تماس تلفنی 021-91307777
امتیاز 2,3 از 5 ( 10 رای )

کیف پول ارز دیجیتال

راهنمای مطالعه:

  • مقدمه
  • آشنایی با کیف پول نرم افزاری
  • کیف پول نرم افزاری اکسدوس(Exodus)
  • کیف پول نرم افزاری الکتروم(Electrum Bitcoin Wallet)
  • کیف پول نرم افزاری جکس(Jaxx)
  • کیف پول نرم افزاری اتمیک(Atomic)
  • بیت کوین کر(Bitcoin Core)
  • تکامل کیف پول ها

 

کیف پول ها اغلب به دو دسته گرم و سرد تقسیم می شوند. که نقل و انتقالات ارزها و موجودی در یک کیف پول گرم می تواند در هر لحظه و به صورت آنلاین انجام شود. اما یک کیف پول سرد برعکس این کار است. که در کیف پول سرد نمی توان در هر لحظه تراکنش خروجی انجام داد، ولی تراکنش ورودی در هر لحظه انجام پذیرند. همچنین کیف پول ها را می توان به سه دسته نرم افزاری، سخت افزاری و کیف پول های کاغذی تقسیم کرد.

آشنایی با کیف پول نرم افزاری

کیف پول های نرم افزاری در شکلهای مختلفی هستند که هر کدام مشخصات منحصر به فرد خود را دارند. بیشتر آنها باید به اینترنت وصل شوند و برای همین از نظر ماهیت یک کیف پول گرم به حساب می آید. بنابراین این مدل کیف پول ها معمولا بر اساس پشتیبانی از انواع ارز و نیز سیستم عامل نرم افزاری قابل نصب مثل ویندوز، مکینتاش و سایر سیستم عامل ها، از یکدیگر متمایز می شوند. کیف پول های نرم افزاری به سه شکل دسکتاپی، تلفن همراه و آنلاین در دسترس هستند. این مدل کیف پول های دسکتاپی برنامه ی کامپیوتری است که ارزهای رمزنگاری را روی سیستم ذخیره می کند.

اما کیف پول های تلفن همراه، برنامه ایی مخصوص تلفن همراه است و به آسانی و در هر زمان برای کاربران در دسترس است. اما باید بدانید که دستگاه تلفن همراه در برابر نرم افزار های مختلف آسیب پذیر است  و می تواند اطلاعات آن به راحتی از بین ببرد. و اما کیف پول های آنلاین، کیف پول های تحت وب هستند که دسترسی به آنها را از هر کجا و به هر طریقی راحت می کند.

کیف پول نرم افزاری اکسدوس(Exodus)

یکی از محبوب ترین کیف پول های نرم افزاری برای ذخیره بیت کوین و بیش از  110 نوع ارز رمزنگاری  اکسدوس است. چنانچه کیف پول اکسدوس توسط تمام سیستم عامل های اصلی نرم افزاری پشتیبانی و کیف پول خدمات رایگان ارائه می دهد. کارمزد تراکنش تنها شامل استخراج کنندگان پرداخت می باشد و این مقدار به طور خودکار با استفاده از کارمزد بیت کوین تعیین شده است،چنانچه  پول هر چه ورودی بیشتری داشته باشد، انجام تراکنش گران تر خواهد بود.

 کیف پول نرم افزاری اکسدوس(Exodus)

کیف پول نرم افزاری الکتروم(Electrum Bitcoin Wallet)

کیف پول الکتروم یک کیف پول قابل اعتمادی است.  کیف پول  الکتروم در واقع یک کیف پول نسبتا سردی می باشد که در آن بیشتر به روی سرو های شبکه قرار می گیرد و روی بلاک چین در دستگاه کاربر دانلود نخواهد شد. بنابراین کلیدهای خصوصی به صورت رمزنگاری شده در سیستم کاربر ذخیره شده و هرگز به سرور ارسال نخواهد شد. چنانچه نسخه Electrum Bitcoin Wallet را می توانند به طور خودکار در سیستم های مختلف هماهنگ سازی کنند. ولی اگر کاربران بخواهند در آینده از برنامه یا سرویس های آنلاین دیگری استفاده نمایند، به راحتی کلیدهای خصوصی خود را از کیف پول خارج می کنند و می تواند به کیف پول سرد دیگری مراجعه کنند.

کیف پول نرم افزاری الکتروم(Electrum Bitcoin Wallet)

کیف پول نرم افزاری جکس(Jaxx)

جکس در بهترین سیستم عامل ها شامل ویندوز، لینوکس، مکینتاش، اندروید و IOS قابل نصب شده است. و همچنان یکی از افزونه در مرورگر کروم (گوگل) قابل استفاده خواهد بود. و خدمات این کیف پول رایگان است و کارمزد ترانش ها به استخراج کنندگان پرداخت خواهد شد. زمان انتقال بیت کوین کاربران،سه روش کارمزد را بسته به سرعت انتقال و ضرورت انتخاب می کنند.
همینطور کدهای  کیف پول جکس به جز رابط کاربری، متن باز است . کیف پول جکس  کلیدهای خصوصی تحت کنترل کاربر خواهد بود. و برای تایید تراکنش ها از فناوری اعتبار سنجی متمرکز استفاده می کنند. و ویژگی های این کیف پول،پسند کاربر بوده و کاربر راحت  می تواند استفاده کند.

کیف پول نرم افزاری جکس(Jaxx)

کیف پول نرم افزاری اتمیک(Atomic)

این کیف پول با تمام سیستم عامل های شناخته شده سازگاری دارد. و دانلود این کیف پول اتمیک رایگان خواهد بود. اما بعضی از خدمات را باید خریداری کنید:

• خرید  ارز رمزنگاری از طریق کارت اعتباری
• خرید  تراکنش ها در داخل کیف پول، مثل تراکنش های نظیر به نظیر
• خرید  تراکنش ها از طریق شیپ شیفت

بنابراین کیف پول اتمیک هیچ اطلاعات محرمانه ای در خود ذخیره نمی کند و نیاز به ثبت نام ندارد. و تمام داده های رمز نگاری شده منتقل خواهد شد و کاربران عبارت بازیابی یا backup را که شامل 12 کلمه تصادفی است دریافت خواهند کرد تا آن را به صورت پشتیبان،بتوانند اطلاعات فراموش شده یا هنگام گم شدن تلفن همراه از آن استفاده کنند.

کیف پول نرم افزاری اتمیک(Atomic)

بیت کوین کر(Bitcoin Core)

یکی از تمرکز اصلی روی کیف پول، ذخیره سازی و انتقال ارز بوده که بتواند نیازهای اولیه شبکه را برآورده کند. بنابراین بیت کوین کر یکی از اولین کیف پول هایی است که از فناوری سگویت پیشتبانی می کند که  به صورت یک کیف پول سرد برای بیت کوین عمل خواهد کرد و این کیف پول هیچ ارز دیگری را پشتیبانی نخواهد کرد. بنابراین این کیف پول بر روی سیستم عامل های ویندوز، لینوکس و مکینتاش به صورت یک برنامه دسکتاپی دانلود می شود. یکی از مهمترین مزیت بیت کوین کر امنیت آن است. کلیه  اطلاعات اساسا در سیستم کاربر ذخیره خواهد شد.

بیت کوین کر(Bitcoin Core)

تکامل کیف پول ها

کیف پول های رمزنگاری بخش جدایی ناپذیر برای استفاده از بیت کوین و سایر ارزهای رمزنگاری شده است. بنابراین یک اصل اساسی در زیرساخت های رمزنگاری هستند که انتقال ارز از طریق شبکه های بلاک چین را امکان پذیر خواهند کرد. و هر کدام از کیف پول ها مزایا و معایب خاص خود را دارند.

تکامل کیف پول ها

 

مطالب مرتبط:

دستگاه ماینر چیست؟

بهترین آلت کوین ها کدامند؟

دوج کوین (Doge coin) چیست؟ قیمت دوج کوین؟

لیست برچسب ها
فرم ارسال دیدگاه و نظرات