تماس تلفنی 021-91307777
امتیاز 3,8 از 5 ( 5 رای )

دسنترالند و آموزش خرید زمین در آن

برای بسیاری از سرمایه گذاران، خرید زمین در دسنترالند یک گام بزرگ است. این مهم یک راه عالی برای چند برابر کردن منابع مالی شماست. هر بخش دارایی یک توکن غیر قابل تعویض است  (NFT, ERC 721) به این معنی که در نوع خود بی‌نظیر می‌‎باشد. دسنترالند همچنین گزینه‌ای برای گرفتن وام مسکن در زمین فراهم می‌‎کند. 

برای افزایش اطلاعات خود از دسنترالند می توانید این مقاله را تا انتها مطالعه کنید. هر فردی می تواند در دسنترالند زمینی را به صورت همتا به خرید و فروش برساند. از آنجایی که تمام فعالیت‌ها بر روی پلتفرم اتریوم می‌شوند، وقتی شما مالک آن توکن زمین هستید، به‌ طور رسمی و صریح مالک آن قطعه زمین خواهید بود.

درباره پلتفرم دسنترالند

دسنترالند، سریعترین رشد دنیای مجازی مبتنی بر رمزارز است. این پلتفرم در سال 2016 توسط گروهی از توسعه دهندگان در آرژانتین ساخته شد و UX آن تا حد زیادی بر اساس Second Life و  Minecraft یکی از محبوب‌ترین بازی‌های چند نفره در جهان است. آنچه دسنترالند را از دنیای مجازی قبلی متمایز می کند این است که تمام فضاها (به نام LAND در بازی) به جز جاده‌ها و میدان‌ها توسط کاربران بازی قابل خرید، فروش و توسعه هستند.

بلاک چین اتریوم به دسنترالند یک چارچوب دنیای مجازی قوی را ارائه داده است. اطلاعات و نرم افزار می‌‎توانند توسط مصرف کنندگان ایجاد، تجربه و کسب درآمد شوند. مالکیت زمین در دسنترالند برای همیشه است و به مالکین کنترل کامل بر طرح‌های خود را می‌‎دهد. در یک رکورد بسته مبتنی بر بلاک چین، کاربران می‌‎توانند مالکیت زمین دیجیتال را در اختیار بگیرند. 

مالکان دارایی، کنترل این را دارند که چه مطالبی در قطعه زمین آنها منتشر می‌‎شود که با مجموعه‌ای از سیستم‌های مختصات دکارتی (X,Y) نشان داده خواهند شد. اطلاعات می‌‎توانند از صحنه‌های سه بعدی ثابت گرفته تا سیستم‌های تعاملی مانند بازی‌ها متفاوت باشند. اجاره یک ملک آفلاین پرهزینه است و دسنترالند راه حل اقتصادی‌تری برای داشتن ملک ارائه می‌‎دهد. سرمایه گذاران در این پلتفرم می‌‎توانند کارهای زیر را انجام دهند:

  • ملک بخرید.
  • طراحی مناظر انجام دهید.
  • کسب و کار ایجاد کنید.
  • بازی‌های آنلاین انجام دهید.
  • معاشرت و گفتگو کنید.

خرید زمین در دسنترالند چگونه است؟

اندازه هر قطعه زمین 16 متر در 16 متر است و توسط یک NFT (یا توکن غیر قابل تعویض) نشان داده می شود. توکن غیرقابل تعویض واحدی از داده در بلاک چین است که نشان دهنده یک آیتم دیجیتال منحصر به فرد (در این مورد، املاک و مستغلات مجازی) است. NFT‌ها قابل تعویض نیستند.

زمین را می‌توان با MANA، ارز دیجیتال رسمی دسنترالند خریداری کرد. MANA را می‌توان در کوینبیس و سایر برنامه‌های معاملاتی ارزهای دیجیتال خرید و معامله کرد. از 25 مارس 2021، یک MANA  در حدود 0.85 دلار ارزش داشت. از مارس 2021، به طور متوسط، یک قطعه زمین در دسنترالند به قیمت تقریباً 6900 MANA فروخته شد که معادل تقریباً 5800 دلار آمریکا است. بسته‌های زمین را می‌توان از طریق بازار درون بازی و در بازارهای شخص ثالث مانند OpenSea به دست آورد. به خاطر داشته باشید که ارزهای رمزپایه بی‌ثبات هستند و حدس و گمان دلیل بزرگی برای خرید ارزهای دیجیتال است.

تعداد کل بسته‌ها در دسنترالند 90 هزار بسته است. توسعه دهندگان دسنترالند مالک فضاها، میدان‌ها و جاده‌های مشترک هستند و کاربران نمی‌توانند آنها را بخرند یا بفروشند. این کمبود یکی از محرک‌های اساسی ارزش زمین در دسنترالند است. درست مانند دنیای واقعی، فضا محدود است که باعث می‌شود مالکیت املاک و مستغلات در این فراجهان بالقوه ارزشمند باشد.

سرمایه گذاری در دسنترالند چگونه است؟

همانطور که در زندگی واقعی، املاک و مستغلات ارزشمند هستند، بسته‌های نزدیک‌تر به Genesis Plaza (محلی که کاربران در آن وارد بازی می‌شوند) و مناطق مختلف مانند وگاس سیتی، کریپتو ولی یا دراگون سیتی معمولاً ارزشمندتر از سایرین هستند. به طور مشابه، بسته های نزدیک به چهارراه‌ها ارزش بیشتری نسبت به بسته‌هایی دارند که در این مکان ها نیستند.

در دسنترالند خرید بسته‌های مجاور می‌تواند یک املاک ایجاد کند. داشتن یک ملک به مالکان اجازه می‌دهد تا ساختمان‌های بزرگتری بسازند. در دسنترالند مردم در سراسر جهان (البته با استفاده از آواتارهای خود) می‌توانند در کنوانسیون‌های بازی مجازی شرکت کنند. در یک فضای مجازی جمع شوید تا یک رویداد ورزشی در دنیای واقعی را تماشا کنید یا ایده هایی را برای سرمایه گذاران بالقوه در دره سیلیکونی مجازی به نام کریپتو ولی ارائه کنید. 

بیشتر بخوانید: خرید زمین مجازی

به همین دلیل است که داشتن تعداد زیادی بسته مجاور مهم است. این زمین را می توان اجاره داد و به مالکان اجازه می دهد جریان نقدی و درآمد بالقوه را از مستاجران ایجاد کنند. درست مانند زمانی که در دنیای واقعی در مورد املاک و مستغلات بررسی می‌کنید، همیشه به دارایی‌های قابل مقایسه نگاه کنید. هنگامی که در حال خرید خانه هستید، یکی از اولین کارهایی که باید انجام دهید این است که به املاک مورد نظر خود در منطقه نگاه کنید تا درک اولیه‌ای از قیمت و ارزش داشته باشید.

منطق مشابهی در دسنترالند صدق می‌کند! شما نباید فرضیات خود را بر اساس خود قیمت فروش قرار دهید، بلکه باید به تاریخچه فروش بسته‌های مشابه در مکان های نزدیک نگاه کنید. برای اطلاع از ارزش بسته‌ها به nonfungible.com و برای اینکه ببینید بسته‌ها کجا معامله می‌شوند، Opensea.io را بررسی کنید.

چه چیزی می‌‎توانیم در دسنترالند بخریم؟

دسنترالند برای تجارت و مدیریت تمام سرمایه‌ گذاری‌های زنجیره‌ای عالی است.

  1. می‌‎توانید قطعات زمین و املاک و همچنین پوشیدنی‌ها و نام‌های متمایز را در بازار جهانی بفروشید. قیمت MANA و مهلت پیشنهادی خود را تنظیم کنید.
  2. خرید بسته‌ها و املاک و پوشیدنی‌ها و اسامی خاص که برای فروش هستند.
  3. املاک و بسته‌های خود را به مصرف کننده دیگری منتقل کنید.
  4. مشاهده جهان را با استفاده از نقشه تجربه کنید و ببینید چه کسی دارای چه چیزی است، چه مقدار پوشیدنی در دسترس است و همچنین چه نام‌هایی ثبت شده می‌‎باشند.
  5. شروع به دادن بسته‌های خود و همچنین نام املاک و توضیحات عمومی کنید.
  6. به افراد دیگر اجازه دهید بسته‌ها را وارد کنند، حتی اگر شما آنها را دارید.

نکته: MANA توکن ارز دیجیتال قابل تعویض ERC20 Decentraland است. MANA ارز متا دسنترالند است. زمین‌ها با توجه به MANA خریداری و فروخته می‌‎شوند.

چگونه می‌‎توانم زمین در دسنترالند بخرم؟

اگر واقعاً می‌‎خواهید کاملاً خود را در تجربه دسنترالند غرق کنید، پیشنهاد می‌‎کنیم یک کیف پول دیجیتال تهیه نمایید. کیف پول‌های دیجیتال به عنوان حساب خصوصی شما عمل می‌‎کنند و همه محصولات دیجیتالی تان (مانند نام‌ها، کلکسیون‌ها و زمین‌ها) و همچنین پیشرفت شما را در جهان ذخیره می‌‎نمایند. 

بیشتر بخوانید: آموزش خرید زمین در متاورس در سایت آپلند

قطعات زمین 16 متر در 16 متر (52 فوت در 52 فوت) در اندازه است. شما می‌‎توانید تمام زمین‌ها یا املاک موجود برای فروش در بازار جهانی دسنترالند را کشف کنید. همچنین، شما نمی‌توانید زمین رایگان در دسنترالند دریافت کنید. زمین در دسنترالند بیش از 10 هزار دلار قیمت دارد. هر کسی، در هر لحظه، می‌تواند در بازار رسمی دسنترالند یا از طریق  Opensea، زمین را به صورت همتا به همتا خریداری، بفروشد یا اجاره دهد. دسنترالند همچنین امکان دریافت وام مسکن در زمین را فراهم می‌‎کند. به سادگی مراحل ذکر شده در زیر را دنبال کنید:

ایجاد حساب کاربری

با یک پلتفرم معاملاتی ثبت نام کنید. متامسک برای خرید و فروش زمین توصیه می‌‎شود. لطفا آدرس ایمیل و یک رمز عبور را وارد کنید. شما باید اطلاعات شخصی را مطابق با مقررات «مشتری خود را بشناسید» (KYC) ارائه دهید.

نمای اطلس چیست؟

اطلس نمای پرنده از هر ملک و قطعه، املاک، خیابان، منطقه و میدان در بازار دسنترالند با کد رنگی ارائه می‌‎دهد. می‌توانید با کلیک کردن و کشیدن نقشه، بزرگ ‌نمایی یا کوچک ‌نمایی یا جا به‌ جایی نشانگر ماوس روی یک بسته، مکان خود را در اطراف نقشه تغییر دهید تا مختصات X، Y و نگهدارنده آن را ببینید. 

هر بسته‌ای که در حال حاضر برای خرید در بازار جهانی موجود است، مشخص خواهد شد. روی بسته ضربه بزنید تا وضعیت، مختصات و آدرس عمومی دارنده آن (در صورت داشتن مالک) را ببینید. همچنین می‌‎توانید بسته را از این صفحه نمایش خریداری کرده یا پیشنهادی ارائه دهید.

Estate دقیقا چیست؟

یک دارایی، همان زمین و یک دارایی دیجیتال غیرقابل تعویض است. املاک مجموعه ای از دو یا حتی چند قطعه زمین هستند که نزدیک هم هستند. این بسته‌ها باید در کنار یکدیگر باشند و نمی‌توان آنها را با جاده، میدان یا قطعه دیگری تقسیم کرد. شما واقعاً می‌‎توانید با تلاش برای اتصال بسته‌ها برای ساختن املاک، املاک بزرگتر خود را به طور مؤثر مدیریت کنید. املاک به ویژه برای ایجاد توالی‌های بزرگتر که بسته‌های متعدد را در بر می‌‎گیرند مفید هستند.

ارزان‌ترین املاک در دسنترالند طبق عکس زیر است:

Parcel دقیقا چیست؟

هر قطعه زمین در دسنترالند، یک توکن غیر قابل تعویض است (NFT, ERC 721) که همچنین به این معنی بوده که در نوع خود بی نظیر می‌‎باشد و نمی تواند مانند زمین واقعی استحکام یا بازسازی شود. بیایید به ارزان‌ترین زمین موجود در دسنترالند نگاهی بیندازیم.

بیشتر بخوانید: خرید کالا از آمازون و ای بی

نمای مارکت پلیس

برای مشاهده همه موارد برای فروش، به سراغ برگه کاوش بروید:

  1. برای مشاهده فقط نوع خاصی از آیتم یا دسته را انتخاب کنید.
  2. آن ها را بر اساس معیارهای مختلفی مانند جدیدترین، کم هزینه‌ترین و سایر مرتب کنید.
  3. برای مشاهده اقلامی که برای فروش نیستند، On sale را خاموش کنید.
  4. برای کشف چیزی خاص، موارد را بر اساس عنوان مرتب کنید.

خرید توکن‌های MANA 

اکنون همه شما آماده خرید توکن های MANA پس از ذخیره توکن های خود هستید. این کاملاً ساده است. پس از ثبت نام در حساب موجود خود، لینک Exchange یا Markets را فشار دهید. سپس به دنبال جفت ارزهای مورد علاقه خود بگردید، از جمله ETH/MANA یا BTC/MANA. یک کلیک «خرید» را در زیر مشاهده خواهید کرد که در آن می‌توانید مقداری را که می‌خواهید خرج کنید یا حتی مقدار MANA را که می‌خواهید بخرید وارد کنید. فرم را پر کنید و توکن های MANA خود را خریداری کنید.

خرید اقلام

برای خرید زمین، املاک، وسایل پوشیدنی یا بازی باید مراحل زیر را انجام دهید:

  • معاملات را کاوش کنید تا چیزی را که واقعاً می‌خواهید بخرید پیدا کنید و برای دسترسی به مشخصات آن، روی آن ضربه بزنید.
  • در صفحه جزئیات محصول خرید را انتخاب کنید.
  • این پرداخت را در مشتری اتریوم خود تأیید کنید و منتظر بمانید تا توسط سیستم تأیید شود.

مناقصه بر روی یک آیتم

حتی اگر محصولی برای فروش نباشد، کاربران همچنان می‌توانند آیتمی را پیشنهاد دهند و با قیمتی خاص شروع به ارائه آن کنند. مراحل باقی مانده از فرآیند مشابه مراحل خرید یک محصول است.

  • پیشنهادهای من را از نوار پیمایش بالا انتخاب کنید تا لیستی از پیشنهادات قابل دسترس و در انتظار خود را ببینید.
  • همچنین می توانید ارزش پیشنهادی خود را از این صفحه با فشار دادن دکمه Update تنظیم کنید. این صفحه همچنین پیشنهادات سایر کاربران را برای محصولاتی که در اختیار دارید نمایش می دهد.

فروش یک ملک یا یک بسته

برای ارائه یکی از اقلام خود، مراحل زیر را دنبال کنید:

  • به دارایی های من دسترسی پیدا کنید و به صفحه جزئیات دارایی بروید.
  • فروش را در صفحه جزئیات فشار دهید.
  • قیمت ها و تاریخ انقضا را برای فهرست خود تنظیم کنید، سپس روی فهرست برای فروش ضربه بزنید. سپس، برای تأیید، قیمتی را که قرار است آن را به آن بفروشید، بازنویسی کنید.
  • این پرداخت را در کلاینت اتریوم خود تأیید کنید و منتظر بمانید تا توسط سیستم تأیید شود.

شما می‌توانید قیمت یک فروش موجود را بدون لغو کنترل کنید و آن را دوباره ایجاد کنید. به سادگی روی دکمه به روز رسانی قیمت در صفحه جزئیات ملک یا ملک ضربه بزنید.

واگذاری زمین

برای انتقال یک قطعه زمین یا ملک به مشتری دیگر، مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. به My Assets دسترسی پیدا کنید و به صفحه جزئیات ملک یا ملکی که می‌‎خواهید منتقل نمایید بروید، سپس روی Transfer ضربه بزنید.
  2. آدرس عمومی کیف پول اتریوم کاربر را وارد کنید.
  3. بر روی دکمه ارسال کلیک کنید.
  4. این انتقال وجه را در کلاینت اتریوم خود تأیید کنید و منتظر بمانید تا توسط سیستم تأیید شود.

تاریخچه قیمت زمین دسنترالند

  1. در مجموع 90601 زمین شامل 43689 قطعه زمین خصوصی، 33886 زمین منطقه، 9438 خیابان و 3588 میدان وجود دارند.
  2. هر زمین به ابعاد 16 در 16 متر مربع می‌‎باشد که قبلاً 10 متر در 10 متر بود.
  3. بیشترین فروش زمین به مبلغ 2 میلیون MANA بوده است.
  4. متوسط ​​قیمت زمین از کمتر از 500 دلار آمریکا به بیش از 3000 دلار آمریکا رسیده است.

آیا خرید زمین در دسنترالند ارزش دارد؟

آینده دسنترالند به حضور مردم و سپس استفاده از این پلتفرم بستگی دارد. بسیاری از مردم به سمت این ارز دیجیتال به عنوان یک علاقه خالص دیجیتالی یا به این امید که تبدیل به یک پول دیجیتال واقعی مانند بیت کوین شود، جذب می‌‎شوند. یکی از مهمترین مزایای دسنترالند این است که به کاربران دسترسی کامل به مالکیت می‌‎دهد. این ویژگی آن را از سایر سیستم‌های واقعیت مجازی متمایز می‌‎کند. 

سود تولید شده و کسانی که از زمین خود استفاده می‌‎کنند، توسط صاحبان دارایی این دنیای دیجیتال حفظ می‌‎شود. این متمایز از سیستم‌های دیگری است که آنها روی آن برش دارند. از آنجایی که این طرح غیرمتمرکز است، واقعاً هیچ مرجع متمرکزی برای اداره آن وجود ندارد. بنابراین، خرید زمین مجازی در Decentraland Metaverse  یک سرمایه گذاری طولانی مدت است. 

بیشتر بخوانید: برترین پروژه های متاورس + معرفی بیش از ده پروژه

سال 2022 زمان خوبی برای خرید زمین در دسنترالند است زیرا روند Metaverse به تازگی شروع شده است. غول‌های وب 2.0 مانند فیس ‌بوک شروع به سرمایه ‌گذاری زمان، پول و استعدادهای زیادی برای ساخت Metaverse و در دسترس‌تر کردن آن کردند. اگر این مطلب را در سال 2025 بخوانید، ممکن است متوجه شوید که چگونه در سال 2022 فرصت خوبی برای سرمایه گذاری در زمین‌های Decentraland بوده است. با این حال، این فضا حدس و گمان می‌‎باشد و از آنجایی که در مرحله اولیه خود است، ممکن بوده خطرات زیادی وجود داشته باشد. بنابراین، شما نباید مقدار زیادی از پول خود را در زمین‌های Metaverse سرمایه گذاری کنید.

آیا ریسک مالی در خرید و فروش زمین در دسنترالند وجود دارد؟

ریسک پولی وجود دارد، پس لطفاً مراقب باشید. ارزش زمین ممکن است در دراز مدت کاهش یابد. این نسبتا جدید می‌‎باشد و هنوز مورد پذیرش گسترده قرار نگرفته است. اما با این وجود، با توجه به الگوها، بسیار بعید بوده که شاهد کاهش چشمگیر قیمت زمین باشیم. بنابراین اگر این افزایش وجود دارد، اکنون زمان خوبی برای خرید خواهد بود. در مورد خودم، من به دسنترالند بسیار خوشبین هستم. هیجان انگیز خواهد بود و ببینیم آینده چه چیزی برای ما به ارمغان خواهد آورد.

کلام آخر

به نظر می‌‎رسد متاورس تغییر دهنده بازی باشد و همچنین هر سرمایه گذاری در دسنترالند یا سایر متاورس‌ها می‌‎تواند به یک شرط خوبی برای سودآوری تبدیل شود. هیچ یک از پلتفرم‌های دنیای دیجیتال نتوانسته‌اند با دسنترالند رقابت کنند. اگر می‌خواهید در خرید از دسنترالند سرمایه ‌گذاری کنید، ممکن است اکنون زمان خوبی برای انجام این کار باشد، زیرا برجستگی بازی‌های VR در حال افزایش است. MANA در چند سال آینده سودمندتر خواهد بود و اگر اکنون تصمیم به خرید داشته باشید، می‌‎توانید درآمد زیادی کسب کنید. همراه با نوین پرداخت می توانید سود خوبی کسب کنید.

لیست برچسب ها
فرم ارسال دیدگاه و نظرات