تماس تلفنی 021-91307777
امتیاز 0,0 از 5 ( 0 رای )

چطور ویزای تحصیلی آلمان بگیریم؟

 

راهنمای مطالعه:

  • مقدمه
  • چرا آلمان مقصد جذابی برای تحصیل است؟
  • مراحل و نکات اخذ ویزای دانشجویی آلمان

در طول زندگی فرصت‌های کوچک و بزرگی در حال رخ دادن هستند که توجه به هر یک از آنها می‌تواند تحول عظیم و مثبتی در آینده و زندگی فردی‌تان ایجاد کند، اخذ ویزای تحصیلی آلمان و ادامه تحصیل در این کشور به عنوان مهد علم، صنعت و تجارت یکی از این فرصت‌های استثنایی و به اصطلاح برد-برد به شمار می‌رود.

چرا آلمان مقصد جذابی برای تحصیل است؟

یکی از آمارهای اخیر وب‌سایت Study.EU ، کشور آلمان به عنوان یکی از موفق‌ترین کشورهای عضو اتحادیه اروپا و حوزه شینگن با بیش از ۴۰۹ موسسه آموزشی و دانشگاه تراز اول، بعد از کشور آمریکا به عنوان برترین مقصد تحصیلی در قیاس با ۳۰ کشور اروپایی و کشور انگلستان در رتبه اول قرار گرفته است.

از این رو با در نظر گرفتن نسبت ناعادلانه ارز داخلی به ارزهای بین‌المللی نظیر یورو، دلار و پوند، عملا تحصیل در دانشگاه‌های آلمان و پرداخت هزینه کمتر گزینه‌ای منطقی و ایده‌آل برای دانشجویان ایرانی خواهد بود.

چطورویزای تحصیلی آلمان بگیریم؟

مراحل و نکات اخذ ویزای دانشجویی آلمان

۱- نامه پذیرش دانشگاه آلمان

یکی از موارد مهم و در واقع پیش نیاز گرفتن ویزای تحصیلی آلمان، انتخاب دانشگاه، رشته، مقطع تحصیلی و اخذ پذیرش از دانشگاه آلمانی مورد نظر است. نخست می‌توانید با استفاده از ابزار وب‌سایت DAAD از واجد شرایط بودن برای ورود مستقیم به دانشگاه‌های آلمان (Hochschulzugangsberechtigung) مطمئن شوید، بر طبق اطلاعات این وب‌سایت چنانچه دارای مدرک پایان تحصیلات متوسطه باشید.

۲- تعیین وقت سفارت و درخواست ویزای دانشجویی آلمان

با توجه به حجم بالای درخواست‌های تعیین وقت سفارت آلمان برای اخذ ویزای شینگن که ویزای تحصیلی آلمان نیز شامل آن می‌شود (ویزای تحصیلی آلمان در واقع همان ویزای شینگن نوع D است)، گرفتن وقت سفارت آلمان به پروسه زمان‌بری بدل شده است. از این رو سفارت جمهوری فدرال آلمان در تهران جهت اطلاع متقاضیان از شرایط موجود فایل PDF توضیح زمان انتظار متقاضیان ایرانی را در وب‌سایت رسمی خود قرار داده است.

۳- مدارک لازم برای اخذ ویزای تحصیلی آلمان

بنابر آخرین اطلاعات ارائه شده توسط سفارت جمهوری فدرال آلمان، دانشجویان و متقاضیان دریافت ویزای تحصیلی آلمان میبایست به هنگام حضور در سفارت مدارک ذیل را ارائه دهند: فرم درخواست ویزا :

برای به تایید رسیدن مدارک توسط سفارت آلمان میبایست به ازای هر یک کپی از مدرک به زبان لاتین مبلغ ۱۰ یورو و به زبان‌های دیگر ۱۵ یورو پرداخت کنید. برای افراد متقاضی دریافت ویزای تحصیلی آلمان و تحصیل در دانشگاه‌های آلمان این موضوع کمی فرق دارد.

چطورویزای تحصیلی آلمان بگیریم؟

۴- مصاحبه حضوری و ارائه مدارک به سفارت آلمان

  • توضیح دلایل انتخاب دانشگاه
  • اطلاعات کلی در مورد آلمان و شرایط تحصیل، دلایل ترجیح دادن آلمان به سایر کشورها
  • توضیح روش‌های پوشش هزینه‌های زندگی و تحصیلی
  • اطلاعات و جزییات خانوادگی (شغل والدین و مواردی از این قبیل)
  • توضیح برنامه‌های آتی زندگی پس از اتمام تحصیل در آلمان
  • توضیح سوابق علمی و تحصیلی

چطورویزای تحصیلی آلمان بگیریم؟

 

مطالب مرتبط:

دانستنی های مهم درباره ویزاکارت و مسترکارت

بهترین روش های دریافت مسترکارت

 

 

 

لیست برچسب ها
فرم ارسال دیدگاه و نظرات