تماس تلفنی 021-91307777
امتیاز 4,9 از 5 ( 1 رای )

فروش آنلاین کتاب الکترونیکی و کسب درآمد ارزی

اینترنت بسیاری از رفتارهای ما را در دنیا تغییر داده است. به‌عنوان یک مصرف کننده، نامه‌های پستی دیگر با ایمیل جایگزین شده‌اند. ما به جای صرف هزینه‌های گزاف برای تماس تلفنی با خارج از کشور، از طریق اسکایپ با همدیگر تماس می‌گیریم. حتی به‌جای دعوت و برخورد با جمعیت در یک مرکز خرید، از آمازون و فروشگاه‌های دیگر خرید می‌کنیم. از طرف دیگر، ما به‌عنوان کارآفرینان اینترنتی، از ایمیل برای بازاریابی محصولات و خدمات خود، از اسکایپ برای برگزاری جلسات استفاده می‌کنیم و می‌توانید از فروش خودمان در آمازون هم کسب درآمد داشته باشیم. این فقط بخشی از طعم کوچک تمام اتفاقاتی است که به واسطه اینترنت کسب کرده‌ایم.

یکی از بزرگ‌ترین صنایعی که متحول شده است، امکان کسب درآمد از طریق اینترنت است. شما به‌تنهایی هم می‌توانید با کمترین سرمایه‌گذاری، کتاب خودتان را در فضای اینترنتی منتشر کرده و آن را به فروش برسانید. انتشار و فروش کتاب‌های الکترونیکی به‌صورت آنلاین، روشی برای کسب درآمد است و شما نیز می‌توانید به سراغش بروید. موسسات انتشاراتی بزرگ، با دفاتر بزرگ و استفاده از ویراستاران، نویسندگان، کارکنان اداری و همچنین چاپخانه‌های بزرگ، سعی می‌کنند که کتاب خودشان را به مرحله توزیع رسانده و آن را به کتابفروشی‌های سراسر کشور برسانند. همه این‌ها روال بسیار سختی است که می‌توانند وجود نداشته باشند.

بیشتر بخوانید: بهترین بازی های بلاک چین برای کسب درآمد

فروش آنلاین کتاب الکترونیکی

چرا باید به سراغ انتشار شخصی کتاب‌های‌مان برویم؟

با تمام تشریفات اداری، تاکتیک‌های مربوط به Play to Pay و عدم حمایت بازاریابی از سوی انتظارات بزرگ همراه با حق‌الامتیاز پایین، بسیاری دیگر کاملا متوجه شده‌اند که انتشار به‌صورت شخصی می‌تواند سودآورتر بوده و گزینه بهتری برای‌تان محسوب شود. تفاوت‌های کلیدی بین فرایند انتشار سنتی و انتشار شخصی وجود دارد. شما با کتاب‌های چاپی سر و کار نخواهید داشت. این امر هزینه و دردسر ایجاد کتاب فیزیکی، ذخیره‌سازی آن‌ها و تحویل به درست مشتری را حذف خواهد کرد. حتی ممکن است که کتاب‌های فیزیکی به فروش نرسیده و هزینه آن روی دست شما بماند. همه این کارها می‌تواند به‌صورت دیجیتالی انجام شود.

شما کتاب‌هایی الکترونیکی خواهید داشت که می‌توانید آن‌ها را در دستگاه‌هایی مانند Kindle، آمازون، تبلت یا گوشی‌های هوشمند خود در کنار رایانه‌های شخصی مطالعه کنید. کتاب‌های ساده تا حرفه‌ای خود را می‌توانید به‌همین صورت تولید کرده و آن‌ها را منتشر کنید. بهتر است بدانید که کتاب‌های الکترونیکی، اکنون سالانه میلیون‌ها بار توسط خوانندگان خریداری می‌شوند. با یک بازار جهانی به ارزش ۱۸.۱۳ میلیارد دلار تا سال ۲۰۲۰، فضای بسیار خوبی برای کارآفرینان کتاب‌های الکترونیکی فراهم شده است تا بتوانید بخشی از بازار را به دست گرفته و کاملا موفق عمل کنید. بنابراین، بیایید نگاهی به این موضوع انداخته و ببینیم که چگونه می‌توانیم از طریق فروش کتاب الکترونیکی خود کسب درآمد داشته باشیم.

فروش آنلاین کتاب الکترونیکی

کتاب‌های الکترونیکی چه کتاب‌هایی هستند؟

کتاب‌های الکترونیکی، مانند کتاب معمولی هستند. اما در قالبی قرار گرفته‌اند که بتوانید آن‌ها را به‌صورت آنلاین هم خرید یا دانلود کنید. شما می‌توانید خودتان هم چنین کتاب‌هایی را بنویسید. می‌توانید نویسندگانی را استخدام کرده و از محتوای عمومی استفاده کنید.سپس می‌توانید کتاب‌های الکترونیکی خود را از منابع بسیار زیادی به‌دست آورده و کیفیتش را بالا ببرید. تقریبا هر موضوعی در صنعت کتاب‌های الکترونیکی پوشش داده شده است و هیچ محدودیتی نداریم. به‌همان اندازه‌ای که یک ناشر کتاب‌های فیزیکی می‌تواند فعالیت کند، شما نیز می‌توانید موضوعات مخصوص به خودتان را با بازار تنظیم کرده و به سود بالایی دست پیدا کنید.

می‌توانید راهنمای سفر، کتاب‌هایی با موضوع رمز و راز، عاشقانه، علمی تخیلی، خودیاری، فناوری، مذاهب و غیره را منتشر کرده و خوانندگان مخصوص به هر ژانر را جذب کنید. تقریبا هر موضوعی در بازار وارد بازی منصفانه‌ای شده است و رقابت کاملا در مسیر درست قرار دارد. تا زمانی که بازار مصرف شما خریدارانی داشته باشد، می‌توانید به فعالیت خود ادامه داده و کتاب‌های بیشتری را تولید کنید. می‌توانید به فهرست کتاب‌های پرفروش آمازون سرزده و ببینید که چه آدم‌هایی برای چه دسته‌ها و زیر مجموعه‌هایی بیشتر هیجان‌زده بوده‌اند و خرید خود را ثبت کرد‌ه‌اند. از این طریق می‌توانید تصمیم‌گیری صحیحی در زمینه فعالیتی خود داشته باشید.

بیشتر بخوانید: کسب درآمد ارزی فریلنسرها از مجله های معتبر

فروش آنلاین کتاب الکترونیکی

مزایای فروش شخصی کتاب به‌صورت آنلاین

شما در چنین حالتی دیگر نیازی به اتکا به ویراستار یا ناشر نخواهید داشت و از آن‌ها برای اینکه چه کتابی منتشر خواهد شد، دستور نخواهید گرفت. دیگر لازم نیست که برای قرار دادن کتاب خود در قفسه‌های آن‌ها، به یک کتاب فروشی خاص اعتماد کنید. شما می‌توانید کنترل کامل این فرایند را در دستان خود داشته باشید. در واقع، شما خودتان همه چیز را مدیریت کرده و می‌توانید روند بازاریابی و فروش را در دستان خود داشته باشید. این بدان معنی است که شما می‌توانید تمام سود به‌دست آمده را حفظ کرده و حجم بیشتری از درآمد را برای خودتان داشته باشید. نویسندگانی که خودشان دست به چنین کارهایی زده‌اند، در سال‌های اخیر به موفقیت بسیار زیادی دست پیدا کرده‌اند.

می‌توانیم به‌طور مثال به Hugh Howay اشاره کنیم که مجموعه‌ای از کتاب‌های علمی تخیلی را از طریق انتشارات Kindle Direct آمازون به فروش رسانده است. در یک مقطع، او توانست که ۲۰ هزار الی ۳۰ هزار نسخه را در یک ماه فروخته و درآمد بالغ بر ۱۵۰ هزار دلاری داشته باشد. آماندا هاوکینگ، که رمان‌های عاشقانه ماورالطبیعه و فانتزی می‌نویسد، بیش از یک میلیون کتاب در آمازون به فروش رسانده و بیش از ۲ میلیون دلار هم درآمد داشته است. این‌ها مدارکی هستند که شما به واسطه تمرکز و توجه به آن‌ها می‌توانید کسب درآمد ارزی خوبی از طریق فروش کتاب در آمازون یا پلتفرم‌های دیگر داشته باشید.

فروش آنلاین کتاب الکترونیکی

به‌خاطر داشته باشید که فروش کتاب در سایت آمازون، رایج‌ترین روشی است که اکثر مردم برای فروش کتاب‌های الکترونیکی خود از آن استفاده می‌کنند. اما شما می‌توانید برای این منظور از وب سایت شخصی خودتان هم استفاده کرده و هزینه اضافه برای آمازون پرداخت کنید. ما در ادامه بیشتر در مورد چنین مواردی صحبت خواهیم کرد. در واقع، چگونه ایجاد کسب و کار فروش کتاب‌های الکترونیکی اهمیت دارد و باید به آن توجه داشته باشید.

بیشتر بخوانید: آموزش کسب درآمد از عکاسی و نقد کردن آن

راه‌اندازی کسب و کار کتاب الکترونیکی

به‌عنوان یک ناشر کتاب‌های الکترونیکی، شما چند گزینه برای فروش آثار خود دارید. می‌توانید وب سایت خود را راه‌اندازی کرده و کتاب الکترونیکی خود را مستقیما و به‌صورت آنلاین به فروش رسانید. به‌عنوان مثال، ممکن است که یک PDF در دسترس کاربران خود قرار داده و یک سبد خرید ساده یا لینک پی پال برای‌شان فراهم کنید. بازدید کنندگان سایت، از این طریق می‌توانند سفارش خودشان را ثبت کرده و لینک دانلود را دریافت کنند. کتاب شما در این شرایط بیشتر  معرفی شده و کاربران بیشتری آن خریداری می‌کنند. در نظر داشته باشید که این روند کاملا به‌صورت خودکار انجام شده و شما به سادگی، می‌توانید کنترل همه چیز را بر عهده بگیرید.

فروش کتاب در سایت شخصی

مزیت فروش کتاب در سایت اختصاصی این است که شما کل فرایند را کنترل کرده و تمام اطلاعات مشتری را دریافت خواهید کرد. بنابراین، می‌توانید محصولات، خدمات یا کتاب‌های اضافی را هم تبلیغ کرده و حتی قیمت بالاتری برای کتاب‌های خود ارائه کنید. یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای فروش کتاب‌های الکترونیکی، استفاده از سایت‌های سوم شخص مانند آمازون است. یقینا در گذشته، تجربه خرید کتاب آمازون را داشته‌اید و حداقل با این فرایند آشنا هستید. اما این یک جنبه کاملا متفاوت بوده و شما از یک سایت عظیم تجارت الکترونیکی برای فروش محصولات خود استفاده می‌کنید.

فروش کتاب در سایت آمازون

مزیت بزرگ این کار، بالا بردن دسترسی کاربران بیشتر به کتاب شما است. حتی اگر شما برای فروش کتاب خودتان، مجبور به پرداخت کمیسیون باشید، آن‌قدر کتاب شما بازدید دریافت کرده و امکان فروشش بالا می‌رود که این کمیسیون در نهایت جبران خواهد شد. گفته می‌شود که حدود یک پنجم آمریکایی‌ها (۲۱ درصد)، در سال گذشته کتاب‌ خوان فعال کتاب‌های الکترونیکی بوده‌اند. این‌ها مخاطبین بالقوه شما هستند و همه افرادی که از این سایت بازدید کرده و کتاب جدیدی را جستجو می‌کنند، می‌توانند به سمت کتاب شما بروند. این امر می‌تواند هنگام جستجوی یک کلمه کلیدی در سایت آمازون هم صورت گیرد.

فروش آنلاین کتاب الکترونیکی

ممکن است که شما از این راه، به اندازه فروش مستقیم در سایت خود درآمد نداشته باشید، اما این فرصت برای‌تان فراهم می‌شود که به مخاطبینی دسترسی پیدا کنید که عمدتا کتاب خوان بوده و با احتمال بیشتری می‌توانند خریدار کتاب‌های شما هم باشند. فرایند فروش کتاب الکترونیکی در کیندل بسیار ساده است. کافی است که ثبت نام کرده و سپس کتاب الکترونیکی خود را آپلود کنید. آن‌ها از این طریق به فرمت اختصاصی این پلتفرم درآمده و کاربران بیشتری می‌توانند به آن دسترسی پیدا کنند. سپس شما آماده فروش بوده و رشد کسب و کار خود را در آمازون مشاهده خواهید کرد. انتخاب با شما است و بسته به سلیقه و شرایط خود می‌توانید به چنین کاری دست بزنید.

کدامیک بهتر است؟

ما به شما توصیه می‌کنیم که از هر دو روش استفاده کنید. آمازون راهی برای معرفی بهتر کتاب الکترونیکی شما است. می‌توانید از فروش خود سود کسب کرده و از کتاب الکترونیکی آمازون خود استفاده کنید تا افراد بیشتری را به وب سایت خود معرفی کنید. آن‌ها را می‌توانید در لیست ایمیل خود قرار داده و در آینده، شرایطی را فراهم کنید که به جای آمازون، از سایت خودتان عملیات خرید را انجام دهند. بهترین راه برای انجام این کار، این است که پیشنهاد جایزه رایگان را در کتاب خود قرار داده و از مشتریان خود بخواهید که برای دریافت جایزه خودشان، به وب سایت اختصاصی مراجعه کنند. برای دسترسی به جایزه، آن‌ها باید آدرس ایمیل خودشان را وارد کنند.

هنگامی که آن‌ها را در لیست ایمیل خود قرار می‌دهید، می‌توانید دنبال‌شان کرده و کتاب‌های الکترونیکی اضافی را از سایت خود با قیمت بالا به فروش برسانید. بدین ترتیب، شما تخم مرغ‌هایی را در هر دو سبد قرار داده‌اید و با احتمال بالاتری می‌توانید به موفقیت دست پیدا کنید.

محتوای کتاب الکترونیکی

شاید این سوال برای شما هم مطرح شده باشد که محتوای کتاب را باید از کجا پیدا کنید. نیازی به سخت‌گیری در این زمینه وجود ندارد و اولین قدم برای این منظور، این است که از کتاب‌های پرفروش دیگر الهام گرفته یا اینکه پست‌های وبلاگ خودتان را به یک کتاب الکترونیکی تبدیل کنید. می‌توانید با کمی ویرایش، آن‌ها را برای تبدیل شدن به کتاب الکترونیکی آماده کنید. می‌توانید مطالب مناسب وبلاگ‌های دیگر را هم جمع کرده و با انجام دادن ویرایش، آن‌ها را برای فروش آماده کنید. اضافه کردن یک مقدمه و نتیجه اضافی هم به شما کمک می‌کند که کار خود را نهایی کنید. هر پست وبلاگی که استفاده می‌کنید، باید موضوعات مشابه یا مرتبط را پوشش داده باشد و به خوبی هم با همدیگر کار کنند.

علیرغم اینکه اطلاعات به‌صورت رایگان در سطح اینترنت وجود دارد، اما بسیاری از کاربران مایل هستند که پولی را پرداخته و به‌طور رسمی در یک بسته ساده‌تر مانند کتاب الکترونیکی آن را دریافت کنند. این تنها راه نیست و حتی اگر علاقه‌مند به رمان‌های داستانی هستید، خودتان هم می‌توانید از خلاقیت خود استفاده کرده و یک داستان منتشر کنید. بخش کلیدی ماجرا در این است که خودتان از صفر شروع کرده و به‌طور پیوسته ادامه دهید. این امر طرح کلی را در اختیار شما قرار داده و می‌توانید در آینده کیفیت کار خود را هم بالا ببرید.

فروش آنلاین کتاب الکترونیکی

جمع‌بندی

در این مطلب دانستیم که یکی از بهترین راه‌های کسب درآمد ارزی، تولید و فروش کتاب به‌صورت الکترونیکی است. اگر در این زمینه دارای مهارت هستید و دوست دارید که کسب درآمد به این شیوه را شروع کنید، می‌توانید دست به کار شده و کم کم از صفر شروع کنید. با یک حساب ارزی بین‌المللی می‌توانید امکان پرداخت هزینه کتاب‌تان به‌صورت ارزی را فراهم کرده و در سایت شخصی یا آمازون اقدام به چنین کاری کنید.

خودتان هم می‌توانید در نقش یک خریدار ظاهر شده و کتاب‌هایی که ناشرین دیگر به‌صورت آنلاین منتشر می‌کنند را خریداری کنید. برای این منظور هم داشتن یک حساب پرداخت آنلاین مانند پی پال و پرفکت مانی می‌تواند بسیار مناسب باشد. وب سایت نوین پرداخت با ارائه خدمات پرداخت ارزی در خدمت شما است و تمام امکانات لازم برای افتتاح حساب ارزی بین‌المللی و خدمات دیگر مانند نقد کردن درآمد ارزی را در اختیار شما می‌گذارد. مشاورین سایت هم به‌صورت ۲۴ ساعته در کنار شما هستند تا سوالات و راهنمایی‌های مدنظر خود را دریافت کنید.

لیست برچسب ها
فرم ارسال دیدگاه و نظرات