌های اینترنتی بازی می‌کند؛ چرا که با استفاده از پی پال می‌توانید در عرض چند دقیقه مبلغی را دریافت و یا ارسال نمایید.

البته افراد می‌توانند در سراسر جهان با افتتاح حساب پی پال از سایت‌های فروشگاهی بزرگی نظیر ای بی، اپل و… خرید کنند و یا حتی برای دوستان و آشنایان خود در تمام نقاط جهان پول واریز نمایید.

دقت داشته باشید پی پال از بیش از ۲۵ ارز مختلفی که بیشتر مورد استفاده مردم دنیا قرار می‌گیرد، پشتیبانی کرده که این موضوع باعث شده افراد تمایل به استفاده از آن داشته باشند.

توجه داشته باشید این کیف پول الکترونیک، جایگزین بسیار مناسبی برای روش سنتی جابه‌جایی مالی و نقد وجه است و به ‌صورت آنلاین و با اتصال به اینترنت پرداخت وجه و تراکنش‌های مالی را انجام می‌دهد.

مزایای پی پال

مزیت افتتاح حساب پی پال چیست؟

اگر برای شما سؤال پیش آمد مزیت افتتاح حساب پی پال چیست؟ در پاسخ به این سؤال باید بگویم افتتاح حساب پی پال مزایای بسیاری دارد. در ادامه تعدادی از اصلی‌ترین مزیت‌های افتتاح حساب پی پال را توضیح می‌دهیم.

از مزیت‌های افتتاح حساب پی پل می‌توان به‌راحتی استفاده از آن برای پرداخت‌ها، انتقال آنی وجه و امنیت بالای آن اشاره کرد.

همچنین اگر قصد رزرو هتل، خریدهاست و دامنه، پرداخت هزینه آزمون در سایت‌های خارجی را دارید یا فریلنسرهایی که قصد نقد کردن درآمد ارزی خود را دارند می‌توانند به ‌راحتی با پی پال، در آمد خود را به ریال تبدیل کنند که این موضوع می‌تواند بزرگ‌ترین مزیت افتتاح حساب پی پال محسوب شود.

مزایای خریدوفروش پی پال چیست؟

  • انعطاف‌پذیری برای فروشندگان
  • سرعت بالایی نقل‌وانتقالات
  • کارمزد مبادلات
  • امنیت بالا
  • سهولت در استفاده
  • سهولت در نگهداری سوابق
  • امکان خرید از تمامی سایت‌ها
  • امکان شارژ پنل کاربری سایت‌های مختلف
  • امکان خرید از فروشگاه‌های کالا (به مقصد غیر ایران)
  • امکان پرداخت سایت‌های فریلنسری
  • امکان خرید تم، قالب و هاست و سرور

چه افرادی در ایران به پی پال نیاز دارند؟

حالا که با مفهوم پی پال چیست آشنا شدید، خوب است بدانید چه افرادی در ایران به پی پال نیاز دارند؟

همان‌طور که در قسمت قبل توضیح دادیم افرادی که قصد دارند از پی پال برای پرداخت صورت‌حساب‌های ارزی خود مثل پرداخت اشتراک سایت‌هایی مثل نتفلیکس و… یا خرید از فروشگاه‌های اینترنتی خارجی مثل ای بی (eBay) استفاده کنند و یا اینکه می‌خواهند رزرو هتل و بلیت هواپیما بین‌المللی خود را از سایت‌های بزرگی مثل بوکینگ یا اکسپدیا انجام دهند مناسب است.

همچنین افرادی که می‌خواهند به‌راحتی به حساب هر فردی در هر کشوری پول انتقال دهند و یا دیگران به حساب آنها پول واریز نمایند، حساب پی پال برای آنها مناسب است.

حساب پی پال برای افرادی که می‌خواهند در ایران درآمد دلاری داشته باشند و یا اکنون با کارفرماهای خارجی به‌عنوان فریلنسر و… کار می‌کنند و دستمزد خود را به‌صورت ارزی دریافت کنند، داشتن این حساب بسیار حائز اهمیت هست، چون یکی از راه‌های ساده برای دریافت دستمزد از شرکت‌ها و سایت‌های خارجی، برای ایرانی‌های داخل کشور از طریق پی پال امکان‌پذیر می‌باشد.

خوب است بدانید پی پل برای افراد و شرکت‌هایی که قصد دارند خدمات و محصولات خود را به‌ صورت بین‌المللی ارائه دهند مناسب است؛ برای این منظور کافی است سایت‌ موردنظر خود را، به درگاه پی پال وصل کنند.

کاربران گرامی که قصد افتتاح حساب پی پال را دارند دقت کنید از هر اقدامی که به سکونت شما در ایران اشاره می‌کند بپرهیزید.

آیا امکان پرداخت حساب پی پال برای کاربران ایرانی وجود دارد؟

به دلیل تحریم‌های بانکی و مالی علیه کشور ایران، امکان افتتاح حساب پی پال به‌صورت مستقیم برای کاربران ایرانی ممکن نیست. اما نوین پرداخت با سال‌ها تجربه در زمینه پرداخت‌های ارزی می‌تواند با امنیت بالا این امکان را برای شما فراهم کند.

افتتاح حساب پی پال برای ایرانیان

همان‌طور که در قسمت قبل توضیح دادیم امکان افتتاح حساب پی پال به‌صورت مستقیم برای کاربران ایرانی فراهم نیست؛ ازاین‌رو نوین پرداخت در کمترین زمان ممکن، فرایند افتتاح حساب پی پال وریفای شده را برای کاربران ایرانی انجام داده و آن را تحویل شما خواهد داد. شما با این کار، یک حساب رسمی خواهید داشت که دسترسی به ‌تمامی امکانات آن برای شما امکان‌پذیر است.

آموزش افتتاح حساب پی پال

برای کار با پی پال نیازی به افتتاح حساب در بانک‌های خارج از کشور ندارید؛ برای این منظور کافی است در سایت نوین پرداخت عضو شوید.

  • برای عضویت در این سایت کافی است در مرورگر خود آدرس سایت https://novinpardakht.com/ را جست‌وجو کنید.
آموزش کامل ساخت اکانت و استفاده از پی پال
  • پس از مشاهده صفحه پیش رو بر روی دکمه ثبت‌نام کلیک کنید.
آموزش افتتاح حساب پی پال
  • برای ثبت‌نام در سایت نوین پرداخت اطلاعات خود را شامل نام و نام خانوادگی، آدرس ایمیل، شماره‌ تلفن همراه معتبر، کد ملی معتبر و… را به‌ صورت صحیح وارد کنید.
  • در این مرحله باید برای حساب کاربری خود رمز عبور قوی قرار دهید.
  • در نهایت بر روی دکمه شرایط و قوانین را مطالعه کرده‌ام کلیک و دکمه ثبت‌نام را انتخاب نمایید.
تأیید شماره همراه
  • برای تأیید شماره همراه، کد ارسال شده را وارد کادر کد فعال‌سازی کنید و در نهایت بر روی دکمه آبی‌رنگ تأیید شماره موبایل کلیک کنید.

دقت کنید در صورت عدم دریافت کد، باید بر روی گزینه ارسال مجدد کد فعال‌سازی کلیک نمایید.

ثبت سفارش جدید
  • اکنون که ثبت‌نام شما تکمیل شد باید از داشبورد کاربری بر روی منوی سفارش‌ها کلیک و پس از آن دکمه ثبت سفارش جدید را انتخاب کنید.
افتتاح حساب پی پال
  • در این مرحله دکمه افتتاح حساب پی پال را انتخاب نمایید.
انواع حساب پی پال چیست؟

با کلیک بر روی دکمه گفته شده صفحه پیش رو را مشاهده می‌کنید.

قبل از تکمیل فرایند افتتاح حساب، باید بدانید چند نوع حساب پی پال وجود دارد.

بیشتر بخوانیم : افتتاح حساب پی پال

انواع حساب پی پال چیست؟

به‌طورکلی افراد می‌توانند دو نوع حساب در پی پال افتتاح کنند که هرکدام کاربردهای خاص خود را دارد؛ انواع حساب پی پال عبارت‌اند از:

  1. حساب پرسونال:(Personal)  اگر شما برای خریدهای آنلاین و نقل‌وانتقالات با دوستان و آشنایان خود می‌خواهید حساب داشته باشید، باز کردن این حساب به شما پیشنهاد می‌شود.
  2. حساب بیزینسی (Business): این حساب مناسب تجار، شرکت‌ها و افرادی است که فروشگاه‌ اینترنتی دارند و خدمات خود را به‌ صورت بین‌المللی ارائه می‌دهند و قصد دارند درگاه پی پال برای وب‌سایت خود افتتاح کنند؛ در واقع حساب بیزینسی برای آن دسته از افرادی که قصد انجام تراکنش تعداد بالا و دریافت درآمد خود از سایت‌های فریلنسر و بروکرها را دارند مناسب است.
    در ایران بیشتر افراد اقدام به افتتاح حساب پرسونال پی پال می‌کنند، چرا که این حساب پاسخگوی نیاز افراد است؛ ولی اگر قصد دارید برای تراکنش‌های با مبالغ بالا از حساب پی پال استفاده کنید، حساب بیزینسی برای شما مناسب است.
انواع حساب پی پال چیست؟
  • حالا که با انواع حساب پی پال آشنا شدید باید نوع حساب خود را انتخاب نمایید.
  • نام و نام خانوادگی خود را به لاتین و مطابق نام پاسپورت خود وارد کنید.
  • تاریخ تولد خود را به میلادی وارد کنید.

برای تبدیل تاریخ تولد از شمسی به میلادی کافی است عبارت تبدیل تاریخ تولد را در مرورگر خود جست‌وجو نمایید.

  • شماره پاسپورت خود را به‌صورت دقیق وارد فیلد پیش رو کنید.
  • در فیلد بعدی ایمیل خود را به‌صورت دقیق وارد کنید؛ توجه داشته باشید آدرس ایمیل وارد شده به‌حساب پی پال شما مستقیماً متصل می‌شود؛ ازاین‌رو بهتر است آدرس ایمیل اصلی خود را وارد نکنید و برای این منظور آدرس یک ایمیل جدید را وارد کنید.
  • در فیلد بعدی برای حساب خود رمز عبور تنظیم کنید.توجه داشته باشید رمز عبور وارد شده شامل اعداد، کاراکترها، حروف کوچک و بزرگ انگلیسی باشد.
  • در نهایت بر روی دکمه شرایط استفاده را بادقت مطالعه نموده و قبول دارم کلیک و سپس دکمه ثبت سفارش را انتخاب نمایید.
  • با پرداخت مبلغ پیش رو، مراحل افتتاح حساب شما تکمیل می‌شود.

*توجه داشته باشید رعایت نکات زیر جهت افتتاح حساب پی پال الزامی می‌باشد:

  1. حساب پی پال قابل افتتاح از یکی از کشورهای امارات، فیلیپین یا سنگاپور می‌باشد. لطفاً در صورت تمایل نام کشور موردنظر خود را در توضیحات سفارش وارد نمایید.
  2. 2.    برای افتتاح حساب پی پال نیاز به سرور مجازی (VPS) دارید. ازاین‌رو هزینه سرور مجازی ماهیانه 12 دلار است که می‌بایست به‌ صورت ماهیانه پرداخت شود.
  3. برای تمدید ماهیانه سرور مجازی، لطفاً در پنل سایت نوین پرداخت تیکت ثبت کنید.
  4. درصورتی ‌که تمایل دارید سرور مجازی توسط خودتان تهیه شود لطفاً مراتب را از طریق تیکت اطلاع دهید. در نظر داشته باشید که توصیه نوین پرداخت، استفاده از سرورهای مجازی قابل‌ارائه توسط این مجموعه است. اکثر سرورهای مجازی متفرقه، دارای کیفیت و امنیت قابل ‌قبول نیستند و نوین پرداخت مسئولیتی دررابطه‌ با سوء عملکرد آنها ندارد.
  5. کارت متصل شده به ‌حساب پی پال از نوع گیفت‌کارت و دارای حداقل 3 دلار موجودی است و سه سال اعتبار دارد.
  6. 6.    موجودی کارت را می‌توانید از طریق پی پال خرج کنید یا به ‌صورت مستقیم در خریدهای اینترنتی با ویزا استفاده نمایید.
  7. برای افتتاح حساب پی پال نیاز به ایمیل به همراه پسورد آن می‌باشد. (پیشنهاد ما این است که یک ایمیل جدید ایجاد کنید و از دادن ایمیل شخصی‌تان خودداری نمایید)
  8. شماره ‌تلفن وارد شده در پی پال قابلیت پاسخگویی ندارد.
  9. درصورت تمایل به لغو سفارش می بایست سریعا موضوع را از طریق تیکت و یا تماس تلفنی به واحد پشتیبانی اطلاع دهید، هرچند که به علت سرعت بالای انجام سفارشات، نوین پرداخت مسئولیتی در قبال سفارش انجام شده شما ندارد.
  10. مدت‌زمان افتتاح حساب پی پال 7 تا 10 روز کاری می‌باشد.
  11. پس از تحویل حساب، سعی کنید ابتدا با مبالغ کم با آن تراکنش داشته باشید و به ‌یک‌باره مبالغ زیاد را دریافت و یا پرداخت نکنید و پس از مدتی سطح تراکنش‌های خود را به‌ مرورزمان بالا ببرید.

بیشتر بخوانیم : تفاوت حساب پی پال شخصی و پی پال بیزینس

آموزش خرید با پی پال

آموزش خرید با پی پال
  • برای خرید با پی پال کافی است در نوین پرداخت افتتاح حساب پی پال انجام دهید؛ پس از آن از داشبورد کاربری بر روی منوی سفارشات کلیک و دکمه ثبت سفارش جدید را انتخاب نمایید.
ثبت سفارش جدید
  • در این مرحله دکمه خرید با پی پال را انتخاب نمایید.
خرید با پی پال
  • در صفحه پیش رو اطلاعات خواسته شده از قبیل مبلغ محصول، لینک سرویس و… را به‌صورت دقت و بادقت فراوان تکمیل نمایید.
  • در نهایت بر روی دکمه شرایط استفاده را با دقت مطالعه نموده و قبول دارد، کلیک و دکمه ثبت سفارش را فشار دهید.
  • در مرحله بعدی باید مبلغ پیش‌فاکتور را پرداخت نمایید.

* رعایت نکات زیر جهت خرید با پی پال الزامی می‌باشد:

  1. باتوجه ‌به محدودیت‌های جدید در پرداخت‌های پی پال، در صورت تمایل به ثبت سفارش با مبالغ بالا، قبل از ثبت سفارش با نوین پرداخت تماس بگیرید.
  2. از واردکردن آدرس صحیح خرید محصول اطمینان حاصل فرمایید.
  3. باتوجه‌ به تحریم ایران توسط پی پال، امکان پرداخت‌های مرتبط با ایران (و سایر کشورهای تحت تحریم پی پال) مقدور نمی‌باشد؛ بنابراین قبل از ثبت سفارش در نظر بگیرید که در پروسه پرداخت اطلاعاتی مرتبط به ایران وجود نداشته باشد. (به طور مثال اطلاعات پروفایل کاربری شما در سایت موردنظر نباید ایران باشد) درصورتی‌که خرید شما مرتبط با ایران است با واحد پشتیبانی نوین پرداخت تماس بگیرید.
  4. درصورتی‌که نیاز است گیرنده وجه، مبلغ را ریفاند کند (برگشت بزند) حتماً از قبل اطلاع‌رسانی کنید. هرچند که نوین پرداخت، دریافت مبلغ ریفاند شده را تضمین نمی‌نماید. در نظر داشته باشید که ممکن است حساب پی پالی که با آن پرداخت انجام شده است، در دسترس نباشد و در این صورت نوین پرداخت قادر به دریافت مبلغ ریفاند شده نیست. درعین‌حال نوین پرداخت سعی می‌کند درصورتی‌که مشکلی بابت دریافت وجه برگشتی نباشد آن را در اختیارتان قرار دهد که در این صورت قیمت هر واحد ارز به نرخ خرید سایت محاسبه و به موجودی کاربری شما اضافه خواهد شد و مبلغ در صورت درخواست مشتری ظرف مدت نهایتا 48 ساعت تسویه می‌شود.
  5. اگر به هر دلیلی سرویس یا محصول دریافت نکردید و نیاز به باز کردن dispute باشد، این امر از طرف ما قابل‌پیگیری نیست. قبل از خرید تمام جوانب، از جمله اعتبار گیرنده را در نظر بگیرید.
  6. مدت‌زمان انجام سفارش در حالت معمول کمتر از 30 دقیقه می‌باشد؛ اما ممکن است بنا به موارد پیش‌بینی نشده پرداخت با تأخیر بیشتر انجام شود. درصورتی‌که نیاز است پرداخت شما به‌صورت فوری انجام شود، قبل از ثبت سفارش حتماً با بخش پشتیبانی نوین پرداخت هماهنگ کنید.
  7. اگر بعد از ثبت سفارش تصمیم به کنسل‌شدن سفارش داشتید هر چه سریع‌تر اطلاع دهید، هرچند که به دلیل سرعت بالای انجام سفارش‌ها، نوین پرداخت تعهدی نسبت به عدم انجام سفارش شما ندارد. درعین‌حال درصورتی‌که سفارش از جانب ما انجام نشده باشد، کنسل می‌شود.
  8. درصورتی‌که بعد از پرداخت نیاز به وریفای حساب کاربری در سایت موردنظر باشد، این مورد توسط نوین پرداخت امکان‌پذیر نیست.
  9. برای هر فاکتور خرید باید سفارش جداگانه ثبت کنید.

آموزش شارژ حساب پی پال

درصورتی‌که شما حساب پی پال افتتاح کرده‌اید و قصد خرید از سایت‌ها با اکانت پی پال خود را دارید، می‌توانید با استفاده از سرویس واریز به‌حساب پی پال، حساب خود را شارژ کرده و نسبت به خرید اقدام کنید. همچنین اگر قصد واریز به‌ حساب پی پال اشخاص دیگر را نیز داشته باشید می‌توانید از این سرویس استفاده کنید.

آموزش شارژ حساب پی پال
  • برای شارژ حساب پی پال کافی است در نوین پرداخت افتتاح حساب پی پال انجام دهید؛ پس از آن از داشبورد کاربری بر روی منوی سفارشات کلیک و دکمه ثبت سفارش جدید را انتخاب کنید.
شارژ حساب پی پال
  • در این مرحله دکمه شارژ حساب پی پال را انتخاب نمایید.
شارژ حساب پی پال
  • در مرحله بعد فیلدهای خواسته شده را از قبیل مبلغ محصول، ایمیل پی پال و… را بادقت پر و بر روی دکمه شرایط استفاده را بادقت مطالعه نموده و قبول دارد، کلیک کنید.
  • در نهایت مبلغ ریالی موردنظر خود را در سایت نوین پرداخت واریز نمایید و پس ازآن ‌پس از طی‌کردن مراحل، حساب پی پال خود را شارژ نمایید.

* رعایت نکات زیر جهت شارژ حساب پی پال الزامی می‌باشد:

  1. باتوجه ‌به محدودیت‌های جدید در پرداخت‌های پی پال، در صورت تمایل به ثبت سفارش با مبلغ بالا حتماً از قبل با بخش فروش هماهنگ کنید.
  2. از اعتبار ایمیل پی پال گیرنده وجه اطمینان کامل حاصل نمایید.
  3. در هر تراکنش، پی پال حداقل 3 درصد از مبلغ ارسالی کسر می‌کند (در برخی تراکنش‌ها تا 5 درصد).
  4. باتوجه ‌به تحریم ایران توسط پی پال، امکان پرداخت‌های مرتبط با ایران (و سایر کشورهای تحت تحریم پی پال) مقدور نمی‌باشد؛ بنابراین قبل از ثبت سفارش در نظر بگیرید که در پروسه پرداخت اطلاعاتی مرتبط به ایران وجود نداشته باشد. (به طور مثال امکان درج شهرهای ایران در تراکنش ارسالی نمی‌باشد)
  5. درصورتی‌که نیاز است گیرنده وجه، مبلغ را ریفاند کند (برگشت بزند) حتماً از قبل اطلاع‌رسانی کنید. هرچند که نوین پرداخت دریافت مبلغ ریفاند شده را تضمین نمی‌کند. در نظر داشته باشید که ممکن است حساب پی پالی که با آن پرداخت انجام شده است، در دسترس نباشد و در این صورت نوین پرداخت قادر به دریافت مبلغ ریفاند شده نیست. درعین‌حال نوین پرداخت سعی می‌کند درصورتی‌که مشکلی بابت دریافت وجه برگشتی نباشد آن را در اختیارتان قرار دهد که در این صورت مبلغ بعد از دریافت و طبق نرخ خرید پی پال توسط نوین پرداخت به‌حساب شما و به‌صورت ریالی لحاظ خواهد شد. 
  6. در نظر داشته باشید اخیراً  سخت‌گیری‌ها و نظارت‌های پی پال بیشتر شده است، بنابراین قبل از ثبت سفارش همه موارد را بررسی کنید. درصورتی‌که فرستنده به هر دلیلی وجه را برگشت بزند ممکن است امکان دریافت مبلغ برگشت‌خورده یا دسترسی به آن را نداشته باشیم.
  7. اگر گیرنده وجه به هر دلیلی و بدون هماهنگی اقدام به ریفاند (برگشت پول) کند، درصورتی‌که مشکل در دریافت و یا حساب مبدأ (نوین پرداخت) نباشد، مبلغ بعد از کسر کارمزدهای احتمالی به نرخ خرید پی پال محاسبه و به‌حساب کاربر لحاظ خواهد شد.
  8. اگر به هر دلیلی سرویس یا محصول دریافت نکردید و نیاز به باز کردن dispute باشد، این امر از طرف ما قابل‌پیگیری نیست. قبل از خرید تمام جوانب از جمله اعتبار گیرنده را در نظر بگیرید.
  9. مدت‌زمان انجام سفارش در حالت معمول کمتر از 30 دقیقه  است.
  10. اگر بعد از ثبت سفارش تصمیم به کنسل‌شدن سفارش داشتید هر چه سریع‌تر اطلاع دهید، هرچند که به دلیل سرعت انجام سفارش‌ها، نوین پرداخت تعهدی نسبت به عدم انجام سفارش شما ندارد. درعین‌حال درصورتی‌که سفارش از طرف ما انجام نشده باشد کنسل خواهد شد.

مشاهده نرخ دلار پی پال

نرخ دلار پی پال

برای مشاهده نرخ خریدوفروش پی پال شرکت نوین پرداخت می‌توانید در پنل کاربری خود، نرخ به‌روز آن را به‌صورت لحظه‌ای مشاهده نمایید.

نحوه نقدکردن پی پال

نقدکردن پی پال در حساب کاربری‌تان از طریق نوین پرداخت‌ کار بسیار راحتی است. پس از ثبت‌نام و عضویت، تکمیل مدارک و احراز هویت در سایت نوین پرداخت باید مراحل زیر را طی کنید:

  1. وارد پنل کاربری خود در سایت نوین پرداخت شوید.
  2. سپس با ثبت یک تیکت درخواست خود را ثبت کنید.
  3. در نهایت با تأیید پشتیبانی نوین پرداخت، به‌منظور نقدکردن درآمد‌تان، باید ارزی که در اختیار دارید را به حساب پشتیبانی نیک پرداخت منتقل کنید.

پس از انجام این کار، در سریع‌ترین زمان ممکن پولتان به‌صورت ریال به حساب بانکی شما واریز می‌شود. نکته‌ قابل‌توجه این است که برای نقدکردن پی پال نیازی به ارائه چک و سفته نیست.

میزان کارمزد تراکنش‌های پی پال چقدر است؟

به‌طورکلی پی پال میزان ۳ الی ۵ درصد از هر تراکنش را به‌عنوان کارمزد خود کسر می‌کند.

حالا ممکن است برای شما سؤال پیش بیاید من برای واریز به‌حساب پی پال شخص دیگر به چه اطلاعاتی نیاز دارم؟

برای واریز به‌حساب و استفاده از این خدمت به آدرس ایمیل متصل به پی پال آن شخص نیاز است.

لیمیت پی پال چیست؟

شاید از زبان کاربرانی که حساب پی پال دارند شنیده باشید حساب من لیمیت شده است؛ اما لیمیت پی پال چیست؟

شما اگر از حساب پی پال خود بر خلاف قوانین پی پال استفاده کنید یا اینکه تراکنش‌های شما به‌گونه‌ای باشد که از لحاظ پی پال مشکوک به نظر برسد مثل تغییر مداوم آی‌پی، حساب شما توسط این شرکت لیمیت می‌شود و شما امکان انتقال پول به دیگران و خرید با آن را ندارید که این لیمیت شدن، توسط ایمیل از طرف خود شرکت یا درج پیام در پنل کاربری در سایت پی پال به شما اطلاع داده شده و از شما مدارک بیشتر هویتی یا در ارتباط با تراکنشتان درخواست می‌شود.

ازاین‌رو برای استفاده از حساب پی پال باید به نکات زیر دقت کنید:

  • حتی اگر سایتی امکان ارسال محصول فیزیکی به ایران را داشته باشد، شما نمی‌توانید برای سفارش آن محصول، آدرس ایرانی خود را وارد کرده و با پی پال پرداخت نمایید.
  • در هنگام ساخت اکانت و پرداخت سرویس‌های مختلف از اشاره‌کردن به ایرانی بودن مثل ارائه آدرس محل سکونت، شماره ‌تلفن همراه ایرانی خود، دامنه IR و… بپرهیزید.
  • در هنگام پرداخت‌ها توجه کنید که مبالغ، متناسب با نوع حساب شما باشد و همچنین به مدت‌زمان باز شدن حساب و مبالغ تراکنش‌های خود تاکنون نیز توجه کنید. مثلاً با حساب تازه افتتاح‌شده در هفته‌ اول یک تراکنش ۱۰۰۰ دلاری انجام ندهید.
  • هنگام خرید از سایت‌های مختلف اطمینان لازم را داشته باشید که سایت موردنظر معتبر باشد.
  • به‌هیچ‌عنوان با آی‌پی ایران، وارد حساب خود نشوید در صورت انجام این اشتباه حساب شما لیمیت می‌شود.

توصیه می‌شود برای استفاده پی پال از vps به‌جایvpn  استفاده کنید؛ زیرا در صورت قطع VPN، آی‌پی شما به ایران تغییر می‌کند. همچنین معمولاً آی‌پی در هر بار استفاده VPNها تغییر می‌کند که باعث ایجاد حساسیت پی پل روی حساب شما می‌شود.

  • سعی کنید همیشه از یک مرورگر ثابت مثلاً فقط کروم وارد حساب خود شوید.

احراز هویت نوین پرداخت

برای افزایش دسترسی در پلتفرم نوین پرداخت، بایستی مراحل احراز هویت خود را تکمیل نمایید.

نقدکردن پی پال
  • برای این منظور باید پس از ثبت‌نام در وب‌سایت نوین پرداخت، از داشبورد کاربری بر روی منوی حساب کاربری من کلیک و پس از آن دکمه تأیید مدارک احراز هویت را انتخاب کنید.
احراز هویت نوین پرداخت
  • برای تأیید و احراز هویت باید بر روی گزینه موردنظر کلیک کنید تا بتوانید مراحل احراز هویت خود را تکمیل نمایید.
تأیید شماره‌تلفن همراه
  1. موبایل: برای تأیید شماره‌تلفن همراه باید کد ارسال شده را در کادر پیش رو وارد کنید. در صورت عدم دریافت کد، بر روی دکمه ارسال مجدد کد فعال‌سازی کلیک کنید.
تأیید آدرس ایمیل
  • ایمیل: برای تأیید آدرس ایمیل باید کد دریافتی بر روی ایمیل خود را در کادر پیش رو وارد نمایید.
تأیید شماره کارت
  • کارت بانکی: برای تأیید شماره کارت باید اطلاعات خواسته شده از قبیل نام بانک، شماره کارت، شماره‌حساب، شماره شبا و… را وارد فیلدهای پیش رو کنید.
تأیید کد ملی
  • کد ملی: برای تأیید کد ملی بایستی تصویر پشت و روی کارت ملی را در کادرهای مشخص شده آپلود کنید.

دقت کنید درصورتی‌که حجم تصاویر بالا باشد عملیات آپلود تکمیل نمی‌شود؛ ازاین‌رو برای کاهش حجم تصاویر بر روی لینک https://imagecompressor.com کلیک کنید و پس از کاهش سایز تصاویر آن را داخل سایت نوین پرداخت آپلود نمایید.

تأیید شماره‌ تلفن ثابت
  • تلفن ثابت: برای تأیید شماره‌ تلفن ثابت باید اطلاعات خواسته شده از قبیل کد ملی، شماره ‌تلفن ثابت به همراه پیش‌شماره آن، تاریخ تولد، استان، شهر و… را وارد فیلدهای پیش رو کنید.

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت می‌توانید یک خط همراه اول دیگر وارد کنید.

  • با طی‌کردن مراحل گفته شده به‌صورت گام‌به‌گام می‌توانید فرایند احراز هویت خود را تکمیل کنید و از خدمات پلتفرم نوین پرداخت به ‌صورت کامل استفاده نمایید.

بیشتر بخوانیم : انتقال پول از پی پال به ایران

سخن آخر

در این مقاله سعی کردیم به شما توضیح دهیم پی پال چیست؟ و تمام مواردی که شما باید در حوزه پی پال، بدانید را توضیح دادیم تا بتوانید با خیال راحت در سایت‌های خارجی خرید انجام دهید، همچنین بتوانید بدون هیچ‌گونه نگرانی درآمد دلاری خود را به ریال تبدیل کنید.

نوین پرداخت با بالاترین سرعت و بیشترین میزان امنیت، توانسته نظر کاربران را به خود جلب کند؛ چرا که سفارش‌ها در سیستم نوین پرداخت به‌صورت اتوماتیک و آنی انجام می‌گردد.

لیست برچسب ها
فرم ارسال دیدگاه و نظرات