تماس تلفنی 021-91307777
امتیاز 4,5 از 5 ( 38 رای )

کسب درآمد ارزی با فروش موکاپ Mockup

طراحی سایت را می‌توان یکی از پرتقاضاترین خدمات برای فریلنسرها دانست که هر روز حجم زیادی از افراد را درگیر خود می‌کند. ایجاد صفحات و طراحی آن‌ها را می‌توان یکی از مهم‌ترین و بنیادی‌ترین بخش‌های طراحی سایت دانست که تأثیر بسیار زیادی در نتیجه نهایی کار دارد. با این اوصاف اغلب برنامه‌نویسان به‌خودی‌خود ذوق و البته شناخت چندانی در رابطه با طراحی گرافیکی این صفحات ندارند. به همین جهت است که به استفاده از طرح‌های آماده‌ای روی می‌آورند که به آنها موکاپ گفته می‌شود. در مقابل گرافیست‌های خوش‌ذوق هم می‌توانند این موکاپ ها را طراحی کرده، کار برنامه‌نویسان را ساده‌تر کنند و به کسب درآمد ارزی با فروش موکاپ Mockup برسند. از طرفی دیگر انواع دیگری از موکاپ ها برای کارت‌پستال، کارت ویزیت، بنر و… هم وجود دارد که تنوع آن را بیشتر می‌کند.

کسب درآمد با فروش موکاپ

همین عامل باعث شده تا تقاضای بسیار زیادی برای خرید موکاپ در سطح بین‌المللی ایجاد شود. خوشبختانه در کشور ما هم متخصصان خبره‌ی زیادی برای آن وجود دارد. اما متأسفانه بستر لازم برای درآمد مناسب تمام آنها فراهم نیست. با این حال در سطح بین‌المللی تقاضا و البته شرایط همواری برای کسب درآمد این افراد وجود دارد.

اما متأسفانه آنها با نحوه ورود به این بازارها و کسب درآمد ارزی با فروش موکاپ ها آشنایی ندارند. ما در ادامه این مقاله سعی داریم تا مروری بر روی این موضوع داشته و روش‌ها یا راهکارهای مختلف برای این اقدام را خدمت شما عزیزان بیان کنیم، بهتر است حتماً ما را تا انتها همراهی فرمایید.

مفهوم موکاپ و دلیل محبوبیت آن

قبل از اینکه بخواهیم به بررسی روش‌های کسب درآمد ارزی با فروش موکاپ بپردازیم، بهتر است ابتدا مروری بر روی ماهیت آن داشته باشیم. در حقیقت موکاپ یک طراحی استاتیک است. این طراحی می‌تواند برای امور مختلفی مورداستفاده قرار گیرد. برای مثال تصاویر روی مانیتور، خال‌کوبی، تیشرت، اوراق اداری و… از جمله آنها است.

اما پرفروش‌ترین نوع موکاپ، برای وب‌سایت یا اپلیکیشن موبایل است. این صفحه به نوبه خود هیچ‌گونه قابلیت تعاملی ندارد، بلکه تنها الگو و شکلی است که برای ساختار یک صفحه طراحی شده و برنامه‌نویس می‌تواند بر مبنای آن تاریخ موردنظر را پیاده کرده و یک طراحی زیبا به صفحه اصلی وب‌سایت یا اپلیکیشن بدهد. موکاپ دارای شکل کلی گزینه‌ها، المان‌ها، دکمه‌ها و موارد مشابه است. اما هیچ‌کدام از این گزینه‌ها عمل‌نکرده و تنها برای درک موقعیت و تفهیم آن برای برنامه‌نویس است. لذا با کلیک بر روی آنها هیچ دکمه یا گزینه‌ای باز نمی‌شود.

موکاپ چیست

اگر بخواهیم مفهوم آن را به شیوه‌ای ساده‌تر بیان کنیم، باید بگوییم که موکاپ یک عکس از صفحه اصلی سایت، پیش از طراحی آن است. این طراحی به برنامه‌نویسان این امکان را می‌دهد تا بتوانند به شیوه‌ای ساده، طرحی زیبا و منحصر به فرد را برای صفحه اصلی اپلیکیشن یا وب‌سایت خود اجرا کنند.

همین عامل اجازه می‌دهد تا یکی از مهم‌ترین و البته دشوارترین مراحل طراحی سایت، به شیوه‌ای ساده و ایده‌آل سپری شود. همین مزیت باعث شده تا تعداد قابل توجهی از برنامه‌نویسان، به دنبال خرید موکاپ باشند. از طرفی دیگر سایر موکاپ ها نظیر طرح‌های تیشرت، اوراق اداری، جعبه‌ها و…. هم تقاضای بسیار زیادی دارند.

برای مثال بخش زیادی از تولیدکنندگان برای اجرای طرح‌های زیبا بر روی تیشرت‌ها و محصولات خود، نیازمند موکاپ های مختلفی هستند که توسط گرافیست‌ها طراحی می‌شود. لذا اگر یک گرافیست بتواند طرح‌های مناسبی را خلق کند، یقیناً در سطح بین‌المللی مشتریان و متقاضیان زیادی خواهد داشت.

بیشتر بخوانیم: نحوه کسب درآمد دلاری از فایور fiverr و نقدکردن آن

بهترین وب‌سایت‌ها برای کسب درآمد ارزی با فروش موکاپ

اگرچه در کشور ما طراحان و گرافیست‌های خوش‌ذوق زیادی وجود دارد که روزانه موکاپ های متنوعی را تولید می‌کنند، اما متأسفانه همگی آنها نمی‌توانند درآمد مناسبی را از این روش کسب کنند، چراکه تعداد تقاضا اندک بوده و در مقابل آن هم نیروی متخصص فراوانی وجود دارد. این موضوع در کنار ارزش فعلی ریال باعث شده تا عملاً بسیاری از گرافیست‌ها نتوانند از طریق فروش موکاپ، درآمد قابل توجهی را به دست بیاورند. این در حالی است که بازار بین‌المللی به دلیل داشتن درآمد دلاری، می‌تواند انتخاب بسیار بهینه‌تری باشد. با این حال اغلب این افراد سایت‌های مناسب برای کسب درآمد ارزی با فروش موکاپ را نمی‌شناسند. ما در ادامه چند مورد از آنها را برای شما ذکر کرده‌ایم که همگی در لیست برترین و بهترین بسترهای این حوزه جای می‌گیرند.

وب سایت های فروش موکاپ

Envato Elements

وب سایت انواتو را می‌توان به‌عنوان یکی از معتبرترین و البته بهترین پلتفرم‌های دنیا برای فروش موکاپ دانست که آدرس اصلی آن elements.envato.com است. در واقع این پلتفرم یکی از زیر مجموعه‌های وب‌سایت معروف envato است که یکی از بزرگ‌ترین فروشندگان قالب و افزونه وردپرس در دنیای وب به شمار می‌آید.

شما می‌توانید با استفاده از شرکت‌های واسطه، حساب خود را در داخل این پلتفرم وریفای کرده و سپس موکاپ ها و طرح‌های خود را در داخل آن برای فروش قرار دهید. تعداد زیادی از دارندگان وب‌سایت‌ها و فروشگاه‌های آنلاین، برای طراحی وب‌سایت خود و البته تزیین محصولاتشان، به این بستر مراجعه می‌کنند. به همین جهت شما با گروه زیادی از جامعه هدف در ارتباط خواهید بود. مازاد بر این شما قادرید نیاز جامعه هدف را به شیوه‌ای مناسب‌تر شناسایی کرده و بر همین مبنا طرح‌های مناسب آنها را پیاده کنید.

Creative Market

این وب‌سایت را می‌توان از دیگر پلتفرم‌های معروف و مطرح دنیا دانست که به‌عنوان بستری جذاب برای طراحان گرافیک و البته برنامه‌نویسان شناخته می‌شود. شما می‌توانید در این پلتفرم طیف مختلفی از محصولات گرافیکی از جمله موکاپ را به فروش برسانید. برای مثال عکس‌ها، طرح‌های گرافیکی، آیکون‌ها و پترن‌ها، موکاپ ایمیل، کارت ویزیت، بروشور، قالب‌های وردپرسی، فونت‌ها، افزونه‌های فتوشاپ، اشکال سه‌بعدی و …. از جمله محصولاتی است که کاربران می‌توانند در داخل این سایت به فروش برسانند.

نکته قابل توجه این است که بخش اعظمی از مخاطبان این وب‌سایت را طراحان یا مالکان کسب‌وکارهای اینترنتی تشکیل می‌دهند. به همین جهت است که غالباً بخش اعظمی از متقاضیان ایرانی آن را در صدر انتخاب‌های خود قرار می‌دهند، چرا که آن‌ها می‌توانند فروش مناسبی را با آن تجربه کرده و به درآمدهای مناسبی برسند.

TheHungryJPEG

این پلتفرم را هم می‌توان از دیگر بسترهای ایده‌آل برای فروش محصولات گرافیکی دانست. کاربران می‌توانند به‌سادگی هرچه‌تمام‌تر یک حساب کاربری را در داخل این وب‌سایت ایجاد کرده و پس از طی‌کردن برخی از مراحل ساده، به‌عنوان فروشنده در داخل آن فعالیت کنند.

شما می‌توانید موکاپ های ساخته شده خودتان را در داخل این وب‌سایت قرار دهید. مازاد بر این می‌توانید از سایر محصولات هم برای ایده گرفتن و ساخت طرح‌های جدید استفاده کنید. ترکیب این موارد در کنار هم دیگر باعث شده تا پلتفرم یاد شده هم یکی از بسترهای ایده‌آل برای کسب درآمد قلمداد شود.

Design Cuts

این وب‌سایت را می‌توان از دیگر پلتفرم‌های جامعی دانست که بسیاری از طراحان گرافیک از آن کسب درآمد می‌کنند. در این وب‌سایت می‌توان طیف گوناگونی از محصولات گرافیکی نظیر موکاپ های وب‌سایت، طرح‌های کارت ویزیت، فونت‌ها، افزونه‌های فتوشاپ و ایلاستریتور، عکس‌های جذاب و موارد مشابه را برای فروش گذاشت. لازم به ذکر است که بسیاری از شرکت‌ها برای خرید طرح‌های جذاب به این وب‌سایت مراجعه می‌کنند.

همین عامل باعث شده تا پلتفرم موردنظر بتواند به‌عنوان یکی از ایده‌آل‌ترین و البته بهترین انتخاب‌های ممکن برای کسب درآمد ارزی با فروش موکاپ بدل شود. این ادعا را زمانی درک می‌کنید که بدانید پروسه احراز هویت و شروع کسب درآمد در آن هم ساده بوده و اغلب فروشندگان هم می‌توانند درآمد قابل قبولی را از آن کسب کنند.

YouWorkForThem

این پلتفرم هم مشابه نمونه قبلی است. با این تفاوت که در میان شرکت‌های بزرگ، اعتبار بسیار بیشتری داشته و اغلب برندهای جهانی به آن مراجعه می‌کنند. از جمله مشتریان این وب‌سایت می‌توان به شرکت مرسدس‌بنز، روزنامه تایمز، شرکت اپل، مجله بلومبرگ، شرکت کوکاکولا، استارباکس و موارد دیگر اشاره کرد. این موضوع می‌تواند به نوبه خود نشان‌دهنده اعتبار و ارزش بالای این پلتفرم در میان جامعه هدف باشد.

چنانچه می‌خواهید محصولات خود را به این برندها عرضه کنید، کافی است تا به‌عنوان یک فروشنده در آن ثبت‌نام کرده و موکاپ یا سایر محصولات گرافیکی خود را در داخل آنها به فروش برسانید. تصاویر، ویدئوها، فونت‌ها و… از جمله مهم‌ترین محصولاتی هستند که در داخل این پلتفرم به فروش می‌رود. لذا اگر بتوانید طرح‌های خلاقانه‌ای تولید کنید، یقیناً مشتریان مناسبی را هم در داخل این پلتفرم به دست خواهید آورد.

Upwork

اگر تابه‌حال به دنبال انجام فریلنسری در سطح بین‌المللی بوده باشید، یقیناً با نام سایت آپ ورک مواجه شده‌اید. این وب‌سایت را می‌توان به‌عنوان یکی از بهترین و البته بزرگ‌ترین پلتفرم‌های کسب درآمد برای فریلنسرها دانست. در واقع افراد می‌توانند در داخل این وب‌سایت ثبت‌نام کرده و مهارت خود را وارد کنند. در مقابل کارفرماها نیز پروژه‌های گوناگونی را تعریف کرده و افراد می‌توانند با متناسب با توانایی‌های خود آنها را انجام دهند.

یکی از محبوب‌ترین حیطه‌های کسب درآمدی در داخل این وب‌سایت، ساخت و فروش موکاپ های مختلف است. اگرچه شما نمی‌توانید مقوای از قبل آماده شده را در داخل این وب‌سایت به فروش برسانید، اما روزانه تعداد زیادی از کارفرمایان، درخواست‌های مختلفی را برای تولید موکاپ یا طرح‌های مختلف گرافیکی ثبت می‌کنند. لذا اگر بتوانید سفارش آنها را به شیوه‌ای مناسب انجام دهید، یقیناً درآمد بالایی در انتظار شما خواهد بود.

بیشتر بخوانیم : کسب درآمد دلاری از فریلنسری در سایت outsourcely

نحوه یافتن مشتری خارجی برای موکاپ به کمک شبکه‌های اجتماعی

اگرچه وب‌سایت‌های زیادی برای کسب درآمد ارزی با فروش موکاپ وجود دارد، اما اغلب آنها ایرانیان را تحریم کرده یا دسته کم نیازمند حساب‌های بین‌المللی نظیر پی پال یا مسترکارت برای نقدکردن درآمدها هستند. همین عامل باعث شده تا چالش‌های زیادی پیش روی فریلنسرها قرار گیرد. گروهی دیگر از این وب‌سایت‌ها نیز دارای رقابت بالایی بوده و اغلب افراد تازه کار نمی‌توانند به شیوه‌ای ساده در آنها کسب درآمد کنند. اگر این موضوع هم باعث ناامیدی شما شده، باید بیان کنیم که تنها راه کسب درآمد ارزی با فروش موکاپ از مسیر این وب‌سایت‌ها نمی‌گذرد؛ بلکه شما می‌توانید به‌سادگی هرچه‌تمام‌تر یک صفحه را در شبکه‌های اجتماعی مختلف ایجاد کرده و نمونه کارها و طرح‌های خود را در داخل آنها بارگذاری کنید. چنانچه اصول لازم برای یافتن مشتری در داخل این شبکه‌ها را رعایت کنید، حتماً مشتریان مناسبی را هم به دست خواهید آورد.

فروش موکاپ در شبکه‌های اجتماعی

در این میان دو شبکه لینکدین و اینستاگرام را می‌توان به‌عنوان بستری بسیار منحصر به فرد برای یافتن مشتریان موکاپ در نظر گرفت. در واقع چنانچه شما بتوانید صفحات پرطرف‌داری در داخل این دو شبکه اجتماعی ایجاد کنید، به‌احتمال زیاد شانس بالایی برای پیداکردن مشتریان خواهید داشت. در میان این دو هم لینکدین دارای کارفرمایان بیشتری است و لذا می‌توانید با کمک آن کارفرمایان بهتری را پیدا کنید. 

به یاد داشته باشید که یافتن مشتری موکاپ از طریق شبکه‌های اجتماعی ممکن است اندکی زمان بر و دشوار باشد. اما غالباً می‌توانید همکاری‌های بلندمدتی را با مشتریان خود داشته باشید. حال اینکه همکاری‌های صورت‌گرفته در وب‌سایت‌های مذکور عموماً تنها به یک مورد ختم شده و نمی‌تواند مشتریان وفادار چندانی را برای شما ایجاد کند. از طرفی دیگر یافتن مشتری از طریق شبکه‌های اجتماعی، آزادی عمل بیشتری را برای دریافت پروژه به شما می‌دهد. لذا توصیه می‌کنیم تا حتماً این روش را هم در صدر انتخاب‌هایتان قرار دهید.

بهترین راه برای نقدکردن درآمد دلاری فروش موکاپ

همان گونه که مشاهده کردید، روش‌های مختلفی برای کسب درآمد ارزی با فروش موکاپ وجود دارد. اگرچه هر یک از این روش‌ها می‌توانند ایده‌آل باشند، اما همگی آنها یک چالش مشترک دارند و آن هم نقدکردن درآمد ارزی است. به عبارت ساده‌تر شما مشتری خود را از هر طریقی که یافته باشید، در نهایت آنها با استفاده از روش‌های معتبر جهانی نظیر پی پال، مسترکارت، وب مانی و … درآمد شما را ارائه می‌دهند.

این موضوع در رابطه با مشتریانی که از شبکه‌های اجتماعی کسب شده باشند هم صدق می‌کند. نداشتن چنین حساب‌هایی برای ایرانیان باعث شده تا اغلب متخصصان در این مسیر ناامید شوند. اما جای نگرانی نیست؛ چراکه ما در تیم نوین پرداخت تمام تلاش خود را به کار گرفته‌ایم تا بتوانیم مسیر کسب درآمد ارزی با فروش موکاپ را برایتان تسهیل کنیم. لذا مشتریان شما از هر طریقی که درآمدهایتان را واریز کنند، تیم ما می‌تواند آنها را به ساده‌ترین وجه ممکن دریافت و نقد کند. به عبارتی دیگر نیازی به دغدغه بابت نداشتن حساب پی پال ندارید. تنها کافی است در زمان دریافت دستمزد، با تیم نوین پرداخت هماهنگی‌های لازم را انجام دهید. کارشناسان ما می‌توانند در سریع‌ترین زمان ممکن، درآمد شما را دریافت و معادل ریالی آن را به حسابتان واریز کنند. افزون بر این موارد، تیم ما کمترین کارمزد ممکن را دریافت کرده و کارشناسانمان هم در تمام طول این پروسه شما عزیزان را همراهی خواهند کرد. لذا اگر نیازمند اطلاعات بیشتری در این زمینه هستید، می‌توانید هم اکنون با کارشناسان ما در نوین پرداخت تماس حاصل فرمایید.

لیست برچسب ها
فرم ارسال دیدگاه و نظرات