تماس تلفنی 021-91307777
امتیاز 0,0 از 5 ( 0 رای )

راهنمای استفاده از Unity

 

اگر علاقه ای به توسعه بازی دارید، یادگیری Unity باید اولیت اصلی شما باشد. Unity چیست؟ در این مقاله به راهنمای استفاده از Unity می پردازیم.

موتور بازی Unity چیست؟

در ساده ترین کلام ممکن می توان گفت یونیتی ابزاری است که توسط تعداد زیادی از توسعه دهندگان بازی مورد استفاده قرار می گیرد تا بتوانند خلاقیت خود را با قدرت ترکیب نمایند. نرم افزار Unity یک نرم افزار بسیار قدرتمند، آسان برای استفاده و تا زمانی که سعی نکنید از آن استفاده خیلی بزرگی کنید، رایگان در اختیارتان خواهد بود. اما اگر بخواهید برای توسعه یک بازی بزرگ از آن استفاده نمایید، نیاز به پرداخت هزینه خواهد بود.

Unity یک سازنده بازی ساده نیست، بلکه ابزاری حرفه ای می باشد که توسط برخی از بزرگترین نام های صنعت بازی سازی نیز استفاده می شود. عناوین توسعه یافته در Unity عبارتند از:

  • INSIDE
  • Temple Run
  • Escape Plan
  • Superhot
  • Subnautica
  • Super Mario Run
  • Angry Birds
  • Deus EX: The Fall

به طور کلی هیچ دلیل قانع کننده ای وجود ندارد که شرکت ها به دنبال ساخت یک موتور بازی باشند وقتی ماه ها و سال ها می توانند از یک موتور آماده استفاده نمایند و در هزینه ها صرفه جویی نمایند. برای توسعه دهندگان بازی های مختلف، این به این معنی می باشند که می توانند با شرکت های بسیار بزرگ بازی سازی رقابت کنند. به همین دلیل می باشد که Unity یکی از بهترین گزینه های مناسب برای توسعه دهندگان است… به ویژه افرادی که قصد دارند روی پلتفرم اندرویدی کار کنند.

در ساده ترین کلام ممکن می توان گفت یونیتی ابزاری است که توسط تعداد زیادی از توسعه دهندگان بازی مورد استفاده قرار می گیرد تا بتوانند خلاقیت خود را با قدرت ترکیب نمایند.

راهنمای استفاده از Unity, راهنمای استفاده از Unity

Unity چیست؟ موتور بازی و IDE

Unity یک موتور بازی دو بعدی و سه بعدی و تکیه بر IDE cross-platform قدرتمند برای توسعه دهندگان بازی است.در واقع یونیتی قادر به ارائه بسیاری از مهم ترین ویژگی های داخلی است که باعث می شود یک بازی به درست ترین حالت ممکن کار کند. این یعنی مواردی مانند فیزیک بازی، رندر سه بعدی و …!

از دید یک توسعه دهنده بازی، این به این معنی می باشد که نیازی به اختراع مجدد مثلا چرخ نیست. زیرا چرخ را یونیتی در اختیار قرار می دهد. به جای شروع به ساخت یک پروژه جدید و ساخت یک موتور فیزیکی جدید از ابتدا، می توان به وسیله Unity به سراغ قسمت های بعدی بازی رفته و راه ساخت و توسعه یک بازی را سریعتر طی نمود.

هر چند Unity یک موتور قدرتمند است، اما یک فروشگاه بزرگ برای ارائه محصولات نیز به شمار می رود. در اصل یونیتی مکانی می باشد که توسعه دهندگان بازی می توانند خلاقیت های خود را در آن به اشتراک گذاشته و در دسترس تمام عموم قرار دهند.

یه افکت آتش زیبا میخواین ولی وقت کافی برای ساختنش ندارین؟ فروشگاه یونیتی رو بررسی کنید و احتمالا همون چیزی که می خواین و پیدا خواهید کرد. می خواین کنترل های Tilt به بازی اضافه کنید بدون آنکه درگیر مراحل سخت تنظیم حساسیت های آن بشید؟ احتمالا برای این مورد هم می توانید از یونیتی کمک بگیرید. این به این معنی می باشد که یونیتی یک توسعه دهنده بازی رایگان است که باعث می شود توسعه دهندگان وقت خود را صرف طراحی منحصر به فرد و سرگرم کننده و ویژگی های منحصر به فرد بازی خود نمایند. در ادامه به سایر بخش های این موتور بازی و ادامه راهنمای استفاده از Unity میپردازیم.

موتور بازی Unity

این موتور بازی مجموعه ای از ویژگی های همراه شده روی یک واسط گرافیکی ساده می باشد که این امکان را می دهد تا بازی های ساخته شده روی این موتور بازی به سادگی روی سیستم عامل های مختلف نصب شده و ساپورت گردند. کار با Unity بسیار ساده است، زیرا در بسیاری از بخش ها نیاز به کد نویسی ندارد و تنها با یک پلتفرم خاص می توان این مشکل را برطرف کرد. هر چند بازی ساز های حرفه ای ترجیح می دهند با نوشتن کدهای اختصاصی بازی های خود را جذاب تر و نوآورانه تر و همچنین پر از ویژگی های خاص در اختیار کاربران خود قرار دهند.

گرچه یونیتی تنها امکان ساخت مدل های مختلف را فراهم کرده است اما می توان به وسیله سایر منابع و کد نویسی بازی هایی با امکانات و ویژگی های برتر ساخت. برنامه های سه بعدی مثل ۳d Max  و Maya  پشتیبانی می کند و در نتیجه می توان مدل های سه بعدی طراحی شده روی این نرم افزارها را به یونیتی انتقال داد.

 

راهنمای استفاده از Unity, راهنمای استفاده از Unity
Unity یک موتور بازی دو بعدی و سه بعدی و تکیه بر IDE cross-platform قدرتمند برای توسعه دهندگان بازی است

زبان برنامه نویسی Unity

Unity از زبان های معروف برنامه نویسی همچون سی شارپ، جاوااسکریپت پشتیبانی می کند. زبان سی شارپ امکانات بسیاری چون شی گرایی و ارث بری را در unity فراهم می کند و در پروژه های بزرگ برنامه نویسی یونیتی کاربرد بسیاری دارد.

سی شارپ یک انتخاب عاقلانه برای کار با یونیتی می باشد. می توان گفت با داشتن دانش زبان سی شارپ در یونیتی دچار مشکل نخواهید شد. یونیتی از mono کمک می گیرد که یک پیاده ساز چند پلتفرم در .net می باشد. زبان پایه .net  ماکروسافت سی شارپ می باشد. بسیاری از  توسعه دهندگان بازی در unity عقیده دارند سی شارپ تنها زبانی می باشد که می توان در این موتور بازی از آن استفاده کاملی نمود.

Unity یک ویرایشگر متن باز می باشد که اجازه ویرایش کدهای خود را نیز می دهد. mono کاملا با یونیتی هماهنگ شده است و بسیار قدرتمند می باشد و اجازه دسترسی به تک تک کدها را صادر می کند.

قابلیت های کلیدی Unity

  • تهیه خروجی بازی طبق تمام سیستم عامل های مختلف
  • دریافت خروجی متناسب با پلتفرم بسیار ساده
  • قدرتمند و بسیار انعطاف پذیر
  • قابلیت اجرای دستورات وارد شده به صورت ویژوال روی سیستم
  • پشتیبانی پروتکل شبکه
  • موتور داخلی Terrain
  • وجود تکسچر های مختلف از جمله کوه، تپه و…
  • استفاده از تکنیک های مختلف نورپردازی
  • پشتیبانی از زبان برنامه نویسی سی شارپ و جاوا اسکریپت
  • استفاده از آخرین تکنولوژی رندرگیری

Unity در مقابل سایر موتورهای بازی

امروزه موتورهای بازی زیادی برای توسعه بازی در دسترس توسعه دهندگان بازی قرار دارد. موتور بازی یونیتی در حال رقابت با سایر موتورهای بازی مانند Crengine هنوز هم یک سر و گردن بالاتر است. در حقیقت شما احتمالا” با مطالعه راهنمای استفاده از Unity به این نتیجه رسیده اید که اگر به دنبال توسعه بازی خود در سیستم عامل اندروید باشید مطمئنا به سراغ unity می روید. یونیتی کامل ترین ابزار را برای توسعه بازی در این سیستم عامل در اختیار قرار می دهد. به علاوه امکان توسعه بازی به صورت سه بعدی و دو بعدی نیز توانایی این موتور را افزایش داده است.

 

 

مطالب مرتبط:

دیجیتال مارکتینگ چیست ؟

 

لیست برچسب ها
فرم ارسال دیدگاه و نظرات