تماس تلفنی 021-91307777
امتیاز 0,0 از 5 ( 0 رای )

وسترن یونیون چیست و چه مزایایی دارد؟

اگر تجربه ارسال حواله با وسترن یونیون را تاکنون تجربه کرده باشید، با فرآیند کلی آن قطعاً آشنا هستید؛ از این رو لازم است به صورت آنلاین و به کمک اینترنت یا با مراجعه به یکی از شعب حقیقی وسترن یونیون اقدام به ارسال حواله کنید. البته از آنجایی که در ایران هیچ گونه شعبه‌ای از وسترن یونیون وجود ندارد، کاربران ایرانی به خاطر تحریم‌های موجود برای دریافت و ارسال حواله وسترن یونیون این توانایی را دارند تا از شرکت های خدماتی مختلف مثل نوین پرداخت و سایر روش‌ها برای پرداخت‌های ارزی خود استفاده کنند. اگر شما هم به دنبال این هستید که بدانید وسترن یونیون چیست و چرا می‌تواند به عنوان یکی از روش‌های کاربردی برای انتقال و دریافت وجه مورد توجه قرار گیرد. پس از شما دعوت می‌کنیم تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

وسترن یونیون چیست و چه مزایایی دارد؟

وسترن یونیون چیست؟ 

وسترن یونیون یکی از محبوب‌ترین و مطمئن‌ترین پردازشگرهای مالی، جهت انتقال ارز بین المللی محسوب می‌شود که فرآیند انتقال پولی بسیار سریع و امن برای کاربران فراهم می کند. از مهم‌ترین مزایای وسترن یونیون علاوه بر امنیت و سرعت آن می‌توان به برخی از موارد مهم به طور مثال انتقال ارز بدون سقف و محدودیت به سراسر جهان اشاره کرد. با وجود چنین شرایطی علاوه بر وجود برخی از مزایا، ممکن است معایبی هم برای استفاده از وسترن یونیون وجود داشته باشد که شاید مهم‌ترین آن تحریم بین‌المللی برای کاربران ایرانی باشد که نمی‌توانند دسترسی آسانی به افتتاح حساب از طریق این پلتفرم محبوب داشته باشند. اما خوشبختانه جای نگرانی نیست چرا که با استفاده از برخی از وب سایت‌های داخلی می‌توانید خیلی راحت از مزایای انتقال ارز با این سیستم مالی بهره‌مند شوید. بنابراین با توجه به مزایا و معایب مختلفی که وسترن یونیون به همراه دارد می‌توانید از این سیستم مالی به عنوان یک درگاه پرداخت مناسب در زمانی که نیاز دارید بدون فوت وقت پولی را انتقال دهید، استفاده کنید.

فرایند ارسال و دریافت حواله وسترن یونیون 

فرایند ارسال و دریافت حواله وسترن یونیون 

برای نقل و انتقال پول با وسترن یونیون بعد از مراجعه به یکی از شعب رسمی این کمپانی مشهور و محبوب بایستی فرم ثبت نام Western Union را پر کنید. در این فرم اطلاعاتی مثل نام، آدرس، روش پرداخت و مبلغ ارسالی باید تکمیل شود. همچنین باید در وارد کردن دقیق این اطلاعات کمی توجه به خرج دهید. پس از آن شما ملزم هستید تا هزینه ای را برای ثبت نام پرداخت کنید. در نهایت شماره رهگیری، برایتان ارسال خواهد شد که برای مطالبه وجه نقد می‌توانید از آن استفاده کنید. 

خوب است بدانید که استفاده از این روش در ایران به دلیل وجود تحریم های بسیار زیاد برای کاربران امکان پذیر نیست و همانطور که گفته شد ارسال حواله وسترن یونیون در ایران به کمک شرکت های خدمات پرداخت ارزی مختلف صورت می پذیرد. بنابراین، بسیاری از کاربران ایرانی که می‌خواهند از شبکه پرداخت وسترن یونیون برای پرداخت اعتبارات بین‌المللی خود استفاده کنند، بخاطر مزایای وسترن یونیون است. آیا شما از مزایای شبکه وسترن یونیون آگاه هستید؟ آیا میدانید مزایا و معایب وسترن یونیون چیست؟ اگر به دنبال این هستید تا جوابی کامل برای سوال های خود پیدا کنید از شما درخواست می کنیم در بخش بعدی همراه نوین پرداخت باشید تا با آشنایی کامل از مزایای وسترن یونیون بتوانید به هر جا که می خواهید پول ارسال کنید. 

بیشتر بخوانیم: بررسی و افتتاح حساب وسترن یونیون

آشنایی با مزایای وسترن یونیون 

تا کنون شاید با برخی از مزایای این شبکه پرداخت ارزی آشنا شده باشید اما از جمله مهم‌ترین ویژگی‌های وسترن یونیون می‌توان به چند مورد اشاره کرد که در راس تمامی خدمات ارائه شده توسط این کمپانی، تسهیل امر مبادلات ارزی برای افرادی که می خواهند به راحتی از خدمات این شرکت استفاده کنند، مطرح است. در واقع Western Union توانسته در سراسر جهان حواله آنلاین پول به میلیاردها حساب بانکی را تسهیل کنند. در ادامه به برخی از مهم‌ترین مزایای وسترن یونیون خواهیم پرداخت که عبارتند از:

  • یکی از ویژگی‌های مهم وسترن یونیون این است که جهت بهره‌برداری از این پردازشگر پرداخت ارزی، نیازی به افتتاح حساب پیچیده و سخت نیست؛ به علاوه برای ایجاد حساب کاربری در این سامانه مبادلاتی،  نیازی به پرداخت هزینه‌ای بابت اشتراک روزانه و یا حتی خرید حق عضویت‌های سالانه وجود ندارد. به این ترتیب کاربران این شبکه ارزی می‌توانند فقط با استفاده از یک لپتاپ شخصی و به کمک اتصالی امن و پرسرعت به اینترنت، در سریع ترین زمان و ایمن ترین حالت ممکن نقل و انتقال پول را انجام دهند.
  • از مزایای دیگر وسترن یونیون باید به این اشاره کرد که با این روش می توانید هر میزان پول، اعم از مبلغ کم یا مبالغ زیاد را خیلی راحت و آسوده انتقال دهید.
  • وسترن یونیون با ارائه بهترین و سریع‌ترین نرم افزارهای تلفن همراه که به صورت کاملاً ایمن در حال بروز رسانی است، به همراه آموزش های کاربردی، این امکان را برای کاربران خود ایجاد می‌کند تا بتوانند خیلی ساده انتقال پول را انجام دهند و رسید تراکنش خود را تحویل بگیرند. این مورد در واقع یکی دیگر از مزایای اصلی و مهم وسترن یونیون است.
  • وسترن یونیون در کلیه ساعات شبانه روز به صورت 24 ساعته آماده پشتیبانی از مشتریان و پاسخگویی به سوالات کاربران عزیزی است که می‌خواهند ایرادات خود را رفع کنند که به عنوان مزیت دیگری از وسترن یونیون مطرح است که کاربران فراوانی را به سمت خود کشانده است.
  • از پراهمیت‌ترین و مهم‌ترین ویژگی‌ها و مزایای وسترن یونیون می توان به امنیت آن اشاره کرد؛ در اصل می‌توان گفت که وسترن یونیون امنیت بسیار زیادی دارد و این مسئله مهم ترین ویژگی و دغدغه موسسانش است. وسترن یونیون یک کد امنیتی ده رقمی، بعد از انجام هر تراکنش،  به حساب کاربری شما ارسال می نماید که مختص به حواله مورد انتقال است و گیرنده تنها با در دست داشتن این کد می تواند حواله را دریافت کند. به علاوه Western Union در مبادلات ارزی خود از انواع روش های رمز نگاری استفاده می کند.
  • وسترن یونیون در بیشتر مواقع در هر کشوری هزاران شعبه دارد، از این رو مشتریان این سامانه مبادلاتی توانایی این را دارند تا به راحتی در هر جای دنیا که هستند به سایر کشورها پول انتقال دهند و به این ترتیب خیلی راحت معاملاتشان را انجام دهند. (این مورد یکی دیگر از مزایای وسترن یونیون در سراسر جهان محسوب می‌شود که متاسفانه شامل حال کاربران ایرانی نمی باشد، چرا که این پلتفرم و شرکت بین المللی در ایران هیچ شعبه‌ای ندارد)

معایب وسترن یونیون چیست؟

با وجودی که معایب وسترن یونیون زیاد نیست و مزایای آن از معایبش بیشتر است، اما بهتر است آن ها را بدانید و قبل از تصمیم گیری برای استفاده از شبکه پرداخت وسترن یونیون آن ها را در نظر بگیرید. 

  • نقل و انتقال حواله شبکه اینترنتی وسترن یونیون نسبت به کشور مبدا و مقصد، دارای کارمزدهای بسیار گوناگونی است. از این رو استفاده از سیستم انتقال ارز وسترن یونیون در برخی از کشورها مشمول پرداخت کارمزدهای بسیار زیادی می شود و احتمال دارد چندان هم به صرفه نباشد. این مسئله را می شود به عنوان یکی از معایب وسترن یونیون مطرح کرد.
  • خرید کالا از این طریق دربرگیرنده قوانین پشتیبانی مشتری از مشتری نیست. در اصل چنانچه محصولی به اشتباه ارسال شود یا پس از دریافت محصول، مشتری اطلاع خواهد یافت که آنچه برای او ارسال شده است با ویژگی‌های محصول یا محصولاتی که مد نظر داشته تطابق ندارد، در چنین حالتی وسترن یونیون هیچ گونه مسئولیتی در قبال آن نخواهد داشت.

از این رو برای ارسال حواله ارزی، پیش از انتخاب این سیستم مالی بین المللی، حتما سعی کنید مزایا و معایب وسترن یونیون را در ذهن خود مرور کنید. 

جایی که وسترن یونیون می‌درخشد!

آشنایی با مزایای وسترن یونیون 

Western Union بهترین راه برای ارسال سریع پول و اعتبار به افرادی است که می‌شناسید و به آنها اعتماد دارید. با این روش اگر در خارج از ایران هستید می‌توانید با پرداخت هزینه به یکی از شعب نماینده Western Union ثبت نام کنید، یا اطلاعات بانکی یا کارت اعتباری خود را به صورت آنلاین در سامانه یونیون وارد کنید، حتی می‌توانید همه چیز را از طریق تلفن و اپلیکیشن این پلتفرم انجام دهید. اما اگر در ایران هستید بهتر است از سایت‌های واسط کمک بگیرید.

  • معاملات یکباره

اگر نیاز به ارسال وجوه به شخصی دارید و نمی‌توانید چندین روز منتظر بمانید تا وجه از طریق سیستم بانکی منتقل شود، Western Union می‌تواند به سرعت این کار را انجام دهد. برای مثال، اگر فرزند شما در شهر دیگری سرگردان باشد و برای بیرون رفتن، سفر، دانشگاه و… به پول نقد نیاز داشته باشد، Western Union ممکن است راه حلی بی‌نظیر باشد. همچنین با این پلتفرم می‌توانید به صورت آنلاین پول ارسال کنید.

بانک هم می‌تواند پول را برای شما از حسابتان جابجا کند، اما گاهی اوقات اگر مبلغ زیاد باشد این کار نیاز به یک سری فرم‌ها و تماس‌های تلفنی دارد. شاید مهمتر از همه، بانک شما ممکن است شعبه‌هایی در نزدیکی محل زندگیتان نداشته باشد. موارد اضطراری همیشه در ساعات بانکی اتفاق نمی‌افتند، بنابراین ممکن است برای انجام سریع کارها، پرداخت هزینه‌های انتقال و کارمزد تراکنش‌ها ارزش انجام کار را داشته باشد. اگر نیاز دارید که به طور منظم برای همان شخص پول بفرستید، بهتر است از این روش استفاده کنید.

  • حواله

زمانی که نیاز به پرداخت با حواله دارید، Western Union گزینه خوبی است. سفارش‌های پولی معمولاً حدود 1 دلار هزینه دارند. 

  • فروش آنلاین

دریافت پول نقد از طریق انتقال پول با Western Union به عنوان یک راه مطمئن برای فروش آنلاین در سراسر جهان محسوب می‌شود. همچنین با این روش دیگر لازم نیست نگران مسائل مربوط به مسائل امنیتی خرید در پی پال یا احتمال بازپرداخت کارت اعتباری باشید.

  • خدمات تخصصی

وسترن یونیون یکی از چندین گزینه برای انتقال وجه و دریافت پول است، اما در برخی شرایط، گزینه‌های زیادی ندارید. به عنوان مثال، وسترن یونیون ارسال وجوه به زندانیان خارج از کشور را نیز در برخی مناطق آسان می‌کند.

مسائل امنیتی در وسترن یونیون

اگر به هر دلیلی به خارج از کشور پول می‌فرستید، توجه داشته باشید که به طور کلی سرویس‌های انتقال پول مانند وسترن یونیون ابزار مورد علاقه کلاه‌برداران محسوب می‌شوند. پس وقتی پول را ارسال کردید، اساساً اعتبار ارسال شده برای همیشه از بین می‌رود. گیرنده می‌تواند شخصاً پول نقد ارسال شده را دریافت کند و کم و بیش ناپدید شود. ردیابی اینکه دقیقاً چه کسی پول را برداشته است، به خصوص اگر پول به خارج از کشور رفته باشد، اغلب دشوار است، پس حتما در بررسی شماره حساب مقصد کوشا باشید.

Western Union عالی است، اما همیشه بهترین گزینه و تنها گزینه برای ارسال اعتبار به خارج از کشور نیست. راه‌های متعددی برای ارسال پول وجود دارد، و ممکن است با استفاده از یک سرویس متفاوت، در هزینه تراکنشات خود صرفه‌جویی کنید و کار را برای خودتان آسان‌تر کنید.

چندین سرویس و پلتفرم آنلاین مثل پی پال، پرفکت مانی، وب مانی و… به شما امکان ارسال رایگان پول را می‌دهند. ارسال حواله با وسترن یونیون به شما این امکان را می‌دهد که از حساب بانکی خود به حساب بانکی شخص دیگری انتقال فوری با هر سقفی داشته باشید، اگرچه حتما برای تکمیل درخواست خود به اطلاعات دقیق و شماره حساب گیرنده نیاز خواهید داشت اما می‌توانید بدون محدودیت واریزی داشته باشید.

بیشتر بخوانیم: آشنایی با حواله های ارزی

کلام پایانی

گفتیم که Western Union توانسته در سراسر جهان حواله آنلاین پول به میلیاردها حساب بانکی را تسهیل کند. وسترن یونیون یکی از محبوب‌ترین و مطمئن‌ترین پردازشگرهای مالی، جهت انتقال ارز بین المللی محسوب می‌شود که فرآیند انتقال پولی بسیار سریع و امن برای کاربران فراهم می کند. از مهم‌ترین مزایای وسترن یونیون علاوه بر امنیت و سرعت آن می‌توان به برخی از موارد مهم به طور مثال انتقال ارز بدون سقف و محدودیت به سراسر جهان اشاره کرد. با وجود چنین شرایطی علاوه بر وجود برخی از مزایا، ممکن است معایبی هم برای استفاده از وسترن یونیون وجود داشته باشد که شاید مهم‌ترین آن تحریم بین المللی برای کاربران ایرانی باشد که نمی‌توانند دسترسی آسانی به افتتاح حساب از طریق این پلتفرم محبوب داشته باشند. اما خوشبختانه جای نگرانی نیست چرا که با استفاده از برخی از وب سایت‌های داخلی مانند نوین پرداخت می‌توانید خیلی راحت از مزایای انتقال ارز با این سیستم مالی بهره‌مند شوید. از اینکه تا انتهای این مقاله همراه ما بودید از شما صمیمانه قدردانیم و امیدواریم نکاتی که گفته شد برای شما مفید و کاربردی بوده باشد.

لیست برچسب ها
فرم ارسال دیدگاه و نظرات