تماس تلفنی 021-91307777
امتیاز 0,0 از 5 ( 0 رای )

حواله ارزی سوئیفت و نحوه عملکرد آن

راهنمای مطالعه:

  • مقدمه
  • کدگذاری سوئیفت
  • قبل از ظهور SWIFT
  • چرا SWIFT محبوب شده است؟
  • چه افرادی از حواله SWIFT استفاده می کند؟
  • درسوئیفت چه خدماتی ارائه شده
  • برنامه های کاربردی سوئیفت
  • باSWIFT چگونه درآمد کسب می کند؟
  • حواله های SWIFT
  • حواله SWIFTچقد هزینه دارد؟
  • حواله سوئیفت چگونه کار می کند؟
  • حساب نوسترو یا ووسترو

سوئیفت یک شبکه پیام رسانی گسترده است که توسط بانک ها و سایر موسسات مالی برای ارسال و دریافت سریع، دقیق و ایمن اطلاعات مانند دستورالعمل های انتقال پول استفاده می شود. این شبکه پرداخت به افراد و مشاغل اجازه می دهد تا از طریق پرداخت الکترونیکی یا کارت، پرداخت کنند، حتی اگر مشتری یا فروشنده از بانکی متفاوت استفاده کند.

کدگذاری سوئیفت

سوئیفت به هر سازمان مالی کد اختصاصی که دارای هشت حرف یا 11 کاراکتر است میدهد. این کد به نام های کد شناسه بانکی (BIC)، کدSWIFT ، SWIFT ID یا کد ISO 9362 شناخته شده است. چهار حرف اول، کد موسسه، دو حرف یا کاراکتر بعدی کد کشور ، دو حرف بعدی، کد شهر و سه حرف آخر، اختیاری است، اما سازمان ها از آن برای اختصاص کد به شاخه های دیگر استفاده می کنند.
اما باید بدانید که حواله سوئیفت یک حواله قدرتمند و یک سیستم انتقال است و هیچ گونه اوراق بهادار را نگهداری نمی کند و حساب های مشتری را مدیریت نمی کند. و به خاطر داشته باشید که کد IBAN و کد SWIFT موارد یکسانی ندارند.

قبل از ظهور SWIFT

قبل از سوئیفت ، Telex تنها وسیله تأیید پیام برای انتقال وجوه بین المللی بود. و به دلیل داشتن سرعت کم، نگرانی های امنیتی و قالب پیام رایگان با مشکل روبرو شده بود. و به عبارت دیگر ، Telex سیستم یکپارچه ای از کدها همانند سوئیفت برای نامگذاری بانک ها و توصیف معاملات نداشت. و این منجر به بسیاری از خطاهای انسانی شد.

چرا SWIFT محبوب شده است؟

برای اینکه این مشکلات از میان برداشته شود سیستم سوئیفت در سال 1960 تشکیل شد. که شش بانک بزرگ بین المللی یک جامعه بزرگ برای راه اندازی یک شبکه جهانی تشکیل دادند که پیام های مالی را به موقع و ایمن انتقال دهد.
سوئیفت اصولا برای دستورالعمل های پرداخت ساده شروع به کارکرد. درحال حاضر پیام هایی را برای اقدامات گسترده ای از جمله معاملات امنیتی، معاملات تجاری، معاملات خزانه داری و معاملات سیستم ارسال می کند.چه افرادی از حواله SWIFT استفاده می کند؟

چه افرادی از حواله SWIFT استفاده می کند؟

در ابتدا بنیانگذاران سوئیفت، این شبکه را برای آسانترشدن برقراری ارتباط با خزانه داری و معاملات طراحی کرده است. که باعث شده حواله SWIFT به تدریج با ارائه خدمات به بانک ها، موسسات کارگزاری و بازرگانی، فروشندگان اوراق بهادار، شرکت های مدیریت دارایی، سپرده گذاران، واسطه گران ارز و پول گسترش بیشتری یابد.

درسوئیفت چه خدماتی ارائه شده

SWIFT خدمات زیادی را ارائه می دهد که به مشاغل و افراد کمک می کند تا معاملات تجاری بی نقص و دقیقی را انجام دهند. برخی از خدمات ارائه شده عبارتند از:

برنامه های کاربردی

وصل شدن به سوئیفت، دسترسی به برنامه های مختلف را آسانتر می کند که می توان دستورالعمل هایی برای معاملات خزانه و فارکس، زیرساخت های بانکی برای پردازش دستورالعمل های پرداخت بین بانک ها و زیرساخت های بازار اوراق بهادار برای پردازش دستورالعمل های تسویه پرداخت ها انجام میشود.

هوش تجاری

حواله سوئیفت، به مشریان امکان نظارت برپیام ها، فعالیت ها، جریان تجارت و گزارش ها داده است که گزارش ها با امکان فیلتر کردن بر اساس منطقه، کشور، انواع پیام ها و پارامترهای مرتبط باشد.

خدمات انطباق

سوئیفت با هدف ارائه خدمات پیرامون انطباق با جرائم مالی، خدمات گزارشگیری و خدماتی مانند شناسایی مشتری (KYC) ، تحریم ها و پول شویی (AML) ارائه می دهد.
سوئیت از روش های مختلف،پیام رسانی، نرم افزار و اتصالات شبکه، محصولات و خدمات متعددی را ارائه می دهد که مشتریان نهایی خود را قادر به ارسال و دریافت پیام های معاملاتی می کند.

باSWIFT  چگونه درآمد کسب می کند؟
باSWIFT  چگونه درآمد کسب می کند؟

سوئیفت یک شکل تعاونی دارد که اعضای آن متعلق به آن ها است. و اعضا براساس مالکیت سهام در طبقات مختلفی دسته بندی می شوند. همه اعضا یک بار حق عضویت به علاوه هزینه های پشتیبانی سالانه را که براساس طبقات اعضا متفاوت است، پرداخت می کنند.
همانطور که گفتیم براساس هر نوع پیام و طول پیام، از کاربران هزینه دریافت می کند. این هزینه ها بسته به میزان استفاده بانک نیز متفاوت است. ردیف های مختلف شارژ برای بانک ها وجود دارد که حجم های مختلف پیام را تولید می کنند. علاوه بر این، SWIFT خدمات اضافی را راه اندازی کرده است.

حواله های SWIFT

بسیاری از مشتریان SWIFT حجم زیادی از معاملات را دارند که ورود دستی دستورالعمل ها عملی نیست. نیاز به اتوماسیون برای ایجاد، پردازش و انتقال پیام SWIFT درحال افزایش است. که با این حال، افزایش هزینه و سربار عملیاتی را می دهد.
درحالی که سوئیفت در تهیه نرم افزار اتوماسیون موفق بوده ولی این موضوع نیز هزینه بردار است. راه حل های خودکار در این فضا ممکن است درآمد جدیدی برای SWIFT ایجاد کند و مشتریان را در طولانی مدت درگیر خود کند. البته این سیستم موقعیت برتر خود را در پردازش جهانی پیام های معاملاتی حفظ کرده است.

حواله SWIFTچقد هزینه دارد؟

بانک برای انجام انتقال SWIFT به TransferWise هزینه ای را از شما دریافت می کند. چنانچه  پول مستقیماً به موجودی چند ارزی شما ارسال شود، دیگر نیازی به انجام کار دیگری نیست و سوئیفت هرچه دریافت کند به موجودی شما واریز می کند.
زمان ارسال از طریق سوئیت ، اطمینان حاصل کنید که بانک شما هزینه های مربوط به پرداخت را پوشش داده باشد. پرداخت های SWIFT معمولاً 2-5 روز کاری طول می کشد تا به مقصد برسند، اما ممکن است به دلیل اختلاف زمانی بین کشور فرستنده و دریافت کننده یا چندین بانک واسطه ای که در تحویل وجه شما با سوئیفت مشارکت دارند، مدت زمان بیشتری طول بکشد.

حواله سوئیفت چگونه کار می کند؟

سوئیت به زبان ساده، پیام ها و دستورات پرداخت پول شما را از یک کشور به کشور دیگر می فرستند که برای این کار اغلب بانک های واسطه نیز مداخله می کند. شبکه SWIFT در واقع وجوه را منتقل نمی کند، اما در عوض با استفاده از کدهای خود، دستورات پرداخت را بین حساب های موسسات می فرستد.

چنانچه بانک شما به SWIFT وابسته باشد، از این شبکه می توان برای برقراری ارتباط ایمن با یک دستور پرداخت و دریافت پول از یک مکان به مکان دیگر استفاده کرد. اگرچه به عنوان یک مصرف کننده، باید از چند نکته آگاه باشید. هزینه ها اغلب توسط بانک های گیرنده دریافت می شود. اگر انتقال SWIFT شما شامل 2 ارز باشد، بانک ها اغلب نرخ ارز ضعیف را اعمال می کنند.

حساب نوسترو یا ووسترو

سوئیفت برای کمک به بانکها در ارتباط با پردازش پرداختهای بین المللی سریعتر و با اطمینان تر در ارتباط است. اوصولا کاری که SWIFT انجام می دهد این است که پیام حاوی دستورالعمل های پرداخت را از بانک صادر کننده، یعنی بانک پرداخت کننده، تا بانک انتقال دهنده ، یعنی بانک ذینفع ارسال کند.

همانطور که گفته شد این دو بانک میزان پول واریز شده به حساب را ثبت می کنند، این امر منجر به ایجاد دو مجموعه معاملات دفتر معروف به حساب Nostro و Vostro می شود. حساب نوسترو یا به اصطلاح بانکی است که در آن پول نگهداری می کند، در حالی که حساب و وسترو یا به اصطلاح بانکی است که در دفاتر خود باز کرده است .

اگربانک های واسطه زیادی درگیر معامله باشند، هزینه های زیادی از مبلغ پرداختی کسر می کند و مدت زمان پرداخت بیشتری به حساب شما صرف می کند و این خطر زیادی برای از دست دادن پیام سوئیفت ایجاد میشود.

حواله سوئیفت چگونه کار می کند؟

 

مطالب مرتبط:

ویزای شینگن و هزینه های آن

بهترین شهرهای آمریکا برای تحصیل

حواله یوان به چین و مزایای آن

 

 

لیست برچسب ها
فرم ارسال دیدگاه و نظرات