تماس تلفنی 021-91307777
امتیاز 0,0 از 5 ( 0 رای )

علت رد شدن یا ریجکت شدن ویزای شینگن چیست؟

راهنمای مطالعه:

  • مقدمه
  • علت رد شدن ویزای شینگن
  • برای رفع ریجکت شدن ویزا شینگن چه اقداماتی لازم است؟
  • برای رفع ریجکتی چه زمانی لازم به اقدام می باشد؟
  • آیا اعتراض به رد شدن ویزای شینگن امکان پذیر خواهد بود؟
  • چه اتفاقی می‌افتد اگر اعتراض نکنید؟

 

چنانچه رد شدن ویزای شینگن از طرف سفارت خبری بد و ناخوشایندی خواهد بود. بنابراین با شنیدن این خبر به آخر دنیا نخواهید رسید. می توانید،با ارائه روش‌های صحیح مجدداً درخواست ویزا داده و حتی مهر ویزا را هم دریافت نمایید. بهتر از بدانید رد شدن یا ریجکت شدن ویزای شینگن به این معنی نیست که دیگر قادر به گرفتن ویزا ندارید.

چنانچه هر سفارت بنا به دلایلی خود درخواست ویزای متقاضیان را رد خواهد کرد. در این صورت ابتدا نامه ریجکتی را با دقت بخوانید و دلیل رد شدن جواب ویزا را بررسی کنید و پس از رفع علت ریجکتی مجدداً درخواست خود را به سفارت ارائه نمایید.

 علت رد شدن ویزای شینگن

مدارکی که به سفارت تحویل داده می شود، بر اساس تصمیم‌گیری افسر سفارت جهت پذیرفته یا رد شدن درخواست هر متقاضی می باشد. بنابراین هنگام پر کردن فرم کاملاً دقت نمایید. که پاسخ‌ها مغایرتی با مدارک ارائه شده نباشد.

 علت رد شدن ویزای شینگن

• پاسپورت اعتبار نداشته باشد

هر پاسپورت هنگام درخواست بایستی حداقل ۷ ماه اعتبار داشته باشد. در صورتی که اعتبار پاسپورت کمتر از ۷ ماه باشد یا پاسپورت صفحه خالی جهت چسباندن برگه ویزا نباشد یا به هر دلیلی  پاسپورت مخدوش یا آسیب‌دیده باشد،به احتمال خیلی زیاد جواب ویزای شینگن متقاضی رد می شود.

• مدارک جعلی ارائه نمایید

در صورتی که سند ملکی،مدارک شغلی یا آدرس محل کار و سکونت را اشتباه به سفارت بدهید. درخواست شما رد می شود.

• مشخص نبودن هدف از سفر

هنگام درخواست شما باید هدف از سفر را مشخص نمایید. برای مثال اگر هدف توریستی است ارائه رزرو بلیط و واچر هتل لازم خواهد بود. و یا اگر برای دیدار با اقوام سفر می کنید. باید مدارک مربوطه را در پرونده خود به همراه داشته باشید. همچنین اگر مدارک با هدفی که مشخص کرده‌اید مغایرت داشته باشد جواب ویزای شینگن رد خواهد شد.

• افسر سفارت جهت بازگشت متقاضی پس از اتمام اعتبار ویزا قانع نشود

این مسئله بیشترین دلیل رد شدن ویزا را در بر خواهد گرفت. ارائه مدارک شغلی، ارائه سند ملکی،داشتن وابستگی عاطفی در کشور مبدأ و داشتن سابقه سفر تأثیر بسیار زیادی در مثبت بودن جواب ویزا خواهد بود.

• اگر سو سابقه داشته باشید

داشتن سوابقی مانند پخش مواد مخدر، اقدامات تروریستی، سابقه کودک ‌آزاری، مشارکت در جرائم سازمان یافته و … باعث ریجکت شدن یا رد شدن ویزا می شود.

• اگر سوابق ریجکت شدن را داشته باشید

اگر درخواست ویزای شما توسط یکی از سفارت‌های حوزه شینگن رد شده باشد. بهتر است حداقل ۸ ماه صبر کنید و مجدداً برای دریافت ویزا اقدام نمایید. اگر زودتر از این زمان درخواست خود را ارائه نمایید به احتمال زیاد مجدداً رد می شود.

• تاریخ سفر با برنامه ارائه‌شده هماهنگ نباشد

همچنین برنامه سفری که تحویل دادید با تاریخ بلیط یا برگه رزرو مغایرت پیدا کند. درخواست ویزای شما رد خواهد شد.

برای رفع ریجکت شدن ویزا شینگن چه اقداماتی لازم است؟

چنانچه مدارک را به صورت کامل تحویل دادید. اما باز هم جواب ویزا رد شد. باید اقدامات دیگری روی آن انجام شود.

برای رفع ریجکتی چه زمانی لازم به اقدام می باشد؟

به طور معمول جواب ویزا ۱۴ روز کاری بعد از انگشت‌نگاری و در صورت نیاز مصاحبه به صورت نامه به متقاضی ابلاغ خواهد شد. همانطورکه جواب مثبت باشد می توان برای سفر به اروپا آماده شد. چنانچه جواب منفی شد، باید  علت رد شدن جواب ویزا را بررسی کرد و اقدامات زیر را انجام داد:

• پس از دریافت نامه ریجکتی، فرم اعتراض را از سفارت مورد نظر گرفته و آن را به زبان انگلیسی یا هر زبانی که مورد تائید سفارت است پر نمایید.

• مدارکی را که ایراد گرفته افسر سفارت و باعث رد شدن جواب ویزا شده، درست کرده و همراه با نامه ریجکتی به سفارت تحویل نمایید.

• لازم به ذکر است  که شما فقط ۳۰ روز پس از دریافت ویزا مهلت دارید نامه اعتراض را به سفارت ارائه نمایید.

• جواب اعتراض ۱۴ تا ۳۰ روز کاری پس از اقدام مجدد ابلاغ خواهد شد.

آیا اعتراض به رد شدن ویزای شینگن امکان پذیر خواهد بود؟

اعتراض به ریجکت ویزای شینگن برای هر کشوری فرق دارد. برای مثال شما برای اعتراض به ریجکت ویزای فرانسه و آلمان خودتان می‌توانید اقدام نمایید. اما جهت اعتراض به ریجکت ویزای ایتالیا حتما باید وکیل مهاجرت درخواست اعتراض را ارسال نمایید. توجه داشته باشید که شما بین ۱ تا ۲ ماه پس از ریجکتی مجاز به ارائه اعتراض خواهید بود. در صورتی که درخواست اعتراض شما از طریق وکیل ارائه شده،و پرونده شما وارد دادگاه استیناف می‌شود.

با توجه به دلیل ریجکتی شما، وکیل مهاجرت یک لایحه دفاعیه به پرونده شما اضافه می نماید. در صورتی که این لایحه برای قاضی دادگاه استیناف اعتبار داشته باشد،رفیوزی شما رفع خواهد شد و موفق به ارائه ویزا خواهید شد. اما در صورتی که این لایحه مورد تائید نباشد،شما باید حتما نقص پرونده‌تان را بر اساس دلیل ریجکتی برطرف نمایید.

چه اتفاقی می‌افتد اگر اعتراض نکنید؟

تعدادی از همکاران ما می‌گویند که پس از رفیوزی اگر اعتراض نشود، به این معناست که تمامی دلایل و موارد اعلام شده را قبول کرده اید و این نمره منفی برای شما بحساب می آید. به طور کلی رفیوزی دارای نمره منفی خواهد بود. اما زمانی که شما اعتراض نمایید شرایط بهتری برای شما به وجود می آید.
برخی از همکاران ما به شما خواهند گفت،که پس از رفیوزی تا ۶ ماه اقدام نکنید. لازم به ذکر است که این مدت زمان بر اساس تجربه ما و همکاران به وجود آمده، برای مثال در صورتی که شما به دلیل تاریخچه سفری و یا تمکن مالی نامناسب ریجکت شوید، حدودا ۶ ماه زمان لازم دارید تا نقص پرونده شما برطرف شود. در این مدت زمان هم می‌توانید اعتراض کنید و هم می‌توانید با روال عادی به برطرف کردن نواقص پرونده خود را بررسی نمایید. در ضمن هیچ اجباری به اعتراض به ریجکت ویزای شینگن نخواهید بود.

برای رفع ریجکتی چه زمانی لازم به اقدام می باشد؟

مطالب مرتبط:

دو نوع ویزای کشور کانادا برای مهاجرت

گرفتن ویزای کشور قطر چگونه است؟

ویزای تحصیلی آمریکا

 

لیست برچسب ها
فرم ارسال دیدگاه و نظرات