تماس تلفنی 021-91307777
امتیاز 0,0 از 5 ( 0 رای )

ویزای تحصیلی آمریکا

 

 راهنمای مطالعه:

  • مقدمه
  • مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای تحصیلی آمریکا – انواع ویزای تحصیلی آمریکا
  • هزینه تحصیل و زندگی در آمریکا
  • هزینه اسکان دانشجویی در آمریکا
  • هزینه ویزای دانشجویی آمریکا

ویزای تحصیلی آمریکا

برای اخذ ویزای تحصیلی آمریکا ابتدا باید از دانشگاه های مورد تایید در لیست (Department of Homeland Security(DHS پذیرش گرفت . دانشجو با دریافت پذیرش تحصیلی از یکی از دانشگاه های آمریکا یک مهلت مشخص برای قبول پذیرش و پرداخت مبلغ مشخص شده به عنوان پیش پرداخت شهریه دانشگاه دارد .

ویزای تحصیلی آمریکا

مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای تحصیلی آمریکا – انواع ویزای تحصیلی آمریکا

انواع ویزای تحصیلی آمریکا به سه دسته تقسیم می شود :

ویزای تحصیلی F-1 :

رایج ترین ویزای تحصیلی آمریکا می باشد و برای افرادی که قصد تحصیل در کشور آمریکا را دارند .

ویزای تحصیلی J-1 :

ویزای تحصیلی J-1 برای افرادی است که قصد شرکت در یک دوره تبادلی از جمله دوره ها و برنامه های ارائه دهنده دروس دانشگاهی و دانشگاه را دارند .

ویزای تحصیلی M-1 :

ویزای تحصیلی M-1 ویژه افرادی می باشد که قصد ادامه تحصیل در آمریکا در دوره های غیر دانشگاهی، فنی و حرفه ای و کارآموزی را در آمریکا را دارند .

 

مدارک لازم برای اخذ ویزای دانشجویی F-1 آمریکا به شرح زیر است :

فرم I-20: تمام دانشجویان ویزای F1 و  M1برای اقدام  جهت مصاحبه نیاز به فرم I-20  دارند که نشان دهنده واجد شرایط بودن آنان برای این نوع از ویزا است.

فرم I-20: یکی از مهمترین مدارک ارائه شونده برای سفارت آمریکا است و بدون این فرم نمی توانید به مصاحبه بروید.

فرم DS-160: قبل از گرفتن وقت سفارت در یکی از کشورهای تعیین شده برای ایرانیان متقاضی ویزای F1 و  M1نیاز است که فرمی تحت عنوان DS-160 پر شده و اطلاعات متقاضی به صورت تکمیلی وارد می شود.

البته لازم به ذکر است که طبیعتا مدارک تکمیلی بیشتری برای سفارت مورد نیاز است که دقت درجزییات هر کدام و نحوه ی ارائه و نوشتار آن شانس گرفتن ویزا را تا حد زیادی بالا می برد.

فرم DS-160مخصوص DOS: درخواست ویزای غیرمهاجرتی جهت اخذ ویزای دانشجویی F-1 آمریکا

فرم DS-158 مخصوص DOS: اطلاعات تماس و سابقه کار متقاضی ویزای غیرمهاجرتی جهت اخذ ویزای دانشجویی F-1 آمریکا

هزینه تحصیل و زندگی در آمریکا

افرادی که قصد مهاجرت به آمریکا از طریق تحصیل را داشته باشند، اولین نکته ای که در ذهن خود می پرورانند، این موضوع است که هزینه تحصیل و زندگی در آمریکا چه مقدار می باشد. از آن جایی که برای افرادی مثل ایرانیان، هزینه هایی که باید انجام داد، بسیار مهم می باشد،عموما هزینه تحصیل و زندگی در آمریکا به سبک زندگی دانشجو و همچنین دانشگاهی که شخص قصد اقدام دارد، بستگی دارد.

ایالات متحده یکی از محبوب ترین کشور های دنیا برای آموزش عالی می باشد. البته که یکی از گران ترین گزینه ها برای تحصیل است، اما بسیاری از افراد متقاضی مهاجرت، قصد دارند این موضوع را پیگیری کنند. اگر چه اکثر افراد با دیدن هزینه شهریه ها و تحصیل در این کشور، شوکه می شوند، اما بهتر است از همان ابتدا، کلیه مبالغ و بررسی های مالی را انجام دهید.

ویزای تحصیلی آمریکا

هزینه اسکان دانشجویی در آمریکا

به طور کلی شهر های تحصیل محور در منطقه میانه غربی آمریکا، هزینه های زندگی کمتری برای دانشجویان در بر دارند. در حالی که مناطق شرق و شمال شرقی از هزینه های بیشتری برخوردار هستند و گران تر اند.

برخی از دانشجویان این شرایط را برای خود محدود تر می دانند و قصد دارند که هزینه های زندگی را برای خود تا حدی کاهش دهند. به طور مثال در خوابگاه های دانشجویی اسکان داشته باشند. محل اقامت خوابگاه های دانشجویی، عموما در محوطه دانشگاه می باشد و دو یا سه نفر در آن اتاق به طور مشترک زندگی می کنند.

ویزای تحصیلی آمریکا

هزینه ویزای دانشجویی آمریکا

یکی از هزینه های دیگر برای مهاجرت به آمریکا، هزینه ویزای تحصیلی می باشد. در خصوص هزینه تحصیل و زندگی در آمریکا، باید بدانید که هزینه صدور ویزای آمریکا برای تحصیل، چه مقدار است. هزینه درخواست انواع ویزای غیر مهاجرتی 160 دلار است. این شامل ویزاهای توریستی، تجاری، دانشجویی و ویزا های تبادلی است. اغلب ویزا هایی که بر پایه درخواست مبتنی هستند، هزینه 190 دلاری را برای متقاضی در بر دارد. این ویزا ها شامل ویزا های کاری و مذهبی و… می شود.

ویزای تحصیلی آمریکا

 

 

مطالب مرتبط:

چطورویزای تحصیلی آلمان بگیریم؟

اخذ اقامت اتریش (بخش اول)

اخذ اقامت اتریش (بخش دوم)

 

 

لیست برچسب ها
فرم ارسال دیدگاه و نظرات