تماس تلفنی 021-91307777
امتیاز 0,0 از 5 ( 0 رای )

لایت کوین چیست

راهنمای مطالعه:

  • مقدمه
  • تفاوت لایت کوین با بیت کوین
  • معاملات و هزینه های معاملات
  • چطور در لایت کوین سرمایه گذاری کنیم؟

مقدمه:

لایت کوین, لایت کوین چیست

کد ارزی لایت کوین (Litecoin) با LTC شناخته می‌شود. لایت کوین نوعی ارز رمز گذاری شده‌ی آنلاین می باشد. این ارز توسط شخصی به نام چارلی لی در سال 2010 خلق شده است. این ارز شرایطی را برای مشتریان خود در سراسر دنیا فراهم می‌کند تا بدون میانجیگری و دخالت بانک‌ها و دیگر موسسات بتوانیم با دیگر افراد سراسر دنیا تبادل داشته باشیم. لذا از این جهت و سایر جهات دیگر تفاوت زیادی به بیت کوین دارد. در ادامه به تفاوت بیت کوین با لایت کوین می پردازیم.

تفاوت لایت کوین با بیت کوین

لایت کوین, لایت کوین چیست

ارز بیت کوین در ابتدا حجم بزرگی از تبلیغات عمومی را به دست آورده بود. امروزه در برابر ده ها گزینه جایگزین و مشتاق رقابت می کند. یکی از آنها litecoin است. litecoin توانسته توسط میزان ارز موجود در بازار رتبه سوم و بزرگترین رمزنگاری پس از بیت کوین و XRP را به دست آورد. Litecoin مانند رقیب های خود به عنوان یک سیستم پرداخت آنلاین عمل می کند. مانند PayPal یا شبکه آنلاین یک بانک که کاربران می توانند از آن برای انتقال ارز به یکدیگر استفاده کنند. اما litecoin به جای استفاده از دلار آمریکا، معاملات در واحدهای پر سابقه را انجام می دهد.

اینجا است که شباهت litecoin نسبت به دیگر سیستم های ارزی و پرداختی مشاهده می‌شود. با این حساب لایت کوین هنوز یکی از پنج ارز مهم مجازی غیر از بیت کوین است. لایت کوین توانسته از لحاظ سرعت از بیت کوین و سایر ارزهای موجود سبقت بگیرد به طور مثال در هر 2.5 دقیقه (بر خلاف 10 دقیقه برای بیت کوین)، شبکه litecoin چیزی را ایجاد می کند که یک بلوک نامیده می شود. با توجه به زمان تولید بلوک کوتاهتر در litecoin، معاملات بیشتری انجام می شود. همچنین صرف نظر از اندازه‌ی آن، هزینه معامله در litecoin تقریباً ارزان‌تر از سایر ارزها می باشد.

معاملات و هزینه های معاملات

مدت زمان لازم برای تأیید معامله بیت کوین حدود ۱۰ دقیقه است. در دنیای واقعی این بسیار کند است. از آنجا که Litecoin یک نسخه سبک تر از بیت کوین است، می تواند به طور متوسط ​​سرعت معاملات را حدود 2  دقیقه ​​انجام دهد. با اجازه دادن به مردم برای استفاده از GPU، این شبکه را برای همه سرعت می بخشد. هزینه های سریع تر تراکنش تنها فایده ی بیت کوین و Litecoin نیست. متوسط ​​هزینه ارسال یک معامله Litecoin بیست و سه دلار است. در حالی که متوسط ​​معاملات بیت کوین 2.83 دلار است.

چارلی لی متوجه تهدیدات حملات سیل آسای هکرها هنگام ساخت Litecoin در سال 2011 شد. او تصمیم گرفت تا مطمئن شود که این اتفاق برای blockchain او رخ نخواهد داد. Litecoin قصد دارد تا مشکلات مقیاس پذیر موجود در بیت کوین را برطرف سازد. این یعنی اجازه می دهد معاملات بیشتر در یک زمان واحد در شبکه اتفاق بیفتد.

 چگونه می توانم در Litecoin سرمایه گذاری کنم؟

یکی از مهم ترین مزیت های سرمایه گذاری در Litecoin این است که می توانید به راحتی آن را با استفاده از کیف پول مانند USD ، EUR و GBP خریداری کنید. این باعث می شود که آسان تر معامله کنید زیرا می توانید از کارت بدهی یا اعتباری خود و حتی انتقال بانکی استفاده کنید.

نحوه سرمایه گذاری درLitecoin

لایت کوین, لایت کوین چیست

  • یک حساب کاربری در Coinbase باز کنید.
  • به وب سایت Coinbase مراجعه کنید که می توانیدبا کلیک روی این لینک، این کار را انجام دهید.
  • نام کامل، آدرس ایمیل و رمزعبور خود را وارد کنید.
  •  شماره موبایل خود را تأیید کنید.
  • پس از دریافت پیام کوتاه، کد را در سایت مورد نظر وارد کنید.
  • در بالای صفحه روی گزینه‌ی خرید Litecoin در Coinbase کلیک کنید.
  • اکنون باید مقدار Litecoin مورد نظر خود را خریداری کنید. سپس از شما خواسته می شود که جزئیات پرداخت خود را تأیید کنید.

تبریک می گویم. اکنون با موفقیت در Litecoin سرمایه گذاری کرده اید. به یاد داشته باشید اگر از کارت اعتباری خود استفاده می کنید، عملیات فوری انجام می‌شود. اما اگر تصمیم به ثبت حساب بانکی خود گرفتید، تأیید پرداخت آن چند روز طول خواهد کشید. لایت کوین در روزهای ابتدایی خود صرفا نمونه‌ای آزمایشی از bitcoein بود. اما به دلایل کاربردها و توانایی های فراوان به طور نمونه از قبیل سرعت بالا در تبادل معاملات این ارز توانسته هر چه سریعتر در دنیا به محبوبیت زیادی برسد. با توضیحاتی که در این مقاله به آن پرداختیم، توانستیم شما را با این  ارز دیجیتال آشنا کنیم. ما در رویال پرداخت برآنیم تا پاسخگوی سوالات و راهنمای شما باشیم.

مطالب مرتبط:

  • برای استفاده از خدمات پرداخت آنلاین می توانید از نوین پرداخت کمک بگیرید.
  • برای خواندن مطالب بیشتر می توانید به سایت نوین پرداخت مراجعه کنید.
لیست برچسب ها
فرم ارسال دیدگاه و نظرات