تماس تلفنی 021-91307777
امتیاز 0,0 از 5 ( 0 رای )

همه چیز درباره دستگاه خودپرداز بیت کوین

دستگاه های خودپرداز بیت کوین امکان خرید و فروش بیت کوین با پول نقد را فراهم می کنند. دستگاه خودپرداز بیت کوین که به عنوان BTM شناخته می شود، ماشین های خودپردازی همچون خودپرداز های بانک هستند که در عوض پول نقد بیت کوین می دهند. و البته بالعکس! البته بیشتر دستگاه های  BTM فعلی در برابر پول نقد شما بیت کوین می دهند. اما بعضی از آن ها به نحوی برنامه ریزی شده اند که امکان خرید بیت کوین شما را نیز دارند و در ازای آن پول نقد صادر می کنند. به همین دلیل بسیاری از دستگاه خودپرداز بیت کوین محدودیت خرید دارند و امید است در آینده ای نه چندان دور این مشکل برطرف شود. بیایید همه چیز درباره دستگاه خودپرداز بیت کوین را با هم زیر و رو کنیم!

دستگاه خودپرداز بیت کوین چیست؟

یک دستگاه خود پرداز می باشد که می تواند به تبادل بیت کوین در هرجایی که باشید و همچنین خرید و فروش بیت کوین کمک کند. اولین دستگاه خودپرداز بیت کوین در تاریخ ۲۹ اکتبر ۲۰۱۳ در کافی شاپ واوز در ونکوور کانادا افتتاح شد. این دستگاه از یک اسکنر و یک کامپویتر برای مدیریت معاملات تشکیل شده بود. اولین دستگاه در ایالت متحده آمریکا در ۱۸ فوریه ۲۰۱۴ در یک کافی شاپ در نیومکزیکو به صورت آنلاین شروع به کار کرد. این دستگاه ۳۰ روز بعد کنار گذاشته شد. در ۸ دسامبر ۲۰۱۳ اولین دستگاه خودپرداز بیت کوین در اروپا و در یکی از شهرهای اسلواکی نصب شد.

بیت کوین به وسیله اسکنر تعبیه شده از کد کیو آر کیف پول فرد، اسکن شده از روی گوشی همراه خریدار یا کیف پول فیزیکی به دستگاه منتقل می شود. و یا به وسیله پرینتر به صورت یک کد در هنگام خرید توسط دستگاه خود پرداز تولید و چاپ می شود.

سوالی که مطرح است این می باشد که آیا دستگاه خودپرداز بیت کوین پول نقد می دهد؟

باید گفت برخی از BTM ها به هر دو روش کار می کنند. به این معنی که در ازای پول نقد بیت کوین صادر می کنند و در ازای بیت کوین پول نقد می دهند. با این حال اکثر BTM ها فعلا فقط برای خرید بیت کوین کار می کنند.

دستگاه خودپرداز بیت کوین چقدر درصد می گیرد؟

دستگاه های BTM به طور متوسط 8.93%   هزینه دارند. با این حال، این میانگین متوسط است و هزینه ها بین دستگاه های خود پرداز متفاوت می باشد. حتما قبل از شروع کار با دستگاه، دستور العمل های آن را که در هر دستگاه موجود می باشد مطالعه نمایید.

 

همه چیز درباره دستگاه خودپرداز بیت کوین, همه چیز درباره دستگاه خودپرداز بیت کوین

چگونه می توان از دستگاه خودپرداز بیت کوین استفاده کرد؟

اگر علاقه دارید همه چیز درباره دستگاه خودپرداز بیت کوین را بدانید، این بخش از مقاله را با دقت مطالعه کنید.
با اینکه دستگاه های BTM متفاوت هستند اما معمولا روند خرید در همه آن ها یکسان است.

«خرید بیت کوین» را انتخاب نمایید. آدرس کیف پول خود را با اسکنر BTM اسکن نمایید. بسته به دستگاه خود پرداز و صلاحیت، ممکن است نیاز به شناسایی و ارائه اطلاعات فردی باشد. مبلغ مورد نظر را برای خرید وارد نمایید. پول نقد را به دستگاه ارائه داده و باید صبر کنید تا دستگاه پردازش های لازم را برای معامله اقدام کند. بعد از بررسی کیف پول و اطمینان از درست بودن کیف پول می توانید معامله را تایید نمایید.

روند فروش بیت کوین در دستگاه خودپرداز بیت کوین بسیار متنوع تر است و به BTM و نوع آن بستگی دارد. با این حال این ماشین با استفاده بسیار از اطلاعات عمومی و ساده می تواند دستور العمل های مناسب را به افراد ارائه دهد.

همه چیز درباره دستگاه خودپرداز بیت کوین

General Bytes یک شرکت مستقر در چک، بزرگترین شرکت تولید کننده دستگاه خود پرداز بیت کوین می باشد. این دستگاه بیش از 2500 دستگاه را در بیش از 60 کشور جهان به فروش رسانده است. دستگاه خودپرداز بیت کوین آن ها می تواند بیش از 120 ارز مختلف فیات و بیش از 60 ارز مختلف رمزنگاری شده را پشتیبانی کند. این شرکت دو مدل اصلی BTM تولید می کند.

BATMTWO

این مدل دستگاه خودپرداز بیت کوین به نوعی طراحی شده است که به صورت ایمن روی یک پایه اختیاری نصب می گردد. این دستگاه تنها خرید ارزهای رمزنگاری شده را پشتیبانی می کند و دارای یک اسکنر انگشت برای رعایت قوانین بررسی هویت فردی می باشد.

این دستگاه حدود سه هزار و دویست و چهل و نه دلار هزینه دارد.

BATMTHREE

این دستگاه شامل یک صفحه نمایش فول اچ دی ۲۳ اینچی می باشد که روی یک پایه نصب شده است. این دستگاه خودپرداز بیت کوین هم امکان خرید و هم فروش بیت کوین و هم سایر ارزهای رمز نگاری شده را دارد. قیمت آن در حدود هفت هزار و چهارصد و نود و نه دلار می باشد.

 

همه چیز درباره دستگاه خودپرداز بیت کوین, همه چیز درباره دستگاه خودپرداز بیت کوین

قیمت خرید و فروش در دستگاه خودپرداز بیت کوین به نرخ روز بیت کوین بستگی دارد و دستگاه به صورت خودکار از اینترنت قیمت را بازیابی می کند. همچنین مبلغ درصد اضافی برای خدمات ارائه شده توسط دستگاه خودپرداز بیت کوین تعیین شده و بهای آن کسر می شود.

 

دومین شرکت GEBESIS COIN می باشد. این شرکت مستقر در سن دیگو ایالت متحده آمریکا است. دومین سازنده محبوب دستگاه های BTM. این شرکت سه مدل دستگاه ارائه می کند.

Genesis 1

یک دستگاه خودپرداز بیت کوین دو طرفه است که امکان خرید و فروش بیت کوین را دارد. دارای ویژگی های اضافی همچون اعتبار سنج، صورتحساب، اسکنر بارکد، کارت خوان، اسکنر اثر انگشت و یک پرینتر حرارتی می باشد. قیمت آن چهارده هزار و پانصد دلار می باشد. که گران ترین دستگاه خودپرداز بیت کوین در دنیا به شمار می رود.

Satoshi 1

این دستگاه هم در مدل یک طرفه و هم دو طرفه عرضه می شود. این دستگاه بسیار کوچکتر از نسخه قبلی دستگاه خودپرداز بیت کوین این شرکت می باشد و دارای یک صفحه نمایش ۲۱ اینچی و دوربین با کیفیت بالا و اسکنر اثر انگشت اختیاری است. قیمت آن شش هزار و هشتصد دلار می باشد.

Finney 3

این مدل جدیدترین و کوچکترین دستگاه خودپرداز بیت کوین تولیدی این شرکت است. این دستگاه خود پرداز یک طرفه شامل صفحه نمایش ۲۱ اینچی و ویژگی های مشابه Satoshi 1 می باشد. فقط کوچکتر است و می تواند در اندازه های کوچکتر نصب شود. قیمت آن چهار هزار و پانصد دلار می باشد.

 

 

مطالب مرتبط:

ماینینگ بیت کوین چیست؟

 

لیست برچسب ها
فرم ارسال دیدگاه و نظرات