تماس تلفنی 021-91307777
امتیاز 0,0 از 5 ( 0 رای )

کارت اعتباری مغناطیسی و کارت هوشمند چه تفاوتی با هم دارند؟

راهنمای مطالعه:

  • مقدمه
  • کارت اعتباری مغناطیسی
  • کارت هوشمند
  • روند خرید در طی انجام معاملات با کارت مغناطیسی
  • کارت هوشمند تراشه دار
  • روند خرید در طی انجام معاملات با کارت هوشمند تراشه دار
  • مزیت های کارت هوشمند تراشه دار
  • بالا بودن امنیت کاربر

کارت اعتباری مغناطیسی

کارت مغناطیسی دارای یک نوار مغناطیسی حاوی چند لایه اطلاعات است. در حالی که کارت های هوشمند، دارای یک چیپست هستند. که باعث شده نام کارت های هوشمند را به خود اختصاص بدهند. در کارت های مگنت دار نوار مغناطیسی جای خود را به ریزپردازنده یا همان چیپست در کارت های هوشمند داده،از لحاظ امنیت اطلاعاتی ضبط شده بر روی نوار مغناطیسی به راحتی قابل خواندن، نوشتن و حذف یا تغییر خواهند بود. به همین علت نوار مغناطیسی محل خوبی برای نگهداری اطلاعات نخواهد بود. کارت هوشمند بدون نیاز به چنین امکاناتی به دلیل امنیت خود می‌تواند اطلاعات را در خود ذخیره نماید. و در صورت لازم بودن در محل‌های مختلف از این اطلاعات بدون نیاز به اتصال به شبکه استفاده نماید.

کارت اعتباری مغناطیسی 

کارت هوشمند

ریز پردازنده در کارت هوشمند برای امنیت مورد استفاده قرار گرفته،ریزپردازنده کارت، از معتبر بودن دسترسی به کارت مطمئن نشود،به کارت خوان اجازه دسترسی نخواهد داد. پس از صدور مجوز دسترسی،کارت خوان می‌تواند. همانند یک دیسک با کارت که دارای حافظه  (Ram)است. اطلاعات را خوانده، پردازش و تغییر دهد و کارت هوشمند به دلیل داشتن تراشه نسبت به کارت مغناطیسی، امنیت بالاتری خواهند داشت و از بازگشت پول جلوگیری می کند.

با داشتن این تفاوت ها و پاسخ این پرسش ها متوجه خواهید شد. که چه نوع پرداختی برای کسب و کار شما بهتر می باشد و در تصمیم گیری های شغلی به شما کمک می کند. این مدل کارت هوشمند به سامانه اینترنت بانک،سامانه موبایل بانک،سامانه تلفن بانک و سامانه پیامک بانک نیز متصل خواهند شد. موسسه های صندوق قرض الحسنه و تعاونی اعتبار نیز می توانند در کنار نرم افزار مدیریت صندوق قرض الحسنه و برنامه تعاونی اعتبار پاسارگاد از این کارت های هوشمند بهره مند شوند.

کارت هوشمند

روند خرید در طی انجام معاملات با کارت مغناطیسی

فرآیند معاملات واقعی با کارت هوشمند

• ابتدا کارت را بکشید.

• ترمینال درخواست مجوز(شامل اطلاعات کارت مشتری) را به بانک مالک می فرستد.

• ترمینال درخواست مجوز را به بانک صادر کننده(ویزا، مستر کارت و غیره) ارسال خواهد کرد.

• ترمینال پاسخ مجوز از بانک صادر کننده را به بانک مالک ارسال می نماید.

• چنانچه که هیچ کدام از مجوزها رد نشده باشد، معامله تکمیل می گردد و پرداخت می شود.

این روش به اندازه کافی ساده خواهد بود. البته  مشکل این می باشد که هیچ سیستمی برای جدا کردن این معاملات مغناطیسی در دست نبوده است. همه آن ها در یک جا در کنار هم جمع خواهند شد،بنابراین اگر کسی اطلاعات کارت شما را در طول معامله دزدیده باشد. می تواند در تراکنش بعد از آن ها استفاده نماید. که این بزرگترین مشکلی است که البته کارت های هوشمند دارای چیپ آن را بر طرف نمودند.

کارت هوشمند تراشه دار

به استثنا نحوه تعامل با ترمینال،کارت هوشمند تراشه دار مانند کارت مغناطیسی عمل خواهند کرد،چنانچه در پشت صحنه آن بسیار پیچیده تر و و امنیت بالایی دارد. کارت هوشمند تراشه دار برای ارتباط با پایانه ها از یک تراشه رایانه ای است که در قسمت بالای کارت اعتباری استفاده می نماید. این تراشه ها امکان انجام فرآیند تراکنش را بسیار پیچیده تر و ایمن تر فراهم می سازد.

 

کارت هوشمند تراشه دار 

روش خرید در طی انجام معاملات با کارت هوشمند تراشه دار

• کارت در ترمینال درج شده است.

• ترمینال با استفاده از پین با تراشه داخل کارت تماس می گیرد.

• تراشه فعال می گردد، ترمینال، صادر کننده را از طریق تراشه موجود در کارت تایید می نماید.

• تراشه جزئیات PIN را تایید می نماید.

• ترمنیال تراکنش با کلید عمومی تهیه می گردد و تراشه را تایید می نماید.

• اطلاعات برای مجوزهای رسمی فرستاده خواهد شد.

• معاملات تکمیل می گردد.

مزیت های کارت هوشمند تراشه دار

کارت هوشمند از لحاظ امنیت بر روی داده های کاربر عملکرد بهتری خواهند داشت. هر تراکنش یک کد منحصر به فرد دارد که دوباره قابل استفاده نخواهد بود،اما حتی اگر کلاهبردار اطلاعات کارت اعتباری شخصی را در یک ترمینال ضبط نماید، نمی تواند از آن ها برای معاملات بعدی استفاده نمایند. هر کش کردن یک کارت، تنها برای یک تراکنش اعتبار خواهد داشت.معاملات آفلاین نیز با این نوع کارت ها بهتر و با امنیت مدیریت خواهد شد. و می تواند جزئیات را از تراشه طراحی شده، روی کارت بدون تماس با صادر کننده تایید نماید.

این موضوع همچنین باعث می گردد. که الگوریتم های کارت اعتباری بتوانند فعالیت های تقلبی را مشخص و شناسایی نمایند.کارت های هوشمند برای کسب و کار شما بهتر خواهد بود. چون به روز رسانی سیستم های بانکی، آسان و مقرون به صرفه می باشد.استفاده از دستگاه کارت خوان مناسب،از آنجا که به مرور زمان استفاده راحت و ایمنی را برای شما فراهم کرده است، نسبت به زمانی که همچنان از کارت های مغناطیسی استفاده می نمایید، مقرون به صرفه تر هستند.

بالا بودن امنیت کاربر

هنگامی که شما از تراکنش امن تر استفاده می نمایید. همانطور کمتر درگیر دزدی ها و هزینه های مربوط به آن خواهید شد. از آنجا که یکسری از کلاهبرداری ها با برداشت از حساب بانکی صورت می گیرد،مشتری دیگر با این موارد روبرو نمی شود. چنانچه باید هرچه زودتر بتوانید کارت اعتباری موسسه خود را تغییر دهید،تا سریعتر هم بتوانید از این کلاهبرداری ها جلوگیری کنید.
از این طریق می توانید از کاربران خود بیشتر محافظت نمایید. بنابراین تراکنش های کارت هوشمند منحصر به فرد خواهد بود و این باعث شده که تراکنش دوبل یا اشتباه رخ ندهد. پس تقلب کمتر به معنای دردسر کمتر و سرویس بهتر برای مشتریان خواهد بود.

روند خرید در طی انجام معاملات با کارت مغناطیسی

مطالب مرتبط:

درباره سرقت اینترنتی چه چیزی لازم است بدانید؟

پی پال چیست و چگونه کار می‌کند؟

نحوه ثبت نام در پی پال

 

لیست برچسب ها
فرم ارسال دیدگاه و نظرات