تماس تلفنی 021-91307777
امتیاز 0,0 از 5 ( 2 رای )

آموزش ساخت و فروش NFT ترون

در حالی که  NFT‌یا توکن غیرقابل تعویض از زمان راه اندازی بیت کوین در سال 2009 وجود داشته است اما بازار آن به تازگی رونق گرفته است. توکن‌های غیرقابل تعویض به یکی از بزرگ‌ترین نوآوری‌های کریپتو در سال‌های 2020 و 2021 تبدیل شده‌اند. فروش NFT در سال 2020 بالغ بر 95 میلیون دلار بود و تنها در نیمه اول سال 2021 فروش به نزدیک به 2.5 میلیارد دلار رسیده است.

هنرمند دیجیتال، مایک وینکلمن، معروف به بیپل، اخیرا یک NFT را به قیمت 69 میلیون دلار فروخت و لیونل مسی، بازیکن بزرگ فوتبال، به تازگی مجموعه NFT خود را راه اندازی کرده است. اما لازم نیست برای ایجاد یا تجارت NFT مشهور باشید. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد بازار NFT و نحوه استفاده از این دارایی‌های دیجیتال با ما همراه باشید.

NFTs 101 چیست؟

NFT‌ دارایی‌های رمزنگاری قابل جمع آوری است که برای نشان دادن یک آیتم دیجیتال منحصر به فرد قابل خرید، فروش یا معامله در نظر گرفته می‌شود. اصطلاح تبدیل پذیر به چیزی اشاره دارد که می‌تواند مانند آن با چیز دیگری جایگزین شود. به عنوان مثال، اسکناس دلار قابل تعویض است زیرا همه اسکناس‌های دلار کم و بیش یکسان هستند. بنابراین، توکن‌های غیرقابل تعویض، آیتم‌های دیجیتالی هستند که نمی‌توان آنها را به مانند موارد زیر کپی کرد:

  • آثار هنری
  • موسیقی
  • کلکسیون داری
  • موارد موجود در بازی‌های ویدیویی مانند سلاح‌ها یا آواتارها
  • زمین مجازی

فرصت‌ها در NFT تقریبا بی‌پایان هستند. اکنون افراد می‌توانند چیزی دیجیتالی ایجاد کنند، در شبکه بلاک چین یک مهر منحصر به فرد بر روی آن بگذارند و بدون نیاز به واسطه شخص ثالث مانند یک دلال هنری یا فروشگاه پیاده، آن را به شخصی بفروشند.

NFTها یا توکن‌های غیرقابل تعویض، قطعاتی از توکن‌های رمزنگاری هستند که در یک بلاک چین وجود دارند. آنها برای اقلام دنیای واقعی مانند آثار هنری، هنر موسیقی و حتی املاک اما در ظرفیت مجازی استفاده می‌شوند. برخلاف ارزهای دیجیتال، NFT‌ها را نمی‌توان معامله یا مبادله کرد زیرا با یکدیگر یکسان نیستند.

بیشتر بخوانید: Bandwidth ترون چیست؟

ساخت و فروش NFT ترون

آیا می‌توان  NFT‌را معامله کرد؟

بله. این دومین گزینه برای کسب درآمد ارزی با NFT است. فروش NFT فقط برای سازندگان نیست. برخی از کارآفرینان و سرمایه گذاران از ‌NFT‌ها مانند سهام و سود با خرید و فروش آنها استفاده می‌کنند. اگر قبلاً مجموعه‌ای از ‌NFTها را خریداری کرده‌اید و دیگر به آنها نیاز ندارید، می‌توانید به راحتی آنها را به همان روشی که ایجاد می‌کردید، بفروشید. تنها مرحله‌ای که از آن می‌گذرید، فرآیند ضرب است.

ترفند تجارت NFT‌ها زمان فروش آنها می‌باشد. زمان مناسب برای فروش یک NFT بستگی به این دارد که چیست، چرا آن را خریده‌اید و آیا علاقه دیگری به آن کالا وجود دارد یا خیر. تحقیقات سریع در اینترنت و بازار می‌توانند به شما در تعیین این موضوع کمک کنند. همچنین باید افزایش یا استهلاک قیمت را نیز در نظر بگیرید.

سود و زیان احتمالی خود را با درج هزینه‌های اضافی مانند هزینه‌های گاز، هزینه‌های فهرست بازار و حق امتیاز پرداختی به مالک اصلی محاسبه کنید.  این کارمزدها در نهایت مبلغ نهایی شما را کاهش می‌دهند. برای معاملات پیچیده NFT که نیاز به دانش عمیق در مورد صنعت ارزهای دیجیتال دارد، ممکن است رجوع به یک متخصص را اجتناب ناپذیر کنند.

نحوه خرید توکن‌های  NFT

از برخی جهات، تجارت توکن‌های NFT مشابه معامله با انواع دیگر ارزهای دیجیتال است. قبل از یادگیری نحوه خرید توکن‌های  NFTنکاتی وجود دارند که باید آنها را در نظر بگیرید:

  • قصد دارید از چه بازاری استفاده کنید؟
  • برای تامین مالی کیف پول کریپتو و خرید به کدام ارز دیجیتال نیاز است؟
  • آیا ‌NFT‌هایی که می‌خواهید بخرید، فقط در یک زمان مشخص در دسترس هستند؟

برخی ار ‌NFT‌ها فقط در پلتفرم‌های خاصی در دسترس می‌باشند. برای مثال، شخصی که می‌خواهد یک بسته کارت‌های معاملاتی مجازی NBA Top Shot بخرد، باید یک حساب در NBA Top Shot باز کند و یک کیف پول Dapper ایجاد نماید. سپس خریدار کیف پول خود را با استیبل کوین USDC یا هر تعداد گزینه ارز فیات پشتیبانی شده تامین میک‌ند. پس از آن، یک خریدار باید منتظر بماند تا بسته کارتی به فروش برسد و یک بسته را بخرد.

قطره‌های NFT به روشی محبوب برای فروش NFT به خریداران مشتاق تبدیل شده است. سقوط‌هایی مانند این، اغلب به کاربران نیاز دارند که قبل از حذف، ثبت نام کنند و حساب‌های خود را تأمین مالی نمایند تا پس از افت NFT، فرصت خرید خود را از دست ندهند. قطره‌ها می‌توانند در عرض چند ثانیه به فروش برسند، بنابراین آماده بودن زودتر از موعد می‌تواند بسیار مهم باشد.

البته، پلتفرم‌های NFTs و NFT دیگری نیز وجود دارند که از قطره‌ها استفاده نمی‌کنند. مهم‌ترین چیزهایی که باید در هنگام تعمق در مورد چگونگی خرید توکن‌های NFT در نظر داشته باشید، این است که از چه کیف پولی استفاده می‌کنید و از کدام ارز دیجیتال و از چه پلتفرمی استفاده کنید.

ساخت و فروش NFT ترون

نحوه ایجاد هنر  NFT

در مورد کسانی که علاقه‌ای به یادگیری نحوه خرید توکن‌های NFT ندارند و در عوض می‌خواهند توکن‌های خود را بسازند، ایجاد یک اثر هنری NFT نسبتاً ساده است و نیازی به دانش عمیق صنعت کریپتو ندارد. قبل از شروع، یک سازنده باید بفهمد که می‌خواهد  NFT‌های خود را بر روی کدام بلاک چین صادر کند. اتریوم در حال حاضر محبوب‌ترین سرویس بلاک چین برای این منظور می‌باشد، اما انواع بلاک چین‌های دیگر در حال افزایش محبوبیت هستند مانند:

  • Cosmos (ATOM)
  • Tezos
  • Polkadot
  • Tron (TRX)
  • Flow by Dapper Labs
  • Binance Smart Chain

هر بلاک چین استاندارد توکن NFT، بازارها و خدمات کیف پول منحصر به فرد خود را دارد. برای مثال، اگر کسی بخواهد توکن‌های NFT را در زنجیره هوشمند بایننس ایجاد کند، معامله ‌گران تنها می‌توانند از آن ‌NFTها در پلتفرم‌هایی استفاده کنند که دارایی‌های زنجیره هوشمند بایننس را پشتیبانی می‌کنند. بنابراین، نمی‌توانند آنها را در بازار NFT مانند OpenSea  که بر اساس اتریوم است، بفروشند.

از آنجایی که اتریوم متداول‌ترین اکوسیستم NFT است، بیایید به آنچه برای ایجاد یک NFT جدید در بلاک چین اتریوم نیاز است، نگاه کنیم. ابتدا، یک خالق NFT به یک کیف پول اتریوم نیاز دارد که از  استاندارد توکن NFT اتریوم به نام ERC-721 پشتیبانی کند. برخی از کیف پول‌هایی که واجد شرایط شامل Coinbase Wallet، MetaMask، Trust Wallet، Enjin و  D’Centهستند.

یک خالق NFT همچنین به توکن‌های اتر (ETH) به ارزش 50 تا 100 دلار نیاز دارد. کسانی که از کیف پول Coinbase استفاده می‌کنند، می‌توانند ETH را از Coinbase با دلار آمریکا یا یک ارز فیات دیگر خریداری کنند. سایر کاربران باید ETH را از یک صرافی رمزنگاری خریداری کرده و آن را به کیف پولی که در مرحله قبل تنظیم کرده‌اند، ارسال کنند.

ساخت و فروش NFT ترون

نحوه ایجاد هنر  NFT

پس از ایجاد یک کیف پول و تامین مالی آن با  ETHزمان انتخاب یک پلتفرم فرا رسیده است. انواع پلتفرم‌های متمرکز بر  NFT به کاربران اجازه می‌دهند تا کیف پول‌های خود را به هم متصل کرده و تصاویر یا فایل‌هایی که می‌خواهند به NFT تبدیل نمایند را آپلود کنند.

برخی از بازارهای محبوب NFT در اتریوم عبارتند از:

  • Mintable
  • Rarible
  • OpenSea

این سه بازار همه دارای یک دکمه ایجاد هستند که در گوشه سمت راست بالا قرار دارد. بیایید به نحوه کار در OpenSea نگاه کنیم. با کلیک بر روی Create به صفحه‌ای می‌روید که از شما می‌خواهد به کیف پول مبتنی بر اتریوم خود متصل شوید. پس از وارد کردن رمز کیف پول طبق درخواست، کیف پول به بازار متصل می‌شود. ممکن است مجبور شوید پیامی را در کیف پول اتریوم آنها امضا کنید تا ثابت نمایید که آنها مالک آن هستند.

بعد، ماوس را روی دکمه Create نگه دارید و My Collections را انتخاب کنید. سپس روی دکمه آبی Create  کلیک کنید. پنجره‌ای باز می‌شود که به شما این امکان را می‌دهد تا تصویر یا فایلی که می‌خواهید به NFT تبدیل کنید را آپلود نمایید. نام خود را اضافه کنید و توضیحی بنویسید. اساسا، شما در حال ایجاد یک پوشه هستید که می‌توانید ‌NFT‌هایی که ایجاد می‌کنید را در آن قرار دهید.

پس از اختصاص یک تصویر برای مجموعه، این مهم در سمت چپ صفحه نمایش داده می‌شود. سپس باید با انتخاب نماد مداد در بالا سمت راست، یک تصویر بنر اضافه کنید. در این مرحله، می‌توانید شروع به ایجاد NFT نمایید. رویAdd New Item  کلیک کنید و پیامی را با کیف پول خود امضا نمایید. سپس به پنجره جدیدی خواهید رسید که در آن می‌توانید موردی که می‌خواهید به یک NFT تبدیل کنید، اعم از صدا، تصویر یا GIF را آپلود نمایید.

در OpenSea و پلتفرم‌های مشابه، کاربران همچنین می‌توانند ویژگی‌های خاصی را برای منحصر به‌ فرد کردن NFT‌های خود اضافه کنند. همچنین می‌توانید محتوای ویژه‌ای اضافه کنید که فقط توسط خریدار باز شود. این مهم می‌تواند شامل مواردی مانند کدهای تخفیف یا رمزهای عبور باشد که به خریداران امکان دسترسی به خدمات خاصی را می‌دهد. پس از اتمام کار، با کلیک بر رویCreate  در پایین صفحه و امضای یک پیام کیف پول دیگر، تایید می‌کند که NFT خود را ایجاد کرده‌اید. سپس توکن در مجموعه شما نمایش داده می‌شود

بیشتر بخوانید: ترون چیست؟

ساخت و فروش NFT ترون

نحوه فروش NFT

هنگامی که یک NFT خریداری کردید، باید تصمیم بگیرید که آیا می‌خواهید آن را HODL کنید یا آن را بفروشید. برای فروش یک NFT، باید توکن را در یک بازار فهرست کنید. برای انجام این کار، روی NFT در مجموعه خود که می‌خواهید بفروشید، کلیک کرده و دکمه «فروش» را پیدا کنید. با کلیک بر روی Sell  یک صفحه قیمت ظاهر می‌شود که به شما این امکان را می‌دهد تا شرایط فروش را تنظیم کنید. شما می‌توانید قیمت ثابت یا حراج را انتخاب نمایید.

NFT‌ها معمولاً برای توکن‌های ETH یا ERC-20 فروخته می‌شوند. با این حال، برخی از پلتفرم‌ها فقط به شما اجازه می‌دهند که با توکن اصلی بلاک چین خود بفروشید. سازندگان NFT  همچنین می‌توانند هر بار که کسی توکن‌های خود را به فرد جدیدی می‌فروشد، برای آثار هنری خود حق امتیاز کسب کنند.

در OpenSea، این را با کلیک کردن روی دکمهEdit  و استفاده از گزینه برنامه ‌نویسی حق امتیاز در یک NFT تنظیم می‌کنید. شما حق امتیاز را از طریق انواع توکن‌های ERC-20 دریافت خواهید کرد. پس از انتخاب آن گزینه، سازندگان به طور خودکار از طریق قراردادهای هوشمند، حق امتیاز کسب می‌کنند.

آینده  NFT‌

کارشناسان پیش ‌بینی می‌کنند که NFT‌ به رشد خود فراتر از حوزه هنر و بازی ادامه خواهند داد، به خصوص اگر سرمایه‌گذاران ثروتمند به سرمایه ‌گذاری پول ادامه دهند. رشد NFT را می‌توان به ویژگی‌های آن نیز نسبت داد که این می‌تواند نشان دهنده اثبات مالکیت، ارائه موقعیت اجتماعی، اعطای دسترسی انحصاری، مدیریت مجوز و تایید اصالت باشد. این به شما اجازه می‌دهد تا بر محصولات خود مالکیت داشته باشید، همانطور که بیت کوین به شما این امکان را می‌دهد که بانکدار خود باشید.

کلام آخر

به طور کلی، یادگیری نحوه خرید توکن‌های NFT یا ایجاد و فروش آ‌نها چندان سخت نیست. توسعه دهندگان رابط‌های کاربری گرافیکی ایجاد کرده‌اند که این فرآیند را تا حد امکان بدون دردسر می‌سازد. البته داشتن تجربه قبلی در استفاده از کیف پول‌های رمزنگاری کمک بزرگی خواهد بود. در کل، وارد شدن به دنیای NFT می‌تواند در عین جذاب بودن، بسیار تخصصی نیز باشد. شما باید دانش و عمل خود در این حوزه را به کار بگیرید تا از آن درآمد کسب کنید.

لیست برچسب ها
فرم ارسال دیدگاه و نظرات