تماس تلفنی 021-91307777
امتیاز 0,0 از 5 ( 0 رای )

کسب درآمد از متاورس در کوتاه ترین زمان

چند سال اخیر مفهومی به نام متاورس در بین مردم جهان و البته ایرانیان رشد بالایی را تجربه کرده است. حتی بسیاری از کاربران، درآمدهای قابل‌توجهی را از آن کسب می‌کنند. همین مورد باعث شده تا استفاده از آن را هم به سایرین توصیه کنند. اما در این میان کم نیستند افرادی که هنوز با ماهیت این فضای بی‌نظیر آشنایی نداشته و نمی‌دانند که این پروژه چیست و چگونه می‌توان از آن درآمدهای مناسب را کسب کرد. در ادامه روش‌های کسب درآمد از متاورس را معرفی خواهیم کرد.

کسب درآمد از متاورس

این موضوع در حالی است دنیای متاورس به دلیل گستردگی خود می‌تواند مسیرهای مختلفی را برای کسب درآمد در اختیار ما قرار دهد. ما در ادامه این مقاله سعی داریم تا چند روش ایده‌آل برای کسب درآمد از آن را خدمت شما عزیزان بیان کنیم. از طرفی دیگر یک راهکار مناسب برای نقدکردن درآمدهای دنیای متاورس را هم در اختیار شما عزیزان قرار می‌دهیم که می‌تواند مؤثر باشد.

متاورس را بیشتر بشناسیم

قبل از اینکه بخواهیم به سراغ بررسی روش‌های کسب درآمد از متاورس بپردازیم، بهتر است ابتدا با ماهیت آن آشنا شوید. بدون شک این موضوع می‌تواند درک شما از مقاله حاضر را بهبود بخشد. در واقع متاورس به جهان مجازی گفته می‌شود که بر روی بستر بلاک‌چین پیاده شده است. این جهان به نحوی است که افراد می‌توانند اغلب کارهای روزمره خود را بر بستر آن انجام دهند. این عبارت از دو واژه متا به معنی فرا و یونیورس به معنی جهان خلق شده است. لذا می‌توان گفت که منظور از متاورس، همان فرا جهان است، یعنی جایی که فراتر از دنیای واقعی ما قرار دارد. این پلتفرم در حقیقت بستری مشابه به دنیای ما است و افراد می‌توانند در آن نسبت به خرید زمین، خانه، اجاره دادن ملک، ایجاد فروشگاه، انجام ورزش و موارد مشابه اقدام کنند. البته در حال حاضر دنیای متاورس جوان و نابالغ است. لذا با آن چیزی که عموم افراد در ذهن دارند، اندکی متفاوت است.

متاورس چیست؟

با این وجود باز هم بسیاری از اقدامات دنیای روزمره را می‌توان در بستر این دنیای مجازی انجام داد. حال انجام همین کارها می‌تواند درآمد مناسبی را هم برای شما به همراه داشته باشد که عموماً به‌وسیله ارزهای دیجیتال است. لذا شما می‌توانید از فروش کالا یا انجام خدمات در بستر این دنیا، درآمد مناسبی بر پایه ارزهای دیجیتال به دست آورید.

روش‌های کسب درآمد از متاورس چیست؟

با توجه‌ به جذابیت و البته اهمیتی که متاورس برای نسل حاضر داشته، پروژه‌های زیادی در بستر آن خلق شده است. هرکدام از این پروژه‌ها به نحوی زمینه برای کسب درآمد مخاطبان خود در این جهان فراهم می‌کنند. با این وجود اغلب آن‌ها فعالیت‌های خود را در چند محور مختلف قرار داده‌اند که ما در ادامه برخی از آنها را خدمت شما عزیزان شرح داده‌ایم.

به یاد داشته باشید که هرکدام از این روش‌های کسب درآمدی، ملزم ثبت‌نام در برنامه‌های متصل به شبکه بلاک‌چین اختصاصی آنها است. مازاد بر این، شرایطی درآمد و میزان آن هم متناسب با پروژه‌ها تغییر می‌کند.

بیشتر بخوانیم : دسنترالند و آموزش خرید زمین در آن

کسب درآمد به‌ ازای بازی کردن

بازی کردن را می‌توان یکی از سرگرمی‌های رایجی دانست که تقریباً تمامی نسل حاضر با آن خو گرفته و حداقل بخشی از کودکی خود را با آن سپری کرده‌اند. یکی از جذاب‌ترین فانتزی‌هایی که اغلب افراد این نسل داشته‌اند، بازی کردن و کسب درآمد به‌ازای آن است. دنیای متاورس یکی از راهکارهایی بوده که سعی داشت تا این فانتزی را به شیوه‌ای مناسب برای مخاطبان خود رقم بزند.

 بر همین مبنا پروژه‌های مختلفی در این حیطه خلق شده است که کاربران می‌توانند با انجام بازی در آنها و پیروز شدن در مراحل یا رقابت‌های مختلف آن، ارزهای دیجیتال گوناگون را به‌عنوان پاداش دریافت کنند. البته برخی از آنها برای فعالیت، مستلزم خرید توکن‌های nft یا کاراکترهای مختلف در داخل آن هستند. از جمله این پروژه‌ها می‌توان به بازی اکسی اینفینیتی اشاره کرد. شما باید در این بازی سه توکن ان اف تی را خریداری کنید. هر یک از این توکن‌ها، کاراکترهای پرنده مانندی هستند که ویژگی‌ها و توانایی‌های مختلفی دارند. شما به کمک این توانایی‌ها، در مسابقات و چالش‌های مختلف این بازی شرکت می‌کنید. در صورتی که پیروز شوید، می‌توانید ارز دیجیتال slp را به‌عنوان پاداش دریافت کنید.

کسب درآمد به‌ ازای بازی کردن

مازاد بر این اگر در پایان هر فصل بتوانید در لیست افراد برتر قرار بگیرید، ارز دیجیتال AXS را هم دریافت خواهید کرد. شما می‌توانید در داخل بازی نسبت به خریدوفروش توکن‌های NFT هم اقدام کرده و از این طریق سود مناسبی را به دست بیاورید. افزون بر این پروژه، موارد دیگری نظیر sandbox، sorare، ultra و…. هم وجود دارد که سازوکار مشابهی دارند.

به یاد داشته باشید که میزان درآمد در این بازی‌ها مختلف بوده و تا حدی به قیمت ارز دیجیتال آنها بستگی دارد. مازاد بر این برای کسب درآمد معقول در این روش، باید زمان زیادی را صرف کنید. اما در مقابل ریسک آن کمتر بوده و غالباً سرمایه اولیه چندانی را هم طلب نمی‌کند.

کسب درآمد به‌ ازای تحرک

شاید با دیدن این تیتر اندکی تعجب کنید، اما باید عنوان کنیم که شما می‌توانید به لطف فناوری بلاک‌چین و دنیای متاورس، از حرکت کردن خود هم درآمد مناسبی را به دست بیاورید. در واقع این روزها پروژه‌های مختلفی در دنیای متاورس عرضه شده که شما را به افزایش تحرک و ورزش تشویق می‌کند.

در مقابل آن هم به‌ازای هر کالری سوزانده یا مسافت طی شده، به شما ارز دیجیتال را پاداش می‌دهد. این عملکرد به‌عنوان یکی از محبوب‌ترین روش‌های کسب درآمد در جهان متاورس تلقی می‌شود. البته در برخی از این پروژه‌ها، شما باید توکن‌های ان اف تی را برای کسب درآمد بیشتر یا شروع پروسه درآمدزایی خریداری کنید. اما در مقابل می‌توانید مبلغ معقولی راهم از آنها به دست بیاورید. برای مثال پروژه step یکی از نمونه‌های موفق در این حیطه است.

کاربران می‌توانند با خرید یک توکن ان اف دی مخصوص آن، در داخل این بازی عضو بشوند. حال آنها بایستی اپلیکیشن مختص این بازی را دانلود کرده و در تلفن همراه خود نصب کنند. برنامه هم چالش‌های مختلفی نظیر پیاده‌روی روزانه، انجام ورزش‌های گوناگون و موارد مشابه را به آنها توصیه می‌کند.

در صورتی که کاربران بتوانند این چالش‌ها را انجام دهند، در ازای آن ارز دیجیتالِ ویژه این پلتفرم را به‌عنوان پاداش دریافت می‌کنند. نکته قابل‌توجه در رابطه با آن، محاسبه مسافت و کالری مصرفی روزانه است. خود برنامه بر اساس داده‌های مختلفی که از گوگل فیت یا اپل هلز تلفن شما می‌گیرد، این موارد را محاسبه کرده و بر مبنای آن به شما پاداش می‌دهد.

وجود چنین ایده منحصربه‌فردی باعث شده تا دنیای متاورس بیش از پیش برای کاربران جذابیت داشته باشد. از جمله پروژه‌هایی که چنین ایده‌ای دارند می‌توان به dotmoovz،stepfinance، movez، digital fitness و… اشاره کرد.

سرمایه‌گذاری

سرمایه‌گذاری در جهان متاورس، یکی دیگر از روش‌های محبوب کسب درآمد از آن است. در واقع این راهکار جزو ساده‌ترین و البته محبوب‌ترین مسیرهایی است که اغلب کاربران آن را دنبال می‌کنند. بر همین مبنا آنها بر روی شبکه اصلی این پلتفرم سرمایه‌گذاری کرده و از این طریق، درآمدهای قابل قبولی را کسب می‌کنند. برای مثال اغلب افراد، توکن‌های پروژه‌های معروف دنیای متاورس را خریداری کرده و بعد از مدتی نسبت به فروش آنها اقدام می‌کنند. البته این موضوع بایستی با بررسی کامل پروژه مذکور و اشراف بر پتانسیل‌های آن صورت گیرد.

روش‌های کسب درآمد از دنیای متاورس

بسیاری دیگر از کاربران سعی می‌کنند تا با استیک کردن در بستر این پروژه‌ها، علاوه بر سرمایه‌گذاری بلندمدت، در فاصله‌های زمانی کوتاه هم درآمدهای مناسبی را به دست بیاورند. لازم به ذکر است که استیک شدن فرایندی است که در آن بایستی تعداد مشخصی از توکن‌ها را در آن شبکه وثیقه کرده و به تأمین امنیت شبکه کمک کنید.

در مقابل آن هم بخشی از کمیسیون‌های پلتفرم موردنظر را به‌عنوان پاداش دریافت می‌کنید. خوشبختانه اغلب پروژه‌های موجود در دنیای متاورس چنین قابلیتی را برای سرمایه‌گذاران فراهم کرده‌اند. شما می‌توانید با تکیه بر آنها، درآمد معقولی را برای خود کسب کنید.

خرید یا اجاره ملک

خریدوفروش یا اجاره املاک را می‌توان یکی دیگر از راهکارهای ایده‌آل برای کسب درآمد از دنیای متاورس در نظر گرفت. در حقیقت این روزها پروژه‌های مختلفی در دنیای متاورس عرضه شده که سعی در ایجاد یک جهان مشابه بر بستر فناوری بلاک‌چین داشته‌اند. مهم‌ترین زیربنای این دنیا، بخش‌های کوچک تحت عنوان زمین هستند که به آن‌ها وکسل هم گفته می‌شود.

کاربران می‌توانند بر بستر این زمین‌ها خانه، دفاتر نمایندگی، نمایشگاه‌های تبلیغاتی و موارد مشابه را ایجاد کرده و آن را به سایر فعالان این حوزه بفروشند. از طرفی آنها می‌توانند زمین خام را هم خریداری کرده و بعد از مدتی با قیمت بیشتر به دیگران عرضه کنند. این روش کسب درآمدی به‌عنوان یکی از محبوب‌ترین و البته ایده‌آل‌ترین راهکارها در جهان متاورس شناخته می‌شود.

از طرفی دیگر بسیاری از پروژه‌های فعلی هم دارای توکن‌های ان اف تی مختص به خود هستند که در داخل بازی محدود بوده و تنها تعداد ثابتی از آنها وجود دارد. این توکن‌ها می‌تواند کاراکترهای مختلف بازی یا قطعات زمین باشند. درهرحال شما می‌توانید با خریداری کردن و فروش آنها به دیگران، درآمد مناسبی را کسب کنید.

حتی در بسیاری از پروژه‌ها، شما می‌توانید املاک یا توکن‌های خریداری شده را به سایر کاربران اجاره داده و در ازای آن درآمد مناسبی را به دست بیاورید. از جمله پروژه‌هایی که چنین قابلیتی را دارند می‌توان به gala، دسنترالند، bloktopia  و… اشاره کرد.

انجام تبلیغات در دنیای متاورس

در طی یک سال اخیر، دنیای متاورس کاربران بسیار زیادی را به خود جلب کرده است. به‌گونه‌ای که روزانه هزاران نفر بر بستر آنها فعالیت داشته و شما می‌توانید با افراد گوناگونی در این جهان به بحث و گفتگو بپردازید. نقطه قابل‌توجه در رابطه با آن، جوان بودن کاربرانی است که در متاورس حضور دارند. این موضوع سبب شده تا پلتفرم موردنظر به‌عنوان یک بستر ایده‌آل برای معرفی محصولات و خدمات خلاقانه تلقی شود. همین فاکتور باعث شده تا بسیاری از شرکت‌های مطرح نظیر بایننس، برای خود در جهان متاورس دفتر نمایندگی خلق کرده یا نمایشگاه‌های مختلفی برپا کنند. حتی بسیاری از فریلنسرها و شرکت‌های خدماتی گوناگون هم در جهان متاورس به جذب مشتریان جوان می‌پردازند.

روش مناسب برای نقدکردن درآمد متاورس

این موضوع به نوبه خود باعث شده تا پلتفرم موردنظر بستر مناسبی برای نمایش کسب‌وکارهای مختلف باشد. لذا اگر شما هم خدمات مختلفی ارائه می‌دهید و یا توان بازاریابی بالایی دارید، می‌توانید از پتانسیل بالای آن استفاده کرده و برای خود یا دیگران تبلیغات انجام دهید بدون شک می‌توانید از این راه درآمد قابل قبولی را به دست بیاورید.

بیشتر بخوانیم: آموزش خرید زمین در متاورس در سایت آپلند

روش مناسب برای نقدکردن درآمد متاورس

همان گونه که بیان کردیم، راه‌های مختلفی برای کسب درآمد از جهان متاورس وجود دارد. هر یک از این روش‌ها می‌توانند به نحوی باعث درآمدزایی شما شوند. اما آن چیزی که پیش از کسب درآمد در این جهان حائز اهمیت است، نحوه نقدکردن این درآمدها و تبدیل آن به ارز رایج کشور است. این موضوع یکی از مهم‌ترین فاکتورهایی است که کاربران را دچار سردرگمی کرده و باعث می‌شود تا از فعالیت در بستر متاورس دوری کنند.

در گام اول باید عنوان کنیم که بخش اعظمی از درآمدهای کسب شده در جهان متاورس به‌وسیله ارزهای دیجیتال پرداخت می‌شود. از طرفی دیگر، برخی از آنها مانند انجام خدمات مختلف یا تبلیغات در بستر آن، ممکن است با روش‌های پرداخت بین‌المللی نظیر پی پال یا پرفکت مانی صورت گیرد.

متأسفانه در اکثر این حالات، کاربران ایرانی به دلیل تحریم‌های بین‌المللی قادر به نقدکردن درآمدهای خود نیستند. البته جای نگرانی نیست چرا که ما در صرافی نوین پرداخت سعی کرده‌ایم تا مسیر لازم برای کسب درآمد از دنیای متاورس را برای شما فراهم کنیم. بر همین مبنا ما تمام خدمات لازم پیرو نقدکردن درآمد ارزی شما را فراهم کرده‌ایم. به عبارتی درآمد شما به هر صورتی اعم از ارز دیجیتال، حواله بانکی، پرفکت مانی، وب مانی، پی پال و…. پرداخت شود، می‌توانیم آن را با کمترین کارمزد و در سریع‌ترین زمان ممکن برای شما عزیزان به ریال تبدیل کنیم. مازاد بر این، تیم پشتیبانی ما در تمام طول پروسه شما را همراهی کرده و آموزش‌های لازم را در اختیارتان قرار می‌دهد. لذا اگر دراین‌رابطه نیازمند راهنمایی‌های بیشتری هستید، می‌توانید هم اکنون با تیم پشتیبانی ما تماس حاصل فرمایید.

لیست برچسب ها
فرم ارسال دیدگاه و نظرات