تماس تلفنی 021-91307777
امتیاز 0,0 از 5 ( 0 رای )

بهترین آلت کوین ها کدامند؟

راهنمای مطالعه:

  • مقدمه
  • اتریوم (Ethereum) (ETH)
  • ریپل (Ripple) (XRP)
  • لایت کوین (Lite Coin) (LTC)
  • دش (DASH)
  • ان ای ام (NEM)
  • اتریوم کلاسیک (ETC) (Ethereum Classic)
  • مونرو (XMR) (Monero)
  • زی کش (ZEC) (Zcash)
  • دکرد (DCR) (Decred)
  • پی آی وی ایکس (PIVX)

 

بهترین آلت کوین جایگزین بیت کون کدام است؟ بلاکچین و ارز های دیجیتال مبتنی بر آن انقلابی را در پول ایجاد می کنند. بعد از آن که ساتوشی ناکاموتو ارز دیجیتال خود را رونمایی کرد، ما شاهد افزایش تعداد شرکت ها در حوزه ارز های دیجیتال و پایگاه های رمز پایه بودیم. با استفاده از دفتر توزیع شده او تعداد زیادی ارز دیجیتال امیدوارکننده ظهور کرده است. اما در این بین فقط تعداد معدودی خود را به عنوان رقیب بیت کوین ثابت کرده اند.

اتریوم (Ethereum) (ETH)

شماره ۱ لیست بهترین آلت کوین تعلق می گیرد به اتریوم. جی پی مورگان پیس، مایکروسافت و اینتل همگی برای ایجاد بزرگترین رقیب فعلی بیت کوین با یکدیگر متحد شدند: یعنی اتریوم. هدف اصلی این تلاش ایجاد برنامه توافقات الزام آور در بلاکچین بود که امروزه آن را با نام قرارداد هوشمند می شناسیم. جالب است بدانید که اتریوم فقط یک واحد پولی نیست بلکه یک پلتفرم بلاکچین است که بر پایه ارز دیجیتال اتر ساخته شده است.

بهترین آلت کوین ها کدامند؟

ریپل (Ripple) (XRP)

در لیست بهترین آلت کوین ها نام ریپل می درخشد. ریپل در زمان راه اندازی خود توانست سرمایه ریسک پذیر بسیاری را جذب کند. این استارتاپ آلت کوین که توسط گوگل پشتیبانی می شود، توانست بیش از ۵۰ میلیون دلار سرمایه از بانک ها دریافت کند و در مجموع با کمک دیگر سرمایه گذاران یک بودجه ۹۰ میلیون دلاری را جمع آوری نماید. ریپل از این نظر منحصر به فرد است که امکان معامله با هر واحد ارزی دیگر از ارز های فیات گرفته تا سایر آلت کوین را فراهم می کند.

بهترین آلت کوین ها کدامند؟

لایت کوین (Lite Coin) (LTC)

لایت کوین یکی از بهترین آلت کوین های موجود است. چارلز لی که مهندس سابق گوگل بود، لایت کوین را برای بهبود بیت کوین ایجاد نمود. در این آلت کوین، سرعت تولید بلاک ها به طرز چشم گیری افزایش یافته و لذا معاملات بسیار سریعتر انجام می شود. البته همین افزایش سرعت موجب می شود تا بلاکچین لایت کوین مستعد تولید بلاک های اضافی و بدون شناسه شود.

بهترین آلت کوین ها کدامند؟

دش (DASH)

چهارمین مورد از لیست بهترین آلت کوین، دش است. دش در واقع ترکیبی از دو اسم دیجیتال (digital) و پول نقد (cash) در زبان انگلیسی است و نوعی پول نقد در دنیای اینترنت به حساب می آید. این ارز دیجیتال بسیار سریع است. ادعای دش بدین صورت است: «وقت شما بسیار ارزشمند است، پرداخت های فوری شما کمتر از یک ثانیه تایید می شوند». این موضوع در حالی است که تایید اطلاعات در بیت کوین ممکن است تا یک ساعت طول بکشد و این مطلب می تواند مقایسه ای بهتر را برای این ادعا ایجاد کند. شما برای فرآیند اثبات کار یا همان استخراج دش کوین به سخت افزار های ویژه ای به نام رایانه های ASIC نیاز دارید و استفاده از GPU/CPU (پردازنده های معمولی) برای استخراج آن دیگر از لحاظ اقتصادی به صرفه نیست.

بهترین آلت کوین ها کدامند؟

ان ای ام (NEM)

NEM یک آلت کوین دیگر است که با استفاده از زبان جاوا نوشته شده و جدا از منبع متن باز بیت کوین تولید شده و بر روی بستری دیگر پیاده سازی شده است. البته این تنها تفاوت های این ارز با بیت کوین نیست بلکه موارد جذاب دیگری هم وجود دارد. برای مثال شما در NEM برداشت (harvest) دارید که دقیقاً همانند فرآیند استخراج در بیت کوین است. این فرآنید سبب می شود تا چندین نفر از ساخت یک بلاک سود ببرند حتی اگر این سود هم به اندازه کمی باشد. دلیل متمایز بودن NEM در لیست بهترین آلت کوین چیست؟ NEM از الگوریتم اثبات اهمیت (بجای اثبات کار) استفاده می کند و این الگوریتم را به دفتر توزیع شده خود متصل نموده است. در این الگوریتم از دارایی و شناسه کاربر برای تایید و مهر و موم تراکنش های او استفاده می شود.

بهترین آلت کوین ها کدامند؟

اتریوم کلاسیک (ETC) (Ethereum Classic)

اتریوم کلاسیک یکی از موارد مهم در لیست بهترین آلت کوین است. هنگامی که جامعه اتریوم در مورد بازپرداخت وجوه به سرقت رفته و نحوه برخورد با آن ها به توافق نرسیدند، جامعه دچار شکستگی شد و اکثریت جامعه بر این عقیده بودند که باید تغییرات جدید در سفارش گذاری و بازپرداخت موجود در کد های اتریوم اعمال شود و به همین جهت هم اتریوم را تغییر دادند. عده ی اندکی از این جامعه هم بر این باور بودند که باید بلاکچین غیر قابل تغییر بماند و نباید شخص ثالثی آن را دستکاری کند و این موضوع فارغ از ظرفیت قرار داد هوشمند برای سوء استفاده از افراد است.

بهترین آلت کوین ها کدامند؟

مونرو (XMR) (Monero)

بیشتر افرادی به سمت مونرو تمایل دارند که می خواهند ناشناس بمانند. این آلت کوین به شما این امکان را می دهد که به صورت کاملاً ناشناس وجوه را ارسال و دریافت کنید، بدون اینکه سابقه تراکنش شما به صورت عمومی در بلاکچین نمایش داده شود. معاملات موجود در مونرو به دلیل استفاده از امضاء حلقه کاملاً غیر ردیابی هستند.

بهترین آلت کوین ها کدامند؟

زی کش (ZEC) (Zcash)

Zcash هم مانند مونرو است و حریم خصوصی بیشتری را به کاربران ارائه می دهد. در این آلت کوین بر خلاف مونرو معاملات به جای غیر ردیابی شدن، به طور کامل محافظت می شوند. در این شیوه اطلاعات مربوط به معامله مانند کاربران و مبلغ مورد معامله پنهان می ماند. Zcash این کار را با استفاده از الگوریتمی به نام zero-knowledge (دانش صفر) انجام می دهد و این امکان را فراهم می کند تا کاربران مبالغی را بدون افشای هویت یکدیگر مبادله نمایند.

بهترین آلت کوین ها کدامند؟

دکرد (DCR) (Decred)

چرا دکرد جز لیست بهترین آلت کوین ها قرار گرفته است؟ یکی دیگر از ارز های دیجیتال است که تمرکز آن بر روی «توسعه، سرمایه پایدار، حکومت و جامعه است». این ارز از دو الگوریتم اثبات کار و اثبات سهام استخراج شده استفاده می کند تا به کاربران اطمینان دهد که اکثریت سرمایه در اختیار اقلیت کاربران نیست و ترکیب این دو اطمینان می دهد که عده اندکی به جای همه کاربران تصمیم نمی گیرند.

بهترین آلت کوین ها کدامند؟

پی آی وی ایکس (PIVX)

PIVX مخفف عبارت Private Instant Verified Transactions (تراکنش های فوریِ تایید شده و خصوصی) است. رتبه آخر لیست بهترین آلت کوین به پی آی وی ایکس تعلق می گیرد. PIVX یکی دیگر از ارز های دیجیتال غیر متمرکز و منبع باز بلاکچین است که بر پایه هسته بیت کوین ساخته شده است. PIVX هم مانند Zcash و Monero به حریم خصوصی و امنیت بالای خود افتخار می کند.این آلت کوین بسیار ناپایدار است و از ماه مارس سال جاری با ارزش گذاری و افزایش حجم معاملات مواجه شده است اما باز هم باید تاکید کرد که این ارز به دلیل تاکید بر روی حریم خصوصی مستعد فعالیت های مجرمانه است.

 

بهترین آلت کوین ها کدامند؟

مطالب مرتبط:

دوج کوین (Doge coin) چیست؟ قیمت دوج کوین؟

آینده اتریوم چگونه خواهد بود؟

تفاوت کوین و توکن ارز دیجیتال چیست؟

 

لیست برچسب ها
فرم ارسال دیدگاه و نظرات