تماس تلفنی 021-91307777
امتیاز 0,0 از 5 ( 0 رای )

دوج کوین چیست؟ دانستنیها درباره دوج کوین

دوج کوین نوعی ارز دیجیتال است که در ادامه بیت کوین به وجود آمده و نوعی ارز آزاد است. دوج کوین با نماد D نمایش داده می‌شود. در سال ۲۰۱۳ خالق این نماد آن را با نام یک سگ ژاپنی به نام شیبو اینوshibu ino  خلق نمود. اما نمی‌دانست که ممکن است تا این اندازه مورد استقبال و توجه عموم قرار بگیرد. تا آن جا که طرفداران ارز دیجیتال دوج کوین، عکس این سگ و نماد D آن را در صفحات اجتماعی خود با یکدیگر به اشتراک بگذارند و خواهان مقدار زیادی از این ارز باشند. در این مقاله می آموزیم که دوج کوین چیست؟ دانستنیها درباره دوج کوین کدامند؟

دوج ‌کوین نوعی ارز دیجیتال مبادله‌ای مجازی و غیر متمرکز رمزگذاری شده است. که مبتنی بر فناوری اسکریپت scrypt در انجام عملیات خود است. دوج کوین براساس یک کد معاملاتی و رمزعبور توانسته است در سراسر جهان پرداخت‌ها را با سرعت باورنکردنی منتقل نموده و پول جابجا کند.

اطلاعات مفید

ارز مبادله‌ای دوج کوین که توسط بیلی مارکوس و جکسون پالمر به وجود آمد. هم اکنون یکی از سریع‌ترین ارزهای رمزگذاری شده پایه و در حال رشد است که با شعار “پیش به سوی ماه”  شناخته می‌شود. که نمایانگر سرعت بالای مبادله این ارز مجازی است.

دوج کوین بر اساس شبکه لایت کوین می‌باشد. این بدان معناست که تمام تغییرات و به روزرسانی‌های لایت کوین برای دوج کوین نیز اعمال خواهد شد. Dogecoin چندین رویداد مشهور مانند تیم‌های Nascar (مسابقات اتوموبیل‌رانی) و بازی‌های المپیک زمستانی را حمایت مالی کرده است. بخاطر همین موضوع است که حتی با وجود آن که این ارز کاربردهای زیادی هم ندارد اما باز هم در اینترنت رایج شده است.

اهداف دوج کوین

دوج کوین پس از بیت کوین یکی از موفق‌ترین ارزهای دیجیتال است و در ادامه راه آن شکل گرفته است. هدف اصلی خود را کمک به خیریه‌ها و پرداخت مستمری به فعالان اینترنتی اعلام کرده است. همین موضوع نیز منجر به افزایش طرفداران آن شد.

عقیده طرفداران این ارز دیجیتال این است که دوج کوین تنها ارز دیجیتالی است که تنها و تنها یک ارز مبادله‌ای است و نه یک ابزار برای سرمایه گذاری. همچنین قیمت ایده‌آل و مناسبی دارد. فراز و نشیب زیادی در مقدار آن دیده نمی‌شود و تاکنون نیز اتفاق نیفتاده که مقدار این ارز یک شیب تند رو به بالا داشته باشد و تغییر زیادی کند. همیشه یک مسیر مثبت و با شیب ملایم را طی نموده است.

دوج کوین چیست؟ دانستنیها درباره دوج کوین, دوج کوین چیست؟ دانستنیها درباره دوج کوین
در سال ۲۰۱۳ خالق این نماد آن را با نام یک سگ ژاپنی به نام شیبو اینوshibu ino  خلق نمود. اما نمی‌دانست که ممکن است تا این اندازه مورد استقبال و توجه عموم قرار بگیرد.

اگرچه این ارز دیجیتال ارزش خیلی بالایی ندارد اما تولید آن تا به ابد ادامه خواهد داشت. هیچ محدودیت استخراجی در تولید و استخراج این ارز وجود ندارد. این در حالی است که ارز بیت کوین برخلاف دوج کوین محدود به ۲۱ میلیون واحد استخراج است و سقف و محدودیت برداشت دارد. اما در حال حاضر بیش از ۱۱۶ میلیارد واحد دوج کوین در گردش در جهان وجود دارد. هر ساله نیز مقدار ۵/۲ میلیارد واحد به جمع دوج‌کوین‌های موجود اضافه می‌شود.

قیمت هر واحد دوج کوین

در سال ۲۰۱۸ قیمت هر واحد بیت کوین چیزی در حدود ۱۷ صدم دلار بود که نسبت به سال‌های گذشته خود رشد چشمگیری داشته و در بالاترین مقدار قرار گرفته است.

در نوین پرداخت، خرید و فروش دوج کوین نیز مانند سایر ارزهای دیجیتال انجام میشود. لطفا” سری به پروفایل کاربری تان در نوین پرداخت بزنید و دوج کوین را با بهترین نرخ ها بخرید و بفرشید.

استخراج دوج کوین

دوج کوین‌ها ارزهای دیجیتالی هستند که با تغییر کلی در ارز دیجیتال لایت کوین به وجود آمدند. همانند سایر ارزهای دیگر مانند بیت کوین و سایر کوین‌ها مبتنی بر سیستم بلاک چین هستند. استخراج دوج کوین به شکل قدرتمندی توسط ماینرهای این شبکه در حال انجام است. ماینرهای دوج کوین به قدری زیاد هستند که تمرکززدایی در آن به معنای واقعی برقرار شده است. پاداش بلاک چین دوج کوین 10,000 واحد دوج بوده و زمان بلاک آن هر 1 دقیقه مشخص شده است. که با الگوریتم اسکریپت scrypt استخراج می‌گردد.

در واقع همان الگوریتم استخراجی مورد استفاده در استخراج لایت کوین است. با این تفاوت که استخراج آن توسط دستگاه‌های آماده Asic انجام می‌شود. به دلیل وجود واحدهای ارزی بسیار در دوج کوین و همچنین قیمت بسیار پایین آن کارمزد در تراکنش‌های این ارز دیجیتال نیز بسیار پایین است.

دوج کوین چیست؟ دانستنیها درباره دوج کوین, دوج کوین چیست؟ دانستنیها درباره دوج کوین
دوج کوین که توسط بیلی مارکوس و جکسون پالمر به وجود آمد، هم اکنون یکی از سریع‌ترین ارزهای رمزگذاری شده پایه و در حال رشد است که با شعار “پیش به سوی ماه”  شناخته می‌شود.

اخیراً افزایش قیمت صورت گرفته در مقدار دوج کوین باعث کناره‌گیری موسس پرقدرت آن یعنی جکسون پالمر از دوج کوین شده است. او اذعان کرده که علی‌رغم علاقه بسیاری که به این ارز دارد اما به دلیل حباب بسیار ایجاد شده در قیمت آن از توصیه به خرید آن امتناع می‌کند. همچنین به دلیل عدم به روز رسانی اطلاعات مالی این ارز لزومی نمی‌بیند که به یکباره  این ارز این مقدار رشد داشته باشد. این رشد در کنار عدم به روز رسانی آن غیر واقعی است.

موارد استفاده از ارز دیجیتال دوج کوین

طرفداران دوج کوین که خود را shibes می‌نامند با این ارز دیجیتال کارهای متفاوت انجام می‌دهند. از جمله اینکه در سال ۲۰۱۴ از ارز دیجیتال دوج کوین در بازی‌های المپیک زمستانی سوچی استفاده کردند. یا اینکه در همان سال دارندگان این ارز به کمک یکدیگر و با همکاری هم ۳۰ هزار دلار دوج کوین را بابت ساخت تصفیه چاه آبی در کنیا استفاده کردند. همچنین این انجمن دوج‌کوین را برای اهداف خیرخواهانه و جهت کمک به انجمن‌های خیریه دوج‌کوین شامل dog pizza و socks for homeless خرج نمودند.

کیف پول‌های رایج در دوج کوین

همانند ارزهای دیجیتال دیگر که روزانه و قارچ‌گونه به تعداد آنها افزوده می‌شود، کیف پول‌های دیجیتالی بسیاری نیز وارد بازار ارز دیجیتال شده‌اند. البته امنیت همه آنها به یک اندازه نیست. بنابراین لازم است که پس از تهیه ارز دیجیتال مناسب راه‌های نگهداری ایمن از آن را در قالب یک کیف پول دیجیتال بیاموزیم. بهترین کیف پول دیجیتال موجود را انتخاب کنیم که از ضریب امنیتی بالا و با کمترین خطای ممکن عمل می‌کند. این ارز دیجیتال انواع و اقسام کیف پول اعم از دسکتاپ، موبایل، تحت وب، کاغذی و حتی سخت افزاری را دارد. برای دریافت و نصب کیف پول‌های رسمی دوج کوین فقط کافی است به سایت رسمی آن مراجعه کنید. برای امنیت بیشتر نگهداری دوج کوین‌ها می‌توانید از کیف پول‌های فیزیکی و سخت افزاری لجر نانو اس یا کیپ‌کی استفاده نمایید.

اینکه دوج کوین چیست؟ دانستنیها درباره دوج کوین کدامند را آموختیم. حالا بهترین کیف پول‌ها برای نگهداری دوج‌ها کدامند؟

– کیف پول سخت افزاری ledger Nanos

– کیف پول keep key

– کیف پول jaxx

– کیف پول نرم افزاری Dogecoin wallet

– کیف پول موبایلی coinomi

در نوین پرداخت، خرید و فروش دوج کوین نیز مانند سایر ارزهای دیجیتال انجام میشود. لطفا” سری به پروفایل کاربری تان در نوین پرداخت بزنید و دوج کوین را با بهترین نرخ ها بخرید و بفرشید.

 

 

مطالب مرتبط:

ارز دیجیتالی مونرو ، ویژگیها و چالشها

ریپل چیست و از کجا آمده است؟

 

لیست برچسب ها
فرم ارسال دیدگاه و نظرات