تماس تلفنی 021-91307777
امتیاز 0,0 از 5 ( 0 رای )

آینده اتریوم چگونه خواهد بود؟

راهنمای مطالعه:

  • مقدمه
  • اتریوم چیست؟
  • اتریوم و بیت کوین چه شباهت‌هایی به هم دارند؟
  • آیا بیت کوین و اتریوم، آینده مشترکی دارند؟
  • اتریوم در چه زمینه‌های کاربرد دارد؟
  • آینده اتریوم در سال‌های 2020 تا 2025
  • پس در نهایت اتریوم ارز خوبی برای آینده است؟

آینده اتریوم چگونه خواهد بود؟ آینده اتریوم و اطلاعات مربوط به این ارز دیجیتال را قصد داریم در مقاله امروز خود آن را بررسی کنیم. پیش از تجزیه و تحلیل آینده‌ی اتریوم ابتدا توضیح کوتاهی در رابطه با آن خواهیم داشت . اتریوم یا در انگلیسی Ethereum یکی از انواع ارزهای دیجیتال می‌باشد . اتریوم در سال 2013 توسط ویتالیک بوترین (Vitalik Buterin) بنیان‌گذاری شد . این ارز دیجیتال اکنون پس از بیت کوین در جایگاه دوم قرار گرفته و از محبوبیت بالایی برخوردار است.

معرفی اتریوم

قبل بررسی اینکه آینده اتریوم چگونه خواهد بود؟ می‌‌توان به گونه‌ای دیگر و زبانی ساده‌تر به پرسش «اتریوم چیست؟» پاسخ داد و آن را تعریف کرد. مثلا می‌توانیم بگوییم: «اتریوم یک پلتفرم آزاد مبتنی بر فن آوری بلاک چین است که توسعه دهندگان را قادر می‌سازد تا برنامه‌های غیر متمرکز خود را روی آن پیاده سازی کنند.» شاید این پرسش هم برایتان پیش بیاید که: «آیا اتریوم شبیه بیت کوین است؟» در پاسخ باید بگوییم که هم بله و هم نه. در واقع اتریوم هم مانند بیت کوین می‌تواند به عنوان ارز دسته‌بندی شود اما کاربردهای اتریوم بسیار متفاوت‌تر از بیت کوین است.

آینده اتریوم چگونه خواهد بود؟

اتریوم و بیت کوین چه شباهت‌هایی به هم دارند؟

بلاک چین بیت کوین برای پیگیری مالکیت پول دیجیتال – بیت کوین – استفاده می‌شود. اما بلاک چین اتریوم برای اجرای کد‌های برنامه نویسی برنامه‌های غیرمتمرکز طراحی شده است. مانند بیت کوین، اتریوم نیز یک بلاک چین توزیع شده عمومی است. اگر چه تفاوت‌های فنی زیادی بین این دو وجود دارد اما مهمترین تفاوت این دو اهداف و قابلیت‌هایشان است. بیت کوین یک برنامه کاربردی خاص از فناوری بلاک چین است.

در واقع بیت کوین با هدف ایجاد یک سیستم پرداخت جهانی، همتا به همتا و غیرمتمرکز ایجاد شده است.در بلاک چین اتریوم، به جای کار برای استخراج بیت کوین، ماینرها برای یک ارز دیجیتال رمزنگاری شده به نام «اتر» که شبکه را تامین می‌کند، کار می‌کنند. اتر یک ارز دیجیتال تجاری و قابل حمل است که برای پرداخت هزینه‌های تراکنش نرم افراز مورد نظر، توسط توسعه دهندگان نرم افزار، مورد استفاده قرار می‌گیرد.

آینده اتریوم چگونه خواهد بود؟

آیا بیت کوین و اتریوم، آینده مشترکی دارند؟

بیت کوین پیشگام ارزهای دیجیتال است؛ این شبکه نوعی نرم افزار روی یک بلاک چین است. با این حال، بیت کوین فقط یک نرم افزار است. مثلا ایمیل یکی از کاربرد‌های اینترنت است اما فقط یکی از هزاران کاربرد این فناوری است. دکتر «گاوین وود» از بنیان‌گذاران اتریوم در این باره می‌گوید: «تصور کنید در خیابان هستید و می‌خواهید تاکسی بگیرید. از اسنپ درخواست خودرو  می‌کنید و یک ماشین خودران – بدون راننده – شما را سوار می‌کند. تاکسی شما را به یک پمپ بنزین می‌برد و هزینه سوخت را از پول مسافرهای قبلی‌اش پرداخت می‌کند.

اتریوم در چه زمینه‌های کاربرد دارد؟

پلتفرم اتریوم، توسعه دهندگان را قادر می‌سازد تا برنامه‌های کاربردی غیر متمرکز را ایجاد و راه اندازی کنند. یک برنامه غیر متمرکز یا به اختصار «Dapp» می‌تواند بدون نیاز به واسطه‌ها و با استفاده از توزیع جمعی یک عمل مخصوص را انجام دهد. برای مثال بیت کوین یک Dapp است که کاربران می‌توانند توسط آن دارایی‌های دیجیتالی به اسم بیت کوین را به صورت همتا به همتا منتقل کنند.

آینده اتریوم چگونه خواهد بود؟

آینده اتریوم در سال‌های 2020 تا 2025

پیش‌بینی‌های صورت گرفته در رابطه با آینده‌ی اتریوم توسط CoinSwitch

برای بررسی اینکه آینده اتریوم چگونه خواهد بود؟ باید گفت که طبق پیش‌بینی‌های صورت گرفته در رابطه با آینده‌ی اتریوم توسط CoinSwitch روند پیشرفت اتریوم صعودی خواهد بود CoinSwitch معتقد است که این روند صعودی تا سال 2025 حفظ خواهد شد. بنیاد CryptoGround به آینده‌ی اتریوم دید مثبتی دارد و قیمت 1440 دلاری را برای این ارز پیش بینی می‌کند. Crypto Research Report پیش بینی کرده بود که اتریوم در سال 2020 ارزش 331 دلاری را به خود اختصاص دهد و در ادامه ارزش 3500 دلاری را تا سال 2025 برای اتریوم پیش بینی می‌کند. طبق پیش بینی Skew قیمت اتریوم تا پایان سال 2020 به 480 دلار می‌رسد .

پیش‌بینی‌های صورت گرفته در رابطه با آینده‌ی اتریوم توسط WalletInvestor

WalletInvestor پیش‌بینی بلند مدت نزولی برای اتریوم دارد. WalletInvestor بر این باور است که در سال 2020 اتریوم بین 110 تا 212 دلار معامله می‌شود و در پایان سال قیمت اتریوم حدودا 196 دلار خواهد بود ، در سال 2021 سقوط اتریوم ادامه خواهد داشت و ارزش آن حدودا 177 دلار خواهد بود. WalletInvestor این روند نزولی را تا دو سال آینده پایدار می‌داند. در نهایت قیمت اتریوم را در سال 2025، 117 دلار پیش ‌بینی می‌کند.

پیش‌بینی‌های صورت گرفته در رابطه با آینده‌ی اتریوم توسط TradingBeasts

TradingBeasts آینده‌ی مثبتی را برای اتریوم پیش‌بینی کرده است. TradingBeasts بر این باور است که در سال 2020 اتریوم از 200 دلار به 150 دلار سقوط خواهد کرد. همچنین قیمت 263 دلاری را در پایان سال 2021 برای اتریوم پیش‌بینی می‌کند. در دوسال آینده اتریوم رشد مداومی را تجربه خواهد کرد و در نهایت در سال 2023 به 380 دلار خواهد رسید. DigitalCoinPrice قیمت اتریوم در سال 2020 را 391 دلار پیش‌بینی کرده و معتقد است که قیمت این ارز در پنج سال آینده به تدریج به 746 دلار خواهد رسید. DigitalCoinPrice قیمت اتریوم را به ترتیب در سال 2021 , 450 دلار ، در سال 2022 , 459 دلار، در سال 2023 , 615 دلار ، در سال 2024 ، 579 دلار و در نهایت در سال 2025 ، 746 دلار پیش‌بینی می‌کند که روند صعودی را تا سال 2025 به وضوح نشان می‌دهد.

پیش‌بینی‌های صورت گرفته در رابطه با آینده‌ی اتریوم توسط LongForcast

LongForcast یک دیدگاه منفی از قیمت اتریوم ارائه می‌دهد و معتقد است که قیمت اتریوم در سال 2020 از 190 دلار به 220 دلار تغییر می‌کند . پیش‌بینی می‌شود در سال 2021 قیمت اتریوم از 139 دلار تا 184 دلار باشد ، این قیمت ممکن است تا پایان سال 2022 به 100 دلار کاهش پیدا کند و در نهایت در پایان سال 2023 قیمت اتریوم حدودا 153 دلار خواهد بود. کارشناسان Smartereum معتقدند که اتریوم تمایل به سقوط دارد و بر این موضوع تاکید دارند که این ارز دیجیتال نسبت به سایر ارزهای دیجیتال سرعت کاهش بیشتری دارد و نگرانی اصلی این است که سرمایه گذاران از چنین روند نزولی ترس دارند و ممکن است سرمایه گذاری نکنند به همین دلیل پیش‌بینی Smartereum در رابطه با قیمت اتریوم کاملا منفی است.

پیش‌بینی آینده اتریوم در سال 2030

اگرچه پیش‌بینی‌های صورت گرفته تا سال 2025 نیز تنها حدس و گمان‌هایی بوده‌اند و برای پیش‌بینی قیمت اتریوم در 10 سال آینده بایستی متغیرهای ناشناخته‌ی زیادی را فاکتور بگیریم تا بتوانیم پاسخ قطعی و دقیقی بدهیم؛ اما با این حال علاوه بر تمامی پیش‌بینی‌های صورت گرفته تا سال 2025 یک پیش‌بینی در رابطه با قیمت اتریوم در سال 2030 نیز انجام شده است. این عامل نشان می‌دهد قیمت اتریوم ممکن است تا سال 2030 به 5000 دلار برسد.

پس در نهایت اتریوم ارز خوبی برای آینده است؟

چالشی که در انتخاب چنین ارزهایی برای سرمایه گذاری وجود دارد این است که بازار ارزهای دیجیتال بسیار پویاست و نسبتا غیرقابل پیش‌بینی می‌باشد . طی چند سال گذشته شاهد نوسانات زیادی در بازار ارزهای دیجیتال بوده‌ایم اما با این حال آینده‌ی درخشانی را برای این ارزهای دیجیتال متصور می‌باشند و در پاسخ به سوال دوم می‌توان گفت که اتریوم به دلیل داشتن پتانسیل رشد طولانی مدت می‌تواند گزینه‌ی خوبی برای سرمایه گذاری به حساب آید.

آینده اتریوم چگونه خواهد بود؟

مطالب مرتبط:

تبدیل بیت کوین به ریال

بهترین کیف پول بیت کوین برای ایرانیان

لیست برچسب ها
فرم ارسال دیدگاه و نظرات