تماس تلفنی 021-91307777
امتیاز 0,0 از 5 ( 0 رای )

مستر کارت یا ویزا کارت را چطور بگیریم؟

راهنمای مطالعه:

  • مقدمه
  • مستر کارت یا ویزا کارت چه کاربردی دارد؟
  • کدام کارت بهتر است؟
  • چطور ویزا کارت یا مستر کارت تهیه کنیم؟
  • کارت مجازی یا کارت فیزیکی؟
  • مستر کارت فیزیکی (ویزا کارت فیزیکی)

 

امروزه زندگی‌ همه‌ی ما با کارت‌های بانکی گره خورده است. از خرید شارژ تلفن همراه تا سفارش غذا و پوشاک در فروشگاه‌های اینترنتی. اوصولا افراد ترجیح می‌دهند. زمانی که روی مبل خانه‌شان نشسته‌اند یا پشت میز کارشان هستند. از مزایای اینترنتی کارت‌های بانکی استفاده نمایند. بنابراین اگر کارتان به سایت‌های خارجی افتاد چه خواهید کرد؟ مخصوصا اگر به سفر خارجی بروید و احتیاج زیادی به ارز پیدا کنید. خیلی راحت می توان،از ویزا کارت یا مستر کارت استفاده نمایید.

مستر کارت یا ویزا کارت چه کاربردی دارد؟

چنانچه در سفرهای خارجی به دنبال پرداخت غیر مستقیم پول بودید،دوست دارید بلیط هواپیما را آنلاین بخرید یا اینکه در یک کلاس درس آنلاین (تافل، آیلتس و GRE) شرکت نمایید. پس لازم است که از مستر کارت یا ویزا کارت استفاده نمایید. همچنان برای ثبت مقالات بین‌المللی،پرداخت هزینه‌ ی دانشگاه‌های خارجی و دیگر آزمون‌ های بین‌المللی هم می توان از آن استفاده نمایید.

به عنوان مثال:فرض نمایید در یکی از خیابان‌های شهر آیووا در حال راه رفتن می باشید و به دنبال تاکسی هستید. و برای پرداخت هزینه‌اش دو راه خواهید داشت:بصورت نقدی یا اینترنتی. چنانچه پول نقد نداشته باشید،باید به سراغ مستر کارت یا ویزا کارت بروید. این دو کارت اعتباری بین‌المللی که بسیار رقیب سرسختی هستند،و بیش از 140 شعبه نمایندگی در کشورهای مختلف دارند.

با 3 میلیون دستگاه پایانه‌ی P.O.S و ATM رتبه‌ی اول مبادلات مالی در جهان را دریافت نمودند. هر کدام از این دو کارت مثل شبکه‌ای می باشد که ارتباط بانک‌ها را با هم برقرار می نمایند،درست مثل شبکه‌ی شتاب ایران. با این تفاوت که شبکه‌ی شتاب تمامی بانک‌های داخل ایران را به هم متصل می نمایند. اما شبکه‌ی ویزا و مستر تمامی بانک‌های دنیا را با هم مرتبط خواهند کرد.

مستر کارت یا ویزا کارت چه کاربردی دارد؟

کدام کارت بهتر است؟

همانطور که گفته شد،بین این دو شرکت رقابت زیادی است و تفاوت زیادی با هم نخواهند داشت. هر کدامشان تلاش می کنند. تا خدمات بهتری ارائه دهند. هیچ کدام نسبت به دیگری بهتر یا بدتری ندارند و هر دوی آن‌ها تمام سعی‌شان را می نمایند. هر کدام از این کارت‌ها را که بخواهید از هر دستگاه خودپردازی که لوگوی شرکت ویزا یا مستر را دارند. می‌توانید پول نقد دریافت نمایید. در تمامی مراکز خرید،فروشگاه‌ها، رستوران‌ها و هتل‌های کشورهای خارجی می‌توان از این دو کارت استفاده نمود. پس به طور کلی تفاوت چندانی بین خدمات مستر کارت‌ها و ویزا کارت‌ها وجود نخواهد داشت.

چطور ویزا کارت یا مستر کارت تهیه کنیم؟

چنانچه برای گرفتن این دو کارت مالی بین‌المللی سر زدن به شرکت‌های خصوصی کافی است. این مدل شرکت ‌ها که کارشان ارائه‌ی کارت‌های بانکی بین‌المللی با زمانی کمتر می باشد،کارتان را انجام می دهند. بنابراین فرم مورد نظر شرکت را پر نمایید،یک کپی از کارت ملی و اسکن پاسپورت خودتان را ارائه دهید. و مبلغی هم برای پر کردن حسابتان واریز نمایید. بنابراین آنها تمام سعی‌شان را خواهند کرد. تا در 25 روز کاری مستر کارت یا ویزا کارت را دریافت نمایید. اگر همان لحظه به پرداخت اینترنتی احتیاج داشته باشید،چکار باید کنید؟ به عنوان مثال در یک کلاس درس آنلاین شرکت نموده اید و باید پولش را پرداخت نمایید. در این زمان می‌توانید از مستر کارت مجازی یا ویزا کارت مجازی استفاده نمایید.

کارت مجازی یا کارت فیزیکی؟

کارت مجازی یا کارت فیزیکی؟

چنانچه می‌خواهید کارتان سریع انجام شود. از کارت مجازی (Virtual Card) استفاده نمایید. این مدل کارت برعکس همه‌ی کارت‌های بانکی خودمان که پلاستیکی و قابل لمس می باشد،به صورت مجازی و اینترنتی در همان لحظه صادر خواهد شد. بنابراین  بعد از دادن اطلاعات مورد نیاز که قبلا اشاره کردیم،شرکت مورد نظر به شما مستر کارت یا ویزا کارت مجازی را تحویل خواهد داد. که شامل شماره‌ی 16 رقمی روی کارت،تاریخ انقضا،رمز اینترنتی و کد CVV خواهد بود. این اطلاعات به ایمیل شما ارسال خواهد شد.

مستر کارت مجازی یا ویزا کارت مجازی برای پرداخت اینترنتی فروشگاه‌های آنلاین سراسر جهان بسیار مناسب است. و سقف شارژ مستر کارت مجازی از 1 دلار تا 2500 دلار می باشد و شما می‌توانید چند بار شارژ نمایید. و بعد با دیگر ویژگی‌های مستر کارت مجازی (Virtual Master Card) آشنایی پیدا کنید. اما از آنجایی که مستر کارت‌ها و ویزا کارت‌ها از لحاظ خدمات دهی تقریبا شبیه هم هستند،چنانچه ویژگی‌های مستر کارت را خواندید می‌توانید تا حدود زیادی مطمئن شوید که ویزا کارت‌ها هم خدمات مشابهی ارائه خواهند داد. با این حال بهتر است موقع ارائه هر کدامشان دوباره شرایطشان را مورد بررسی قرار دهید.

• تاریخ انقضای مستر کارت مجازی 1 الی 2 ساله خواهد بود.

• به دفعات نامحدود می‌توانید شارژ نمایید.

• طی 1 الی 3 ساعت کاری شارژ خواهد شد.

• ارز مستر کارت مجازی دلار خواهد بود.

• توانایی اتصال به کیف پول الکترونیکی مثل SKrill، PayPal و….

• توانایی رزرو هتل و هواپیما در سراسر دنیا

• توانایی خرید از تمامی وبسایت‌های پذیرنده‌ی Master Card

لازم به ذکر است که بعد از پایان انقضای کارت، امکان انتقال وجه به سایر حساب‌ها را نخواهید داشت. بنابراین قبل از اتمام اعتبار کارت پولتان را خرج نمایید. همچنان مبلغ باقیمانده در مستر کارت مجازی را می خواهید به ریال بگیرید،قبل از باطل شدن کارت به شرکتی که آن را برای شما گرفته بگویید تا برای شما نقد نماید.

مستر کارت فیزیکی (ویزا کارت فیزیکی)

اگر می خواهید کارت اعتباری‌ دستتان باشد،کارت فیزیکی را تقاضا دهید. با این مدل کارت می‌توانید پرداخت حضوری یا غیر حضوری داشته باشید. امنیت بالا، آسان بودن برای استفاده،کارمزد پایین و امکانات زیاد این کارت از ویژگی‌های خوب آن است.

ویزا کارت کلاسیک و مستر کارت استاندارد برای تمامی امور مثل سفر،خرید اینترنتی،گرفتن حواله‌های بین‌المللی و… قابل استفاده می باشد. با کارت‌های فیزیکی  می‌توانید وجه نقد برداشت نمایید،و هتل رزرو نمایید و یا خرید اینترنتی انجام دهید. بنابراین دقت نمایید که هزینه‌های جانبی برای این کارت وجود داشته باشد. مثل هزینه‌ی گرفتن صورت حساب بانکی،هزینه‌ی صدور مجدد مستر کارت فیزیکی در صورت گم شدن یا دزدیده شدن و هزینه‌ی تعویض رمز کارت در صورت فراموشی.

مستر کارت فیزیکی (ویزا کارت فیزیکی)

 

مطالب مرتبط:

چند نوع کارت های ارزی بین المللی داریم؟

گیفت کارت Xbox چیست؟

گیفت کارت چیست و انواع آن کدامند؟ (Gift Card)

 

لیست برچسب ها
فرم ارسال دیدگاه و نظرات