تماس تلفنی 021-91307777
امتیاز 0,0 از 5 ( 0 رای )

کارت های ارز بین الملل

راهنمای مطالعه

  • کاربرد و مزایای استفاده از کارت های ارز بین الملل
  • مزایا و محدودیت های استفاده از انواع مختلف کارت های ارز بین الملل
  • قوانین کارت های ارز بین الملل

کارت های ارز بین الملل

مطمئناً شما نیز در رابطه با کارت ‌های اعتباری اطلاعات اندکی دارید و می دانید که این کارت ‌ها به صورت بین‌المللی می توانند انواع خدمات را به کاربران ارائه دهند. این کارت های بین الملل در انواع ویزاکارت، مسترکارت و دیگر کارت ها مورد استفاده قرار می گیرند و می توانند تراکنش ‌های مالی کاربران دنیا را سرعت ببخشند. از جمله مهمترین دلایلی که از این کارت های ارز بین الملل استفاده می شوند عبارت اند از:

  • امنیت بالا
  • سرعت بالا در انتقال اطلاعات
  • سرعت بالای انجام تراکنش های مالی (هر کسی در هر جای دنیا می تواند با کمک این کارت ها، فرایند تراکنش مالی خود را بدون خطر هک شدن و نفوذ به طلاعات شخصی انجام دهد)

شما با خواندن این مقاله اطلاعات جامعی در رابطه با این کارت های بین الملل به دست می آورید؛ پس تا انتها همراه ما بمانید.

کارت اعتباری یا Credit Card

این کارت که توسط بانک و مشتری طی یک قرارداد به مشتری تحویل داده می شود، به این صورت می باشد که مشتری تا زمانی که حقوق ماهیانه دریافت می‌کند می‌تواند تا سقف آن حقوق از کارت خود برداشت کند و حتی بیشتر از میزان موجودی که در کارت وجود دارد می تواند خرج کند و از دستگاه ‌های ATM پول دریافت کند. اما نکته ای که در رابطه با این کارت ها وجود دارد این است که مشتری تا زمانی می‌تواند بیش از موجودی حساب خود از کارت برداشت کند که با بانک مرجع خود خوش حسابی کند و پس از دریافت حقوق بدهی خود را واریز کند. به اصطلاح به این روش “قرض گرفتن از بانک” گفته می شود و مشتری تا زمانی که خوش حساب باشد می تواند بیشتر از اعتبار خود دریافت کند و فرآیند خرید و فروش خود را انجام دهد.

کارت نقدی یا Debit Card

کارت های ارز بین الملل

فرایند دریافت کارت های بین الملل نقدی نیز همانند کارت اعتباری می باشد و شما باید برای دریافت آن از بانک مرجع کمک بگیرید و خود بانک پشتیبان این کارت می باشد. اما تفاوتی که این کارت های ارز بین الملل (کارت های نقدی) با کارت اعتباری دارند این است که شما تنها مبلغی که داخل حساب بانکی شما می باشد را می‌توانید خرج کنید و سقف برداشت شما همان میزان موجود می باشد. به عبارتی شما در صورتی که کارتتان را مجدداً شارژ کنید می توانید برداشت دیگری داشته باشید و همانند کارت های ارز بین الملل اعتباری نمی توانید بالاتر از سقف موجودی اقدام به برداشت کنید.

کارت نقدی یا Debit Card را می توان برای ایرانی ها نیز استفاده کرد؛ چرا که مشکلات تحریم در رابطه با آن ها مشکلی ایجاد نمی کند. فرآیند تحویل این کارت ها نیز به این صورت می باشد که شما باید به بانک مرجع درخواست دهید و بانک مرجع با دریافت مدارک شما کارت را صادر می کند. البته این فرایند به صورت حضوری انجام می شود و شما زمان تحویل کارت و انجام درخواست می بایست در بانک حضور داشته باشید.

کارت های مجازی یا Virtual Card

کارت های ارز بین الملل

این نوع کارت های ارز بین الملل واقعیت فیزیکی ندارند و شما می‌توانید با کمک درگاه‌های پی پال برای دریافت این نوع کارت ها اقدام کنید. این کارت ها برای خرید از هر نوع سایت فروشگاهی یا خدمات دیگر مورد استفاده قرار می گیرد .البته در رابطه با احراز هویت و امنیت، این کارت ها در بالاترین سطح امنیت قرار دارند و برای کاربران ایرانی نیز می توانند بدون مشکل مورد استفاده قرار گیرند. برای مثال، شما می توانید از کارت های مجازی پرفکت مانی که کشور روسیه از آن ها پشتیبانی می کند، در شرایطی که کشور روسیه ایران را تحریم کرده است، استفاده کنید و در دنیای وب خرید اینترنتی یا کارهای فریلنسری داشته باشید و کسب درآمد کنید.

قوانین کارت های ارز بین الملل

هر کدام از کارت های ارز بین الملل که در بالا معرفی شدند ، دارای قوانین و سقف برداشت مختلفی هستند و برای خدماتی که ارائه می دهند (به صورت ماهیانه یا سالیانه) پورسانت های متفاوتی دریافت می کنند.

رایج ‌ترین مثالی که می‌توان در این زمینه زد این است که برخی از کارت های ارز بین الملل تنها در روز میتوانند 10 تراکنش انجام ‌دهند و مبلغ سقف برداشت ۲ هزار دلار را نیز در روز می‌توانند پشتیبانی کنند؛ در حالی که برخی از کارت های دیگر در این زمینه می‌توانند تا سقف ۱۵۰۰ دلار برداشت و ۲۰ تراکنش را در روز انجام داد.

برای انتقال شارژ یا خدمات فریلنسری نیز این خدمات با هزینه همراه هستند که می توانید با ما همراه باشید و در مقالات بعدی اطلاعات جامع تری در این زمینه کسب کنید.

مطالب مرتبط:

بهترین روش های دریافت مسترکارت

لیست برچسب ها
فرم ارسال دیدگاه و نظرات